חדשות הדיגיטל – חודש ספטמבר 2021

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

אם גוגל לא תבוא לטיקטוק, אז טיקטוק תבוא לגוגל

אבל רגע, לפני שאתם פוצחים במסע ריקודים אקזוטיים, נאמר כי בשלב זה, גוגל רק מנהלת משא ומתן עם אינסטגרם וטיקטוק כדי שהיא תוכל לאנדקס את התוכן שלהם במנוע החיפוש הפופולרי, כך דווח לאחרונה.

לפי הדיווח, העסקה המתגבשת דומה לדיל שגוגל עשתה עם טוויטר ב-2015, כאשר היא קיבלה גישה לנתוני טוויטר כדי לאנדקס אותם בתוצאות החיפוש שלה.

וזה כמובן ברור שאם המאמץ של גוגל, אינסטגרם וטיקטוק יישא פרי, תוכן בדמות סרטונים קצרים לא יהיה מחזה נדיר בתוצאות החיפוש שלנו.

מהצד השני, אינסטגרם וטיקטוק לא ימהרו לתת לגוגל גישה לנתונים שלהם, מסיבה פשוטה למדי – גוגל היא הבעלים של יוטיוב, אחת המתחרות המרכזיות של שתי ענקיות המדיה החברתית. זהו כמובן מכשול, אך כמו שכל רץ משוכות ותיק יודע (או צופי אולימפיאדה שמנמנים כמונו) כאשר יש תמריץ ותמורה ראויה, אף מכשול לא יפריע בדרך לקו הסיום. 🏃

לדוגמא, בעסקה עם טוויטר, הוסכם כי גוגל תשלם לפלטפורמת הציוצים דמי רישיון שנתיים, ולעומת זאת הענקית ממאונטיין ויו תקבל את כל הזכויות לאנדקס את הציוצים בתוצאות החיפוש שלה, מהרגע שהם התפרסמו. אבל למה גוגל בכלל הולכת לכיוון הזה? התשובה נמצאת ברצון של גוגל להפוך את מנוע החיפוש שלה ליעד עבור מגוון תכנים: וידאו ותוכן טקסטואלי ביחד.

קהילת הציוצים

אולי קצת באיחור, אבל גם טוויטר מבינה כי לא טוב היות הצייצן לבדו. לכן, היא מכריזה כי לאט לאט היא מוסיפה פיצ'ר חדש – קהילות בטוויטר. קהילות הן פשוט קבוצות של גולשים עם תחומי עניין משותפים.  כאמור, הפיצ'ר החדש נחשף בצורה הדרגתית, כך שבינתיים רק חשבונות מאומתים (Verified Accounts) יכולים לפתוח קבוצות ולשלוח הזמנות הצטרפות לגולשים אחרים.

לפי הדיווחים, פיצ'ר הקהילות שונה במקצת משל פלטפורמות אחרות בכך שכל גולש יכול לראות את מה שנכתב בקבוצה ואפילו לדווח עליה במידה והיא עוברת על הכללים. עם זאת, רק חברי הקבוצה יכולים להשתתף בה בפועל.

כרגע הפיצ'ר החדש נמצא בבדיקות וניסויים, אך טוויטר מבטיחה כי תוך כמה חודשים יותר ויותר אנשים יוכלו ליצור קהילות ולצייץ יחדיו.

בדרך לווגאס עוצרים בגוגל

גוגל הכריזה על סוג פרסומות חדש שנקרא "Things to Do" ומטרתו לסייע לגולשים למצוא אטרקציות, טיולים ופעילויות שונות. פרסומת זו תופיע כאשר גולש יחפש מידע בנושאי טיולים ובידור. מידע אודות האטרקציה או המקום המסויים יוצג לגולשים לצד מחירים וקישורים להזמנת כרטיסים.

מבחינת המשווקים, הם יוכלו לקדם מידע ספציפי כמו מחירים, תמונות וביקורות שיוצגו בחלק העליון של תוצאות החיפוש.

ולמה מגיע לנו כל הטוב הזה אתם שואלים? מבחינת גוגל, זו תוצאה של תהליך ההשתקמות של ענף התיירות. ומה לעשות? גם גוגל רוצה לעלות על הגל. אז גם אם אתם לא חלק מתנועת התרמיל והמקל או מקצועני הבטן-גב, וקידום התיירות הוא לא בדיוק כוס התה שלכם, עדיין תוכלו להשתמש בפרסומת החדשה כדי לשווק פעילויות שונות לפי קרבה של הגולשים למיקום. 

לפיצ'ר החדש יש גם גרסא חינמית, שתאפשר לכם להציג כל מיני פעילויות ומחירי כרטיסים עבורם, בדומה ל-Shopping ads. לגבי צורת התשלום למי שמקדם באופן ממומן, גוגל תגבה תשלום רק כאשר תהיה לחיצה על המודעה.

עדיף דולר אחד ביד מאשר שני ציוצים על העץ

וכאילו לא שמעתם מספיק על טוויטר בשביל יום אחד, הענקית מסן פרנסיסקו מציגה תוכנית חדשה למוניטיזציה עבור יוצרי התוכן שלה שיוכלו להרוויח כסף ממנוי חודשי לעוקבים שלהם. התכנית החדשה נקראת – Super Follows.

כפי שכבר אמרנו, התכנית עצמה מאפשרת ליוצרי תוכן לגבות מנוי חודשי עבור תכנים שרק עוקביהם יוכלו לראות. בנוסף, לגולשים שמשלמים על המנוי תתווסף תגית ייחודית שתהיה מוצגת ליוצר התוכן, מה שמאפשר להם להקדיש יותר זמן ותשומת לב לעוקבים האהובים עליהם.

ומה יוצרי תוכן יוכלו לחלוק עם Super Followers? לפי טוויטר – סקרים, לינקים, שרשורי שיחות וציוצים קוליים.

אבל כמה בכלל אפשר להרוויח מכל העסק הזה? מסתבר שיש 3 תעריפים חודשיים שונים:

  • 2.99$
  • 4.99$ 
  • 9.99$
 

אז אם כבר התחלתם לפנטז על דמי הכיס החדשים שלכם, רצוי שתדעו כי כרגע התוכנית נמצאת בבדיקה ובאופן זמני רק יוצרי תוכן מארה"ב יוכלו להתנסות בה. זה נכון גם מצד המשתמשים, כשרק משתמשים מארה"ב וקנדה יכולים כרגע להפוך ל-Super Followers של יוצר תוכן מסויים.

ואם שלל הגזרות הללו לא הספיקו, הפיצ'ר קיים רק בגרסת ה-iOS של טוויטר והיא נעדרת לגרסת האנדרואיד ואתר האינטרנט שלה, אך זה צפוי להשתנות בהמשך.

לשאלות מורכבות יש תשובות פשוטות 💬

גוגל הכריזה שהאלגוריתם החדש שלה, הנקרא MUM יתווסף לחלק מתוצאות החיפוש. העדכון החדש ירחיב את אפשרויות החיפוש ויאפשר גישה אינטואיטיבית יותר לחקור וללמוד על נושאים נוספים. אך לפני שנזיל דמעה על כך שמישהו הזיז את הגבינה שלנו, מה זה בכלל האלגוריתם הזה?

מטרתו של האלגוריתם MUM (ראשי תיבות של: Multitask Unified Model) היא לתת מענה עבור שאלות מורכבות שהתשובות עליהן לא פשוטות ואינן יכולות להיענות על ידי שורת טקסט מסויימת.

לשם כך, האלגוריתם עושה שימוש במספר טכנולוגיות שונות כדי לתת מענה טוב יותר עבור שאלות כאלו, לדוגמא – שילוב של טקסט ותמונות יחדיו. 

העדכון החדש ישנה את תוצאות החיפוש באמצעות 3 פיצ'רים:

  • Things to Know – אמנם השם זהה לסוג פרסומת שהזכרנו כבר במאמר, אך פה מדובר בפיצ'ר אחר שתפקידו הוא בעצם לציין "דרכים" (Paths) שונות שקשורות ומרחיבות על נושא מסויים. למשל, לפי גוגל, לביטוי "צבע אקרילי" יש כ-350 נושאים קשורים ובאמצעות הפיצ'ר החדש היא תוכל לציין אותם, כך שבמקום שהגולש יצטרך למקד את השאלה שלו, גוגל תצפה זאת מראש ותציע לו אפיק פעולה.
  • Topic Zoom – מאפשר לגולש לעשות "זום" על נושאים מסוימים ובכך לרדת לתת-נושאים בתוך נושא מסויים.
  • תוצאות חיפוש ויזואליות – פיצ'ר זה יופיע רק בשאילתות שגוגל מגדירה כ-"מחפשים אחר השראה". למשל, "רעיונות עיצוב למטבח" יציג תמונות המספקות השראה.
 

ואיך כל זה ישנה את החיפוש שלנו בגוגל? זה מאפשר לנו חיפוש אינטואיטיבי ורחב יותר. אך החדשות הגדולות הן לקהל המשווקים ומקדמי האתרים, מכיוון שבאמצעות העדכון החדש גולשים יחשפו ליותר ויותר אתרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים