איך ראפור ושיווק דיגיטלי זה בעצם אותו הדבר?

איך ראפור ושיווק דיגיטלי זה בעצם אותו הדבר

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

שלום אנשים אמיתיים! במאמר הזה שאתם קוראים ממש עכשיו, תלמדו מה הופך תקשורת בין אישית ושיווק דיגיטלי לנושאים מקבילים. אני אציג בפניכם מונחים שמגיעים מהעולם החברתי, ואקביל את היחס שלהם בעולם הדיגיטלי. אבל לפני שנתחיל, אני רוצה לשאול: מה דעתכם האישית, האם שיווק דיגיטלי מיועד לרובוטים או לאנשים אמיתיים?

1. יצירת ראפור / חיבור 🤝

לפני שאסביר מה זה ראפור, חשוב להבין הנחת יסוד מאוד חשובה: "כל אדם מכיר הכי הרבה, את עצמו" – אנשים לא בהכרח אוהבים את עצמם (חלקם כן) אבל כולם בהחלט מכירים את עצמם, אין אדם שלא מכיר את עצמו, כי כל אחד נמצא עם עצמו 24/7 למשך כל החיים, ולכן – כל אדם מכיר הכי הרבה, את עצמו.

המונח "ראפור" / “Rapprt” מגיע מעולם ה-NLP, והמשמעות הבסיסית שלו היא "חיבור".
בNLP- לומדים שהדרך הטובה ביותר ליצירת ראפור היא על ידי "שיקוף" / “Mirroring”.

בגלל שהאדם שמולנו כבר עכשיו מכיר את עצמו כל כך טוב, הוא ירגיש יותר בנוח, אם התקשורת שלנו תהיה מקבילה לתקשורת שלו/ לכן כשעושים "שיקוף" המטרה היא להקביל את השפה שלנו לשפה של האדם שמולנו.

לדוגמה, אם אותו אדם אומר הרבה "אחי", זה יגרום לו להרגיש יותר בנוח, אם נקרא לו בחזרה "אחי".

לדוגמה, אם היא אומרת "חיים שלי" / "כפרעליך" / "קשת בענן" – זה יגרום לה להרגיש יותר בנוח עם אדם שמשתמש בשפה דומה.

לדוגמה, אם היא נוטה לשלב ידיים כשהיא מדברת, היא תרגיש יותר בנוח אם גם אתה תשלב ידיים.

Tony Robbins: “People like people who are like themselves, or like whom they would like to be”

איפה ראפור קיים בשיווק דיגיטלי? במילות מפתח!

בשיווק לומדים כי יש הבדל משמעותי בין "חנות נעליים זולה" לבין "חנות עם נעל בזול" – כביכול, מה ההבדל?

אלא שגוגל הבינו שאומנם הם לא יכולים לחקור את תת המודע של כל אדם המבצע חיפוש בגוגל, אבל הם כן יכולים לוודא שהתשובה שהוא יקבל תכלול את השאלה שהוא שאל, לפי רמת הדיוק הגבוהה ביותר. ולכן יש הבדל, אפילו גדול. מפני שמילות מפתח זהות יוצרות ראפור.

תקשורת בין אישית וגוגל אדס

טיפ חברתי: באינטראקציה הבאה שלכם, תקשיבו לא רק למילים שנאמרות, אלא גם למהירות הדיבור, לעצירות בין משפטים, ולסלנג, ותנסו לשקף Mirroring, את צורת התקשורת של האדם שעומד מולכם.

2. לא לרוץ מהר מדי 🏃🏻‍♀️

בואו נניח שאני בחורה שיוצאת לבר, וראיתי גבר שמוצא חן בעיניי, הוא חתיך וחטוב ובדיוק בגובה הנכון, ונראה שהוא צוחק עם חברים שלו ובאווירה כיפית. נניח שאני בחורה ואני מסתכלת על גבר שמוצא חן בעיניי ומעניין אותי להכיר אותו.

עכשיו, בואו נניח והגבר הזה יגש אליי, ומשפט הפתיחה שלו יהיה "היי, רוצה לצאת איתי לדייט?" מה דעתכם הכנה? ברור שהכל אפשרי וזה תלוי ברגע ובבן אדם, אבל האם רוב הסיכויים שאני אענה כן? או שאני ארגיש מבוכה ואענה שלא כי זה פשוט היה מפתיע מדי ופתאומי.

התשובה הצפויה היא שאני אענה לו: "לא". אבל למה? הוא הרי מצא חן בעיניי, נכון? אז… למה לא? התשובה ההגיונית היא: זה היה לי מהיר מדי, קודם אני ארצה להכיר אותו (שם, מאיפה, במה הוא עוסק וכו').

לאחר מכן, ואפילו יותר חשוב, אני ארצה לדעת איך אני מרגישה כשאני באינטראקציה איתו, האם הוא יתגלה כחסר ביטחון עצמי שפשוט גורם לי להרגיש לא בנוח? או שהוא יצחיק אותי? האם הוא מעניין? לפני שאחליט אם אני רוצה לקבוע ולהיפגש איתו, יהיה לי חשוב לדעת איך אני מרגישה בשיחה איתו.

אם כך, גם אם אני בחורה שמעוניינת להכיר גבר, יש שלבים הגיוניים שצריך לעבור, אי אפשר לקפוץ ישר למיטה, ואם כן נקפוץ ישר למיטה כנראה שלאחר מכן אני ארגיש "זולה" מדי" וזה יגמר שם. לפני שמקבלים החלטות חברתיות, גם בני אדם צריכים לעבור משפך רגשי כלשהו.

אותו העיקרון קיים בשיווק באינטרנט לעסקים, הרבה פעמים שמעתי המלצות "לא להניע לפעולת מכירה במודעה הראשונה", למה? אם מישהו צפה במודעה שלי, ואהב את המוצר שאני מציע, למה לא למכור לו?

הסיבה היא מפני שזה מהר מדי. הוא לא מכיר אותי עדיין, ולא מספיק סומך עליי. לכן יש שלבים אחרים שקודמים לשלב המכירה, ואם אני אמכור לו על ההתחלה, אז גם אם הוא כן מעוניין, רוב הסיכויים שהלקוח שלי פשוט ירגיש שאני "מוכר לו" וש"אכפת לי רק ממכירות" (בהקבלה ל"אכפת לו רק מסקס") והלקוח שלי ימשיך הלאה, מבלי לקנות מוצר שהוא באמת התעניין בו, מפני שקפצתי ישר לסוף, מבלי לבנות משפך.

טיפ חברתי: באינטראקציה הבאה שלכם, תשאלו את עצמכם: "מה הכי חשוב לאדם שעומד מולי?" ותנסו לוודא שאתם מעניקים לו את הדבר הכי חשוב לו, זה יכול להיות הומור, שיחת עומק, רומנטיקה ומיניות, שיתופי פעולה עסקיים, ועוד אינסוף אפשרויות.

3. ערך חברתי גבוה

איך תרגישו אם תראו את אדם סנדלר בביקור בישראל? מן הסתם תתרגשו, נכון? למה? מה לכם ולאדם סנדלר במשותף? כלום ושום דבר. אז למה שתתרגשו? כמובן, מפני שהוא מפורסם, אבל אם נבין זאת ברמה גבוהה יותר: מפני שיש לו ערך חברתי מאוד גבוה.

באותה המידה הייתם מתרגשים אם הייתם פוגשים את ביבי נתניהו במכולת (זה הזוי אבל תזרמו אם הרעיון).

גם אם אתם לא תומכים בביבי, אין ספק שאתם תתמלאו בהצפה רגשית אם תפגשו את ביבי נתניהו במכולת קונה חלב דל שומן, ובהמשך היום תספרו זאת לכל חבריכם הקרובים, למה? כי בתור ראש הממשלה, אוטומאטית (לדעתכם האישית) יש לו ערך חברתי גבוה.

המונח "ערך חברתי גבוה" נפוץ גם בעולם הפיקאפ, לדוגמה יש הבדל משמעותי אם אגש להתחיל עם בחורה כשאני לבד, או כשאני עם חבר מוזר וחסר ביטחון, או שאני עם חבר מגניב וכיפי, או שאני בכלל מסתובב עם שתי ידידות יפייפיות שכל הזמן מחמיאות לי, אתם מסכימים שהערך החברתי של האנשים שלידי, ישפיע ברמה מסויימת גם על הערך החברתי שלי?

טעימה מערכים מתקדמים

לא ארחיב כרגע, אבל אני רק רוצה להדגיש שיש אינסוף סוגים שונים של ערכים, וכל אחד שופט ומעריך אנשים לפי קריטריונים שונים – אני אישית מעריך הכי הרבה אנשים שאני יכול ללמוד מהם, כי חשוב לי "ללמוד ולהתפתח" אז אם אפגוש את החבר הטוב ביותר של טוני רובינס אני מאוד אתרגש! אבל קומיקאי יעריך יותר אנשים מצחיקים, וזמר או מתופף יעריכו יותר אנשים מתעשיית המוזיקה.

תזכרו: אנחנו מעריכים אנשים שדומים לנו, או שדומים למי שאנו רוצים להיות, ולהם הערך הגבוה ביותר.

איפה "ערך חברתי גבוה" קיים בשיווק דיגיטלי? בלינקים חיצוניים (BackLinks)

השלב הראשוני בבניית אתר, הוא עיצוב והתאמת האתר גם לגולשים וגם לאלגוריתם של גוגל, אבל האם כשסיימנו לבנות את האתר, סיימנו את עבודת השיווק?
התשובה היא: בהחלט לא!

השלב האחרון בתהליך הוא ככל הנראה השלב החשוב ביותר! וזהו שלב ה-Off-Site, קידום האתר מחוץ לאתר.

את פעולת השיווק הזאת אנחנו נבצע באמצעות הפצת תכנים מהאתר שלנו באתרים אחרים, כלומר לקבל המלצות שמגיעות מאתרים אחרים. למה? בכדי לקבל ערך גבוה. אם אתרים רבים ממליצים עלינו, ככל הנראה שיש להם סיבה טובה לכך, נכון?

ערך גבוה קיים גם בתקשורת בין אישית, וגם בשיווק דיגיטלי. שימו לב, ישנה חשיבות גבוהה יותר לאיכות האתרים מאשר כמות האתרים שמקשרים אלינו, כלומר, יש להם ערך גבוה.

טיפ חברתי: נסו להיות מוקפים באנשים מגניבים.

איך ראפור ושיווק דיגיטלי הם אותו דבר?

המשמעות הבסיסית של המושג "ראפור" היא "חיבור".

אדם ירגיש יותר בנוח לדבר עם מי שהתקשורת שלו תהיה מקבילה ודומה לתקשורת שלו עצמו.

מילות מפתח זהות הן שיוצרות ראפור.

עלינו לוודא שתשובה שבן אדם יקבל לשאילתה שלו, תכלול את השאלה שהוא שאל לפי רמת הדיוק הגבוהה ביותר.

מכיוון שזה מהר מדי! עליי לרכוש את אמון הלקוח ולא לתת לו הרגשה שכל מה שמעניין אותי זה שהוא ירכוש את המוצר שאני מפרסם.

 

אסור לנו לשכוח שעלינו לקדם את האתר מחוץ לאתר עצמו. מה שנקרא- OFF-SITE.

אנו נעשה זאת בעזרת הפצת תכנים מהאתר שלנו, באתרים אחרים. אנו נקפיד על כך שאתרים איכותיים בעלי ערך חברתי גבוה, ימליצו עלינו וכך נוערך יותר.

תגובה אחת

  1. תודה רבה! ראפור זה מושג שמעולם לא שמעתי, וכמו תמיד חידשת לי מאד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

מאמרים נוספים