בניית אתר מכירות – תופתעו לגלות כמה כסף יכולתם להרוויח

בניית אתר מכירות

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

מוכרים מוצרים בחנות פיזית? שמעתם שהמתחרים שלכם נכנסו לשוק המכירות בדיגיטל? איפה הייתם עד עכשיו?! הגיע הזמן שתתעוררו. בניית אתר מכירות עשויה ליצור את ההבדל לו אתם זקוקים ולהגדיל את המכירות שלכם בעשרות ואף מאות אחוזים. חושבים שהגזמנו? ממש לא. במאמר הבא נעסוק ביתרונות הקמת אתר מכירות ובאופי הפעילות השוטפת באתר שכזה.

החזר גבוה על ההשקעה

אצל בעלי עסקים רבים קיים החשש התמידי מהעלויות הגבוהות של בניית אתר מכירות, בדומה לדאגות הרבות שמטרידות בעלי עסקים קטנים המעוניינים בהקמת אתר משלהם. העניין המרכזי הוא חוסר המודעות וחוסר היכרות עם הנתונים הרלוונטיים למכירות אונליין. מדובר בהשקעה חד פעמית של סכום לא קטן (מינימום 8,000 ש"ח לאתר מכירות קטן) ולעיתים גם בתשלום סמלי לתחזוקה שוטפת וניהול מלאים של מוצרים, כאשר רוב האתרים לא מחייבים זאת.

עלות מול תועלת – זה שם המשחק. דיברנו על העלויות שמסתכמות בכמה אלפים אך במידה ומדובר באתר עם כמה עשרות של מוצרים, רווח נאה מכל מוצר וקידום נכון שלו בערוצי השיווק השונים, ההצלחה תגיע, והיא תגיע מהר.

ROI – Return On Investment (החזר על ההשקעה) הוא מושג מוכר בעולם השיווק והעסקים בכלל. על פי מודל זה, יש להשקיע בעסקאות או בנכסים שצפויים להחזיר לנו את ההשקעה ואף להוביל לרווחים.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

בניית אתר מכירות - עבודה עם WooCommerce

כשמדובר באתרי סחר אונליין (E-Commerce) תוסף אחד בשם WooCommerce בולט מעל כולם, בפופולריות, בנוחות ובפונקציונאליות. מדובר בתוסף למערכת הניהול של וורדפרס דרכו מנהל בעל האתר את כל מה שנוגע למוצרים הנמכרים אונליין: יצירה ומחיקה של מוצרים, ניהול תנאים ומלאים, הגדרות שונות של מכירות ועוד.

התוסף הפופולרי כבר צבר לעצמו וותק בתחום ויוקרה בזכות ולא בחסד. מדובר בתוסף וורדפרס שניתן להוריד מחנות ההורדות אך קיימות עוד עשרות(!) הרחבות שמשדרגות אותו עוד יותר והופכות אותו לחבילה השלמה לניהול אתרי סחר.

מדובר בתחום בפני עצמו בעולם השיווק הדיגיטלי, אתר E-Commerce זה לא עוד אתר רגיל, אם לא ניהלתם אתר כזה מעולם אין כל משמעות לניסיון שלכם בתחום. כמות המוצרים, הפונקציונאליות, הכרת המערכת על כל חלקיה, כולל המגבלות והצורך במתכנת במקרים ספציפיים, כל אלו מצריכים לא מעט ניסיון בעבודה עם אתרי סחר ובכלל בבניית אתר מכירות. לתוסף WooCommerce מאות מדריכים ברחבי הרשת, כולל קבוצות פייסבוק המספקות תמיכה למשתמשים מתחילים ומתקדמים.

ניתוח נתונים ומעקב אחר הכנסות ישירות מהאתר

מי שלא ניהל בעבר אתר סחר אונליין לא יבין לאיזה רמות ניתוח ומעקב אחר הזמנות ניתן להגיע. מדובר במערכת ידידותית להפליא לכל משתמש, אם כי עדיין נהוג לנהל אתרי E-Commerce עבור לקוחות ולא להעביר לידיהם את השליטה המוחלטת, בשל מורכבות תהליכים כאלה ואחרים.

באתרי תדמית למשל, בלא מעט מהמקרים מנהל הלקוח את האתר לבדו, ללא כל תלות במי שבנה אותו. במהלך בניית אתר מכירות, חשוב לבנות אותו כך שיהיה נוח גם עבור מנהל האתר וגם עבור הלקוח לצפות בנתונים בכל זמן נתון ולהבין מה הוא רואה מולו. ניתן להגדיר אירועים (Events), תנאים (Trigger) ועוד על מנת להשאר בשליטה מלאה בכל הנוגע לביצועי אתר המכירות.

הגדלת המכירות באמצעות ניתוח התנהגות גולשים

כאשר אתם שוקדים על בניית אתר מכירות, חשוב שתשקיעו גם בניתוח התנהגות גולשים. ניתוח התנהגות גולשים זהו תהליך שבמסגרתו אוספים, עוקבים ומודדים אחר פעילויות של משתמשים. ישנם כלים שונים שמסייעים באחד ואחד מהם הוא גוגל אנליטיקס.

באמצעות גוגל אנליטיקס ניתן לגלות מהו המקור שממנו הגיעו הגולשים לאתר המכירות שלכם – האם הם הגיעו באמצעות חיפוש בגוגל, רשתות חברתיות, או באמצעות מאמרים שמופיעים באתרים חיצוניים ומובילים לאתר שלכם. ניתוח התנהגות גולשים יאפשר לכם גם לגלות מה בדיוק עושים הגולשים כשהם נכנסים לאתר שלכם – אילו מוצרים הם בוחנים, מהם המוצרים המבוקשים ביותר וכמה אחוז מתוך כלל הגולשים שנכנסים לאתר מבצעים רכישה.

תוכלו גם לדעת האם הם בודקים המלצות או דירוגים על המוצרים שלכם לפני שהם מכניסים את המוצרים לסל הקניות, כמה גולשים נכנסים לאתר שלכם דרך המחשב וכמה דרך המובייל ועוד.

היבט נוסף שחשוב לבדוק בעת בניית אתר מכירות הוא מי בעצם קהל היעד שלכם. אז ניתוח התנהגות גולשים מאפשר לכם לדעת מהם המאפיינים הדמוגרפיים של קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם – מה המיקום הגיאוגרפי שלהם, מה הסטאטוס שלהם (רווקים, נשואים וכו'), מה המגדר, מה הגיל שלהם ועוד.

בהתאם למאפיינים הדמוגרפיים של הגולשים, תוכלו לדעת מהם המוצרים שמעניינים אותם. ידע הוא כוח, וככל שיהיה לכם ידע נרחב יותר על התנהגות המשתמשים, כך תקבלו תובנות טובות יותר שיעזרו לכם לנהל נכון את העסק שלכם, להגדיל את ההמרות באתר ובהתאם לכך את ההכנסות.

על כוחו של שיווק מחדש

כדי למקסם את הצלחת בניית אתר מכירות, מומלץ מאוד להשתמש בשיטת שיווק מחדש (Remarketing). שיווק מחדש זהו בעצם שיווק המתבסס על התנהגות של המשתמש בעבר. כך, אם גולש ביקר באתר שלכם, הכניס מוצרים לסל קניות אך התחרט או שביצע רכישה, ניתן לעניין אותו מחדש במוצרים שלכם גם לאחר שעזב את האתר.

אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות גוגל אדס. כאשר הגולש נכנס לאתר מסוים, הביקור שלו באתר נכנס להיסטוריית הגישה שלו. גוגל אדס יודעת לזהות את אותם גולשים שביקרו באתר שלכם, והיא תציג בפניהם מודעות המציגות מוצרים שהגולש התעניין בהם ומציעות לו לחזור לאתר שלכם ולהשלים את הרכישה.

שימוש בניוזלטרים וקופונים

דרך נוספת להפוך גולש שרכש בעבר לגולש חוזר, היא באמצעות שימוש בניוזלטר. ניוזלטר זהו דיוור אלקטרוני שמאפשר להפיץ עדכונים לרשימת תפוצה. כאשר גולש ביקר באתר שלכם ונרשם לניוזלטר שלכם, תוכלו לשלוח לו ניוזלטר שבועי או חודשי עם עדכונים על מוצרים חדשים ומבצעים.

בניית אתר מכירות מצריכה גם שימוש בקופונים על מנת לשכנע את הגולשים לחזור ולבצע רכישה באתר. כדאי לשלוח בניוזלטרים שלכם קוד קופון בימי מכירה מיוחדים כמו בלאק פריידי, שופינג IL, בסוף עונה, בחגים או בכל מועד אחר שבו תרצו להגביר את היקף המכירות באתר שלכם. חשוב מאוד להקפיד על כותרת מושכת לניוזלטר על מנת שהמייל שלכם לא ימצא את עצמו בסל האשפה. נכסו להיכנס לנעליים של הגולשים ולהבין מה יעניין אותם ויגרום להם להקליק על המייל שלכם.

בניית משפך שיווקי באתר

לצד בניית אתר מכירות, עליכם גם לדאוג לבניית משפך שיווקי. זהו מושג מתחום התנהגות הגולשים המתייחס לכך שקהל היעד שלכם עובר תהליך ושלבים מסוימים, עד שהם מחליטים לבצע רכישה באתר. משפך שיווקי יכול להתחיל למשל מרשתות חברתיות. כאשר גולש העונה להגדרת קהל היעד שלכם נתקל במודעה ממומנת בפייסבוק המקדמת את המוצרים שאתם מציעים, הוא ילחץ על המודעה ויגיע לאתר שלכם.

באתר יופיע בפניו מידע על היתרונות של המוצרים שלכם והנעה לפעולה. לאחר מכן, הגולש יחליט להוסיף את המוצר לעגלת הקניות באתר ובשלב הסופי של המשפך הוא יזין את פרטי האשראי שלו וישלים את הרכישה. הסיבה לכך שהתהליך הזה נקרא משפך, היא שכמות הגולשים שבסופו של דבר תבצע רכישה קטנה ביחס לכמות הגולשים שנחשפו לפרסום.

לכן, חשוב מאוד להשקיע במסר שיווקי נכון, בתמונה מושכת ובכותרת שתעודד את הגולשים ללחוץ על המודעה שלכם. ככל שתצליחו להשיג תעבורה גדולה יותר לאתר, כך תצליחו להשיג יותר המרות ולהגדיל את המכירות.

בניית אתר מכירות המותאם למובייל

אנחנו צמודים לסמארטפון שלנו, מתעדכנים בחדשות, גולשים ברשתות החברתיות וגם מבצעים מכירות אונליין. לפי הנתונים הסטטיסטים, מעל ל-54.4% מתנועת האינטרנט ברחבי העולם מגיעה מטלפונים ניידים. מהסיבה הזאת, בעת בניית אתר מכירות חשוב להקפיד על כך שעיצוב האתר יהיה רספונסיבי.

אתר בעל עיצוב רספונסיבי זהו אתר שבו תצוגת המסך מותאמת לגדלי מסכים של מכשירים שונים – מחשב נייח, מחשב נייד, טאבלטים וסמארטפונים. כך, כאשר גולש נכנס לאתר שלכם באמצעות הטלפון, הוא ייהנה מחווית גלישה נוחה ונעימה שתעודד אותו לבצע רכישה.

בניית אתר מכירות ללא עיצוב רספונסיבי ושאינו מותאם למובייל, יגרום לכך שאלמנטים מסוימים באתר יופיעו קטועים או בחוסר סדר, מה שיוביל בסופו של דבר לנטישת האתר. מעבר לכך, גוגל מעדיף לקדם אתרי מכירות רספונסיביים על פני אתרים עם עיצוב מיושן, ולכן הקפידו על כך שאתר המכירות שלכם יהיה רספונסיבי.

בניית אתר מכירות מהיר

היבט נוסף שחשוב לקחת בחשבון בעת בניית אתר מכירות היא מהירות הגלישה. לגולשים אין סבלנות רבה מדי, וכאשר הם נכנסים לאתר איטי שמצריך מהם להמתין זמן רב עד לטעינת הדפים, הם לא ימתינו. במקום זאת, הם ינטשו את האתר ויעברו לאתר של המותג המתחרה. אחת הפעולות שכל מקדם אתרים מבצע היא שיפור מהירות טעינת הדפים באתר.

באמצעות תהליך זה, האתר שלכם יהיה מהיר יותר וכך יעניק חווית משתמש טובה יותר לגולש. בנוסף לכך, מהירות האתר היא גורם משמעותי שיעזור לכם לשפר את המיקום שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל.

מציאת הייחוד שלכם

כאשר אתם שוקדים על בניית אתר מכירות, עליכם לנסות ולחשוב מה מייחד את המותג שלכם מהמתחרים. הבידול שלכם עשוי להיות השירות לקוחות שלכם, המוצרים הייחודים, הסיפור מאחורי הקמת העסק שלכם, המיקום שלכם, המחירים שלכם ועוד.

כך או כך, כדי שתבלטו מעל כל המתחרים שלכם ושהגולשים יבחרו לרכוש דווקא באתר שלכם, חשוב מאוד שתדגישו באתר את מה שמיוחד בכם. הבידול שלכם צריך להופיע כחלק מהמיתוג העסקי שלכם, להיות כתוב בעמוד האודות, ובפרסומים השונים שלכם בדיגיטל, כמו ברשתות החברתיות, בניוזלטר, במאמרים שמתפרסמים באתרים חיצוניים ועוד.

השקיעו בשירות לקוחות

על פי דו"ח של חברת Zendesk, 84% מהצרכנים העידו כי שירות לקוחות הוא גורם חשוב בהחלטה שלהם האם לבצע רכישה באתר. לכן, בעת בניית אתר מכירות יש להקפיד על יצירת עמוד צור קשר שמציג בבירור כיצד הגולשים יכולים לפנות אליכם. דף זה צריך לכלול טלפון, מייל, לינק לוואטסאפ שלכם וקישור לצ'אט.

מומלץ מאוד לשלב צ'אט בוט באתר המכירות שלכם. צ'אט בוט זוהי תוכנה ממוחשבת מבוססת אינטליגנציה מלאכותית היודעת כיצד לענות לשאלות נפוצות של גולשים באמצעות למידת תסריט. בניגוד לעובד האנושי, הצ'אט בוט מעניק מענה מיידי לגולש 24 שעות ביממה. במידה והצ'אט בוט אינו יודע כיצד לטפל בבעיה, הוא יפנה את הפנייה לטיפולו של עובד אנושי.

באמצעות הצ'אט בוט תוכלו לחסוך זמן יקר, תשלום על צוותי שירות לקוחות ותחזקו את שביעות הרצון של הגולשים שלכם.

בניית אתר מכירות הכולל תהליך תשלום פשוט

בניית אתר מכירות צריכה להעניק חווית משתמש טובה לגולשים שלכם. אחד הגורמים שעלולים לגרום לכישלון המכירה הוא תהליך תשלום מסורבל. כאשר גולש בוחר מוצרים ומכניס אותם לסל הקניות שלו, הוא מעוניין לסיים עם הרכישה כמה שיותר מהר.

לכן, כדאי להימנע מטפסים ארוכים ומייגעים ולבקש מהגולשים למלא רק את הפרטים ההכרחיים. בנוסף, בעת בניית אתר מכירות חשוב לדאוג לכך ששירות סליקת האשראי שאתם רוכשים עובד עם כל סוגי כרטיסי האשראי. אין דבר יותר מתסכל עבור גולש להיכנס לאתר ולגלות שהוא לא מכבד את הכרטיס שלו.

בניית אתר מכירות הכוללת הטמעת מילות מפתח

כאשר גולשים מחפשים לרכוש מוצרים מסוימים, מרביתם נכנסים לאתרים שמופיעים בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש, בעוד שאתרי מכירות המופיעים בעמודים האחרונים כמעט ולא זוכים למבקרים. אחת הדרכים לשפר את המיקום שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל היא באמצעות הטמעה של מילות מפתח. אלו למעשה המילים אותן הגולשים מקלידים כאשר הם מחפשים מוצר או שירות מסוים.

הקפידו לשלב באופן טבעי את מילות המפתח הפופולריות והרלוונטיות לתחום שלכם בתיאורי המוצרים, שהקמתם מתאפשרת אך ורק באמצעות בניית אתר מכירות. כך, האלגוריתם של גוגל יזהה את האתר שלכם כאוטוריטה בתחום ויקדם אתכם בדירוג גבוה. ככל שיותר גולשים ייחשפו לאתר שלכם, כך תיהנו מתנועת גולשים רבה יותר לאתר המכירות שלכם ותהפכו את הגולשים ללקוחות חדשים.

יחד עם זאת, חשוב מאוד שלא להגזים עם מילות החיפוש ולא להציף את האתר במילים שאינן רלוונטיות ואינן משתלבות באופן טבעי בטקסט. זאת, משום שהאלגוריתם של גוגל מזהה זאת ועלול להעניש אתכם ולדחוק את האתר שלכם הרחק מאחור.

המלצה הכללית היא לשלב את מילות המפתח בהיקף של 3% מהטקסט. ערכו מחקר מילות מפתח כדי להבין מהן המילים שקהל היעד שלכם מחפש ובהתאם לכך תוכלו לשלב את המילים ברחבי האתר שלכם.

בניית אתר מכירות וחוויית משתמש - מה הקשר ביניהם?

הקשר בין חוויית משתמש ואתרי מכירות הוא הדוק וכל מטרתו היא אחת – להתגבר על המכשול הגיאוגרפי ולתת לגולש תחושה חיובית והרגשה שהוא יודע בדיוק מה הוא קונה. הרי למי מאיתנו לא היו חששות לקנות מוצרים או שירותים כאלה ואחרים אונליין? ברגע שיש חוויית משתמש טובה באתר, כלומר תצוגה מפורטת של המוצרים, כולל פירוט טכני, ביקורות וניווט נוח בין סוגי מוצרים, אנחנו כבר חצי צעד מרכישה, הרי יש התעניינות כבר, כל שנותר הוא לשכנע אותו שאתם הוא המקום המתאים לרכישה.

ניתן להעזר בכלי ניתוח ומדידה ובמפות חום לצורך הבנה אמיתית של צרכי הגולשים באתר ולהשתפר בהתאם. עד שמגיעים למצב בו גולשים מגדילים את אחוז ההמרה, את זמן השהייה באתר ואפילו חוזרים לבקר בו בעתיד. אל תתביישו לשאול את הגולשים שלכם מה הם אהבו ומה חסר להם ולקחת גם רעיונות ממתחרים, הרי אף אחד מאיתנו לא המציא את הגלגל באמת. בניית אתר מכירות צריכה להיות מתוכננת עד לפרטים הקטנים ולפונקציות הכי מדויקות שיש, אחרת אפשר ללכת לאיבוד ולגרום לנזק רב כמו קישורים שבורים, ניהול מלאים בצורה שגויה ועוד.

בניית אתר מכירות - ההצלחה תלויה בחוויית משתמש

בניית אתר מכירות - קלות, נוחות ומהירות

מהר מאוד יבין הלקוח שמוכר מוצרים אונליין שאתר E-Commerce הוא לא ערוץ מכירות נוסף אלא הוא משמש כערוץ מרכזי שחוסך עלויות תפעול אנושיות. בזכות תוספים ומערכות שונות כמו E-Commerce, אתרים מגיעים תוך חודשים ספורים למצב בו הם מתפקדים בצורה אוטומטית וכל שנותר הוא לבצע A/B Testing, נוסחת ניסוי וטעייה מוכרת בעולם השיווק הדיגיטלי.

אם עד לפני מספר שנים עוד היה מדובר בהמלצה, היום כבר לא תמצאו תחום בו לא משווקים ואפילו מוכרים באינטרנט, אם נשארתם מאחור ועוד לא הגעתם למצב בו אתם מוכרים אונליין, המתחרים שלכם ככל הנראה כבר עקפו אתכם בסיבוב.

צפו לדוגמא באתר של "קצביית האחים אהרון", שהחליטו ללכת על כל הקופה וקיבלו אתר יוצא דופן, בנראות ובפונקציונאליות שלו. המתחרים שלהם רחוקים מאוד מהמקום אליו הגיעו האחים אהרון, האמת שלחלק גדול מהמתחרים שלהם בכלל אין אתר אינטרנט. לסיכום: בניית אתר מכירות הוא בגדר חובה עבור מרבית העסקים. אז נכון, עלויות ההקמה והתחזוק לא נמוכות במיוחד אבל ברוב המקרים מדובר בעלות סבירה מול תועלת גבוהה.

מומלץ לבצע מחקר שוק, להכיר את הפוטנציאל הריווחי, את המתחרים והיקף קהל היעד ולשקול עלויות. הקמת אתר E-Commerce יכול להגיע גם ל-15 אלף ש"ח ויותר, זה בהחלט תלוי בכמות המוצרים, החלוקה לקטגוריות והפונקציונאליות באתר.

שאלות נפוצות

כדי להבטיח את האבטחה של אתר המכירות שלך, הנה כמה אמצעי אבטחה חיוניים שאתה צריך לשקול ליישם:

1. תעודת Secure Socket Layer (SSL): מצפינה נתונים המועברים בין הדפדפן של המשתמש לאתר האינטרנט שלך, ומבטיחה את הסודיות של מידע רגיש כגון פרטי תשלום.

2. השתמש בפרוטוקול HTTPS: ודא שהאתר שלך משתמש בפרוטוקול HTTPS כדי להצפין נתונים במעבר ולהגן מפני התקפות אדם-באמצע.

3. שער תשלום מאובטח: השתמש בשער תשלום מכובד ומאובטח כדי לעבד עסקאות בצורה מאובטחת ולהגן על המידע הפיננסי של הלקוחות.

4. עדכוני תוכנה רגילים: עדכנו את התוכנות, התוספים והסקריפטים של האתר שלך כדי לתקן כל פגיעות ידועה ולהגן מפני איומי אבטחה פוטנציאליים.

5. מדיניות סיסמה חזקה: אכוף דרישות סיסמה חזקה עבור חשבונות משתמש וגישה למערכת כדי למנוע גישה בלתי מורשית.

6. הטמע חומות אש: השתמש בחומת אש של יישומי אינטרנט כדי לנטר ולסנן תעבורה נכנסת כדי לחסום בקשות זדוניות ולהגן מפני איומי סייבר שונים.

7. הצפנת נתונים: הצפין נתונים רגישים כגון פרטי לקוחות, פרטי תשלום ואישורי כניסה כדי להגן עליהם מפני גישה לא מורשית.

8. אירוח מאובטח: בחרו ספק אירוח אתרים אמין המציע אמצעי אבטחה חזקים, כגון הגנת DDoS, גיבויים רגילים וניטור שרתים.

9. אימות משתמש: הטמעת אימות רב-גורמי כדי להוסיף שכבת אבטחה נוספת עבור כניסות ועסקאות של משתמשים.

10. ביקורות וניטור אבטחה: ערכו ביקורות וניטור אבטחה קבועים כדי לזהות ולהגיב על כל אירועי אבטחה באופן מיידי.

על ידי יישום אמצעי אבטחה אלה, אתה יכול לעזור להגן על אתר המכירות שלך ועל נתוני הלקוחות מפני איומי סייבר פוטנציאליים ולהבטיח חווית קנייה מקוונת בטוחה ומאובטחת.

ישנן מספר אסטרטגיות יעילות בהן תוכל להשתמש כדי להניע תנועה לאתר המכירות שלך:

1. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO): בצע אופטימיזציה של תוכן האתר שלך באמצעות מילות מפתח רלוונטיות, מטא תגיות וקישורים נכנסים באיכות גבוהה כדי לשפר את דירוג מנוע החיפוש שלך ולמשוך תנועה אורגנית.

2. שיווק באמצעות תוכן: צור תוכן בעל ערך ומרתק כגון פוסטים בבלוג, סרטונים, אינפוגרפיקה ומדריכים העונים על הצרכים והאינטרסים של קהל היעד שלך כדי להניע תנועה ולבסס סמכות בענף שלך.

3. שיווק במדיה חברתית: השתמש בפלטפורמות מדיה חברתית פופולריות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ולינקדאין כדי לקדם את המוצרים שלך, לתקשר עם לקוחות ולהניע תנועה לאתר שלך באמצעות שיתוף ופרסום חברתי.

4. שיווק בדוא"ל: בנו רשימת דוא"ל של מנויים ושלחו קמפיינים ממוקדים בדוא"ל עם תוכן מותאם אישית, מבצעים ועדכוני מוצרים כדי להניע תנועה לאתר שלכם ולעודד ביקורים חוזרים.

5. פרסום בתשלום לפי קליק (PPC): השתמש בפלטפורמות כמו Google Ads ופרסום במדיה חברתית כדי ליצור מסעות פרסום ממוקדים שמובילים תנועה לאתר שלך על סמך מילות מפתח, דמוגרפיה ותחומי עניין ספציפיים.

6. שיווק משפיעים: שתף פעולה עם משפיענים ובלוגרים בתעשייה שלך כדי להגיע לעוקבים שלהם ולהוביל תנועה לאתר שלך באמצעות תוכן ממומן, ביקורות והמלצות.

7. שיווק שותפים: שתף פעולה עם משווקי שותפים שמקדמים את המוצרים שלך באתרים או בערוצים החברתיים שלהם בתמורה לעמלה על מכירות, העברת תנועה מהקהלים שלהם לאתר שלך.

8. בלוגים לאורחים: כתוב פוסטים של אורחים עבור בלוגים ואתרים פופולריים בתעשייה שלך כדי להגיע לקהל חדש, לבנות קישורים נכנסים לאתר שלך ולהניע תנועה באמצעות ביוגרפיה ואזכורים של מחברים.

9. תחרויות ומתנות מקוונות: ארח תחרויות, הגרלות או מתנות באתר שלך או בערוצי המדיה החברתית כדי ליצור באזז, להגביר את המעורבות ולהוביל תנועה לאתר שלך.

10. שיתופי פעולה וקידום צולב: שותפו לעסקים או מותגים משלימים להזדמנויות קידום צולבות, כגון אירוח משותף של אירועים, חבילות מוצרים או קמפיינים שיווקיים משותפים, כדי להגיע לקהלים חדשים ולהוביל תנועה לאתר שלכם.

על ידי יישום אסטרטגיות אלו ומעקב עקבי ואופטימיזציה של המאמצים שלך, אתה יכול להוביל ביעילות תנועה לאתר המכירות שלך ולהגדיל את הסיכויים שלך להמיר מבקרים ללקוחות.

מעקב וניתוח הביצועים של אתר המכירות שלך חיוניים להבנת התנהגות המשתמשים, זיהוי אזורים לשיפור ואופטימיזציה של האתר שלך להגדלת המכירות. הנה כמה דרכים לעקוב ולנתח את הביצועים של אתר המכירות שלך:

1.Google Analytics:התקן את Google Analytics באתר שלך כדי לעקוב אחר מדדים כגון תנועה באתר, נתונים דמוגרפיים של משתמשים, זרימת התנהגות, שיעורי המרות ועוד. השתמש בנתונים אלה כדי לקבל תובנות לגבי האופן שבו משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתר שלך ומקבלים החלטות מבוססות נתונים.

2.מעקב המרות: הגדר מעקב המרות עבור פעולות מפתח באתר שלך, כגון רכישות, הרשמות או שליחת טפסים. זה יעזור לך למדוד את האפקטיביות של מסעות הפרסום השיווקיים וביצועי האתר שלך.

3.מפות חום ומעקב אחר קליקים: השתמש בכלים כמו Hotjar או Crazy Egg כדי ליצור מפות חום ודוחות מעקב אחר קליקים המייצגים באופן חזותי את האופן שבו משתמשים מנווטים ויוצרים אינטראקציה עם האתר שלך. זהה אזורים של מעורבות גבוהה ונמוכה כדי לייעל את חווית המשתמש.

4.בדיקת A/B: ערכו בדיקות A/B כדי להשוות גרסאות שונות של האתר שלכם או אלמנטים ספציפיים (כגון כותרות, תמונות או לחצני קריאה לפעולה) כדי לראות אילו ביצועים טובים יותר מבחינת המרות . כלים כמו Google Optimize או Optimizely יכולים לעזור בכך.

5. מעקב אחר מסחר אלקטרוני: אם יש לך אתר מסחר אלקטרוני, הגדר מעקב אחר מסחר אלקטרוני ב-Google Analytics כדי לעקוב אחר מדדים כמו הכנסה, ערך הזמנה ממוצע ושיעור המרה. נתונים אלה יכולים לעזור לך להבין את ביצועי המכירות ואת התנהגות הלקוחות.

6. משוב וסקרים מלקוחות: אסוף משוב מלקוחות באמצעות סקרים, סקרים או טפסי משוב באתר שלך כדי להבין את העדפותיהם, נקודות הכאב וההצעות שלהם לשיפור.

7. ניתוח מהירות עמוד: השתמש בכלים כמו Google PageSpeed ​​Insights או GTmetrix כדי לנתח את המהירות והביצועים של האתר שלך. אתר מהיר יותר יכול להוביל לחוויית משתמש טובה יותר ולהמרות גבוהות יותר.

8. כלי קידום אתרים: השתמש בכלי קידום אתרים כמו SEMrush, Ahrefs או Moz כדי לעקוב אחר דירוג מנועי החיפוש של האתר שלך, ביצועי מילות מפתח, פרופיל קישורים נכנסים ובריאות קידום אתרים הכוללת.

9. ניתוח מדיה חברתית: עקוב אחר מדדי מדיה חברתית כדי לראות כיצד ערוצים חברתיים מובילים תנועה לאתר שלך, מושכים משתמשים ומשפיעים על המרות.

על ידי מעקב וניתוח קבועים של מדדי ביצועים מרכזיים אלה, אתה יכול לקבל תובנות חשובות לגבי האפקטיביות של אתר המכירות שלך, לזהות אזורים לשיפור ולקבל החלטות מבוססות נתונים כדי לייעל את האתר שלך להגדלת המכירות וההמרות.

בעת בניית אתר מכירות, חשוב להימנע מטעויות נפוצות שעלולות להפריע ליעילותו ולהשפיע על שיעורי ההמרה שלך. הנה כמה טעויות נפוצות שכדאי להימנע מהן:

1. עיצוב אתר לקוי: עיצוב אתר עמוס או מיושן עלול לכבות מבקרים ולהקשות עליהם למצוא את מה שהם מחפשים. ודא שלאתר האינטרנט שלך יש עיצוב נקי ומקצועי שמושך חזותית וידידותי למשתמש.

2. היעדר קריאה לפעולה ברורה (CTA): האתר שלך צריך לכלול קריאה לפעולה ברורה ומשכנעת המנחים את המבקרים באיזו פעולה לפעול בהמשך, בין אם זה ביצוע רכישה, הרשמה לניוזלטר או יצירת קשר.

3. ניווט מורכב: שמור על הניווט באתר שלך פשוט ואינטואיטיבי, עם קטגוריות ברורות ואפשרויות תפריט שמקלות על המבקרים למצוא את המידע שהם צריכים.

4. זמני טעינת עמוד איטיים: זמני טעינה איטיים יכולים להוביל לשיעורי יציאה גבוהים מדף הכניסה ולירידה בשביעות רצון המשתמש. בצע אופטימיזציה של מהירות האתר שלך על ידי דחיסת תמונות, מזעור תוספים ושימוש בטכניקות מטמון.

5. תיאורי מוצר לא מספקים: ספק תיאורי מוצרים מפורטים ומשכנעים המדגישים את היתרונות והתכונות של המוצרים או השירותים שלך. חוסר מידע עלול להוביל לבלבול והיסוס של הלקוחות.

6. מידע מוסתר ליצירת קשר: הקל על לקוחות ליצור איתך קשר על ידי הצגת פרטי הקשר שלך באופן בולט, כולל דוא"ל, מספר טלפון וכתובת.

7. התעלמות מהרספונסיביות לנייד: עם השימוש הגובר במכשירים ניידים לקניות מקוונות, ודא שהאתר שלך רספונסיבי לחלוטין ומותאם למשתמשים ניידים.

8. תמונות באיכות ירודה: תמונות באיכות גבוהה חיוניות להצגת המוצרים שלך ביעילות. השתמש בתמונות מקצועיות ברזולוציה גבוהה המייצגות במדויק את המוצרים שלך.

9. תהליך תשלום מורכב: פשט את תהליך התשלום כדי להפחית את שיעורי נטישת העגלה. צמצמו למינימום את מספר השלבים הנדרשים להשלמת רכישה והציעו אפשרויות יציאה לאורחים.

10. היעדר אותות אמון: כלול אותות אמון כגון סקירות של לקוחות, המלצות, תגי אבטחה ומדיניות החזרה ברורה כדי לבנות אמון עם מבקרים ולעודד המרות.

11. התעלמות משיטות עבודה מומלצות לקידום אתרים: בצע אופטימיזציה של האתר שלך למנועי חיפוש על ידי שימוש במילות מפתח רלוונטיות, מטא תגים ותוכן איכותי כדי לשפר את הנראות שלך ולמשוך תנועה אורגנית.

על ידי הימנעות מטעויות נפוצות אלו והתמקדות באספקת חווית משתמש חלקה, תקשורת ברורה והצעת ערך משכנעת, תוכל ליצור אתר מכירות שמושך מבקרים בצורה יעילה ומניע המרות.

ייעול תהליך התשלום באתר המכירות שלך הוא חיוני להפחתת שיעורי נטישת העגלה ולשיפור חווית המשתמש הכוללת. הנה כמה דרכים לייעל את תהליך התשלום:

1. אפשרות יציאה לאורחים: מציעים אפשרות יציאה לאורחים המאפשרת ללקוחות לבצע רכישה מבלי ליצור חשבון. זה מפחית את החיכוך עבור קונים ראשונים שעלולים להירתע מתהליך רישום ארוך.

2. מדדי התקדמות ברורים: ספק אינדיקטור התקדמות ברור ומושך מבחינה ויזואלית שמראה ללקוחות כמה שלבים נותרו בתהליך התשלום. זה עוזר למשתמשים להבין את התהליך ומפחית את החרדה לגבי הזמן שייקח להשלים את הרכישה שלהם.

3. הקטן שדות טפסים: בקש מידע חיוני בלבד במהלך תהליך התשלום. צמצם את מספר שדות הטפסים שיש למלא כדי להפוך את התהליך למהיר וקל עבור הלקוחות.

4. מילוי אוטומטי ומילוי אוטומטי: השתמש בפונקציונליות של מילוי אוטומטי כדי לאכלס אוטומטית שדות טפסים בפרטי לקוחות בכל מקום אפשרי, כגון כתובת למשלוח או פרטי תשלום. זה חוסך זמן ללקוחות ומפחית את הסיכון לטעויות.

5. אפשרויות תשלום מרובות: מציעים מגוון אפשרויות תשלום כדי לתת מענה להעדפות שונות של לקוחות. כלול אמצעי תשלום פופולריים כמו כרטיסי אשראי/חיוב, PayPal, Apple Pay, Google Pay וכו'.

6. מידע תשלום שמור: אפשר ללקוחות לשמור את פרטי התשלום שלהם בצורה מאובטחת לרכישות עתידיות. זה מבטל את הצורך להזין מחדש את פרטי התשלום בכל פעם שהם מבצעים רכישה.

7. תשלום בקליק אחד: הטמע אפשרות תשלום בלחיצה אחת עבור לקוחות חוזרים ששמרו את פרטי התשלום שלהם. זה מאפשר להם להשלים את הרכישה שלהם בלחיצה אחת בלבד, למזער חיכוך ולהפחית את הסבירות לנטישה.

8. מחשבוני משלוח בזמן אמת: ספקו מחשבוני עלות משלוח בזמן אמת המראים ללקוחות את העלות הכוללת של ההזמנה שלהם, כולל דמי משלוח, לפני שהם מגיעים לדף התשלום. שקיפות זו יכולה למנוע הפתעות ונטישת עגלה.

9. מדיניות החזרה ברורה: הצג בבירור את מדיניות ההחזרות שלך במהלך תהליך התשלום כדי להרגיע את הלקוחות לגבי הרכישה שלהם. מדיניות החזרה שקופה וללא טרחה יכולה להגביר את הביטחון ולהפחית את ההיסוס.

10. סיכום הזמנות: כלול סיכום הזמנה ברור ותמציתי בדף התשלום המפרט את הפריטים בעגלה, המחירים שלהם, כל ההנחות הרלוונטיות והעלות הכוללת. זה מאפשר ללקוחות לבדוק את ההזמנה שלהם לפני השלמת הרכישה.

על ידי הטמעת אסטרטגיות אלו לייעול תהליך התשלום, אתה יכול להקל ונוח יותר עבור הלקוחות להשלים את הרכישות שלהם, וכתוצאה מכך אחוזי המרה גבוהים יותר ושיפור שביעות רצון הלקוחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים