ניהול מוניטין ברשת

יצירת נוכחות אינטרנטית וטיפול באזכורים שליליים

"לא שמעתי עליו", "גם כשחיפשתי מידע לא מצאתי כלום", לא נמאס לכם להיות "רוח רפאים" באינטרנט? הגיע הזמן שיכירו אתכם! הגיע הזמן לקמפיין ניהול מוניטין ברשת.

יצירת נוכחות אינטרנטית באמצעות הקמת נכסים, פתיחת פרופילים בפלטפורמות מובילות וניהול רשתות חברתיות תאפשר לכם לפרוץ לתודעה ולהחשף במינימום למי שמחפש אתכם, אנו נשאף ליותר מכך כמובן.

מה כולל קמפיין ניהול מוניטין ברשת?

כל קמפיין עם המאפיינים והיעדים שלו, אך לרובם מטרה זהה – התבססות בתוצאות החיפוש תחת שם של אדם / עסק. אתם חייבים להיות בעלי יכולת שליטה על מה שכתוב עליכם, אל תחכו שמישהו ילכלך עליכם, הקדימו תרופה למכה וקחו שליטה על מה ששייך לכם, לפני שיהיה מאוחר… קמפיין מוניטין ברשת יעשה עבורכם את העבודה.

הידעת?
השארת פרטים מומלצת עבור העסק שלך!

ניהול מוניטין ברשת - איך ניגשים לזה?

1. בחינת הנוכחות האינטרנטית

 

קבלת פרטי גישה לכלל הנכסים הקיימים מהלקוח: החל מאתרים, פלטפורמות ורשתות חברתיות.

לאחר מכן, תתבצע בדיקה ידנית של הנוכחות האינטרנטית על ידי ומיפוי של כלל הנכסים שהתגלו, עם חלוקה לאזכורים חיוביים ושליליים.

2. יצירת נוכחות אינטרנטית / שדרוג נוכחות קיימת

 

במידה ואינה קיימת נוכחות אינטרנטית או קיימת נוכחות מינימלית, נקים נכסים וניצור תוצאות נוספות שיתבססו בתוצאות החיפוש לצורך ניהול מוניטין ברשת.

קיים צורך לשדרג נכסים קיימים מבחינת נראות, מיתוג ו-SEO, לפחות בצורה בסיסית בשלב ראשוני.

3. הסרה / החלפה של אזכורים שליליים

 

לאחר מיפוי האזכורים השליליים, ננסה להסיר אותם, באמצעות בקשה לאתר המפרסם או לגוגל אם מדובר בהפרות בוטות של תקנות.

אם לא ניתן להסיר, שזו האופציה המועדפת, ננסה להחליף את התוצאה השלילית בחיובית, באותו אתר.

4. דחיקת אזכורים שליליים שלא ניתן להסיר / להחליף

 

לאחר שמיצינו את נסיונות ההסרה וההחלפה של האזכורים השליליים, נותרה האופציה האחרונה בפרויקטים של ניהול מוניטין ברשת – דחיקת אזכורים שליליים.

ננסה לדחוק את תוצאות החיפוש השליליות כמה שיותר רחוק מהעמודים הראשונים בגוגל תחת ביטויים ספציפיים, בכדי לצמצם חשיפה של תכנים שליליים לגולשים.

5. תחזוקה שוטפת לשמירה על התוצאות שהשגנו

הגענו למקום שאליו רצינו? מעולה.

נמשיך לתחזק את כל הנכסים שברשותנו, בעיקר באמצעות תוכן מתעדכן בכדי לשמור על שליטה והתבססות בתוצאות החיפוש תחת ביטויים שנבחרו.

מה הן הפלטפורמות הנפוצות?

ניהול מוניטין ברשת - פלטפורמות נפוצות לשימוש
הידעת?
השארת פרטים תפתור לך את הבעיות!

זמן שאלות ניהול מוניטין ברשת

בטח תהיתם...

ישנם אזכורים שליליים שלא ניתנים להסרה?

כן, והם לא ניתנים להסרה מכמה סיבות:

  • אין דרך ליצור קשר עם מפרסם התוכן השלילי
  • מפרסם התוכן השלילי לא מוכן להסיר את התוכן
  • התוכן מפורסם באתר חדשות בו לא נהוג למחוק כתבות

איזה יעדים ניתן להגדיר בפרויקטים של ניהול מוניטין ברשת?

ברוב הפרויקטים נגדיר התייחסות ל-20 התוצאות הראשונות בגוגל (2 העמודים הראשונים) תחת ביטוי / מספר ביטויים, מתוך שמעט מאוד גולשים מגיעים לעמוד שלישי ואילך.

אפשר להגדיר שליטה ב-15 מתוך 20 התוצאות הראשונות למשל.

ניתן גם להתייחס לאזכורים השליליים במקום או בנוסף לשליטה בתוצאות. לדוגמא: הסרה / דחיקה של 2 מתוך 3 תוצאות החיפוש השליליות.

נכסים שכבר הקמתי בעבר יוכלו לסייע בפרויקט?

ברוב המוחלט של המקרים נוכל להעזר בהם וליצור נקודת פתיחה טובה יותר לקמפיין ניהול מוניטין ברשת.

ישנם מקרים מעטים בהם לא ניתן לאתר את פרטי הגישה לאותם נכסים ולכן לא נוכל לקדם אותם. מנוע החיפוש של גוגל בנוי כך שהוא מעודד תחרות ומקצה תקן אחד לכל סוג פלטפורמה.

לדוגמא: אם ללקוח יש דף פייסבוק שלאף אחד אין גישה אליו, יקח זמן רב אם בכלל נוכל לקדם עמוד פייסבוק חלופי שיהיה תחת שליטתנו.

פרויקט ניהול מוניטין ברשת יכול לכלול גם פעולות קידום אורגני?

בהחלט.

ניתן לשלב את שני סוגי הקמפיינים במקביל או להגדיר כי בשלב ראשוני יבוצעו משימות לניהול מוניטין בלבד ורק לאחר מכן לשיווק העסק באמצעות קידום אתרים אורגני.

גם בשלב התחזוקה, אפשר למשל להגדיר כי 70% משעות העבודה יוקצו לשיווק ו-30% בלבד למוניטין לתחזוקה שוטפת.

זה נכון שאי אפשר להסיר אזכורים שליליים מאתרי חדשות?

אין דבר שאי אפשר לעשות, עם האסטרטגיה הנכונה והתקציב המתאים.

חשוב לציין, כאשר תוכן מתפרסם באתרי חדשות, ישנו פרק זמן משתנה (עד חודשיים) בו נוצר באז תקשורתי ששומר על התוכן גבוה בתוצאות החיפוש.

לאחר מכן, תוצאות אלה מאבדות את פרמטר הטראפיק (תנועה לאתר) וקל יותר באופן יחסי להתקדם לכיוונם בתוצאות החיפוש.

במה תלויה הצלחת פרויקט ניהול מוניטין ברשת?

כמות גדולה של פרמטרים עשויה להשפיע על הצלחת הפרויקט.

  • מה הם הנכסים הקיימים שבידי הלקוח
  • בחירת אסטרטגיה המתאימה לפרויקט
  • חלוקת תקציב ושעות עבודה לדברים הנכונים ובסדר הנכון
  • שיתוף פעולה מלא מהלקוח
  • שינויים באלגוריתם החיפוש של גוגל
  • שינויים משמעותיים בתוצאות החיפוש של הביטויים הנבחרים, כמו מחיקה או הוספה של אזכורים שליליים

אני חייב להקצות גם דמי פרסום בכדי שנתקדם בפרויקט?

לא. אם מתאפשר, הדבר יכול לסייע בקמפיין ניהול מוניטין ברשת אבל בהחלט לא מדובר בחובה.

דמי פרסום יסייעו בניתוב תנועה רלוונטית ואיכותית לאותם נכסים שננסה לקדם וישפיעו לטובה על קידום העמודים הרצויים.

כמה זמן יעבור עד שנתחיל לראות תוצאות בקמפיין ניהול מוניטין ברשת?

בדומה לפרויקט SEO, לוקח מספר חודשים להשפיע על תוצאות החיפוש על ביטויים מסוימים.

אם מדובר בשם של אדם / חברה ולא בשירות / מוצר אז כנראה שמדובר בתחרות נמוכה יותר ולכן קל ומהיר יותר להשפיע על תוצאות החיפוש.

למה אתה מחכה?
השאר פרטים וקח שליטה על המוניטין שלך!
ניהול מוניטין ברשת - Digital Solutions