הפסדים כבדים ותסכול רב למפרסמים בפייסבוק בחודש האחרון

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

השקעתם אלפי שקלים בקמפיינים בפייסבוק בחודש דצמבר ולא קיבלתם לידים? אתם לא לבד.
 
מסתבר שבמהלך החודש האחרון משהו השתנה באלגוריתם של מערכת הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם. לא רק שהוקשחו התנאים הנוגעים לאופי ותוכן המודעות אלא שגם הזרמת הלידים אליה התרגלנו פסקה. התופעה "כיכבה" עד כה בשיחות ופוסטים בחדרי חדרים אך אתמול החליטו גם בעיתון "דה מרקר" לתת התייחסות לפגיעה המטרידה בכמות בלתי נתפסת של עסקים, דווקא עכשיו בשיא משבר הקורונה.

הארכת הכהונה של זמן 'בדיקה' ומצב 'למידה'

חשוב לציין כי כל מקרה לגופו אך מה שכן מסתבר הוא שפייסבוק מעריכה את זמן בדיקת המודעות ממספר דקות / שעות לזמן של עשרות שעות ואפילו ימים! גם לאחר שמקבלת מודעה את האישור הסופי היא נכנסת למצב למידה ארוך מהרגיל, גם כאן נחשפנו לאחרונה לזמני המתנה ארוכים מהרגיל של מספר ימים. 

מצב בדיקה מעכב את תחילת הקמפיין ועשוי אף לשבש מעט את תכנוני התקציב שהגדרנו לקמפיין אבל מצב למידה הוא בעייתי אף יותר. מדובר בתקופה בה מערכת הפרסום של פייסבוק מעבדת את הגדרות הקמפיין ומתחילה להריץ תקופת "פיילוט" למיטוב ביצועי הקמפיין, אלא שבזמן זה אנו מפסידים לא מעט כסף על חשיפות ניסיוניות.

מתוך עיתון "דה מרקר", לחצו להגדלה

הרחבת הקריטריונים לפרסום מודעות

אחד הדברים הבולטים מהחודש האחרון הוא הקשחת העמדות של פייסבוק בכל הנוגע לתוכן המודעות הממומנות.

אם בעבר קיבלנו תשובה שלילית לבקשת פרסום אך ורק כשמדובר בתכנים מסוגים מאוד ספציפיים היום כבר קשה מאוד לעקוף את ההגבלות המחמירות של פייסבוק שפעמים רבות מונעות מאיתנו לפרסם תכנים שדווקא אמורים להיות מאושרים.

ייאמר לזכות פייסבוק שפירוט הסיבות לדחיית מודעות עבר שדרוג מסוים אך בכל זאת ברוב המקרים הסיבות המפורטות לא מתקבלות בהבנה ע"י המפרסמים, מכיוון שמדובר בטעות ובמודעות "כשרות" על אף שנפסלו. השפעת פייסבוק על שיווק באינטרנט לעסקים ידועה לכל כך שכולנו מחוייבים לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות ולהערך עד כמה שניתן לשינויים.

צילום מסך מתוך מדיניות הפרסום של פייסבוק

תחושה באוויר שדברים נוספים השתנו באלגוריתם

אם לא די בהקשחת העמדות ובזמני ההמתנה הארוכים מהרגיל, גוברים הדיווחים על אלפי חשבונות מודעות (רק מישראל!) שנחסמו לזמן בלתי מוגדר או לצמיתות.

הרי לשם כך נועדה אופציית הערעור, להגיש אותה לאחר עריכת העיצוב במודעות. מסתבר כי הגשה של מספר ערעורים תוך זמן קצר מובילה להשבתה של החשבון, איבוד נתונים קודמים והגדרות הקמפיינים, מה שבסופו של דבר מוביל את המפרסם להקים חשבון מודעות חדש, לבזבז זמן עבודה יקר ולייצר קמפיין חסר היסטוריה ואופטימיזציה.

מפרסמים רבים כבר הצהירו כי לא ימשיכו להשתמש במערכת הפרסום של פייסבוק עד שלא יובהר המצב הקיים.

אין ספק כי פייסבוק חווה תקופה לא קלה בכלל, עם טענות רבות לניצול לרעה של נתונים, תביעות משפטיות ורדיפה תקשורתית בלתי פוסקת. שיא השיאים מבחינתם הוא התביעה לפירוק השותפות עם אינסטגרם ו-Whatsapp.

הסוף מתקרב? לא היינו ממהרים להספיד את פייסבוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים