שיווק עסק בדיגיטל: איך עושים את זה נכון ובהתאמה אישית?

שיווק עסק בדיגיטל_ איך עושים את זה נכון ובהתאמה אישית

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

מאפיון הפעילות של הלקוח, דרך תיאום ציפיות ועד בחירת פלטפורמות השיווק המתאימות – לפניכם כל הטיפים איך לשווק עסק, כך שהשיווק יניב תוצאות.

"כדי ללמוד שיווק מספיק יום אחד, אך כדי להיות אמן שיווק צריך חיים שלמים." כך אמר פיליפ קוטלר, פרופסור לשיווק בינלאומי הנחשב לאבי השיווק המודרני.

כאנשי שיווק, ודאי מגיעים אליכם לקוחות מכל התחומים והסוגים, ולכל אחד מהם יש את הצרכים הייחודים לו. אם גם אתם מתיימרים להיות אמני שיווק, אתם חייבים לבנות אסטרטגיית שיווק נכונה המתאימה לכל לקוח ולקוח באופן אישי.

אז איך לשווק עסק נכון, כך שהלקוחות שלכם יצליחו להגדיל את ההכנסות, להרחיב את קהל הלקוחות ולהרים את העסק שלהם למעלה? לפניכם כל הטיפים כיצד לעשות זאת:

אפיון פעילות במשותף עם הלקוח

המפתח של איך לשווק עסק, הוא קודם כל להבין עם מי יש לכם עסק. עליכם לערוך פגישה עם הלקוח ולאפיין את המוצרים או השירותים שהוא מספק.

מי קהל היעד שלו? מהם המאפיינים הדמוגרפיים של קהל היעד (גיל, מיקום, תחומי עניין, מגדר)? מהם היתרונות והייחוד של השירותים או המוצרים? מי הם המתחרים שלו בתחום? ככל שתערכו מחקר שוק מעמיק, כך תצליחו לבנות אסטרטגיית שיווק נכונה.

איך לשווק עסק בצורה נכונה

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

תיאום ציפיות והבנת תקציבים 💸

אם אתם שואלים איך לשווק עסק, אז התשובה היא שזה תלוי בתקציב של הלקוח.

האם הוא מוכן להשקיע סכומי עתק על שלטי חוצות או פרסום בטלוויזיה? או שמא יש לו תקציב מצומצם שיאפשר לכם לנהל עבורו קמפיין קצר בפייסבוק? עליכם להבין מהי מסגרת התקציב, ובהתאם לכך לתאם ציפיות עם הלקוח. חשוב שיבין מה תוכלו לספק לו בהתאם לתקציב שלו. אל תפזרו הבטחות חסרות כיסוי כמו למשל שהשיווק יניב ללקוח מיליון לקוחות חדשים.

נסו להגדיר במדויק מהן פעולות השיווק שבכוונתכם לבצע, ובהתאם לכך מהן התוצאות הריאליות והאפשרויות שהלקוח יקבל (כמו למשל העלאת הטראפיק לאתר פי 2).

מומלץ להכין מסמך הכולל את תנאי ההתקשרות שלכם עם הלקוח המפרט מהן התכניות השיווקיות שלכם ומה כוללת הצעת המחיר. כך הלקוח יידע מראש מה הוא צפוי לקבל, והסיכון שהוא יתאכזב יילך ויצטמצם.

איך לשווק עסק באינטרנט? תיאום ציפיות והבנת תקציבים

בחינת הפלטפורמות

עולם השיווק בכלל, ועולם השיווק הדיגיטלי בפרט הוא נרחב מאוד. קיימות מגוון פלטפורמות לשיווק עסקים, כמו רשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין וכו'), קידום אתרים אורגני, קידום ממומן בגוגל, אימייל מרקטינג, שיווק שותפים ועוד.

כדי לדעת איך לשווק עסק, עליכם להבין מהי פלטפורמת השיווק המתאימה לו ביותר.

כך לדוגמה, אם מדובר בעסק שעיקר קהל היעד שלו הם צעירים, הרי שפרסום סרטונים שיווקיים בפלטפורמה כמו טיקטוק צפויים להניב לכם תוצאות יפות. מנגד, אם קהל היעד מבוגר, עדיף לבחור ברשת חברתית שחבריה "ותיקים" יותר כמו פייסבוק.

בנוסף לכך, התשובה לשאלה איך לשווק עסק, תלויה בתחום של העסק שבו אתם מטפלים. אם למשל הוא עוסק במכירת עוגות פוטוגניות, מומלץ לפרסם פוסטים מושכים באינסטגרם של העוגות מעוררות התיאבון והלייקים.

לחלופין, אם אתם משווקים משרד עורכי דין, עדיף להשקיע בכתיבה של תוכן איכותי ולקדם מאמרים מקצועיים. לכל פלטפורמת שיווק יש את היתרונות והחסרונות שלה, ויש לקחת זאת בחשבון כאשר משווקים את העסק.

מעקב ובקרה של הפעילות 📈

אז אחרי שהבנו איך לשווק עסק על קצה המזלג, חשוב לציין שכל פעולת שיווק מצריכה מכם מעקב ובקרה. כך לדוגמה, אם העליתם קמפיין ממומן בגוגל, עליכם לבחון בזמן אמת את הביצועים שלו.

גוגל מעניקה לכם נתונים אודות כמות הכניסות לאתר, זמן השהייה באתר, אחוז ההקלקות על המודעה וכו', כך שתוכלו לנתח את הנתונים האלו ובמידת הצורך לבצע אופטימיזציה של הפרסום.

אם הקמפיין לא ממריא, ניתן תמיד לערוך שינויים, לנסח מחדש את המודעה, או לעצור את הקמפיין. חשוב מאוד לעדכן את הלקוח לגבי טקטיקות השיווק שביצעתם ותוצאות הקמפיינים השונים. כך הוא יישאר תמיד בעניינים ויוכל לסמוך עליכם.

הקפידו להעביר ללקוח דו"ח חודשי שמסכם את הפעילות השיווקית שנעשתה במהלך החודש.

לדו"ח יש לצרף גרפים ונתונים סטטיים, אך הקפידו להסביר את הנתונים. אם יש משהו יותר גרוע מלקוח שלא מקבל עדכונים מחברת השיווק, זה לקוח שלא מצליח להבין מה בדיוק חברת השיווק עושה בשבילו.

לסיכום, לדעת איך לשווק עסק זהו תהליך ארוך שכולל בתוכו הרבה מאוד ניסוי וטעיה. לא תמיד אתם תצליחו לקלוע למטרה, אבל החוכמה היא ללמוד מה עובד ומה פחות, ובהתאם לכך לעדכן את אסטרטגיית השיווק שלכם. זכרו שלא משנה באיזו שיטת שיווק אתם בוחרים, הקפידו להיות תמיד ישרים עם הלקוח, לחשוף את ההישגים האמיתיים של השיווק, ולא להשלות את הלקוחות שלכם.

בסופו של דבר, מדובר בשם שלכם, ולקוחות מאוכזבים עלולים לפגוע מאוד בתדמית שלכם כאנשי שיווק. אז השקיעו בשיווק עסקים ממש כמו שהייתם משווקים את העסק שלכם, ואתם תיווכחו לראות שיש תוצאות.

איך לשווק עסק? מעקב ובקרה של הפעילות

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים