שיווק באמצעות תוכן – עדיין רלוונטי?

שיווק באמצעות תוכן

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

על אף השטחיות הקיימת ברחבי הרשת והפופולריות הגדולה של סרטוני וידאו, שיווק באמצעות תוכן הוא עדיין רלוונטי וחשוב עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד. לפניכם כל הסיבות מדוע כדאי מאוד להשקיע בתוכן מקורי ואיכותי הכולל טקסט כתוב. אחת האמרות הידועות היא "התוכן הוא המלך", אבל האם בעידן הדיגיטלי של ימינו המשפט הזה אכן נכון?

עם הפופולריות הגדולה של אפליקציות כמו "טיק טוק" ויוטיוב, הרשת נראית כמקום שטחי במיוחד. נדמה שאנשים מעדיפים לצרוך תוכן קצר ומהיר באמצעות סרטוני וידאו של כמה שניות, על פני קריאה מעמיקה של טקסטים ומאמרים ארוכים. סרטוני הוידאו משתלטים על כל פינה ברחבי הרשת – מהרשתות החברתיות ועד אתרי החדשות, וישנה תחושה שלמילה הכתובה כבר אין באמת מקום.

בשל כך, עסקים רבים שואלים את עצמם האם שיווק באמצעות תוכן עדיין עושה את העבודה. אז התשובה היא שהתוכן חשוב יותר מאי פעם. לפניכם כמה סיבות לכך שתוכן הוא הכרחי מאוד לעסקים ואסור לזנוח אותו:

תוכן מגדיל מכירות

ישנם עסקים המעדיפים להשקיע ביצירת סרטוני וידאו על פני כתיבת תוכן.

סרטון וידאו הוא דרך נהדרת ליצור עניין ראשוני במוצר או בשירות שאתם מספקים, אבל בדרך כלל סרטונים נתפסים כמבדרים יותר לעומת המילה הכתובה. מהסיבה הזאת, הגולשים עלולים שלא לקחת את העסק שלכם ברצינות.

כאשר הגולשים מקבלים את ההחלטה לבצע רכישה, במיוחד אם היא כרוכה בעלות גבוהה, הם רוצים לקרוא לעומק על המוצר, על היתרונות שלו וכיצד הוא יכול לעזור להם. טקסט שיווקי זהו הפורמט הטוב ביותר לשכנע את הגולשים לשכור את השירותים או לקנות את המוצרים שלהם, והתוכן הוא זה שיניע את הגולשים לפעולה.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

שיווק באמצעות תוכן יקדם את האתר שלכם

כבעלי עסקים, חשוב לכם בוודאי שהאתר שלכם יופיע במיקומים הראשונים בתוצאות מנוע החיפוש. אז כדאי לדעת שגוגל לא מקדם אתרים ללא תוכן. הרובוטים של מנועי החיפוש הם אמנם חכמים, אבל הם לא יכולים לקרוא סרטון. הם עדיין מסתמכים על מילים כתובות שיעזרו להם לדרג כל פיסת תוכן, כולל סרטונים. זו הסיבה שאפילו סרטונים זקוקים לטקסט כתוב על מנת להבטיח את דירוג מנועי החיפוש שלהם.

כך לדוגמה, YouTube שבבעלות גוגל, מעדיף לדרג גבוה סרטונים המכילים לפחות 200 מילים שמסבירים על מהות הסרטון. הטקסט צריך להיות ברור, ייחודי וכתוב היטב. ככל שיהיה לכם באתר תוכן מקורי, מעניין, איכותי שנותן ערך מוסף לגולשים שלכם, כך האתר שלכם ידורג גבוה יותר.

במסגרת התוכן באתר, תוכלו לשלב מילות מפתח פופולריות הרלוונטיות לתחום העסק שלכם וכן קישורים פנימיים. כך תחזקו עוד יותר את האתר שלכם מבחינת הקידום האורגני ותשפרו את המיקום שלו בתוצאות החיפוש של גוגל.

שיווק באמצעות תוכן - כן, הוא עדיין המלך!
שיווק באמצעות תוכן - כן, הוא עדיין המלך!

שיווק באמצעות תוכן הוא זול יותר

כבעלי עסקים אתם מתמודדים עם הוצאות רבות: שכר דירה, ארנונה, משכורות לכוח אדם, חשבון חשמל, מים ועוד. שיווק דיגיטלי היא הוצאה נוספת שעליכם להכניס לתקציב, ולכן חשוב לבחור היטב את ערוצי השיווק ודרכי השיווק שלכם כדי לא להיכנס לחובות כבדים.

אם נשווה בין כתיבת מאמרים לבין צילום סרטונים, הרי שעלות מאמר היא זולה משמעותית. זה נכון שבימינו כל אחד עם טלפון חכם יכול לצלם סרטון, אך סביר להניח שזה יהיה סרטון באיכות ירודה שיתקשה להתמודד מול המתחרים. אם תרצו להעלות סרטון איכותי ומושקע, הרי שתצטרכו להיפרד מסכום כסף רב על צילום, סאונד, עריכה, הגשה, איפור וכו.

לעומת זאת, כתיבת מאמרים לא מצריכה השקעה כספית גדולה. כל עוד יש לכם מחשב, תוכלו לכתוב את המאמר בעצמכם, ואם אין לכם פנאי או יכולת כתיבה, ניתן לפנות לכותבי תוכן שיכתבו לכם מאמרים במחירים הנוחים לכל כיס.

שיווק באמצעות תוכן נחשב לסופר יעיל

ישנם אנשים המעדיפים לקרוא

תתפלאו, אבל גם בעידן של הפרעות קשב וריכוז ישנם לקוחות פוטנציאלים רבים המעדיפים לצרוך את התוכן שלהם באמצעות מאמרים ולא באמצעות סרטוני וידאו. לפעמים סרטונים יכולים להיות מייגעים ועליכם לצפות זמן רב בוידאו עד שאתם מגיעים לפואנטה.

לעומת זאת, שיווק באמצעות תוכן מאפשר לכם לכתוב כבר בכותרת את מה שהכי חשוב לגולש. אפשר לחלק את הטקסט לפסקאות וכך להקל על הקריאה, ולעזור לגולש להגיע בדיוק למה שבאמת מעניין אותו במאמר.

יתרון נוסף שיש לטקסט כתוב על פני וידאו, הוא היעדר הסאונד. פעמים רבות אתם נכנסים לאתר ואז סרטון וידאו מתחיל לרוץ באופן אוטומטי. הסאונד עלול להיות רועש ולהפריע לקולגות שלכם בעבודה, להעיר את התינוק שלכם שבדיוק נרדם או סתם להבהיל אתכם.

יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מגולשים שדווקא מעדיפים לצפות בסרטוני וידאו ושיש להם סבלנות מאוד קצרה לקריאת מאמרים. לכן, כדאי לשלב באתר שלכם את כל סוגי התוכן האפשריים – מאמרים מעמיקים ומאמרים קצרים בבלוג, תמונות איכותיות וסרטוני וידאו. כך תוכלו לתת מענה לכל גולש ולספק חווית משתמש מעולה.

שיווק באמצעות תוכן כתוב עם וידאו – השילוב המנצח

לצד החשיבות הרבה והיתרונות של תוכן טקסט, אי אפשר להתעלם גם מהתועלת הרבה של סרטוני וידאו. שיווק באמצעות וידאו הוא תחום פופולרי בעולם השיווק הדיגיטלי. הגולשים אוהבים לצפות בסרטוני וידאו – שליש מהגלישה ברשת מוקדשת לצפייה בסרטונים וביוטיוב – פלטפורמת הוידאו המצליחה – יש יותר ממיליארד משתמשים.

תכני וידאו לא רק נועדו כדי לשעשע את הגולשים, אלא מסייעים לקידום מגוון רחב של עסקים. לפי הנתונים של האתר Hostgator, סרטונים במייל מגדילים את הכניסות לאתר ב-200% עד 300%, סרטונים המופיעים בדף נחיתה מגדילים את שיעור ההמרות ב-80% וצפייה בסרטון מעודדת את הגולש לבצע רכישה באינטרנט ב-64% מהמקרים.

הנתונים הסטטיסטים האלו מוכיחים כי שילוב של תוכן טקסט יחד עם סרטוני וידאו זה הדרך האופטימלית לקידום העסק שלכם.

נגן וידאו

כיצד ליצור תוכן איכותי?

אז איך שהסברנו מדוע שיווק באמצעות תוכן הוא רלוונטי מתמיד, נשאלת השאלה איך יוצרים תוכן טוב. כתיבת תוכן אינה עבודה קלה – עליכם למצוא את האיזון המושלם שבין העברת המסר השיווקי שלכם והנעת הגולשים לפעולה, לבין יצירת תוכן מקורי ואיכותי שיהפוך אתכם למומחים בתחום שלכם. לבעלי עסקים אין פנאי או יכולת לעשות זאת, ולכן מומלץ לפנות לכתוב תוכן מנוסה ומקצועי. לפני שניגשים למלאכת הכתיבה, חשוב לערוך מחקר מילות מפתח.

מילות המפתח הפופולריות והרלוונטיות ביותר לעסק שלכם, יאפשרו לכם להבין מה קהל היעד שלכם מחפש ובמה הוא מתעניין. באמצעות הטמעת מילות המפתח תוכלו לשפר את הדירוג של האתר שלכם בגוגל ולהגיע למיקומים הראשונים.

יחד עם זאת, שימו לב שעליכם לשלב את הביטויים באופן טבעי ולא לדחוס מילות מפתח שאינן רלוונטיות. זכרו שאמנם המטרה היא קידום האתר, אבל בסופו של דבר אתם כותבים לבני אדם ולא לאלגוריתם של גוגל. ההמלצה היא לשלב מילות מפתח בהיקף של 4% מכמות המילים בכתבה.

לצד מילות מפתח שיעזרו לכם למצוא נושאים מעניינים לכתיבה, חשוב מאוד לשלב בטקסט שלכם אלמנטים נוספים החשובים בקידום אתרים אורגני כמו תיאורי מטא, תגיות, קישורים פנימיים שמובילים לדפים נוספים באתר שלכם, כותרות H1, H2 ו-H3, ותמונות איכותיות עם טקסט ALT לתמונה.

מציאת נושאים מעניינים לכתיבה

כדי למצוא נושאים מעניינים למאמרים, מומלץ גם לשוטט ברשתות החברתיות. בקרו בקבוצות שבהם חברים קהל היעד שלכם, ונסו להבין מהם הנושאים הרלוונטים לכם. אילו סוגיות בוערות בתחום שלכם ומהן השאלות הנפוצות ביותר? טיפ נוסף הוא לבדוק מה המתחרים שלכם עושים. בקרו באתרים המובילים בענף שלכם ובדקו על אילו נושאים המתחרים שלכם נוהגים לכתוב. חשוב כמובן להימנע מהעתקת התוכן ולבצע את המחקר רק לצורך קבלת השראה.

החלק החשוב ביותר בשיווק באמצעות תוכן הוא הכותרת – על הכותרת להיות מושכת, לעורר סקרנות ועניין בגולשים ולגרום להם לעצור הכל ולקרוא את הטקסט שלכם.

בנוסף לכך, על הכותרת הראשית לכלול את מילות המפתח העיקריות שלכם. כנסו לנעליים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ונסו לחשוב איזו כותרת תסב את תשומת הלב שלהם. זה לעיתים עניין של ניסוי וטעיה- תוכלו לפרסם מאמר עם כותרת מסוימת, לבדוק מהי כמות הגולשים שנכנסה למאמר ואחר כך לשנות את הכותרת ולבחון שוב את הנתונים. כך תלמדו האם עליכם לשפר את ניסוח הכותרות.

לאחר שאתם כותבים את הטקסט, מומלץ להמתין כמה שעות. לאחר ההמתנה תוכלו לעבור עליו כמה פעמים בעין חדשה ואף לקרוא אותו בקול. כך תוודאו שאין טעויות ושגיאות כתיב, שעלולות להותיר רושם רע על הגולשים. זכרו שהשקעה בתוכן היא השקעה בעסק שלכם. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים