בניית אתר אינטרנט היא חובה לכל עסק, לא תצליחו לשכנע אותי אחרת

בניית אתר אינטרנט

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

"העסק שלי קטן", "זה לא תחום שצריך להחזיק בו אתר", "אבל רוב ההכנסות שלי בכלל מאינסטגרם", דיי חברים. בניית אתר אינטרנט היא בגדר חובה, עבור כל עסק, בלי יוצא מן הכלל. אנו חיים בעידן בו לכל אחד יש פרופיל בפלטפורמות ורשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, דווקא אם בתחום שלכם אין הרבה אתרים, זו ההזדמנות שלכם לתת את המכה ולבסס נוכחות אינטרנטית.

רוב ההכנסות שלכם מאינסטגרם? אין בעיה, קיים סיכוי גדול שכך ישאר המצב אבל למה להתעלם מנתח שוק שלם? אני מבין שעוד לא השתכנעתם, טוב בואו נעשה סדר בדברים.

עסק קטן? אם זאת החשיבה שלכם ככה גם תשארו 🤏🏽

אין דבר כזה עסק קטן, הכל בראש. היום אתם עסק קטן, מחר אתם אימפריה, ראו ערך מארק צוקרברג, ריצ'ארד ברנסון ואפילו רמי לוי, להמשיך? גם עסקים קטנים צריכים בניית אתר אינטרנט, אפילו יותר מעסקים בינוניים וגדולים. דווקא עסקים עם מחזור הכנסות קטן לא יוכלו להרשות לעצמם קמפיינים פרסומיים ולכן יאלצו לפנות להקמת אתר קטן שבו יוכלו גם לבצע פעולות לקידום אורגני, בו אין דמי פרסום אלא נטו תשלום לשעות עבודה של המקדם.

גם אם אתם עסק קטן, כרגע, קהל היעד שלכם הוא כנראה הרבה יותר גדול ממה שאתם חושבים או ממה שכיוונתם אליו עד עכשיו.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

בניית אתר אינטרנט כערוץ הכנסות נוסף

גם אם אתם נמצאים בתחום שרוב קהל היעד שלו חי ונושם אינסטוש, פייסבוק או אפילו טיקטוק, אל תוותרו על קהל יעד שלם שנכנס לגוגל בתמימות ומריץ שאילתות בתוצאות החיפוש. בניית אתרים אינטרנטיים תפתח לאתר שלכם עולם שלם של גולשים שרק מחפשים אותו.

מעבר ליתרון התדמיתי שבניהול אתר אינטרנט, תוכלו לבנות אותו בצורה מסוימת כך שיותאם לקידום אורגני מיידי או עתידי. מדובר בערוץ הכנסות חינמי בסופו של דבר, שמייצר הכנסות לעסק בדרך עקיפה – כניסה לעמודים דרך שאילתות חיפוש בגוגל והשארת פרטים / רכישה. ניתן לבצע מעקב ומדידה באמצעות תוספים וכלים חיצוניים בהם נוכל להגדיר המרות ויעדים, לנתח את התנהגות הגולשים ולבצע פעולות בהתאם, שיובילו אותם לפעולה הרצויה.

יודעים מה? כנסו לגוגל, חפשו "אינסטלטור", "נגר", "מנעולן", עדיין חושבים שכעסק "קטן" אתם לא צריכים בניית אתר אינטרנט משלכם?

בניית אתר אינטרנט - אל תחשבו כמו עסק קטן
אל תחשבו כמו עסק קטן

בניית אתר אינטרנט - מי אמר אני ולא קיבל?

זה רק נשמע גרנדיוזי, זה ממש לא. הקמת אתר לא חייבת לעלות 10,000 שקל ומעלה, ניתן גם ליצור אתרים קטנים הרבה יותר. קחו שירות בניית אתרים מפרילנסר ולא מחברה, בכדי להוזיל עלויות. בסופו של דבר, אתם בוחרים כמה גדול ומורכב יהיה האתר, כמה תתעכבו על עיצוב וכו'. תמיד אפשר להתחיל מאתר קטן ולבנות אותו כך שיהיה גמיש ויוכל לעבור מתיחת פנים מינימלית להוספת עמודים ותוכן.

בניית אתר אינטרנט לא מחייבת השקעה גדולה מדי, ישנם מגוון סוגים של אתרים. תמחור אתר מורכב משעות העבודה עליו וממורכבות התהליך עבור מי שבונה אותו. הוספת בלוג, מכירה אונליין והוספת פיצ'רים מתקדמים משפיעים משמעותית על עלות אתר.

מאמרים נוספים

בניית אתר אינטרנט לצורך חשיפה מוגברת בגוגל

בעידן הדיגיטלי של ימינו, כאשר הצרכנים זקוקים לשירות או מוצר מסוים, הם פונים בראש ובראשונה לגוגל. עסקים שנמצאים במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל זוכים לצפיות רבות ולפוטנציאל מכירתי גבוה במיוחד. הם משדרים אמינות, מספקים מידע על מה שהם מציעים וסביר להניח שהלקוחות יעדיפו לפנות אליהם ולא לעסקים שלא מופיעים כלל בגוגל.

אחרי הכל, אם אתה לא שם – אתה פשוט לא קיים. בניית אתר אינטרנט תסייע לכם להגיע לראש התוצאות במנוע החיפוש וכך להגדיל את החשיפה שלכם בפני לקוחות פוטנציאליים רבים. חשוב כמובן לציין שלא די בבניית אתר אינטרנט כדי להופיע במיקומים גבוהים בגוגל. עליכם לפנות למקדם אתרים שמתמחה בקידום אורגני.

במסגרת קידום אורגני, מקדם האתרים מבצע שלל פעולות כמו הטמעת מילות מפתח רלוונטיות ופופולריות, שיפור מבנה ומהירות האתר, הכנסת תוכן איכותי ומקורי ועוד. בנוסף, מומלץ לקדם את האתר שלכם באמצעות קידום ממומן בגוגל (פרסום של מודעות בתשלום המופיעות לפי מילות מפתח שהגדרתם).

בניית אתר אינטרנט

בניית אתר אינטרנט מאפשרת מעקב ומדידה של נתוני רכישות

יתרון נוסף של בניית אתר אינטרנט הוא היכולת לעקוב באופן מדויק אחר המכירות שלכם.

במסגרת בניית אתר אינטרנט, אתם תוכלו לעקוב אחרי נתונים חשובים כמו כמות הכניסות לאתר שלכם, זמן השהייה באתר, כמות הדפים הנצפים וכמובן לקבל מידע על הרכישות באתר שלכם:

כמה מתוך הגולשים שנכנסו לאתר ביצעו רכישה, מהו סכום הרכישה הממוצע, מהם המוצרים הנכרים ביותר בחנות המקוונת שלכם ומה פחות, כמה מתוך הגולשים נטשו את סל הקנייה ועברו לאתרים אחרים וכו'. באמצעות ניתוח, מעקב ומדידה של הנתונים הללו, תוכלו ללמוד מה עליכם לשמר ומה עליכם לשפר באתר כדי להגדיל את המכירות וההכנסות שלכם.

בניית אתר אינטרנט - אמצעי משלים

חשוב לזכור כי אתר אינטרנט הוא רק חלק, הקריטי ביותר ברוב המקרים אבל בכל זאת חלק מנוכחות אינטרנטית שלמה של אדם או עסק. שוב, גם אם בתחומכם משתלם לכם יותר להשקיע משאבים ברשתות חברתיות או בקמפיינים ממומנים, אין כמו אתר. בניית אתר אינטרנט תיצור לכם בית דיגיטלי שיהווה מעין "חממה" עבורכם ויוכל לקשר את הגולשים לרשתות החברתיות וההפך.

תתייחסו לזה כאמצעי משלים או כחלק ממעטפת אך בהרבה מאוד מקרים מדובר בנשק דיגיטלי שובר שיוויון שיוכל לנתב גולשים רבים מתוצאות החיפוש לעמודים בתוך האתר שלכם ואולי אף להבדיל אתכם מהמתחרים שלכם.

בנייה באמצעות מערכות אלמנטור:

עלויות הקמה ותחזוקה של אתר אינטרנט

שירות אחסון 📦

בניית אתר אינטרנט כרוכה בעלויות שונות הנלוות להקמת האתר ולתחזוקה שלו.

ראשית, עליכם לרכוש אחסון לאתר שלכם. כל אתר צריך להיות מאוחסן על גבי שרת על מנת שהוא יוכל לעבוד. אחסון זהו למעשה הבית שבו נמצא האתר ועל גביו תרוץ המערכת שלו. ישנם סוגים שונים של שירותי אחסון אתרים כמו שירותי אחסון חינמיים המיועדים בעיקר לאתרי תדמית קטנים, ושרתים חזקים שמתאימים לאחסון אתרים גדולים ופורטלים שמבקרים בהם מדי יום אלפי גולשים.

כאשר אתם מתכננים בניית אתר אינטרנט, עליכם לשקול מהם הצרכים של האתר וכמה תנועת גולשים צפויה לבקר באתר שלכם. בהתאם לכך, תוכלו לבחור את שירות האחסון המתאים לכם. עלות שירות אחסון אתרים נע בין כמה דולרים בודדים בחודש ועד מאות דולרים בחודש. המחיר תלוי בסוג האתר שלכם (אתר תדמית, אתר מכירות או פורטל), האם האתר מאוחסן בישראל או בחו"ל, בנפח התנועה הצפוי בחודש והאם אתם זקוקים לשירותים נוספים כמו גיבוי אוטומטי.

רכישת דומיין

לצד עלות אחסון האתר, בניית אתר אינטרנט מצריכה גם תשלום על דומיין. אם שרת האחסון הוא הבית של האתר, הרי שהדומיין הוא כתובת המגורים שלו. הדומיין, שנקרא גם שם המתחם, זהו השם של האתר שמאפשר לזהות אותו מבין כל אתרי האינטרנט. באמצעות הקלדת הדומיין בדפדפן, ניתן להגיע ישירות לאתר שלכם. דומיין ישראלי לרוב מסתיים בכתובת co.il בעוד שדומיין בינלאומי לרוב יסתיים בכתובת com. מחיר רכישת דומיין לשנה נע בין 40 ל-100 שקלים.

חיבור לשירותי סליקה

בניית אתר אינטרנט של חנות מקוונת, כרוכה בחיבור לשירות סליקה. סליקה זוהי פעולה שבמסגרתה הלקוח משלם באמצעות כרטיס אשראי. במסגרת סליקה דיגיטלית, תוכנה מיוחדת מעבירה את פרטי האשראי של הלקוח במערכת של האתר. אתר האינטרנט סורק את פרטי האשראי ומעביר את הפרטים לשב"א (שירותי בנק אוטומטיים).

אז מתקבל אישור לאשראי ואתם, בעלי העסק, מקבלים את כספכם. על מנת שהגולשים יוכלו לבצע רכישה באתר שלכם, עליכם לחבר אותו לשירותי סליקה. מחיר סליקת אשראי נע בין 40 שקלים בחודש ועד 100 שקלים בחודש עבור מערכת ניהול הכוללת גם חשבוניות דיגיטליות.

תעודת SSL

שירות נוסף והכרחי שיש לקחת בחשבון בעת בניית אתר אינטרנט זוהי תעודת SSL. מדובר בפרוטוקול אבטחה שמגן על המידע של הגולשים מפני ניסיונות הונאה, גניבת זהות וגניבת פרטי אשראי.

תעודת SSL מעידה על כך שהתקשורת בין המחשב של הגולש לבין אתר האינטרנט היא מוצפנת ושהמידע הרגיש אינו נמסר לבעל האתר.

אתרים עם תעודה שכזאת משדרים אמינות ומעניקים לגולשים את התחושה שניתן לסמוך על האתר שלכם. בנוסף, האלגוריתם של גוגל מדרג גבוה יותר אתרים עם תעודת SSL על פני אתרים ללא תעודה כזאת. מחיר תעודת SSL הוא בין 50 ל-100 שקלים בשנה.

בניית אתר אינטרנט

טווח מחירים של בניית אינטרנט הוא רחב מאוד ותלוי בגורמים רבים כמו סוג האתר (אתר תדמיתי, אתר מכירות, פורטל וכו'), פלטפורמת בניית האתר (למשל וורדפרס או וויקס), עיצוב האתר (עד כמה העיצוב מורכב, האם מדובר בעיצוב אישי מאפס או בתבנית מוכנה).

מחיר בניית אתר אינטרנט תדמית בסיסי לרוב ינוע בין 1,000 ל-2,000 שקלים, מחיר בניית אתר אינטרנט של מכירות הוא כמה אלפי שקלים ומחיר בניית אתר אינטרנט מסוג פורטל עשוי להגיע למאות אלפי שקלים.

תחזוקת אתר אינטרנט

לאחר בניית אתר אינטרנט, חשוב מאוד לתחזק אותו. תחזוקת אתר אינטרנט כוללת בתוכה כמה שירותים שונים כמו ניטור והשגחה על האתר, שיפור האתר והטמעה של תכנים, קטעי וידאו, תמונות ותוספות שונות, מדידה וביצועים של האתר, תמיכה וטיפול בתקלות וקידום האתר.

עלות תחזוקת אתר אינטרנט משתנה בהתאם לשירותים שאתם זקוקים להם באופן שוטף. עלות תחזוקה בסיסית היא כמה מאות שקלים בחודש, אך אם אתם זקוקים לשירות קידום אתרים המחיר מתחיל מ-1500 שקלים בחודש עבור אתרים שאין להם תחרות גדולה בגוגל. ככל שיש תחרות רבה יותר לתחום העסק שלכם בגוגל, כך מחיר קידום האתר יהיה גבוה יותר.

יש אתרים ויש אתרים

One Page

בניית אתר אינטרנט שמכיל עמוד אחד בלבד. מדובר בדומיין ראשי, ללא עמודים פנימיים, שמחולק לאזורים שונים שיוצרים מבנה ארוך ומפורט.

בדרך כלל סוג זה של אתר מיועד לאתרים עם מעט תוכן, כך שאין צורך בעמודים פנימיים. אתרי One Page בלתי אפשרי לקדם מעבר למספר בודד של מילות מפתח, הרי שלקידום אורגני צריך מספר עמודים שונים ו-One Page מורכב מעמוד אחד, כשמו כן הוא.

אתר סטנדרטי:

אתר רגיל המכיל את העמודים הקבועים: ראשי, אודות, צור קשר ומספר עמודים פנימיים, בדרך כלל עמודי שירות. יכול לשמש כאתר תדמית לאדם או לעסקים, להציג תחומי פעילות או לצרכי איסוף לידים.

בניית אתר אינטרנט בשילוב בלוג

אתר סטנדרטי המכיל את כל העמודים הרגילים בשילוב עם אזור בלוג נרחב. אזור זה באתר מעוצב בשונה משאר האתר והוא מחולק לקטגוריות תוכן. בונים אותו בצורה מסוימת כך שפוסטים שמפורסמים משתייכים אוטומטית לקטגוריה הרלוונטית ומוצגים לגולשים באזור ברור ומוגדר.

אתר מכירות

אתר זה מורכב מאתר סטנדרטי בשילוב עם אזור חנות. החנות מורכבת מקטגוריות מוצר, כאשר בעל עמוד כזה יש מספר מוצרים רלוונטיים המשתייכים אליו.

במקרה של בניית אתר אינטרנט בפלטפורמת וורדפרס לצורך העניין, נהוג להשתמש בתוסף לסחר אונליין בשם WooCommerce, המספק פתרונות מתקדמים וניתוחים סטטיסטיים רלוונטיים למעקב ושיפור מכירות.

בניית אתר אינטרנט מסוג פורטל

בניית אתר אינטרנט בסגנון פורטל היא מורכבת, מכיוון שמדובר באתר גדול במיוחד. בדרך כלל פורטלים עוסקים בנושא מסוים כמו רכב, נדל"ן, אוכל וכו. פורטלים כוללים לרוב מאמרים המתעדכנים לעיתים קרובות, מנוע חיפוש, מחירונים, פורומים, צ'אטים וכו'. ישנם גם פורטלי חדשות כמו ynet או וואלה שכוללים מדורים שונים סביב נושאים רבים. פורטל מצריך עבודה רבה על עיצוב ותכנות האתר, ולכן בניית אתר אינטרנט מסוג פורטל היא היקרה ביותר.

לסיכום, בניית אתר אינטרנט היא חשובה מאין כמוה והכרחית לכל עסק, בין אם יש לכם עסק קטן בתחילת דרכו או עסק גדול וותיק. אם החלטתם לבנות אתר אינטרנט, חשוב לבחור היטב את חברת בניית האתרים שתלווה אתכם בדרך ובתהליך.

חפשו ברחבי הרשת המלצות מלקוחות קודמים, ערכו השוואת מחירים, עיינו בתיק העבודות של החברה, בחנו את שירות הלקוחות שלה ואת הידע המקצועי שלה בתחום, ורק אחרי בדיקה מעמיקה מומלץ להתקדם.

בניית אתר אינטרנט עשויה להרים את העסק שלכם גבוה ולהוביל אתכם להצלחה גדולה. אז השקיעו בבניית האתר ומהר מאוד תראו תוצאות. שיהיה בהצלחה!

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים