חדשות דיגיטל – חודש ספטמבר: Ahrefs, יוטיוב, טיקטוק וורדפרס ועוד

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

Watch Together - כמו בטלוויזיה 📺

פייסבוק השיקה החודש כלי מעניין בשם "Watch Together" המאפשר צפייה משותפת בסרטונים מתוך פייסבוק. הפיצ'ר אשר נמצא בתוך "Facebook Messenger" מגביל את הצפייה בתכנים לעד 8 משתתפים וכמובן לתכנים שנמצאים בתוך האתר בלבד.

הצפייה מדמה ישיבה בסלון עם חברים או בני משפחה ופיתוח שיח על הסרטונים. הפיצ'ר מעודד צפייה משותפת שבסופו של דבר תוביל גם לחשיפה של סרטונים ליותר משתמשים במצטבר.

TikTok - מה יהיה עם הסאגה?

את חודש ספטמבר התחלנו עם ידיעה על כך שטראמפ מתכוון לעשות כל שביכולתו לחסום את האפליקציה הסינית לשימוש בארה"ב. אנחנו נמצאים כבר בתחילת אוקטובר וחסימת טיקטוק עדיין בסימן שאלה לאחר מספר דחיות. יותר מכך, לאחרונה פורסמו ידיעות על רכישה צפויה של האפליקציה ע"י אורקל. בהחלט סאגה שמסרבת להגמר.

זה היה מהיר: טאבולה ואאוטבריין נפרדו

פחות משנה עברה מאז הכריזו ענקיות הפרסום הדיגיטלי, אאוטבריין וטאבולה הישראליות, והחודש הוחלט על ביטול ההסכם, זאת לאחר שהתגלה כי טאבולה ביקשה לשנות את תנאי הפעילות המשותפת. התיקונים שהציעו מטאבולה הוגשו לאחר בדיקת נתוני הרווחיות השנתיים. "טאבולה עושה בחודש וחצי מה שאאוטבריין עושה בשנה", כך נמסר ל"דה מרקר".

התשובה של יוטיוב לטיקטוק?

YouTube משיקה את גרסת הבטא של הפיצ'ר "YouTube Shorts" המספק אופציה להעלאת סרטונים באורך מקסימלי של 15 שניות. מערכת שורטס (Shorts) כוללת סט כלים לעיצוב הסרטונים הוויראליים, תוך הוספת מוזיקה, שליטה בקצב הניגון, אייקונים למיניהם שיקפצו במסך ועוד. מערכת הסרטונים הקצרים והוויראליים TikTok החלה להחסם במספר מדינות ברחבי העולם והתחרות על החלל שנותר עצומה והיא רק בהתחלה. גם אינסטגרם השיקה את Reels שכבר נמצאת בשימוש של עשרות אלפי מכשירים מרחבי העולם.

סט כלים חדש וחינמי ל-Ahrefs

מדובר בכלי המוגדר ע"י רבים כנוח ופשוט לשימוש בשלב הראשוני, עם סטנדרט גבוה ורשימת פתרונות מרשימה לאנשי ה-SEO. חברת Ahrefs כבר שנים נמצאת בטופ של תעשיית השיווק הדיגיטלי, עם דגש ניכר על Off-Site. סט הכלים בשם Ahrefs Webmaster Tools מציע מגוון אופציות שימושיות, ביניהן: ניתוח קישורים, מעקב אחר מילות מפתח, נתוני דומיין ועוד.

נתונים מובנים - גם לקמעונאים

גוגל חושפת סכמה חדשה המאפשרת הצגת פרטים הנוגעים למשלוחי מוצרים בתוצאות החיפוש. הסכמות הנפוצות הן שירותים, מוצרים, שאלות תשובות ועוד וכעת מצטרפת סכמה נוספת למשפחה המורחבת של Schema.org. מדובר בעוד צעד מתוך סדרת פעולות של גוגל לשיפור חוויית הגולש המבצע חיפוש בתוצאות החיפוש. השאיפה של גוגל היא לספק לגולשים פתרונות ותשובות כבר בתוצאות החיפוש, מבלי להתברבר בין אתרים, תוך הצגת התוצאות המצטיירות כרלוונטיות ביותר.

עיכובים בעדכון נתונים ב-Google Search Console

מנהלי אתרים ומקדמים משתמשים במערכת Google Search Console באופן שוטף, על בסיס שבועי לפחות. לאחרונה דיווחה גוגל על תקלות בהליך איסוף הנתונים ולכן דו"חות והתראות כאלה ואחרות עשויות להתקבל באיחור מורגש. מגוגל מציינים כי הכשל הטכני משפיע אך ורק על תצוגת הנתונים לגולש אך אין לכך השפעה ישירה על ביצועי האתרים בתוצאות החיפוש.

גרסה 5.5.1 של וורדפרס

חודש מוזר עבר עלינו, לא מעט תקלות וקריסות, לא רק של וורדפרס אלא גם בשדרוג הגרסה של מערכת אלמנטור ותוספים נוספים. גרסת 5.5.1 שהושקה לפני מספר שבועות טיפלה בתקלות והחזירה את היציבות המוכרת למערכת ניהול התוכן הפופולרית ביותר בעולם, לפחות זה מה שידוע לנו עד כה.

בקרוב בתוצאות החיפוש: HTTP/2

החל מאמצע חודש נובמבר הקרוב, הזחלן של גוגל יתחיל לסרוק ולאנדקס בתוצאות החיפוש אתרים המבוססים על הפרוטוקול המתקדם HTTP/2. הגרסה המודרנית של HTTP מתאפיינת בביצועים ובמהירות משופרים ובשל השימוש הגובר בפרוטוקול, החליטו בגוגל לאנדקס אתרים אלה ואפילו לתעדף אותם בדירוג מיקומים בתוצאות החיפוש. ⚡

קורס שיווק חינם של פייסבוק

פייסבוק משיקה קורס / תעודה חינמיים מטעמם, לשיפור יכולות השיווק בפלטפורמה. בדומה לקורס המקביל מהמתחרה "גוגל", גם פייסבוק יציעו תהליך למידה עם מבחנים ושאלות תיאורטיות מגוונות וציונים לכל דבר. יעילות הקורס תמדד לאורך זמן כך שקשה לדעת האם הוא יגרוף כמות הרשמות עצומה שתערער את שליטת הקורסים אונליין מאתרים כמו Udemy ולינקדאין.

social media marketing professional certificate

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים