שאלת השאלות – כמה עולה לבנות אתר? עושים סדר בדברים

כמה עולה לבנות אתר

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

אתם מעוניינים להקים אתר אינטרנט שיקדם את העסק שלכם ושואלים את עצמכם כמה עולה לבנות אתר? לפניכם כל הגורמים המשפיעים על המחיר.

אחת השאלות הנפוצות ביותר של בעלי עסקים היא ״כמה עולה לבנות אתר?״. אז התשובה היא שזה תלוי בהרבה מאוד גורמים.

טווח המחירים של בניית אתר נע בין 5,000 שקלים לאתר סטנדרטי ומעל 20 אלף שקלים לאתרים מתקדמים יותר. כדי לדעת במדויק כמה כסף תידרשו לשלם עבור הקמת אתר, עליכם לאפיין את האתר ולהבין מה אתם בדיוק מחפשים.

כך תוכלו לדעת מה התקציב שלכם מאפשר ועל מה תיאלצו להתפשר.

כמה עולה לבנות אתר? סוג האתר משפיע על המחיר

התשובה לשאלה כמה עולה לבנות אתר, תלויה בין היתר בסוג האתר שבו אתם מעוניינים.

אפשר לחלק את אתרי האינטרנט בצורה גסה לשלושה סוגים: אתר תדמית בסיסי, חנות וירטואלית ופורטל. אתר תדמית הוא מעין כרטיס ביקור של העסק, ולרוב עלות הקמת אתר שכזה היא זולה יחסית. חנות וירטואלית היא אתר שהמטרה שלו היא למכור את המוצרים של העסק. חנות וירטואלית מצריכה השקעה כספית גבוהה יותר, משום שיש צורך להוסיף שירותים כמו סליקת כרטיסי אשראי, ניהול הזמנות, ניהול לקוחות ותעודת SSL (תעודת אבטחה מתקדמת).

סוג האתר המתקדם ביותר הוא פורטל. זהו אתר גדול שיכול לעסוק בתחום מסוים כמו למשל פורטל רכב או במגוון רחב של תחומים כמו ynet למשל. פורטלים הם אינם מוצרי מדף – הם  דורשים פיתוח המותאם אישית לצרכי הלקוח ולכן העלות של הקמת פורטל היא יקרה לעומת שאר סוגי האתרים. 

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

כמה עולה לבנות אתר? המחיר תלוי בכמות העמודים

גורם נוסף המשפיע על השאלה כמה עולה לבנות אתר, הוא כמות העמודים הנדרשת. כך לדוגמה, בדרך כלל באתר תדמית יש צורך במספר מצומצם של עמודים, אך פורטלים מצריכים מספר עמודים ללא הגבלה ולכן עלות הפיתוח תהיה גבוהה יותר.

גם המחיר של הקמת אתרי מכירות תלוי במספר העמודים – ישנן חנויות וירטואליות הכוללות מערכת בסיסית שמאפשרת להוסיף כמות מוגבלת של מוצרים. אתרי מסחר אלקטרוני בסיסיים יהיו זולים יותר לעומת חנויות וירטואליות שבהן תוכלו להוסיף מוצרים ללא הגבלה.

כמה עולה לבנות אתר? המחיר תלוי בפונקציות המבוקשות

התשובה לשאלה כמה עולה לבנות אתר תלויה האם אתם מעוניינים להשקיע בתוספות מיוחדות. כך לדוגמה, תוכלו להוסיף בלוג לאתר שיכלול מאמרים בתחום העסק שלכם, לשלב מערכת פורומים, מחירונים, מנוע חיפוש וכל הוספה של פיצ׳רים מיוחדים. אותם פיצ׳רים יכולים לשדרג לחלוטין את האתר שלכם ולשפר את הקידום שלו בגוגל, אך קחו בחשבון שככל שתוסיפו פונקציות לאתר שלכם, כך תידרשו לשלם יותר.

כמה עולה לבנות אתר? המחיר תלוי בעיצוב 🎨

אם יש לכם תקציב מצומצם לבניית האתר, תוכלו ללכת על עיצוב בתבנית קבועה כמו למשל באתרים המבוססים על מערכת Wix. עיצוב מובנה מתאים בעיקר לאתרי תדמית פשוטים. אם אתם מעוניינים בעיצוב אישי המותאם לצרכים שלכם, תוכלו לעבוד עם מתכנת או מעצב גרפי על עיצוב האתר מאפס.

עבודת העיצוב תייקר את כל העסק מכיוון שמדובר בשעות עבודה רבות של המעצב הגרפי או המתכנת. לכן, כאשר אתם פונים לבוני אתרים, בדקו האם הם יספקו לכם עיצוב אישי או על בסיס תבנית.

כמה עולה לבנות אתר? המחיר תלוי במערכת ניהול התוכן

מערכת ניהול תוכן היא הפלטפורמה שעל הבסיס שלה בונים את האתר ומעדכנים אותו.

יש מגוון רחב של מערכות ניהול תוכן כמו למשל וורדפרס, ג׳ומלה, דרופל, פוליו, וויקס, לייב סיטי, קונימבו, Webydo, SquareSpaces, פרסטה שופ, מג׳נטו ועוד. לכל מערכת תוכן ישנם היתרונות והחסרונות שלה והמחיר הוא בהתאם.

כך לדוגמה, אחת המערכות הפופולריות היא וורדפרס שכוללת ערכות עיצוב שונות, מערכת ממשק נוחה והתאמה לקידום אתרים. וורדפרס היא מערכת חינמית, אך היא כוללת תוספים בתשלום כמו למשל WordPress Simple PayPal Shopping Cart. תוסף זה מאפשר לכם להגדיר קופוני הנחה עם תאריך תפוגה ולהציג עגלת קניות בסרגל הצד של האתר שלכם.

ישנן מערכות ניהול תוכן אחרות בתשלום כמו מערכת ניהול התוכן פוליו שתעלה לכם 79 שקלים לחודש.

כמה עולה לבנות אתר המחיר תלוי במערכת ניהול התוכן

כמה עולה לבנות אתר? המחיר תלוי גם בניסיון המקצועי של בונה האתרים

מעבר לכל הגורמים הרבים שציינו כאן, המחיר של בניית אתר תלוי בין היתר בניסיון ובוותק של בונה האתרים.בונה אתרים מנוסה שהקים עשרות או מאות אתרים בתחומים שונים, ידרוש לרוב תמחור גבוה יותר מבונה אתרים שנמצא בתחילת דרכו.

אם תשכרו את שירותיו של בונה אתרים מתחיל תוכלו אולי לחסוך כסף, אך אתם עלולים להסתכן בכך שהאתר לא יהיה לשביעות רצונכם ולא ישרת את העסק שלכם כראוי. זכרו שאתר האינטרנט משפיע רבות על הצלחת העסק שלכם, אז כדי להבטיח את הצלחתו מומלץ לפנות לבונה אתרים מנוסה, מיומן ומקצועי. שיהיה בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים