איך לקדם אתר בגוגל? פעולות נוספות לביצוע

איך לקדם אתר בגוגל

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

אוקיי, אז אחרי שדיברתי על 5 הפרמטרים שבעיניי (ובעיני רוב המקדמים) נמצאים בטופ של פעולות אופטימיזציה למנועי חיפוש ואפילו שווים יותר מכל 200 הפרמטרים האחרים גם יחד, הגיע הזמן לספר לכם על עוד כמה פרמטרים ופעולות שמומלץ לבצע במסגרת On Site ולמעשה יעזרו לנו לענות על השאלה – איך לקדם אתר בגוגל?

מה זה בכלל אומר קידום אתר בגוגל? הכוונה היא למספר פעולות ראשוניות (הקמה) ולאחר מכן פעולות שוטפות (תחזוקה) שמטרתן היא ליצור אתר עם עמודים חזקים, איכותיים, מהירים שמספקים חוויית משתמש חיובית ועונים לדרישות הטכניות של גוגל.

כל זאת בכדי לטפס למעלה בתוצאות החיפוש ולהחשף ליותר ויותר גולשים רלוונטיים שמשתייכים לקהלי היעד שלכם.

זכרו! המטרה בעולם הקידום האורגני היא להתברג בתוצאות חיפוש גבוהות שיובילו לחשיפה מוגברת, בדרך לעמידה ביעדי הפרויקט: מכירות, השארת פרטים, חשיפות וכו'.

איך לקדם אתר בגוגל? חשיבות היסודות

כל כך הרבה פרמטרים, כמות עצומה של משתנים, איך מקדמים אתרים בגוגל? שאלת השאלות. קידום אתר בגוגל מורכב הרבה יותר מיישום ההמלצות שגובשו ע"י מומחים עם השנים. במאמר הבא אדבר על פרמטרים מרכזיים נוספים שאחראים על אפקטים מידיים בקידום אורגני.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

וותק דומיין

היסטוריה של דומיין משפיעה על הקידום שלו, כל עוד לא נעשה בו שימוש לצרכי ספאם. קניית דומיין שנעשה בו שימוש בעבר בתחום דומה לזה שבו האתר עוסק כעת.

לדוגמא: הדומיין DigitalSolutions.co.il שימש בעבר מספר חברות דיגיטל, לכן בחרתי בו כבית החדש שלי.

למעשה, קיבלתי אתר עם נקודת פתיחה חזקה יותר מאשר דומיין שלא היה בו שימוש מעולם או שהיה בו שימוש בתחום לא רלוונטי שהוא לא שיווק דיגיטלי. איך לקדם אתר בגוגל אתם שואלים? להשיג כמה שיותר נקודות פתיחה כמו זו, בנוסף לפעילות השוטפת כמובן. למה זה עוזר לנו? מכמה סיבות מרכזיות כשהעיקרית שביניהן היא קישורים שמפנים לאותו דומיין שרכשנו. קישורים נשארים גם לאחר החלפת בעלות על דומיין ומדובר בפרמטר שמשפיע ומחזק מאוד את העמודים באתר.

איך לקדם אתר בגוגל

היסטוריה של דומיין משפיעה על הקידום שלו, כל עוד לא נעשה בו שימוש לצרכי ספאם. קניית דומיין שנעשה בו שימוש בעבר בתחום דומה לזה שבו האתר עוסק כעת.

לדוגמא: הדומיין DigitalSolutions.co.il שימש בעבר מספר חברות דיגיטל, לכן בחרתי בו כבית החדש שלי.

למעשה, קיבלתי אתר עם נקודת פתיחה חזקה יותר מאשר דומיין שלא היה בו שימוש מעולם או שהיה בו שימוש בתחום לא רלוונטי שהוא לא שיווק דיגיטלי. איך לקדם אתר בגוגל אתם שואלים? להשיג כמה שיותר נקודות פתיחה כמו זו, בנוסף לפעילות השוטפת כמובן. למה זה עוזר לנו? מכמה סיבות מרכזיות כשהעיקרית שביניהן היא קישורים שמפנים לאותו דומיין שרכשנו. קישורים נשארים גם לאחר החלפת בעלות על דומיין ומדובר בפרמטר שמשפיע ומחזק מאוד את העמודים באתר.

איך לקדם אתר בגוגל-מתוך-WebArchive
איך לקדם אתר בגוגל - בחירת דומיין עם וותק, מתוך WebArchive

כותרות H

בעולם קידום האתרים, נגדיר כותרות באמצעות H, כאשר לכל H מתווסף מספר המגדיר את החשיבות שלו למנוע החיפוש. H1 למשל הוא הכותרת הראשית של אותו עמוד / מאמר. H2 היא כותרת משנה ו-H3 היא תת כותרת. בשאר הכותרות (H4-H6) לא משתמשים בימינו.

הזחלן של גוגל נכנס לעמודים בתוך האתר ומחפש כותרות H1 ו-H2 המסדרות לו את מבנה העמודים וההיררכייה בטקסט, כולל הבנה של מילת המפתח הראויה לקידום.

איך לקדם אתר בגוגל באמצעות היררכיית אתר נכונה?

תהליך בניית האתר משפיע על הקידום שלו בהמשך, בדיוק כמו בניית בניין, הבסיס שלו ישפיע על היציבות שלו גם בהמשך. חשוב לנסות ולתכנן את נראות ותוכן האתר מבעוד מועד, כבר בשלב האפיון, על מנת לבנות אותו בצורה אידיאלית כך שישמש אותנו למספר שנים קדימה לפחות. 

אם אני בונה אתר שבעוד חצי שנה יכיל מוצרים למכירה אונליין, יש לבנות אותו בצורה מסוימת כך שיותאם למכירה אונליין, לא נחכה למועד השקת המוצרים, יש דברים ספציפיים שחשוב להגדיר ולהתייחס אליהם כבר בשלב הבנייה.

איך לקדם אתר בגוגל - חוזק כללי של דומיין משפיע על כל העמודים בו
איך לקדם אתר בגוגל - חוזק כללי של דומיין משפיע על כל העמודים בו

חוזק דומיין כללי 🌐

"ספר לי מאיפה הגעת ואומר לך מי אתה", מכירים? ככה גם גוגל מתייחס לכל דומיין. עמודים בתוך האתר משפיעים אחד על השני מבחינת קידום, לטוב ולרע. יש לכם אתר גדול ואיכותי אבל שגיתם ושכפלתם תוכן בעמוד ספציפי? מחול לכם, כי האתר שלכם איכותי והדומיין חזק.

אני חוזר לשאלה המרכזית – איך לקדם אתר בגוגל?

חשוב מאוד ליצור מערך קישורים איכותי המשקף את העמודים אותם תרצו לחזק ולהוביל אליהם תנועת גולשים. השאיפה היא ממש ליצור מעין מסע עבור הגולש, עם יעד אליו נכווין את המבקרים.

מילת מפתח

הבסיס של עולם ה-SEO, מילת המפתח / הביטוי המרכזי / שאילתת החיפוש או איך שלא תרצו לקרוא לזה, תחתיהם נרצה להופיע בתוצאות החיפוש. לפני שניגשים ליצירת עמוד או פוסט, נצטרך לדעת איזה מילה או מילות מפתח ננסה לקדם בכדי לשלב בטקסט ובאופן כללי כדי להחליט סביב איזה נושא ייכתב התוכן.

כבר בשלב בניית האתר ואפילו לפני, קיים צורך ביצירת מחקר מילות מפתח, סינון ומיון של התוצאות בכדי להגיע לרשימה מתומצתת של מילות מפתח המיועדות לקידום. על מחקר מילות מפתח אפרט בהרחבה בפעם אחרת אך ברמת העקרון הכלל המנחה הוא לבחור מילות מפתח המורכבות מביטויי זנב ארוך, 3-4 מילים המרכיבות חיפוש ממוקד יותר. כמובן שנתייחס גם לתחרות ונשתדל לכוון למילות מפתח פחות תחרותיות.

איך לקדם אתר בגוגל - אופטימיזציה למילת מפתח, מתוך מערכת RankMath
אופטימיזציה למילת מפתח, מתוך מערכת RankMath

איך לקדם אתר בגוגל? הצצה לפן הטכני

קובץ Robots.txt 🤖

זהו קובץ txt שיש להעלות לשרת האחסון של האתר והוא נסרק ישירות ע"י הזחלן של גוגל. מדובר בקובץ הנחיות לגוגל המפרט איזה עמודים בעל האתר מעוניין שיכנסו לאינדקס החיפוש של גוגל ואיזה לא.

גם אם אין לכם עמודים ספציפיים שלא תרצו להחריג מתוצאות החיפוש, עצם קיומו של הקובץ משפיע על הקידום ומהווה פרמטר בפני עצמו. פשוט מאוד, גוגל מחפשים אלמנטים מאוד ספציפיים שצריכים להופיע באתר וקובץ Robots.txt הוא אחד מהם.

השקעה של 5-10 דק' אחת לתקופה ארוכה תוריד את הפרמטר הזה מרשימת המטלות שלכם, צעד משתלם לטווח הארוך, עלות נמוכה מול תועלת גבוהה.

Meta Title

כותרת תיאור המופיעה ככותרת תוצאת חיפוש בגוגל וניתן למצוא אותה גם בלשונית הדפדפן (תיאור הכרטיסייה בדפדפן שלכם). פרמטר טכני "קטן" בעל השפעה רבה, תפקידו לתאר עמודים באתר בצורה אטרקטיבית, ברורה ומומלץ מאוד שגם יכיל את שם המותג בסופו.

מומלץ לשלב את מילת המפתח שנבחרה בתחילת ה-Meta Title, צעד קטן שעשוי לעשות את ההבדל ולגרום לגוגל להציג אתכם מעל המתחרה. לתגית זו הגבלה של 60 תווים. אחת התשובות הראשונות לשאלה המתבקשת "איך לקדם אתר בגוגל" היא שיפור המטא טייטל.

מהירות אתר

פרמטר סופר חשוב שלא תמיד מקבל את הבמה לו הוא ראוי. מי מאיתנו לא מתעצבן כאשר הוא מנסה להכנס לאתר מסוים או לעבור בין עמודים בתוכו והוא נתקל באיטיות מתסכלת שמאתגרת לנו את הסבלנות.

כמה זה קריטי? מאוד! לא נרצה להעביר למבקרים באתרינו תחושה של תסכול ועצבים שיובילו לנטישה או לחוויית משתמש רעה, שתעבור במהירות מפה לאוזן. בנוסף לכך ולא פחות חשוב, מדובר בפרמטר בפני עצמו, מהירות האתר נמדדת ונבדקת ע"י הזחלן של גוגל ומשפיעה כמובן גם על הדירוג בתוצאות החיפוש.

מפת אתר XML

קידום אתר בגוגל מושפע רבות מהדרך והצורה בה מנהל האתר מעביר מידע לגוגל. אחת הדרכים הנפוצות להנגשת מידע עבור הזחלן של גוגל היא יצירת מפת אתר XML – זהו קובץ המרכז בתוכו את העמודים, הפוסטים, הקטגוריות והתגיות שיש באתר והוא נקרא ע"י הזחלן של גוגל בצורה יסודית שאוטומטית מסייעת לקידום האתר וסריקה טובה יותר שלו.

איך-לקדם-אתר-בגוגל-לפצח-את-הנוסחה
לפצח את הנוסחה

איך לקדם אתר בגוגל? פרמטרים נוספים ששווים התייחסות ⬆️

Meta Description:

זהו תיאור מפורט של כל תוצאה באינדקס של גוגל, הרחבה של ה-Meta Title. המטרה של תגית זו היא לתאר את תוכן העמוד בצורה מפורטת יותר, עם הגבלה של 158 תווים.

נהוג לשלב תיאור תמציתי של העמוד בשילוב מילת המפתח ולהניע את הגולש לפעולה: לחצו, כנסו, הרשמו…

(Alternative Text (Alt:

זוהי תגית המשמשת כתיאור תמונות. הזחלן של גוגל הרי לא יכול לסרוק תמונות, הוא כן מתייחס לשם התמונה, לתיאור (Alt) ולכיתוב המופיע מתחת לתמונה. מעבר להופעה של אותה תמונה בגוגל תמונות, מומלץ לשלב במסגרת ה-Alt את הביטוי / ביטויים מרכזיים שנקדם באותו עמוד בו מופיעה התמונה.

שגיאות 404:

רחמנא ליצלן. אין יותר גרוע מעמודי שגיאה שמשאירים גולשים בידיים ריקות. איך זה עובד? כאשר גולש מנסה להכנס לעמוד שלא קיים (נמחק, עבר למצב טיוטה, כתובתו שונתה) הוא נתקל בעמוד שגיאה 404. למה זה כזה נורא מבחינתנו? 2 סיבות מרכזיות לכך:

  • עמודי שגיאה מובילים לנטישה המונית של גולשים. ניתן ליצור עמודי 404 מותאמים אישית בכדי לשפר את חוויית המשתמש ולנסות להציע לגולשים אלטרנטיבות ראויות לעמוד אליו ניסו להכנס
  • ברגע שהזחלן של גוגל מזהה עמודי שגיאה הוא מוריד את ציון ה-SEO הכללי של האתר וכמובן את הדירוג של אותו עמוד
 

איך לקדם אתר בגוגל? לצמצם למינימום את האינטראקציה בין הגולשים לבין עמודי 404.

אורך URL:

בדיוק מה ששמעתם. אורכים של כתובות עמודים (Url) משפיעים ישירות על קידום אתרים. מדובר בפרמטר יחסית שולי אבל חשוב לדבר עליו כי רבים מאיתנו חוטאים ולא מקפידים עליו. כאשר אתם בונים את היררכיית האתר ומגדירים מבנה קישורים יש לשים לב לכתובות העמודים שנוצרות ולצמצם עד כמה שניתן. אגב, זו סיבה נוספת לכך שדומיינים קצרים יותר מוערכים ונסחרים בשווי גבוה יותר (גם בגלל שהם קליטים יותר וקלים להקלדה).

הסתרת פרטי הבעלים 🕵️: 

קניתם דומיינים, שייכתם לאחסון והעליתם את האתר לאוויר? מעולה. החלטתם איפשהו בדרך שאתם לא מעוניינים לחשוף את פרטי הקשר שלכם? טעות קשה בידיכם. מדובר בפרמטר שמתבסס על היגיון – אם אתם מסתירים את הפרטים שלכם כנראה שאתה עושים משהו מפוקפק ולכן כדאי לזחלן של גוגל לקחת זאת בחשבון כשהוא מדרג את העמודים מהאתר בתוצאות החיפוש.

סיכום

לסיכום: קידום אתר בגוגל תלוי במעל ל-200 פרמטרים. חשוב לי לעשות לכם סדר בדברים ולהציג לכם את הפרמטרים הקריטיים ביותר שישפיעו על הפרויקט שלכם ובכלל לענות על השאלה איך לקדם אתר בגוגל? קידום אתר כבר מזמן לא מורכב מצ'ק ליסט שיש ליישם אלא מהגדלות ראש, מערך מוסף שתדאגו להדגיש ולספק לגולש ומהיתרון שיש לכם על שאר המתחרים בשוק.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים