פוסט בפייסבוק

פוסט בפייסבוק

מה חשוב לבדוק לפני פרסום פוסט בפייסבוק? אולי סוגים של פוסטים קיימים? וכיצד תהפכו את הפוסט שלכם לוויראלי? כל התשובות במאמר הבא.

יקום מי שאין לו עמוד פייסבוק. עכשיו כשכולם (כמעט) יושבים, זה הזמן לדבר על אחד הכלים השיווקיים היעילים ביותר.

עמוד עסקי ברשתות בכלל ובפייסבוק בפרט, הוא קריטי עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד.

באמצעות קידום העסק שלכם ברשת החברתית, תוכלו לנהל אינטראקציה עם הלקוחות הקיימים, לקבל מהם פידבקים שיעזרו לכם לשפר את העסק, וגם להגיע לקהלים חדשים ולהגדיל את ההכנסות.

כדי להגיע להצלחה באמצעות פייסבוק, עליכם להשקיע בכתיבת פוסט בפייסבוק.

כאשר כותבים פוסט בפייסבוק, יש כמה כללים שכדאי להיצמד אליהם על מנת להגדיל את כמות החשיפה, התגובות והמעורבות של הגולשים.

טיפים לכתיבת פוסט בפייסבוק

הגדרת המטרה

לפני מלאכת כתיבת פוסט בפייסבוק, יש להגדיר מהי המטרה של הפוסט שלכם.

האם ברצונכם להעלות את המודעות של הגולשים למותג שלכם? להניע אותם לרכוש מוצר או שירות שאתם מספקים? לעודד אותם להירשם לניוזלטר שלכם?

לכל פוסט בפייסבוק צריכה להיות מטרה מסוימת, ובהתאם למטרה שלכם תוכלו לדעת כיצד לגשת לכתיבת הפוסט.

הגדרת קהל היעד

בשלב הבא עליכם להגדיר את המאפיינים הדמוגרפיים של קהל היעד שלכם.

האם מדובר בגברים או נשים? צעירים או מבוגרים? היכן הם גרים? מה המצב המשפחתי שלהם? פוסט בפייסבוק חייב להתאים לקהל היעד שלכם, לצרכים, לשפה ולסגנון שלו.

לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית:

ביצוע מחקר

מומלץ מאוד לערוך מחקר אודות הנושא שעליו אתם מעוניינים לכתוב פוסט בפייסבוק.

אספו נתונים, ציטוטים, סטטיסטיקות, השוואות וכל מידע שיעזור לכם ליצור פוסט בפייסבוק מדויק ואמין.

חשוב כמובן שהמידע שאתם משתמשים בו ישרת את המותג שלכם ויקדם את המטרה של הפוסט.

פוסט בפייסבוק - מחקר מתחרים בספריית המודעות

כותרת הפוסט

כעת, ניגש לעבודה – פוסט בפייסבוק צריך לכלול כותרת. הכותרת חייבת למשוך את הגולשים לקרוא את יתר הפוסט והדרך לעשות זאת היא באמצעות כותרת שמעוררת רגש או מעניקה מידע עם ערך מוסף.

מחקרים מצביעים על כך שהגולשים מעדיפים לקרוא פוסטים עם כותרת חיובית על פני כותרת שלילית, כך שעדיף לכתוב למשל: "איך למצוא את החצי השני שלכם" ולא "איך לא להישאר לבד".

פוסט בפייסבוק חייב להיות תואם לנושא שאתם מציגים בכותרת. אחרת, אתם עלולים לאבד את האמינות שלכם. בנוסף, כדאי שהכותרת לא תהיה ארוכה מדי ומסורבלת, אלא קצרה וקולעת בול במטרה.

ספרו סיפור

פוסט בפייסבוק הוא אמצעי לספר סיפור. הסיפור שלכם חייב למשוך את הגולשים, לרתק אותם ולהניע אותם לבצע את הפעולה הנדרשת.

נסו להיכנס לנעליים של קהל היעד שלכם, להבין מה באמת מעניין אותם, ואיזה סיפור יגרום להם להישאר ממוקדים בפוסט שלכם ולא לגלול את הפיד שלהם.

כמות מילים

פוסט בפייסבוק לא צריך להיות ארוך מדי. לגולשים אין סבלנות רבה, ואם הם נתקלים בפוסט ארוך ומייגע, הם יעדיפו להמשיך לקריאת פוסטים אחרים.

מצד שני, פוסט של שורה אחת או שניים הוא לא מספיק ממצה ועלול שלא לספק לקהל היעד שלכם את המידע הנדרש. לכן, ההמלצה שלנו היא לכתוב פוסט בפייסבוק בין 150 עד 300 מילים.

שפה רהוטה

פוסט בפייסבוק מייצג את העסק שלכם, ולכן חשוב שתקפידו על שפה רהוטה, ללא שגיאות כתיב או משפטים מסורבלים.

במידת הצורך, ניתן להיעזר בכותבי תוכן המתמחים בכתיבת פוסט בפייסבוק.

אילו סוגים של פוסטים קיימים בפייסבוק?

פוסט טקסט

זהו פוסט בפייסבוק הכולל טקסט בלבד. הוא אינו משלב תמונות או סרטונים ואפילו לא קישור.

כדי למשוך את תשומת לבם של הגולשים, אתם חייבים לשלב אמצעי מדיה כלשהו, לכן לא מומלץ להשתמש לעיתים קרובות בפוסט מהסוג הזה.

עם זאת, ניתן להשתמש בפוסט טקסט כדי לעורר מעורבות בדף שלכם. תוכלו להעלות דיונים ושאלות שיעודדו את הגולשים להגיב לכם, וכך תחזקו את האינטראקציה עם הגולשים.

פוסט תמונה

פוסט בפייסבוק הכולל תמונות זאת דרך מצוינת להציג את המוצרים או השירותים שלכם, ולקדם אירועים או פרויקטים. אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים, וזאת הסיבה מדוע פוסט תמונה עובד.

פוסט וידאו בפייסבוק

זהו פוסט בפייסבוק הכולל סרטון וידאו. מכיוון שהסרטונים מתחילים להתנגן אוטומטית בניוז פיד, אפילו קליפ באורך של כמה שניות בלבד יכול להיות דרך מצוינת לתפוס את העין של הגולשים.

פוסטים הכוללים וידאו הם לרוב זכירים יותר מפוסטים של טקסט או תמונה. ניתן להעלות סרטי וידאו ארוכים, בני שלוש דקות ויותר, שיאפשרו לכם לספר סיפור שיקדם את העסק שלכם.

פוסט וידאו לייב

פוסט בפייסבוק הכולל וידאו לייב. וידאו לייב זהו וידאו המשודר בשידור חי בפייסבוק.

באמצעות סרטוני לייב בפייסבוק תוכלו להעניק לעוקבים הצצה למאחורי הקלעים של העסק שלכם, לענות לשאלות של הגולשים, או להכריז על מבצעים ומוצרים חדשים.

כאשר אתם יוצרים וידאו לייב, חשוב מאוד להתכונן מראש כדי שהשידור שלכם יעבור על הצד הטוב ביותר.

פוסט תוכן מקושר

פוסט תוכן מקושר זהו פוסט בפייסבוק הכולל קישור לעמוד מחוץ לפייסבוק.

הפוסט יכול להוביל לאתר האינטרנט שלכם, לעמוד מכירה או לדף נחיתה שמקדם את העסק שלכם. קחו בחשבון שהחשיפה לסוג הפוסטים האלו עלולה להיות נמוכה.

זאת, משום שהרשת החברתית מעדיפה לצמצם את אחוז הנטישה של פייסבוק לטובת אתרים אחרים. לכן, עדיף לכתוב פוסט רגיל ולהוסיף את הקישור שלכם בתגובה הראשונה לפוסט.

פוסט סקר

כבר ציינו שהעלאת דיונים בפייסבוק עשויה לעזור בהגברת המעורבות של העוקבים שלכם. אז סקר בפייסבוק לוקח את זה צעד קדימה.

באמצעות פוסט סקר תוכלו להעלות שאלה ולאפשר לגולשים להצביע על התשובה המתאימה להם מבין האפשרויות.

לאחר שההצבעה מסתיימת, התוצאות הופכות לפומביות וניתן להשתמש בהן ליצירת פוסטים נוספים.

סטורי בפייסבוק

סטורי בפייסבוק אלו פוסטים של תמונות או סרטונים קצרים המופיעים בפורמט אנכי ונעלמים לאחר 24 שעות.

הם נמצאים בראש הניוז פיד ולכן זוכים לחשיפה גדולה. התמונות מופיעות למשך חמש שניות, ואורך הסרטונים יכול להיות עד 20 שניות.

הסטורי בפייסבוק נחשב לפחות "מעונב" לעומת פוסטים בפיד, כך תוכלו לשתף את קהל העוקבים שלכם בתמונות וסרטונים פחות מושלמים ויותר אותנטיים ומשעשעים.

הודעה מוצמדת

פוסט מוצמד זהו פוסט בפייסבוק רגיל ש"מצמידים" לראש עמוד הפייסבוק שלכם.

זהו הפוסט הראשון שאנשים ייראו בראש הדף שלכם. סוג הפוסט הזה אידיאלי להצגת העסק שלכם, הייחוד שלכם, היתרונות ומדוע כדאי לפנות אליכם.

איך להפוך פוסט לויראלי?

פוסט ויראלי (Viral) זהו פוסט שמתפשט ברחבי הרשתות החברתיות.

הוא זוכה לאלפי תגובות, שיתופים ולייקים, ומאפשר להגיע לקהלים חדשים שמעולם לא שמעו עליכם. לפניכם כמה דרכים ליצירת פוסט בפייסבוק ויראלי:

צרו תוכן יוצא דופן

הגולשים אוהבים לשתף פוסטים שמציגים סיפורים מדהימים ויוצאי דופן, עובדות שמרבית האנשים לא מכירים וכל תוכן ייחודי אחר שלא נתקלים בו לעיתים קרובות.

נסו להיות יצירתיים ככל האפשר וליצור משהו שאנשים ירצו לשתף שוב ושוב.

צרו פוסטים משעשעים

מחקרים מראים שתוכן הומוריסטי עולה על כל סוג אחר של תוכן כשמדובר בשיתופים.

הסיבה לכך היא שצחוק מפחית מתח, מגביר אנרגיה ויוצר חיבור בין אנשים. לכן, תנו דרור להומור שלכם וכתבו פוסט בפייסבוק שיצחיק את הגולשים.

העלאת חידונים

גולשים רבים לא יכולים להתאפק מול חידון, במיוחד כשהוא מתיימר לבחון את האישיות שלהם ועוסק במותגים שכולם מכירים, כמו למשל "איזו דמות דיסני אתם?" או "האם הייתם מצליחים לנצח במשחקי הדיונון?".

ישנם לא מעט אתרים המציעים חידונים מוכנים שתוכלו להטמיע ברשתות החברתיות שלכם, או שתוכלו ליצור אחד משלכם.

דברו אל הרגש

כבר הזכרנו שהמפתח לפוסט מוצלח הוא לדבר לרגש של הגולש, ואכן זאת הדרך להפוך פוסטים לויראליים.

פוסטים מרגשים שיגרמו לגולשים לדמוע, צפויים להיות ויראליים ולזכות לאינספור תגובות, לייקים ושיתופים.

פוסטים מרגשים יכולים להיות למשל פוסטים מעוררי נוסטלגיה, הכוללים תמונות או סרטונים מהעבר.

אפילו האנשים הציניים ביותר עשויים להתרגש למראה תמונה שמציגה את משחק הילדות האהוב עליהם שכבר נעלם מהעולם, או את המסעדה שבה אכלו בפעם הראשונה שכבר נסגרה.

אפשר לקשר בין התוכן הסנטימנטלי הזה לערכים של המותג שלכם ולהזמין את הגולשים להיעזר בשירותים שלכם או לרכוש את המוצרים שלכם.

הענקת מידע

פוסטים שיש בהם מידע חיוני וחשוב לגולשים, ושיכול לעזור להם לשפר את איכות החיים שלהם, הם בעלי פוטנציאל גבוה להיות ויראליים.

חשוב שהפוסט יכלול מידע בעל ערך מוסף ותמציתי, וכדאי לקשר אותו למאמר מקיף יותר באתר שלכם שמרחיב על הנושא.

כך, גם תמתגו את עצמכם כאוטוריטה בתחום וגם תגדילו את תעבורת הגולשים לאתר שלכם. ככל שתיהנו מתנועת גולשים גדולה יותר, כך תוכלו להמיר את הגולשים ללקוחות חדשים.

קידום ממומן

דרך נוספת להפוך פוסט בפייסבוק לויראלי היא באמצעות קידום ממומן. זהו למעשה תשלום על מודעה ממומנת שתופיע בפיד של קהל היעד שלכם.

באמצעות קידום ממומן תוכלו להגדיל את החשיפה של הפוסט, ובהתאם לכך גם כמות הלייקים, השיתופים והתגובות תגדל.

לסיכום, פוסטים בפייסבוק יכולים לשרת אתכם ולהוביל את העסק שלכם להצלחה.

עקבו אחר הטיפים שלנו, ערכו את המחקר הנדרש, בדקו מה המתחרים שלכם עושים וגם הפוסטים שלכם יהפכו לויראליים. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תוכן עניינים

קטגוריות
הפופולריים ביותר
חייגו 052-3257284 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!
עקבו אחרינו