מתוך "חדשות 13": קמפיין מוניטין נוהל כנגד בנט

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

במהלך דיון הפתיחה של שלב ההוכחות במשפט נתניהו, הצהיר מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, כי הופעל עליו לחץ לטובת ביצוע קמפיין מוניטין שלילי נגד יושב ראש מפלגת ימינה, נפתלי בנט. כך פורסם באתר "חדשות 13".

לא נכנס לפרשנויות, לא לפוליטיקה ובטח לא למשפט, את זה נשאיר לבעלי התפקידים הרלוונטיים. מה שכן נדבר עליו הוא התפתחות תחום ניהול המוניטין באינטרנט בישראל ובעולם כולו, תחילה בקרב אנשי מקצוע המספקים שירותים ובשנים האחרונות גם בפוליטיקה.

השפעת התחום על היבטים נוספים

התחום החל להתרחב בארץ בשנת 2006 וחברות החלו לספק שירותים ליצירת נוכחות אינטרנטית או לחילופין לטפל באזכורים שליליים. אותם אזכורים "צצים" באתרי חדשות, ברשתות חברתיות, בתגובות ובאתרים של פסקי דין. עד לשנים האחרונות התרגלנו בתור אנשי דיגיטל לטפל במוניטין של עורכי דין, רופאים, חברות נדל"ן ואנשי מקצועי נוספים.

מערכות הבחירות בארץ ובארצות הברית, צמיחת ההשפעה של הרשתות החברתיות והוויראליות שמתפשטת לכל עבר גרמו לכך שדעת הקהל משתנה בקלות ובמהירות, גם בתחום הפוליטיקה.

מי ששילם את המחיר במקרה הזה הוא ח"כ נפתלי בנט אך אין ספק כי מאחורי הקלעים מתנהלים קמפיינים רבים והמאבק המודרני הוא סוג של מלחמת צללים, כשכל אחד מתחבא מאחורי המסך.

חשוב לציין כי קמפיינים שליליים פוגעים לא רק ב"מטרה" אלא גם משבשים דעת קהל באמצעות פייק ניוז או עיסוק יתר בנושא שלילי מעוות או כזה שלא באמת קיים ומחלחל לתודעה ולרושם שלנו מאדם או חברה מסוימת.

קחו בחשבון! גם קמפיין שיווק באינטרנט לעסקים, מוצלח ככל שיהיה, מוגבל ביכולותיו לשקם מוניטין אינטרנטי רעוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים