קידום אורגני, ממומן או סושיאל? עונים על שאלת השאלות

קידום אורגני, ממומן או סושיאל_ עונים על שאלת השאלות

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

ישנם שלושה ערוצים מרכזיים לצורך שיווק באינטרנט לעסקים: קידום אורגני , קידום ממומן וקידום בסושיאל. מהו ערוץ השיווק המומלץ והיעיל ביותר עבור העסק שלכם, והאם כדאי לשלב את כל אסטרטגיות הקידום ביחד? כל התשובות במאמר הבא. בעלי עסקים שמעוניינים לקדם את העסק שלהם באמצעות שיווק דיגיטלי, עלולים למצוא את עצמם מבולבלים. ישנם ערוצי שיווק רבים כל כך, שקשה לדעת מהו הערוץ היעיל ביותר – זה שיוביל את העסק להצלחה ויסייע להגדיל את ההכנסות.

שלושת ערוצי השיווק העיקריים והבולטים ביותר הם קידום אורגני (seo) קידום ממומן (ppc) וקידום ברשתות החברתיות (Social Media).

קידום אורגני הוא תהליך שבו מבצעים פעולות שונות במטרה לשפר את הדירוג של האתר במנוע החיפוש של גוגל. במסגרת קידום אורגני, מקדם האתרים דואג בין השאר להטמעת מילות מפתח רלוונטיות ופופולריות באתר והשגת קישורים חיצונים ממקורות אחרים. קידום ממומן הוא תשלום על מודעות שמופיעות בראש תוצאות מנוע החיפוש בהתאם למילות המפתח שהגדרתם הקשורות לעסק שלכם.

קידום ברשות החברתיות הוא ביצוע פעולות לצורך השגת תנועה רלוונטית, לקוחות, מעורבות, מודעות למותג ועוד, באמצעות פלטפורמות מדיה חברתית (כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין וטיק טוק). שיווק במדיה חברתית יכול לכלול גם פרסום ברשתות חברתיות בתשלום וגם פרסום במדיה חברתית באופן טבעי (אורגני).

אז באילו ערוצי שיווק כדאי להשקיע? התשובה לכך מורכבת. הבחירה בכל אסטרטגיית קידום תלויה בעסק, בזהות קהל היעד, במוצר או בשירות שלכם וביעדים שאליהם אתם שואפים להגיע.

ראשית, חשוב שתשאלו את עצמכם כמה שאלות:

האם אתם מכוונים לקהל בינלאומי?

אם אתם חולמים להגיע לקהל יעד מעבר לים, כדאי שתדעו כי יצירת נוכחות חזקה ברשת באמצעות קידום אורגני היא מאתגרת. קידום אורגני הוא תהליך ארוך ומתמשך, ובשווקים הבינלאומים ישנה תחרות גדולה יותר על העמודים הראשונים בתוצאות מנוע החיפוש. אם אתם מכוונים לקהל בינלאומי, כדאי שתשקיעו בקידום ברשתות חברתיות באמצעות ניהול עמוד עסקי בשפה האנגלית.

בנוסף, קידום ממומן הכולל מודעות בתשלום יסייע לכם להגיע למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

מה התקציב שלכם?

הבחירה בערוץ השיווק צריכה להיות מותאמת גם לתקציב שלכם. קידום אורגני הוא אסטרטגיית שיווק זולה יחסית, אך אם אתם מתחרים על מילות מפתח שנחשבות לפופולריות מאוד עם תחרותיות גדולה מדובר בתהליך ארוך.

לכן, אם יש לכם תקציב מצומצם עדיף לבחור בשיטת קידום אחרת. תקציב נמוך עלול להוות מכשול גם בכל הקשור לקידום ממומן. ישנן מילות מפתח פופולריות שהעלות שלהן יקרה מאוד, כך שתצטרכו לשלם כסף רב על כל קליק ולא בטוח שתחזירו להחזיר את ההשקעה.

במקרה כזה, עדיף לבחור בקידום ברשתות החברתיות.

האם אתם זקוקים להחזר השקעה מידיי?

אם אתם מעוניינים להשיג רווחים במהירות וללא המתנה רבה, הרי שקידום ממומן זאת אסטרטגיית השיווק המתאימה לכם. אך אם יש לכם סבלנות ואתם מוכנים להמתין כמה חודשים עד שתקבלו החזר השקעה לטווח הארוך, כדאי שתנסו את אסטרטגיית הקידום האורגני וקידום ברשתות החברתיות.

האם המוצרים או השירותים שלכם ייחודים?

אחד היתרונות ברשתות החברתיות הוא אפשרות השיתוף. פוסט מעניין, מקורי ויוצא דופן ימשוך גולשים רבים לשתף אותו והוא יהפוך לויראלי בתוך שעות ספורות. לכן, אם אתם מציעים מוצרים או שירותים שלא נראו כמוהם מעולם, כדאי לכם לקדם אותם בסושיאל. תוכלו לפרסם אותם ברשת החברתית באמצעות פוסט מעניין וכך תוכלו להגיע לקהלים רבים ובמהירות גדולה.

לעומת זאת, אם המוצרים או השירותים שלכם סטנדרטים יחסית וכאלה שאנשים רבים זקוקים להם, כדאי לבחון אסטרטגיות קידום אחרות כמו קידום ממומן וקידום אורגני.

מיהו קהל היעד שלכם?

כדי להחליט מהי אסטרטגיית הקידום המתאימה לכם, עליכם להבין קודם כל מהי הזהות של קהל היעד שלכם. אם למשל אתם פונים לקהל צעיר, הרי שעדיף לכם לבחור בקידום ברשתות החברתיות. לעומת זאת, אם קהל היעד שלכם מבוגר יותר, סביר להניח שלא תמצאו אותו בפייסבוק או בטיקטוק, ולכן כדאי לבחור בקידום אורגני או בקידום ממומן.

מיהו קהל היעד שלכם? Digital Solutions

באילו מקרים כדאי לבחור בקידום ממומן?

קידום ממומן מאפשר לכם לקבל נראות בעמודים הראשונים של מנוע החיפוש באופן מיידי, לפי מילות מפתח הקשורות למוצרים ולשירותים שלכם. אתם שולטים על ניסוח המודעה ועל איך תוצגו במנוע החיפוש. יתרון נוסף של קידום ממומן הוא שאתם משלמים על תוצאות בלבד – בהתאם למודל ppc של גוגל – התשלום על הפרסום הוא רק כאשר גולש לחץ על המודעה שלכם. כך אתם יכולים להתאים את הפרסום לתקציב שלכם.

אתם מקבלים נתונים ודוחות על תוצאות הקמפיין (אילו גולשים נכנסו לאתר שכם דרך המודעה שפרסמתם), ואתם יכולים לבצע שינויים במודעות בזמן אמת ולהחליט האם להמשיך את הפרסום או להפסיק אותו בהתאם להישגי הקמפיין שלכם.

מומלץ לבחור בקידום ממומן אם אתם מחפשים רווחים מידיים והחזר השקעה בטווח קצר, אם אתם מחפשים אסטרטגיית שיווק גמישה, אם אתם רוצים לבחון את הביקוש למוצרים או לשירותים שלכם ואם אתם רוצים לקבל מידע באופן מידיי שיעזור לכם לבנות אסטרטגיית שיווק נכונה.

באילו מקרים כדאי לבחור בקידום אורגני?

קידום אורגני יוצר אמינות למותג שלכם. מי שמגיע למיקומים הראשונים בתוצאות מנוע החיפוש נחשב למומחה מוביל בתחומו. אנשים מעדיפים להיכנס לתוצאות האורגניות יותר מאשר למודעות בתשלום.

בנוסף, ניתן להשתמש בקידום האורגני לכל מטרה – ממכירה ישירה, דרך העלאת המודעות למותג ועד יחסי ציבור.

מומלץ לבחור בקידום אורגני אם אתם מעוניינים להשיג הצלחה לטווח הארוך, אם אתם אתם יכולים לספק תוכן איכותי שימשוך גולשים רבים, ואם אתם נמצאים בתחום נישה קטן יחסית כך שתוכלו להגיע לדירוגים גבוהים במנוע החיפוש של גוגל.

באילו מקרים כדאי לבחור בקידום ברשתות החברתיות?

קידום ברשתות החברתיות מאפשר לכם להגיע לקהל עצום. רק בפייסבוק לבדה ישנם יותר ממיליארד משתמשים. באמצעות קידום בסושיאל תוכלו לנהל תקשורת ישירה עם קהל הלקוחות הקיים או הפוטנציאלי שלכם, ולהשתמש בתמונות וסרטוני וידאו כדי ליצור מעורבות ועניין.

מומלץ לבחור בקידום ברשתות החברתיות אם יש לכם מוצרים או שירותים ייחודים שאנשים עשויים להתרגש מהם ולשתף אותם בפייסבוק, באינסטגרם או בטוויטר. בנוסף, קידום ברשתות החברתיות מתאים לעסקים שלא זקוקים להחזר השקעה מידיי, שמעוניינים לבנות מודעות למותג שלהם, ושצריכים לנהל אינטראקציה קבועה עם הלקוחות שלהם.

בחירה בכל ערוצי השיווק במקביל

כפי שנוכחתם לראות, הבחירה בערוץ שיווק מסוים צריכה להיות מותאמת לכל עסק ועסק באופן אישי.

יחד עם זאת, כיום המגמה היא להשקיע בכל ערוצי השיווק הקיימים – קידום אורגני, קידום ממומן וקידום בסושיאל, וליצור פעילות של 360 מעלות ברשת. יצירת אסטרטגייה דיגיטלית רב תחומית תגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם, ותאפשר לכם ליהנות מתנועת גולשים רבה מכמה מקורות שונים.

כך אתם לא שמים את כל הביצים בסל אחד, ויכולים להניב החזר השקעה גם לטווח הקצר וגם לטווח הארוך. ניתן לבחון במקביל את הישגי הקמפיינים שלכם בשלושת ערוצי השיווק השונים, וכך להחליט מהי אסטרטגיית הקידום המתאימה לכם ביותר. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים