צבירת ניסיון בעולם השיווק הדיגיטלי – במה זה מתבטא?

צבירת ניסיון בעולם השיווק הדיגיטלי

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

אתם עוסקים בשיווק דיגיטלי, אבל לא בטוחים האם אתם על הגל הנכון? לפניכם כל הסימנים לכך שאתם מתנהלים כראוי בעסק שלכם. בשנים האחרונות תחום השיווק הדיגיטלי הולך וצובר תאוצה. אם בעבר עסקים היו נשענים בעיקר על פרסום באמצעי מדיה מסורתיים כמו טלוויזיה, עיתון ורדיו, הרי שכיום יותר ויותר עסקים מבינים את היתרונות הרבים של שיווק דיגיטלי בקידום העסק שלהם.

בשל כך, נוצר ביקוש רב לתחום זה, ואנשים רבים מחליטים ללכת לתחום השיווק הדיגיטלי להעניק שירותים של קידום אתרים אורגני, קידום אתרים ממומן, אימייל מרקטינג, שיווק ברשתות החברתיות ועוד. אם גם אתם עוסקים בתחום השיווק הדיגיטלי, אתם בוודאי מתמודדים עם תחרות גדולה בענף שלכם. אחת הדרכים לבלוט מעל כולם היא באמצעות הניסיון שלכם. אחרי הכל, אומרים שאין חכם כבעל ניסיון. אבל הניסיון הוא לא בהכרח סך שנות הוותק שלכם.

ישנם עסקים שפועלים מספר שנים מועטות ובכל זאת הצליחו לצבור קילומטראז׳ גבוה יותר מעסקים שהוקמו לפני עשרות שנים. אז איך בא לידי ביטוי הניסיון בתחום השיווק הדיגיטלי? כל התשובות במאמר הבא:

צבירת ניסיון בגיבוש אסטרטגיית קידום

כמנהלי שיווק דיגיטלי או מקדמי אתרים, הניסיון שצברתם צריך לבוא לידי ביטוי בין היתר בבניית אסטרטגיית שיווק באינטרנט. כאשר אתם מקדמים אתר, אינכם יכולים לעשות זאת ללא גיבוש אסטרטגיית קידום המבוססת בין היתר על הפרמטרים הבאים: ניתוח השוק והזהות של האתר, אפיון קהל היעד, זיהוי המתחרים וחשיבה על פתרונות לבעיות שונות בתהליך הקידום.

חשוב לזכור שלכל אתר יש לבנות את אסטרטגיית הקידום המתאימה לו, ואין אתרים עם אסטרטגיית קידום זהה.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

צבירת ניסיון בתחומי קידום ספציפיים

כאשר מגיע אליכם בעל עסק המתעניין בשירותי הקידום שלכם, הסיכוי שהוא ישכור את השירותים שלכם יגדל ככל שיש לכם ניסיון בקידום עסקים בתחום שלו. כל עסק דורש טקטיקות ושיטות קידום אחרות – קידום אתר של עורכי דין למשל, אינו דומה לקידום אתר בתחום אופנת נוער. לכן, אם תצברו ניסיון בתחום קידום של עסקים מסוימים, הדבר יהווה יתרון מול המתחרים שלכם.

כדאי לבחור כמה נישות שבהם תתמקצעו, ורצוי שאלו יהיו תחומים שמעניינים אתכם ומדברים אליכם. בזכות ההתמקדות שלכם בתחום מסוים, תוכלו לצבור מוניטין באותו תחום.

כך יגיעו אליכם לקוחות חדשים ששמעו עליכם המלצות מהקולגות שלהם בענף.

התמודדות ראויה עם כשלונות 👎

"כישלון הוא הזדמנות להתחיל בדרך חכמה יותר״. כך אמרה הסופרת האמריקאית והפעילה החברתית, הלן קלר. ואכן, הכישלון הוא בית הספר הכי טוב שיש והוא מאפשר לכם לנסות שוב והפעם בצורה טובה יותר.

כמנהלי שיווק דיגיטלי אתם עלולים להתמודד עם כשלונות רבים. למשל, אתם עשויים לגלות שהקידום האורגני שטרחתם עליו והשקעתם בו את מלוא מרצכם לא הניב תוצאות, בשל טעויות במחקר מילות מפתח. הסוד הוא לא להרים ידיים ולוותר, אלא להתמודד עם הכישלון.

תלמדו מהטעויות שלכם, נסו שוב ואז תוכלו להגיע להישגים גדולים בקידום אתרים ובשיווק דיגיטלי.

שימור הצלחות מבלי לאבד אותן

לצד התמודדות עם כישלונות, חשוב מאוד לדעת כיצד להתמודד עם הצלחה. ממש כמו שאדם צריך לשמור על המשקל אחרי הדיאטה, גם אתם צריכים לדעת כיצד לשמר את הצלחות הקידום שלכם.

גם אם שיפרתם את המיקום של האתר בגוגל ולהוביל אותו לעמודים הראשונים, אין זה אומר שהעבודה שלכם מסתיימת. אסור לכם לנוח על זרי הדפנה, אלא להמשיך ולקדם את האתר.

קידום אורגני הוא תהליך מתמשך, שלא נגמר לעולם. גם אם האתר שלכם כעת נמצא במקום הראשון, המתחרים שלכם שנושפים בעורפכם, עשויים לבצע מהלכים שונים, לעקוף אתכם ולהשאיר אתכם הרחק מאחור. אז אתם עלולים לאבד את ההצלחה שלכם ולאכזב את הלקוחות.

הכרה של כלים מעולם השיווק

ניסיון רב בעולמות השיווק הדיגיטלי, בא לידי ביטוי גם בהיכרות עם כלים שונים שיכולים לשדרג פלאים את אסטרטגיית השיווק שלכם. לפעמים אותם כלים הם אלו שיבדילו אתכם מהמתחרים שלכם ויהפכו אתכם לשם דבר בתחום.

הנה לפניכם המלצות לחמישה כלים לשיווק דיגיטלי שכדאי לכם להכיר:

1. Hotjar

שיווק דיגיטלי מוצלח חייב להתחשב בהתנהגות הגולשים באתר. כדי לוודא שהאתרים של הלקוחות שלכם מעניקים חווית משתמש טובה ואיכותית, מומלץ להשתמש בכלי Hotjar. כלי זה מתעד את התנהגות הגולשים, כולל מפות זיהוי התנהגות. כך ניתן לבחון את התנהגות הגולשים באתר וללמוד מה לשפר ומה לשמר. כלי זה מתאים גם למי שעושה את צעדיו הראשונים בעולם השיווק הדיגיטלי.

קישור לאתר: www.hotjar.com

2. SEMrush

אפשר בהחלט לומר שזהו התנ״ך של מקדמי האתרים. מדובר במעין פלטפורמה שתאפשר לכם לבנות אסטרטגיית seo בקלות וביעילות רבה יותר. היא כוללת מדריכים, מאמרים וקורסים בנושא קידום אתרים, דוחות שונים של SEO, בחינת דומיינים, Site Audit (הערכת האתר בהתאם לדרישות של מנוע החיפוש), מחקר אורגני של מילות מפתח ועוד. חובה לכל מקדם אתרים מתחיל או מנוסה!

קישור לאתר: www.semrush.com

3. Google Trends

נסו לנחש מה היה החיפוש הכי חם בגוגל לשנת 2020? כן, ניחשתם נכון. קורונה. יחד עם זאת, היו גם טרנדים חמים אחרים שכולם דיברו עליהם ברחבי הרשת. באמצעות הכלי Google Trends תוכלו לעקוב אחר הטרנדים החמים ביותר, ובהתאם לכך לדעת כיצד לשווק את האתרים של הלקוחות שלכם. ככל שתנצלו את הטרנדים ותהיו עם היד על הדופק, כך תוכלו להשיג יותר בקמפיינים השיווקים שלכם.

קישור לאתר: www.trends.google.com/trends

4. Hootsuite

אחת הדרכים היעילות לקדם אתרים היא באמצעות קידום ברשתות החברתיות. אלא שהניהול של העמודים העסקיים ברשתות החברתיות השונות, כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין או טוויטר, עלול להיות מעט מסורבל. כדי לייעל את העבודה, מומלץ להשתמש בכלי Hootsuite. באמצעות כלי זה תוכלו לתזמן את הפוסטים שלכם בכל הרשתות החברתיות כמה חודשים קדימה, להתנהל מול העוקבים שלכם ברשתות החברתיות ישירות מהממשק וללמוד על תוצאות הקידום שלכם באמצעות הנתונים והדוחות המפורטים ש-Hootsuite יספק לכם.

קישור לאתר: www.hootsuite.com

5. הסמארט-קוד של אקטיב טרייל

הנה דרך מצוינת לחזק את הקמפיין שלכם באימייל מרקטינג. על ידי הקוד החכם של מערכת הדיוור האלקטרוני אקטיב טרייל, תוכלו לעקוב אחר התנהגות הגולשים שקיבלו את הניוזלטר שלכם. באמצעות למידה של הנמענים שלכם, תוכלו ליצור קמפיינים המבוססים על דאטה איכותית. בניית קמפיינים שלוקחים בחשבון את התנהגות הגולשים, תאפשר לכם להגדיל את ההצלחה של הקמפיין.

קישור לאתר: www.activetrail.co.il

התנהלות מול לקוחות 💁‍♂️

לסיום, הניסיון שלכם כמנהלי שיווק דיגיטליים צריך לבוא לידי ביטוי גם בהתנהלות שלכם מול הלקוחות. חשוב מאוד לתת לכל לקוח תחושה שהוא חשוב לכם, ולהעניק שירות אדיב, זמין ומהיר. כדאי לתת ללקוחות אפשרות ליצור עמכם קשר בדרכים שונות כמו ברשתות החברתיות, בוואטסאפ ובטלפון.

בנוסף, חשוב לפעול בשקיפות מול הלקוח – הסבירו לו את צעדי הקידום שאתם מבצעים ואת המטרה שעומדת מאחורי כל צעד. מומלץ לבקש פידבקים מהלקוחות על העבודה שלכם על מנת שתדעו ממה הם מרוצים ומה כדאי לשפר.

זכרו שלקוחות מרוצים יעזרו לכם להשיג עוד ועוד לקוחות, לכן אל תשקיעו רק במחקר מילות מפתח או בהשגת קישורים חיצונים – השקיעו גם ביחסי אנוש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים