בניית אתר וויקס – יתרונות וחסרונות

בניית אתר וויקס

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

מתעניינים לגבי בניית אתר וויקס? לפלטפורמה המתקדמת של בניית אתרים יש יתרונות וחסרונות רבים. הנה הם לפניכם.

בעידן הדיגיטלי של ימינו, כל עסק חייב שיהיה לו אתר אינטרנט. אם החלטתם לבנות אתר, עולה השאלה באיזו פלטפורמת בניית אתרים כדאי להשתמש. קיימות מגוון פלטפורמות ואחת מהן היא וויקס (Wix).

אז קודם כל במה מדובר? וויקס היא חברה ישראלית כחול לבן שהוקמה בשנת 2006. היא מאפשרת להקים אתר בקלות רבה יחסית באמצעות עריכה ויזואלית פשוטה. הייחוד של בניית אתר וויקס הוא שהיא אינה מצריכה ידע טכני וניסיון קודם בבניית אתרים וניתן להקים אתר בסיסי ללא תשלום. כיום ישנם יותר מ-180 מיליון אתרי וויקס ברחבי העולם.

בשנים האחרונות וויקס נחלשה מעט. זאת בשל העלייה בפופולריות של פלטפורמה אחרת לבניית אתרים כמו וורדפרס, ובעקבות הצטרפות שחקן חדש למגרש – שופיפיי. יחד עם זאת, קיימים עסקים רבים, קטנים וגדולים כאחד, המתעניינים לגבי בניית אתר וויקס. אז הנה לפניכם כמה מהיתרונות והחסרונות של המערכת. נתחיל ביתרונות.

עיצוב אתר בקלות ובנוחות

כמו שכבר הזכרנו, באמצעות וויקס ניתן לבנות אתר אינטרנט גם אם אין לכם ידע בשפת קוד וניסיון בבניית אתר. הממשק מאוד אינטואיטיבי ונוח לשימוש, ומתבסס על גרירה של אובייקטים על גבי הממשק. וויקס כוללת מגוון רחב של תבניות נושא (יותר מ-500 תבניות עיצוב), המאפשרות לכם לעצב אתר שלם בתוך שעות ספורות. תוכלו לבחור את התבנית בהתאם למהות של העסק שלכם ולתחום שלו, כמו תיירות, אופנה או תקשורת.

אם תרצו לשדרג את העיצוב של האתר עוד יותר, ניתן לרכוש מנוי פרימיום ולקבל אופציות עיצוב נוספות ומרשימות.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

עלויות הקמה נמוכות

בניית אתר וויקס בסיסי היא ללא תשלום, כך שאתם יכולים לחסוך כסף רב על בניית אתר לעסק שלכם. לעומת זאת, אם תרצו לבנות אתר באמצעות פלטפורמות אחרות כמו וורדפרס תצטרכו לבזבז זמן רב על למידת הפלטפורמה (וכידוע זמן עולה כסף) או לשכור שירותים של בונה אתרים.

טיפול מהיר בתקלות

לצערנו, כמעט בכל אתר עלולות לצוץ בעיות ותקלות שונות שלא תמיד תלויות בנו. אם נתקלתם בכל בעיה ותקלה כלשהיא באתר שלכם בוויקס, כל שעליכם לעשות הוא לפנות למחלקת שירות הלקוחות של החברה באמצעות מייל, צ'אט בפייסבוק או טלפון.

אתם צפויים לקבל שירות מידיי, ידידותי וללא תשלום. מעבר לכך, תוכלו לקבל מידע נרחב על בניית האתר בוויקס באמצעות מדריכי העזרה של החברה הכוללים סרטוני וידאו.

מהירות טעינת הדפים

אתר אינטרנט חייב לספק חווית משתמש טובה לגולשים שלו. אתרים איטיים עלולים להרחיק את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולגרום להם לעבור לאתרים של המתחרים. כאן יש לוויקס יתרון גדול – האתרים המאוחסנים בשרת של וויקס נחשבים למהירים במיוחד ומהירות טעינת הדפים בהם היא עוצמתית.

בניית אתר וויקס - יתרון המהירות

מהם החסרונות של בניית אתר וויקס?

ביצוע שינויים באתר

אחד החסרונות של בניית אתר בוויקס, הוא שלאחר שבחרתם תבנית מסוימת לאתר שלכם, אין אפשרות להחליף אותה אלא רק לערוך. בנוסף לכך, אם תרצו להוסיף רכיב מסוים לאתר שלכם לא תוכלו לפנות למתכנת חיצוני שיטמיע לכם את הרכיב. הגישה למתכנתים חיצוניים היא מוגבלת, וכדי להוסיף את אותו רכיב יש צורך בתוספת תשלום לחברת וויקס.

קשיים בקידום האתר

להקים אתר אינטרנט זה טוב ויפה, אבל כדי להשיג לקוחות האתר שלכם חייב להופיע במנוע החיפוש. אתר שלא מוצאים אותו בגוגל הוא ממש כמו אתר שלא קיים. לכן, חשוב מאוד לקדם את האתר שלכם בגוגל. חיסרון גדול של וויקס הוא נושא הקידום – קידום אורגני של אתרי וויקס הוא קשה ומסובך יותר לעומת קידום אתרים בוורדפרס.

קשיים בקידום אתר - שיקול בבניית אתר וויקס

אחסון האתר

הקמתם אתר בפלטפורמת וויקס ויום אחד מתחשק לכם להעביר את האתר לאחסון בחברה אחרת? אין לכם אפשרות כזאת. אתר שנבנה בוויקס יפעל אך ורק על השרתים של וויקס. לעומת זאת, אתרים שנבנו עם מערכת וורדפרס יכולים "לעבור דירה". וורדפרס מבוססת על קוד פתוח, כך שתוכלו לאחסן את האתר שלכם בכל חברת אחסון בארץ או בעולם.

הקמת חנות און ליין

אין ספק שוויקס היא מערכת מצוינת לעסקים המעוניינים להקים מעין כרטיס ביקור דיגיטלי. אך אם אתם דווקא רוצים להקים חנות מקוונת, וויקס היא לא ממש המענה האידיאלי עבורכם.

חנות מקוונת זקוקה להרבה יותר פונקציות לעומת אתר רגיל, וכדי להקים אתר כזה תצטרכו לשדרג את המסלול הבסיסי בוויקס למסלול פרימיום שהעלות שלה מתחילה ב-20 דולר בחודש. גם אז לא בטוח שהחנות שלכם בוויקס תצליח לעמוד בנפח קונים בהיקף גדול.

אם אתם זקוקים לחנות גדולה עם מאות ואלפי מוצרים, עדיף להקים אותה בפלטפורמת שופיפיי. זוהי פלטפורמה להקמת חנויות וירטואליות שנחשבת חזקה יותר לעומת וויקס. היא כוללת בין היתר תוספים כמו קופונים, ניהול מלאי, גיפטקארדים, מיילים המתריעים על סלי קנייה נטושים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים