מה הקשר בין תוצאות החיפוש בגוגל לתדמית שלך?

מה הקשר בין תוצאות החיפוש בגוגל לתדמית שלך

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

התדמית האישית והעסקית של חברות, בעלי עסקים ואנשי ציבור הפכה ממוחשית וכזו העוברת מפה לאוזן – לתדמית דיגיטלית שנבנית ומוצגת בתוצאות החיפוש בגוגל. איך תוצאות החיפוש בגוגל הפכו לתדמית של כל אחד ואחת מאיתנו? כיצד תוצאות חיפוש חיוביות בגוגל יכולות לגרום להצלחה גדולה בקרב חברות ועסקים? ואיך תוצאות שליליות יכולות לפגוע ואף להפיל עסקים, קריירה ומפעל חיים שלם? על הסדר העולמי החדש שנקבע בגוגל, בכל הקשור לתדמית והמוניטין שלכם.

רושם ראשוני: הקשר בין תדמית לתוצאות חיפוש בגוגל

כרטיס הביקור של אנשים פרטיים, עסקים וחברות בכל הגדלים וכן של אנשי עסקים וציבור – תוצאות החיפוש בגוגל. כבר שנים רבות שכל חיפוש מידע עליכם יתחיל במנוע החיפוש של גוגל, כל תוצאה עשויה להציג את המסלול העסקי או האישי שלכם: תוצאות חיוביות ישפרו לכם את התדמית ויכולות להזניק לכם את הקריירה והעסקים בכמה רמות מעלה, תוצאות שליליות יפגעו לכם בתדמית וכך גם בקריירה ובעסקים.

ככל שאתם יעד גדול יותר לחיפוש ככה ההשפעה תוצאות החיפוש היא משמעותית יותר, ככל שאתם גדולים יותר (עסק/חברה או איש ציבור/עסקים) כך כל אזכור חיובי ישפר לכם את התדמית וכל אזכור שלילי עלול לפגוע בכם.

תוצאות החיפוש מגיעות מאלגוריתם החיפוש המורכב של גוגל, הופעה שלכם במנוע החיפוש בגוגל יכולה להגיע מחיפוש ישיר של שמכם. לדוגמא: "ישראל ישראלי" או חיפוש עקיף של ביטויים הקשורים לתחום העיסוק שלכם, לדוגמה: "מוצרי בריאות נפוצים" או "מוצרי בריאות ישראלי".

המטרה שלכם היא תדמית נקייה, מקצועית, חיובית וזוהרת באמצעות שליטה על הביטויים והתכנים על ידי מומחה ניהול מוניטין באינטרנט מנוסה או חברה מקצועית בתחום. תוצאה חיובית בגוגל מקפיצה את העסקים, המלחמה על העמודים הראשונים בשיאה ונדרשת עבודה מאתגרת לקדם את הביטויים הקשורים אליכם בתוצאות החיפוש בגוגל.

במידה ומדובר בשם החברה שלכם או שמכם כבעלי העסק או כאנשי עסקים/ציבור, ניהול המוניטין יתמקד בשם שלכם באופן ישיר בשונה מקידום אתרים.

בקידום אתרים מתמקדים במילות המפתח הקשורות לקמפיין או למותג שלכם ואילו בניהול מוניטין מתמקדים במותג עצמו.

תוצאות שליליות בגוגל? פגיעה משמעותית בתדמית 👎🏻

אחד הדברים הקשים במיוחד הוא לתקן תדמית שנפגעה כתוצאה ממוניטין שלילי, כבר אלפי שנים שאנשים מתמודדים עם מצבי תדמית שנפגעה, ככל שהטכנולוגיה הלכה והשתפרה כך ניתן היה לאסוף יותר כלים לארסנל לשיפור התדמית השלילית. למרות הכלים השיווקיים הדיגיטליים הקיימים כיום לשיפור התדמית והמוניטין השליליים בגוגל, לא מדובר באתגר פשוט לפיצוח ועבודה על הפיכת התדמית באינטרנט משלילית לחיובית חייבת להיות מונחת על שולחן מומחי ניהול מוניטין בלבד.

תוצאות חיפוש שליליות בגוגל יכולות להגיע ממגוון רחב של אזכורים שליליים, בראשם עומדים פסקי הדין השליליים המכילים את שמכם או שם חברה/עסק, הופעת שמכם בפסקי דין מכתימה את התדמית שלכם כגורם המעורב בהליכים משפטיים שליליים ופעמים רבות בתביעות גלויות כנגדכם.

בנוסף לפסקי דין ישנם אזכורים שליליים רבים שעשויים לפגוע לכם במוניטין, המופיעים בתוצאות החיפוש בגוגל: ביקורות שליליות מאתרי הביקורות וגוגל ביזנס, תמונות לא מחמיאות בתוצאות חיפוש תמונות, כתבות שליליות מאתרי תוכן וחדשות מובילים (הטרדות מיניות, בעיות תברואה, אי סדרים בחברה, עבירות צווארון לבן ועוד), דפים/קבוצות או פוסטים נגדכם ברשתות החברתיות, סרטוני יוטיוב שליליים ועוד.

הזנחה של תוצאות חיפוש שליליות ואי טיפול בהן שוות ערך להזנחה בתדמית שלכם, תדמית שלילית תרחיק מכם אהדה ציבורית, לקוחות חדשים או קיימים, תפגע לכם בקריירה או במפעל חיים שלם ובנוסף עלולה אף לפגוע בתא המשפחתי שלכם במקרים קצה.

איך עובדת פעולת ניהול המוניטין ועיצוב התדמית שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל? 😇

אם אתם בעלי עסקים וחברות או אנשי ציבור מוכרים ודאי יצא לכם לחשוב: "איך להופיע בעמודים הראשונים בגוגל?", במידה ואתם מתמודדים עם תוצאות חיפוש השאלה הנפוצה בקרב הגולשים: "איך למחוק תוצאות מגוגל?".

פעולת ניהול מוניטין ושליטה על תוצאות החיפוש בגוגל מתאפשרות באמצעות מספר רב של כלים שיווקיים, שימוש במגוון רחב של הכלים העומדים לרשות מומחה ניהול מוניטין מתאפשר לאחר ניתוח וניטור מקצועיים של תוצאות החיפוש עליכם ובניית אסטרטגיה לבניית שמכם והמוניטין בתוצאות החיפוש בגוגל.

הפעולות המרכזיות שמתבצעות בניהול מוניטין הן דחיקה תכנים בלתי רצויים (תכנים שליליים) והעלאת תכנים חיוביים ושיווקיים כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל ובהתאם לקידום תכנים אורגני (ניתן לשלב גם פרסומות ממומנות, במידה ומדובר בעסקים המעוניינים לקדם קמפיין, מבצע או אג'נדה המוגדרים בזמן).

המטרה היא הדחקה של התכנים השליליים/בלתי רצויים לשיפור התדמית שלך או של העסק שלך בתוצאות החיפוש, בצורה אשר מעיפה את התכנים אל "בית הקברות של גוגל", ככל שהתכנים השליליים יתרחקו מהעמוד הראשון כך הסיכוי שגולשים (לקוחות, ציבור או כל גורם שחיפש אחריכם) יתקלו בתכנים נמוך יותר.

מחיקת תכנים מגוגל נדירה יחסית ותלויית הסכמה של בעלי האתר או גוגל במצבים מיוחדים: הפרת זכויות יוצרים, התעללות בילדים וסיבות משפטיות שונות – בשום מצב אין להסתמך על הבטחה ל"מחיקת תוצאות חיפוש בגוגל", פעולת הדחיקה היא הפעולה העיקרית, קידום התכנים החדשים המותאמים ישירות בהתאם להחלטות השיווקיות והתאמות נוספות שיהפכו את התדמית שלכם לחיובית, מקצועית וזוהרת בתוצאות החיפוש בגוגל.

Picture of לירון קטלן
לירון קטלן

לירון קטלן, בעלים של חברת ניהול מוניטין, איש מדיה ותיק בעל ניסיון מוכח בשיווק וקידום אתרים, ניהול תשתיות וניהול פרויקטים דיגיטליים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

מאמרים נוספים