3 הכללים החשובים ביותר לכתיבה שיווקית

3 הכללים החשובים ביותר לכתיבה שיווקית

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

אנו חיים בעולם כזה שבו מבלי לשים לב, אנו מבלים שעות על גבי שעות ברחבי האינטרנט והרשתות החברתיות וצורכים כמויות מטורפות של תוכן: בפייסבוק, באינסטגרם, בפינטרסט וכמובן שבגוגל, שהפך להיות "הפוסק של דורינו". אנחנו חשופים 6 שעות מהיום שלנו בממוצע לתוכן ויזואלי וטקסטואלי (עפ"י רוב המחקרים). ועל כן, במאמר זה אעסוק ואבהיר מושגים וכללי יסוד על תוכן טקסטואלי וכתיבה שיווקית.

האם יצא לכם לחשוב פעם, למה על פרסומת אחת או על טקסט אחד אנחנו מתעכבים ומנגד את הפרסומת השנייה מדפדפים ולא מתייחסים אליה כלל?

למה אנחנו בכלל "עוקבים" או "חברים" של אותו איש או אישה שאנו כלל לא מכירים?
למה אנחנו עוקבים באדיקות אחרי אתר אינטרנט או דף "משפטים יפים" שאנחנו אפילו לא יודעים מי עומד מאחוריו ומי אחראי ל"כל הטוב הזה"?

ולמה תמיד כשהוא "יזרוק עצם" לאוויר בדמות: סטורי, תמונה או פוסט נהיה הראשונים לקרוא או לצפות?
שאלות מהסוג הזה העסיקו אותי עוד בימי בית הספר התיכון, ומעסיקות עד היום. לשאלות ששאלתי יש תשובה אחת והיא – שאנחנו בשנת 2020 רוצים לצרוך תוכן ורוצים תוכן טוב, איכותי וחדשני, כזה שירגש אותנו, שיגע בנו והכי חשוב, שיגרום לנו לבצע פעולות!

לאנשי שיווק, כאלו שבמסגרת תפקידם נדרשים להשתמש בכתיבה שיווקית נכונה כדי להפעיל את הגולשים שלהם, ישנם מספר כללי ברזל, שיקדמו את העבודה שלהם, יספקו לגולש מענה אמיתי ורלוונטי על מה שהוא צריך ומחפש או לא מחפש.

איך אפשר לעשות את זה? בעזרת כתיבה שיווקית נכונה.

הכלל הראשון - לדבר ישירות ללקוח

האינסטינקט הראשוני בכתיבה שיווקית יהיה לכתוב עליי, למלא על דף את כל מה שטוב בעסק שלי, אני אספר על עצמי, על כל מה שלמדתי, מה עשיתי וכמובן – מה הניסיון שלי. אך אם נסתכל מנקודת מבטו של הגולש, את מי כל זה מעניין? את הגולש מעניין מה יצא לו מזה, מה יצא לו מעצם הפעולה שאני מכוון אותו לבצע?

אני רוצה לייצר כתיבה שיווקית, כתיבה שתשרת אותי ואת העסק שלי, ולא לספר את סיפור חיי, והמשתמש, הוא רוצה תוכן, הוא כאן כדי לצרוך תוכן ולתת לפלטפורמה שמפגישה בינו לביני להנגיש לו תוכן, לא מעניין אותו מה למדת, מי ישבה לידך בכיתה ג', והאם החלפתם את הסנדוויצ'ים של אמא.

להתחיל מהסוף, להתחיל מהעיקר 💥

התחושה שנוצרת כשאתה מדבר אל הלקוח ולא 'מעליו', משאירה אותו סקרן, מחובר ו"צמא" לשיחה איתך. הגולש ישאר סקרן לגביך, ירגיש שאתה מדבר איתו, מדבר אליו, עליו ולא "מעליו". מזדהה עם מה שכואב וחשוב לו, ועונה על הצרכים שלו.

באינסטינקט הראשוני בכתיבה שיווקית אני אספר הרבה ואשכח בדרך את המטרה שלי כאיש שיווק והמטרה היא להניע אנשים לפעולה בסביבת המוצר או השירות שלי.

המוצר או השירות הם מה שאנשים ישלמו לכם עבורו, לא עבור מה שלמדתם, אלא עבור מה שיקרה להם בעקבות הידע הזה שאתם רכשתם.

  • אם אתם יועצי משכנתאות, ואני כלקוח אעבוד איתכם, תחסכו לי כסף.
  • אם את בונת ציפורניים או מאפרת, ואני כלקוחה אשלם לך, אני ארגיש מינימום קיילי ג'נר, אחרי שתעשי את העבודה שלך.
  • ואם אתה בעל חנות טלפונים, ואני כלקוח אקנה ממך, אני התחדשתי, השתדרגתי, התקדמתי.

ובדיוק בגלל זה, אתחיל את הטקסט בתוצאה של הלקוח שלי, בסיבה שלשמה הוא חיפש אותי, אתחיל מהסוף.

קצר, פשוט וקליט 😉

שיווק טוב הוא שיווק פשוט, כלל ברזל שהולך איתי לאורך כל הדרך ונמצא אצלי בארגז הכלים מראשית דרכי במקצוע. הערת ביניים: הגולש שלכם גם ככה לא לקח את הכדור ריטלין 40 מ"ג שלו היום, ואין לו כוח ואנרגיה לסיפורי 1000 לילה ולילה עם המון מילים וסיסמאות, הוא רוצה קצר. תחשבו על הפרסומות שנתקעו לכם בראש, מאז שהייתם ילדים ועד היום.

"תמיד איתך,…" (בין המזמזמים יוגרל שוקולד פרה). "איתך בכל רגע,…" (ועד היום לא הבנתי למה הם זקוקים לשיווק, כאילו שיש לנו אפשרות אחרת). "שופרסל – הכסף שלך קונה יותר". שופרסל הבינו את הכלל והם מיישמים אותו מדהים, הם אומרים לנו שהכסף שלנו קונה יותר. זה קצר, זה פשוט וזה מדויק.

כללים חשובים לכתיבה שיווקית

תודה על זמנכם, מקווה שתיקחו כמה מן הכלים האלו קדימה ותיישמו אותם. אם אהבתם את המאמר ותרצו לקדם את העסק שלכם וללמוד על שיווק דיגטלי וכתיבה שיווקית, פנו אליי, אנחנו נעשה את זה ביחד.

נתחיל מאחורי המסך, ונגיע רחוק.

  • במייל: ofek.oh1@gmail.com
  • באינסטגרם: ofekhilai
  • בפייסבוק: ofek hilai
אופק חילאי
אופק חילאי

האיש מאחורי הקלעים שיגרום לעסק / מותג שלך לטפס גבוה בעזרת שימוש נכון ומדויק במדיה החברתית ורשת האינטרנט ,סופר מאוהב במקצוע שלי.

כדאי להתחיל את הטקסט בתוצאה שהלקוח ישיג, בסיבה שלשמה הוא חיפש אותי.

המוצר או השירות הם מה שאנשים ישלמו לכם עבורו, לא עבור מה שלמדתם, אלא עבור מה שיקרה להם בעקבות הידע הזה שאתם רכשתם.

 

שיווק טוב הוא שיווק פשוט. שיווק בלי המון מילים וסיסמאות אלא קצר.

לדוגמא- "שופרסל- הכסף שלך קונה יותר"

שאלה טובה. 

אני צריך לייצר כתיבה שיווקית, כתיבה שתשרת אותי ואת העסק שלי, ולא לספר את סיפור חיי. והמשתמש, הוא רוצה תוכן, הוא כאן כדי לצרוך תוכן ולתת לפלטפורמה שמפגישה בינו לביני להנגיש לו תוכן רלוונטי. עליי להתמקד באינטרס של הלקוח, מה "יוצא לו מזה". 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

מאמרים נוספים