קידום אתרים לוקאלי

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

במציאות של ימינו, קידום אתרים לוקאלי ברשתות החיפוש, כאשר גוגל היא כמובן המרכזית והנפוצה ביותר, הוא תנאי הכרחי להגדלת הכנסות וכמות לקוחות עבור כל עסק בכל תחום.

במיוחד אחרי השפעתה של מגפת הקורונה כשכל העסקים והמסחר שכפלו עצמם גם לזירה הדיגיטלית וכמעט כל חנות שכונתית, פרילנסר ומורה פרטי מחזיקים אתרי אינטרנט משלהם. לא משנה מה תחפשו בגוגל, בכל נושא, רוב התוצאות הראשונות בעמוד הראשון אלה יהיו אתרים של עסקים.

מה שיפה בתחום הזה, לעומת פרסום בטלוויזיה למשל, שהוא אינו מוקדש אך ורק לחברות הגדולות. כל בעל עסק יכול להתחרות על התוצאות הראשונות בגוגל. מקדם אתרים מקצועי ידע בדיוק כיצד לעשות זאת ובמאמר הבא נרחיב על הנושא כמרכז המוקד יהיה בתחום השיווק הדיגיטלי – קידום אתרים לוקאלי.

למי זה מומלץ?

קידום אתרים לוקאלי מאוד משתלם ורווחי במיוחד לעסקים מקומיים, אשר רוצים לקבל עוד פניות פיזיות של לקוחות.

פחות מומלץ לעסקים המציעים שירותי אונליין בלבד. חשוב להדגיש שגוגל מזהים את המיקום של הפלאפון הנייד שלנו בכל רגע נתון, ועדיין יש הבדל משמעותי בין חיפוש ביטוי כמו "חנות אפל" ובין ביטויי חיפוש לוקאליים כמו "חנות אפל בהרצליה", מפני שהגולש המחפש ביטוי לוקאלי נמצא במצב תודעתי אחר לגמרי.

קידום אתרים לוקאלי מביא לקוחות יותר חמים

קידום אתר לוקאלי

מה זה אומר – קידום אתרים לוקאלי? 

קידום אתרים לוקאלי זהו שיווק אורגני אשר מתמקד בביטויים הכוללים מקום, לדוגמה: "תיקון אופניים ברמת גן", "משלוחי פיצה ברחובות", "עורך דין פלילי בבת ים הרצל" וכו'.

להבדיל מקידום אתרים רגיל אשר יכלול ביטויים ללא מיקום, לדוגמה: "תיקון אופניים", "משלוחי פיצה", "עורך דין פלילי" וכו'… קידום אתרים לוקאלי הוא משתלם ביותר כיוון שאסטרטגיה זו יכולה לחשוף את העסק שלך לקהל היעד הרלוונטי ביותר, אשר נמצא קרוב אליך ומחפש אותך בקירבת מקום. 

כשמבצעים מחקר מילות מפתח, חשוב לזכור לא להסתכל רק על כמות החיפושים החודשית אלא גם על כמות המתחרים על אותו ביטוי, המחיר המקסימלי לקליק (בממומן) ו"מידת העשייה" של הליד, האם מדובר בליד חם ורלוונטי או ליד כללי שסיכויים נמוכים שנסגור איתו עסקה כלשהי.

וכך לדוגמה ביטוי של "נעלי נייק במבצע" יכול לקבל כמות חיפושים גדולה יותר, ועדיין להיות פחות רווחי לעומת "נעלי נייק במבצע בכפר סבא", במבט ראשון זה נראה אותו הדבר אלא שלאחר מחקר עבור אחד הלקוחות שלנו, גילינו שהביטוי הלוקאלי הביא לעסק לקוחות הרבה יותר מוכנים לרכישה, וכך אחוזי ההמרה בביטויי הלוקאלי היו גדולים פי 1.7.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

יתרונות קידום אתרים לוקאלי באמצעות SEO

קידום אתרים לוקאלי יכול להיעשות גם בקידום ממומן שעליו נרחיב בהמשך וגם בקידום אורגני – SEO. המשמעות של קידום אורגני היא אופטימיזציית האתר לפי עשרות עד מאות פרמטרים כדי שהאתר שלכם ידורג גבוה על פי האלגוריתם של גוגל, ועל כן, ידורג גבוה בתוצאות החיפוש הרלוונטיות עבור הלקוחות שלכם.

קידום אתרים לוקאלי בשיטה האורגנית נחשב יעיל יותר ממספר סיבות:

יותר לידים

אנשים שיימצאו אתכם בתוצאות החיפוש יהיו אלה שהכי רלוונטיים עבורכם. אם לצורך העניין מישהי מחפשת את הביטוי 'כמה עולה שמלת כלה בבאר שבע' ובאתר שלכם יש את המידע הרלוונטי, מה שיקרה בפועל הוא שהיא תיכנס לאתר ותקבל בדיוק את התוכן שהיא רצתה ושם נמצאת ההזדמנות של העסק לשמלות כלה למכור את שירותיהם לאותה גולשת.

בכך גם נמנעת האפשרות שהיא תצא מהאתר ותמשיך לחפש באתרים אחרים אחר מחירים של שמלות כלה בבאר שבע והליד יחמוק.

רוב הגולשים מעדיפים תוצאות אורגניות

כ-94% מהגולשים באינטרנט מעדיפים להקליק על תוצאות חיפוש אורגניות ולא על מודעות ותוצאות ממומנות בגלל שאלה נחשבות למבוססות ואמינות יותר.

קידום אתרים לוקאלי

מעמד סמכותי ואמין יותר

בהמשך ליתרון הקודם, הסיבה לכך שאנשים מעדיפים להקליק על תוצאות אורגניות היא בגלל שזה מעיד על כך שבאמת המון אנשים הקליקו על התוצאות האלה וקיבלו את מבוקשם. הם סומכים עליהן יותר וכשמדובר באתר מכירות שבו הם צריכים להזין פרטי אשראי למשל העניין הזה של אמינות האתר שלכם הוא קריטי מאוד.

מעמד סמכותי ואמין יותר

בקידום ממומן אתם משלמים על כל הקלקה על קישור לאתר שלכם שמגיע מתוצאות החיפוש של גוגל.

מהסיבה הזאת תמיד תמשיכו לשלם על ההקלקות האלה ובטווח הארוך המחיר שלהן רק יעלה יותר ויותר בגלל שיהיו יותר הקלקות. לעומת זאת, בקידום אורגני המגמה היא לגמרי הפוכה.

אמנם אתם לא משלמים לגוגל על הקידום, אבל עם הזמן, המקדם אתרים שיבצע עבורכם קידום אורגני יהיה פחות נחוץ והעלויות לקידום ירדו בזמן שככל שהדירוג של האתר עולה, ככה יש יותר כניסות אליו. יוצא כך שככל שהאתר שלכם יהיה מוצלח יותר, כך יהיה פחות צורך בהשקעה לקדם אותו.

קידום אתרים לוקאלי ממומן

קידום ממומן גם הוא מרכיב חשוב בתחום קידום אתרים לוקאלי. בזמן שקידום אתרים אורגני עשוי לקחת זמן רב (כ-3 חודשים עד שנה) ולקבל תוצאות מינימליות לאורך התקופה הזו, קידום אתרים לוקאלי באופן ממומן יניב לכם תוצאות כבר מהרגע הראשון.

נוסף על כך, במידה והפרסום הממומן לא מוצלח מסיבה כלשהי כמו מוצר או שירות שאינם רלוונטיים לאזור או בחירת ביטויים שאינה מדויקת, הפרסום לא יעלה כמעט כסף.

אפשר לומר שאתם יכולים להיות רגועים שהכסף שאתם משלמים על קידום אתרים ממומן יהיה רק עבור תוצאות, או במקרה הזה – הקלקות.

זה נכון שלאחר מכן יש עוד מספר פעולות עד שהלקוח יהפוך להיות לקוח משלם ולכן גם איכות האתר/דף הנחיתה אליו מגיע הגולש, צריך להיות מדויק מאוד במסרים שלו ובאיכות שלו כדי להפוך את הגולש ללקוח משלם שיחזיר לכם את העלויות על הפרסום.

מה השלבים לקידום אתרים לוקאלי

מישהו מחפש בגוגל את השירות שהעסק שלכם מציע, ואז מגיע לאתר שלכם ומשאיר פרטים / קונה, די פשוט נכון?

ועכשיו נוסיף גם דוגמה: בואו נניח ויש לכם עסק בנהריה בתחום של מזון מהיר ואתם מציעים "שווארמה". אדם כלשהו יכול לחפש בגוגל "שווארמה בנהריה", גולש אחר עלול לחפש "פלאפל בנהריה" ומשום שהעסק שלכם מציע גם פלאפל, יכול להיות שתחליטו להתחרות גם על הביטוי הזה.

גולש אחר יכול לחפש "משלוח שווארמה בנהריה" וזה לקוח הרבה יותר חם שמעוניין לרכוש ממש כאן ועכשיו, וכל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לוודא שאתם מופיעים בגוגל, ברגע הספציפי שבו הוא רעב ובחשק עז לשווארמה ומחפש משלוח בעיר.

אנחנו לא מגיעים אל הלקוח אלא הוא מגיע אלינו, ברגע שבו הוא הכי צריך אותנו, שיווק דיגיטלי במיטבו.

כמה עולה קידום אתרים לוקאלי? והאם זה ישתלם?

לפני שמתחילים, השלב הראשון הוא בכלל לוודא שיש לכם אתר מתפקד. ללא אתר, קידום בגוגל נחשב למשימה בלתי אפשרית. זהו השלב הראשוני להעברת העסק שלכם לאונליין – להקים אתר. במידה ואין אתר וצריך להקים אחד חדש, תהיה עלות הקמת אתר.

לאחר הקמת אתר אפשר להתחיל לקדם אותו תחת ביטויים שונים (כמו "שווארמה בנהריה"), קידום האתרים בצורה אורגנית במנוע החיפוש של גוגל מכיל הרבה מאוד משימות שונות, ולשיטת השיווק הזאת אשר נקראת SEO קיימים מעל ל-200 פרמטרים שונים שמשפרים את ציון האתר שלכם ב"מבחן תוצאות החיפוש של גוגל" ועוזרים לדרג אתכם גבוה יותר.

חשוב לבצע קידום תוך שימוש בכמה שיותר פרמטרים, במיוחד כשמדובר בקידום אתרים לוקאלי שמבוסס על תחרות מקומית לא פשוטה.

ישנם שלבים שונים כמו מחקר ביטויי החיפושים הרלוונטיים ביותר, כתיבת עמודים רלוונטיים שיתחרו על הביטויים האלו, התאמת אלגוריתם לפי כמות החזרתיות של מילת המפתח בטקסט (ההמלצה של גוגל היא 3-5%), עיצוב פוסטים במערכת לניהול אתרים ועוד.

לאחר מכן כבר תהיה כניסת גולשים לאתר ובשלב זה נרצה לבצע מיטוב ושיפור לקמפיין ולנתח את התנהגות הגולשים אשר ביקרו באתר, כדי לשפר את כמות הגולשים אשר הומרו ללקוחות. המטרה שלנו בחברת Digital Solutions היא שבעל העסק ירוויח – אנחנו מאמינים שאם בעל העסק מרוויח, אנחנו מרוויחים.

כמובן שתתנהל שיחה מקצועית ובמהלכה נדבר על כל הנושאים האלו ועל נושאים רבים אחרים. אבל עכשיו זה השלב שבו אתם מקבלים החלטה – האם תוותרו ותצאו מהדף הזה ,ותמשיכו עם העסק שלכם בדיוק כפי שהוא היה לפני כן – או שתבחרו להשאיר פרטים, ולהמשיך לשמוע על אפשרויות מינוף חדשות אשר יכולות להכפיל ולשלש את כמות הלקוחות שאתם מקבלים בכל יום.

זהו, אחרי הקורונה זה רשמי – העולם כבר עבר לאינטרנט, והשאלה עכשיו היא האם אתם נמצאים איפה שכולם נמצאים? אם תשאירו פרטים תשמעו הזדמנויות חדשות ותתחילו קידום אתרים לוקאלי.

עכשיו, אחרי שהקורונה העבירה את כל בעלי העסקים לחשוב מחות לעולם הריאלי ולהיכנס גם לתחום הדיגיטלי, המסקנה המתבקשת היא להשקיע גם בשיווק הדיגיטלי וכמובן גם הקצאת משאבים עבור קידום אתרים לוקאלי.

לא משנה מה תחום העיסוק שלכם, בין אם יש לכם אתר או שאין, אנחנו בדיגיטל סולושנס מעוניינים רק בדבר אחד – להפוך את הנכסים הדיגיטליים שלכם להצלחה. רק אם אתם מוכנים לצאת לדרך ולהפוך את העסק המקומי שלכם למותג אזורי, השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי עם כל המידע הרלוונטי עבורכם על קידום אתרים לוקאלי.

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

מאמרים נוספים