קידום אורגני באינסטגרם לצמיחה טבעית והדרגתית

קידום אורגני באינסטגרם

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

קידום אורגני באינסטגרם יסייע לעסק שלכם לפרוח. איך עושים את זה? כל התשובות בכתבה הבאה. מאז שפרצה לחיינו בשנת 2010, אינסטגרם הפכה להיות אחת הרשתות החברתיות המצליחות ביותר בעולם. עם יותר ממיליארד משתמשים, אין ספק שאינסטגרם היא פלטפורמת שיווק נהדרת עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד.

לצד קידום ממומן באינסטגרם הכרוך בתשלום, תוכלו לקדם את העסק שלכם באמצעות קידום באינסטגרם. קידום אורגני באינסטגרם זהו קידום שנעשה ללא תשלום והמטרה שלו היא לחשוף את העמוד העסקי שלכם בפני קהל היעד. ככל שתצברו יותר חשיפה, כך תוכלו להמיר את העוקבים שלכם ללקוחות ולהגדיל את ההכנסות. אז הנה לפניכם כמה כללים לקידום אורגני מוצלח באינסטגרם:

מיתוג העמוד כחלק מקידום אורגני באינסטגרם

ממש כמו שאתר האינטרנט שלכם צריך להתאים לזהות המותג שלכם, גם העמוד העסקי שלכם באינסטגרם חייב להיות בשפה המזוהה עם המותג. כאשר אתם עובדים על קידום באינסטגרם, עליכם לדאוג למיתוג השם של העמוד כך שיהיה מזוהה עם העסק שלכם. יש לבחור תמונת לוגו באיכות גבוהה ולערוך את האודות (הביו) בהתאם לזהות המותג שלכם: אם למשל קהל היעד שלכם הוא בני נוער, השתמשו באודות בשפה קלילה ואל תשכחו לשלב האשטאג (תגית), אימוג׳י וקישור לאתר האינטרנט שלכם.

הצג עוד

קידום אינסטגרם והוספת עוקבים

המטרה של קידום אורגני באינסטגרם היא כאמור חשיפה והשגת עוקבים. אז ראשית, מומלץ להזמין את החברים שלכם או של הלקוח לעקוב אחר חשבון האינסטגרם שלכם. דרך נוספת להשיג עוקבים היא באמצעות הוספה של חברים העוקבים אחר המתחרים שלכם, בתקווה שגם הם יעקבו אחריכם בחזרה. כך גם תוכלו ללמוד מהמתחרים שלכם מה הם עושים באינסטגרם ולקבל מהם השראה. בנוסף, מומלץ לבדוק האם משתמשים העלו תמונות עם תיוג של העסק שלכם, ולהזמין אותם לעקוב אחריכם.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

שימוש בהאשטגים #

קידום אורגני באינסטגרם לא יכול להיות שלם ללא הוספת האשטגים (תגיות) לפוסטים שלכם. תגיות הן למעשה מילות חיפוש שהגולשים יכולים להקליד על מנת למצוא עמודים ופוסטים המעניינים אותם. כאשר אתם מוסיפים תגיות, חשוב שהן יהיו רלוונטיות לתחום העסק ולפוסט שהעלתם. אל תשתמשו בתגיות מסוימות רק כי הן פופולריות. שימו לב שניתן להכניס עד 30 תגיות לכל פוסט, אז בחרו את התגיות שלכם בחוכמה.

שעות פרסום הפוסטים ⏱️

אחד מהדברים שחשוב לשים לב אליהם לגבי קידום אורגני באינסטגרם הן שעות הפרסום של הפוסטים.

השעות הטובות ביותר להעלות פוסטים לאינסטגרם בזמן ארוחת הצהריים (12:00-13:00), בערב לאחר סיום יום העבודה (17:00-19:00) ובלילה לפני השינה (23:00-1:00). מחקרים מצאו שהימים רביעי וחמישי הם הימים המומלצים ביותר לפרסום באינסטגרם בעוד שיום ראשון בו אנו חוזרים לעבוד הוא היום הכי חלש מבחינת טראפיק. תתפלאו, אבל גם הסופ״ש הוא לא זמן אידיאלי לפרסום משום שרבים מאיתנו נחים מעט מהאינסטגרם במהלך שישי-שבת.

הצג עוד

מענה לגולשים כחלק מקידום אורגני באינסטגרם

חשוב מאוד לנהל אינטראקציה עם העוקבים שלכם באינסטגרם. ענו באדיבות ובמהירות ככל האפשר לשאלות ופניות של הגולשים. אם הגולשים הגיבו לכם במחמאה לפוסטים, עשו להם לייק לתגובה והזמינו אותם לאתר האינטרנט שלכם. חיזוק הקשר עם הגולשים יעודד אותם להיות נאמנים למותג שלכם ומהווה חלק חשוב בעת קידום אינסטגרם.

חיבור לרשתות חברתיות

חשוב לזכור שכאשר מבצעים קידום אורגני באינסטגרם צריך להתייחס גם לרשתות חברתיות אחרות. כאשר אתם מעלים פוסט לאינסטגרם, תוכלו לשתף אותו אוטומטית גם בעמודים העסקים שלכם בפייסבוק, בטוויטר או בטמבלר. מעבר לכך, כדאי להטמיע את האינסטגרם שלכם באתר האינטרנט שלכם, כך שגולשים המגיעים לאתר יוכלו להצטרף כעוקבים באינסטגרם.

קידום באינסטגרם וחשיבות ההשקעה בסטוריז

קידום אורגני באינסטגרם חייב לכלול גם הוספה של תכנים לסטורי. הסטורי כלי הוא שמציג סרטונים קצרים או תמונות באורך של 4-15 שניות בהם ניתן לשלב גם אימוג׳ים וסקרים. הסטורי הוא פופולרי מאוד משום שהוא מופיע בחלק העליון בפיד של הגולשים. הסטוריז שלכם יכולים להיות יותר משוחררים ופחות מעונבים ורשמיים כמו הפוסטים בפיד. כדאי מאוד להריץ סטורים אוטומטית, כך שתמיד יהיה עניין באינסטגרם שלכם.

הסטוריז נעלמים לאחר 24 שעות, אך באמצעות הכלי Instagram Highlights תוכלו לשמור את הסטוריז שלכם בארכיון ולהציג את הסטוריז הישנים והחדשים שלכם בפני העוקבים.

תוכלו להוסיף להייליטיס כמה סטוריז שתרצו ללא הגבלה, אך מומלץ לבחור את הסטוריז המעניינים והמושכים ביותר שיניעו את הגולשים לפעולה ויגרמו להם לשכור את השירותים או לרכוש את המוצרים שלכם, חלק אינטגרלי מקידום באינסטגרם.

הצג עוד

קידום אורגני באינסטגרם כדרך פרסום רילז

דרך אחת לייצר קידום אורגני באינסטגרם, היא כדרך פרסום רילז. הרילז יצאו לאוויר העולם באוגוסט 2020, והיוו את אחד הפיצ'רים החמים באפליקציה. רילז עובדים באופן שיזכיר לנו את אפליקציית טיקטוק – כל שצריך זה להכין סרטון של עד 30 שניות, להתאים לו מוזיקה, אפקטים ולשתף אותו ישירות באינסטגרם. הרילז יופיעו בפיד של האפליקציה, ברמת הפרופיל וגם בדף ה-Explore (אייקון זכוכית המגדלת) של האפליקציה.

יש לא מעט עסקים שכבר משתמשים ברילז כדי לייצר קידום אורגני באינסטגרם, ומתוך כך מערבים יותר את הקהל שלהם, מפיצים יותר את המסרים המותגיים שלהם ואפילו מייצרים סרטונים ויראליים כאלה ואחרים. כך שמי שבאמת יודע לייצר ולפרסם רילז כדי לייצר קידום אורגני באינסטגרם, יכול לעשות גלים שיווקיים באפליקציה ולנשוא את שם המותג למרחקים.

דרכים שונות לפרסם רילז באינסטגרם (הצעות פוטנציאליות)

ועם זאת, יש לציין, שאין מידה אחת שמתאימה לכולם (כמו בנעליים). לכל עסק יש את הנישה שלו – לא רק מבחינת קהל יעד, אלא מבחינת סגנון. ואם אנחנו עושים קידום אורגני באינסטגרם, אנחנו לא רוצים לקדם מה שאנחנו לא – אלא דווקא מה שאנחנו כן.

כך שגם אם אנחנו משתמשים בשיטות מסוימות שכביכול אמורות לעבוד, חשוב לזכור שמה שמוכר זה מה שאמיתי. ועכשיו כשאמרנו זאת, הבה נציג כמה שיטות לפרסום רילז באינסטגרם, שיש להן פוטנציאל לעזור עם קידום אורגני באינסטגרם.

  • לפרסם רילז שכמו נותנים הצצה אל מאחורי הקלעים של העסק
  • לפרסם רילז שהם בעצם תכנים שהלקוחות הכינו (המלצות, חוות דעת, השימוש שלהם במוצר / שירות, סיפורי הצלחה, דברים מצחיקים/מעניינים/מעוררי השראה וכן הלאה)
  • לפרסם רילז שמלמדים את קהל היעד איך לעשות דברים שמעניינים אותו, רלוונטיים לו והוא באמת רוצה ללמוד (אם כי סביר שהרילז יצטרכו להיות מתומצתים יחסית)
  • לפרסם רילז שהם בבחינת הדגמת מוצר, או דמו. להראות איך המוצר או השירות עובד
  • לפרסם רילז שמראים את הצדדים האמיתיים שלנו, להוסיף צבע למסרים שלנו
קידום אורגני באינסטגרם - השקיעו בסטורי

מה הקשר בין פתיחת IGTV לקידום אורגני באינסטגרם? 🤔

לצד אזור הסטורי, תוכלו למצוא באינסטגרם גם את האזור IGTV. מדובר על פיצ׳ר שמאפשר לכם להעלות סרטונים ארוכים יותר מהסטוריז, באורך של עשר דקות. בעתיד ניתן יהיה להעלות סרטונים ארוכים יותר שיימשכו מעל לשעה. IGTV הוא פלטפורמה מצוינת להעלאת סרטוני תדמית של העסק שלכם.

חשוב לשים לב שהסרטונים חייבים להיות מצולמים לאורך ולא לרוחב. הסרטונים צריכים לתת ערך מוסף אמיתי לגולשים שלכם, להיות מעניינים, מקוריים ולדבר בשפה שלהם. שימו לב שניתן להוסיף לסטוריז שלכם קישור לסרטונים ב-IGTV וכך להעלות את כמות הצפיות.

הצג עוד

איך ולמה לפרסם תוכן מאחורי הקלעים?

כשאנחנו רוצים לייצר קידום אורגני באינסטגרם אנחנו למעשה רוצים לייצר תוכן מעניין, מושך, רלוונטי. וכשאנחנו נותנים לקהל היעד שלנו הצצה מאחורי הקלעים, אנחנו מאפשרים לו להיכנס לעולמנו. וכאשר הקהל נכנס לעולמנו, זה מאוד שונה מאשר אם היינו באים עד אליו, דופקים לו בדלת ומנסים לשכנע אותו לעשות משהו שלא היה לו מושג קודם לגביו. ובכן, לא שזה לא יכול לעבוד.

ייתכן שזה יהיה נחמד מאוד לגשת לאנשים עד הבית, ולחשוף אותם לדברים חדשים. אך קידום אורגני באינסטגרם, תפקידו, זה לחנוך אנשים לתוך נישות חדשות, באופן שיהיה להם מעניין ורלוונטי – כך שאם הם עושים צעד קדימה, זה מתוך כך שהם ראו משהו שבאמת עשה להם את זה.

לדוגמה, כשאנחנו נותנים לקהל היעד הצצה מאחורי הקלעים למה שאנחנו עושים: בין אם זה איך מייצרים רהיטים בנגרייה, סוחטים פירות במפעל, מכינים את הקפה בבית קפה, מגישים את הבשר במסעדה וכן הלאה – אנחנו מאפשרים לו סיבה להתקרב לעשייה שלנו. לחלוק אותה איתנו.

ובכך הקהל למעשה התקרב אלינו. ואם הוא התקרב אלינו בתוך עצמו, הוא יכול לבחור להתקרב אלינו גם "במציאות החיצונית", משמע לבוא עד אלינו ולבקש לקנות מה שאנחנו מציעים. זו דרך אחת להגדיר קידום אורגני באינסטגרם.

כשאנחנו מציגים לקהל שלנו איך אנחנו עושים דברים, אנחנו מוסיפים נפח נוסף להיכרות שלנו. כך שאנחנו לא רק מציעים דברים טובים, אנחנו גם מראים איך הם נעשים. וזה יכול לעזור לקהל שלנו להרגיש מעורב יותר, להיות – למעשה, מעורב יותר. כך שתהליכי קידום אורגני באינסטגרם, לא צריכים לכלול אסטרטגיה שיווקית "דרמטית מדי", או "ניסיון להשפיע". הם יכולים להיות הרבה יותר ידידותיים ולהתמקד על יצירת חיבורים כנים ופשוטים.

למעשה, רילז של 15-30 שניות יכולים לאפשר לנו להתמקד על נקודה אחת בכל פעם, או לבקר המון נקודות באופן מאוד-מאוד תמציתי אם לא שטחי. כך שלא צריך לתכנן מראש, או להפוך את זה למצגת. פשוט לחשוף, להראות, לשתף. ואם זה פוגש את הקהל, אז זה יכול לעזור בתהליכי קידום אורגני באינסטגרם.

למעשה, אחד הדברים הכי טובים שניתן להגיד על קידום אורגני באינסטגרם, הוא היכולת לייצר תכנים אותנטיים. וזה הגיוני, יש אנשים שלא רוצים לראות רק קידומים שיווקיים. יש אנשים שרוצים להכיר אותך, הם רוצים לדעת מה המסר שלך, את מי העסק מייצג. דרך אחת לייצר קידום אורגני באינסטגרם היא להראות מה קורה מאחורי הקלעים, דרך אחרת היא לשתף תוכן שקליינטים יצרו. יש לכך מספר יתרונות, כמו:

1. היכולת להציג אנשים אמיתיים וסיפורים אנושיים ולהראות איך הם חוו את המוצר / שירות

2. היכולת לקבל יותר לייקים ותגובות – היוצרים המקוריים של התכנים הללו, ישתפו את מה שהעלינו בשמם, וחבריהם כמו גם קהילתם תגיב להם ובכך תלמד להכיר אותנו אף יותר. עצם כך שאנחנו מפרסמים תכנים של אנשים, וזה מסקרן את קהילתם, כבר עוזר לנו בתהליכי קידום אורגני באינסטגרם.

הצג עוד

גישה אקטיבית ויזומה בייצור תכני משתמש משפיעים

דרך אחת לייצר ו/או לשתף תכנים שהקליינטים הכינו, היא לתכנן זאת מראש. ניתן לגשת למשפיענים, או "מיני משפיענים" ברשת החברתית – ולבקש מהם ליצור סרטונים קצרים עבור המוצר או השירות, במהלכם הם משתמשים או מספרים על כך. דרך אחרת היא לקחת מדיה שהקליינטים שלחו לנו, ולהפוך את זה לסרטון. דרך נוספת היא לייצר תחרות "תגיות", בה אנשים מוזמנים לשתף קליפים קצרים בהם הם משתמשים במוצרים או בשירותים, תוך שהם מתייגים את הפוסט עם התגית המתאימה.

כך שמי שמקבל הכי הרבה תגובות, לייקים (או כל תנאי אחר) יכול לזכות בפרס מסוים. כך שכל הדרכים הללו יכולות לייצר קידום אורגני באינסטגרם במידה מרובה. אפשר לבחור את הדרך שמרגישה הכי נכונה ומתאימה, או ליצור אחת חדשה ומקורית לחלוטין.

איך לתכנן את הקידום האורגני שלך בעזרת טבלת גאנט

יש כאלו שיגידו שאין שום דבר פשוט לגבי קידום אורגני באינסטגרם. אבל הם פשוט מסבכים את זה יותר מדי. אולי הם חושבים על כל הקמפיינים שהם "צריכים" להשיק, או כל ערוצי השיווק שהם רוצים לעסוק בהם. ובכן, זה שיש הרבה לעשות, לא אומר שזה חכם, אך זה סיפור אחר. שכן, קידום אורגני באינסטגרם לא אומר שצריך לעשות את כל השיטות והטקטיקות הכי מחוכמות ומתקדמות – אלא רק מה שמתאים, מחובר לעצמנו ורלוונטי.

יתרה מכך, אם קורה ויש לנו הרבה לעשות – יש דרך לפשט זאת, והדרך היא תכנון מקדים. כאשר אנחנו בונים גאנט ומתכנים על בסיס שבועי וחודשי אנחנו יכולים לדעת מראש מה אנחנו מתכוונים להשיק, להפיק ולייצר ולאיזו תוצאה אנחנו רוצים לכוון, ולמה.

כאשר יש לנו תכנון מקדים, אנחנו כבר מבטלים את הצורך לחשוב מה לעשות, ואת הצורך להשקיע אנרגיה בחשיבה שכזאת. אנחנו יודעים מה אנחנו מתכוונים לעשות – המסגרת כבר בנויה ומוגדרת. כל מה שנשאר זה לצבוע בתוך המסגרת, באופן יצירתי. ויצירתיות היא אכן משאב חשוב במסגרת קידום אורגני באינסטגרם, שלא נדבר על תכנון נכון.

בפשטות, טבלת גאנט היא דרך להציג משימות, אירועים ופעילויות המרכיבות יחד את הפרויקט הרחב יותר. הטבלה מאפשרת לנו למנות את הפעילויות הללו יחד עם תאריכי התחלתן וסיומן, משך התרחשותן ואפילו למנות קשרים בין משימות. כשאנחנו משתמשים בטבלת גאנט כדי לייצר קידום אורגני באינסטגרם, אנחנו יכולים לזהות:

1. אילו פעילויות צריך לעשות כדי להשלים פרויקט מסוים במסגרת קידום אורגני באינסטגרם

2. כמה זמן כל פעולה אמורה לקחת

3. אילו פעולות צריכות להסתיים קודם טרם ניתן יהיה להתחיל עם פעולות אחרות הרלוונטיות לתהליכי קידום אורגני באינסטגרם
ובקיצור, אנחנו יכולים להשתמש בטבלאות גאנט כדי לוודא שאנחנו עוברים כל אבן דרך, על פי התכנון.

 

כל טבלת גאנט יכולה לכלול:

1. מתי פעולה/משימה/אירוע התחילה

2. מתי סביר שתסתיים

3. אילו פעולות או משימות יש להשלים טרם ניתן יהיה להתחיל עם פעולות ומשימות אחרות

הצג עוד

לנהל את העשייה היצירתית בתכנון שבועי, חודשי וכן הלאה

כך שטבלת גאנט מאפשרת לנו לראות, בגדול, ובאופן וויזואלי – מה הן המשימות, האירועים והפעולות שתכננו לעצמנו לשבוע, לחודש ואפילו לשנה (ומעבר לכך) הקרובה. ובכך, לאפשר לנו להתקדם באופן הדרגתי עם פרויקטי שיווק שונים (ובכלל), כמו לדוגמה, עם קידום אורגני באינסטגרם. ובכך אנחנו יכולים לשים דגש, ולנהל את התהליכים שאנחנו מתחילים וממשיכים – עד סיומם והשלמתם.

במקום לפרסם תמונה פה ושם, או לסמן ווי על "פוסט מוצלח", לדעת מראש "מה צריך כדי להצליח", ולתכנן את זה ללו"ז, בהתאם. כך שיותר סביר שנעשה זאת, לאור כך שאנחנו מנהלים זאת, יודעים בדיוק מה יש לנו לעשות במסגרת קידום אורגני באינסטגרם, ואכן רואים אם נעשה או שלא.

להמשיך לפרסם באופן תדיר

למעשה, עצם זה שאנחנו יודעים אילו תכנים לייצר (רילז, לדוגמה), יודעים מתי לייצר אותם (שהרי יש לנו יכולת לעשות תכנון שבועי, חודשי ומעבר לזה), ואכן עוקבים אחר כך ומוודאים שאכן קורה – מאפשר לנו לפרסם באופן תדיר. וכאשר אנחנו מקפידים על תדירות פרסום עקבית, אנחנו באמת מייצרים קידום אורגני באינסטגרם.

שכן, קידום אורגני באינסטגרם לא מתרחש בתיאוריה, במחשבות, או "מפעם לפעם". כלומר, כאשר אנחנו עושים, אנחנו מקבלים. כאשר אנחנו לא עושים (מפרסמים) אנחנו לא מקבלים. כמובן, יש דרכים שונות לייצר קידום אורגני באינסטגרם. אך את הצד שלנו, לכל הפחות – אנחנו יכול לעשות טוב, ובאופן מתמיד. ולכן – לפרסם כל פעם שהגדרנו, מה שהגדרנו, ולצבוע בין הקווים – באופן יצירתי ופרסונלי.

שאלות נפוצות בנושא קידום אורגני באינסטגרם

קידום אורגני באינסטגרם וקידום ממומן הם שני גישות שונות לקידום תוכן וחשיפתו ברשת החברתית של אינסטגרם:

1. קידום אורגני באינסטגרם:
קידום אורגני הוא התהליך בו אתה מנסה לקדם תוכן באופן טבעי ובלתי ממומן, כלומר בלי לשלם כסף לאינסטגרם עצמה על מנת להופיע לקהל רחב יותר. הקידום האורגני דורש עבודה מתמדת ואפורטים רבים כדי ליצור תוכן מעניין שמשתמשים רוצים לשתף ולהעביר הלאה.

כמה מהגורמים המשפיעים על קידום אורגני כוללים: איכות התמונות או הווידאו שמשתפים, הזמן שמשתמשים עושים בהם בפועל, תיאום עם האלגוריתם של אינסטגרם, פופולריות והשתלשלות התגובות והשיתופים ועוד.

2. קידום ממומן באינסטגרם:
קידום ממומן הוא התהליך בו אתה משלם לאינסטגרם כדי לקדם את התוכן שלך לקהל יעד מוגדר. בדרך כלל, יש לשלם לפי תכניות פרסום מסוימות שמאפשרות לך להגדיר את הקהל שאליו אתה רוצה להגיע ולקבוע את התקציב המרבי שלך. הקידום הממומן יכול להיות יעיל בקידום מבצעים מסוימים, מוצרים או שירותים, אירועים ועוד, ובמקרים בהם רוצים להשיג תוצאות ממומנות מדויקות וקבועות.

בקיצור, ההבדל בין הקידום האורגני והממומן הוא בכך שקידום האורגני הוא תהליך אורגני ולא ממומן באופן ישיר, בעוד שקידום הממומן הוא תהליך בו משלמים כסף לאינסטגרם על מנת לקדם את התוכן שלך לקהל יעד.

כמו כן, קידום האורגני מחייב יותר עבודה והתמדה על מנת להשיג תוצאות, תוך שהקידום הממומן נותן לך יכולת לשלוט יותר על ההפצה ולראות תוצאות מהירות יותר.

כן, קידום אורגני באינסטגרם הוכח כיעיל וחשוב ביישום הסטרטגיות השונות לקידום תוכן ברשת החברתית. הקידום האורגני יכול להיות יעיל ביותר כאשר מכינים ומבצעים את הסידרה הנכונה של פעולות:

1. איכות התוכן: תוכן מרתק, מקורי ומותאם לקהל היעד ייכנס לתוקף רחב יותר. התמונות, הווידאו והטקסטים שמפרסמים צריכים להיות מרשימים ולמשוך את תשומת הלב של הקהל.

2. קביעת מילות מפתח: חשוב לשים דגש על מילות המפתח שישתמשו בהן המשתמשים בחיפושים ולהשתמש בהן בתוכן שלך. כך תגביר את הסיכוי שהתוכן יופיע בתוצאות החיפוש האורגניות.

3. השקעת זמן בשיחת עם הקהל: לתגובות חיוביות והתייחסות לשאלות הקהל יכולות לעזור ליצירת קהל נאמן ומאיץ את ההפצה האורגנית.

4. שימור תדירות פרסום: ייעוד פרסומי תדיר מאפשר התמדה והישארות בתודעה של הקהל.

5. שיתוף ותמיכה: שיתוף התוכן ברשתות חברתיות אחרות והוספת תגובות תומך בקידום אורגני.

6. סבלנות: הבנה שתוצאות לא יתרחשו במיידי ושקידום אורגני דורש זמן והתמדה.

במקום הנכון ועם יישום הגישות הנכונות, קידום אורגני באינסטגרם יכול להביא לתוצאות מרשימות ולקהל יעד רחב יותר מבלי לשלם על פרסום ממומן.

חשוב לציין, אולם, כי התחרות והזמן המבוקש להשגת תוצאות עשוי להיות משתנה ובהתאם ייתכנו עם יישומים ממומנים או שילוב של שני הגישות.

קידום אורגני באינסטגרם כרוך במגוון מבחנים, עבודה מתמדת ומאמץ ליצירת תוכן איכותי ומעניין שמשתמשים ירצו לראות ולשתף הלאה.

ההצלחה בקידום אורגני תלויה במספר גורמים:

1. **תוכן איכותי:** עליך ליצור תוכן מרתק, מקורי ומעניין שייגרום לקהל להתעניין ולהיכנס אליו.

2. **שימור תדירות:** חשוב לפרסם באופן תדיר תוכן חדש ומעניין על מנת לשמור על קשר עם הקהל ולהיות בתודעה שלו.

3. **שיחה עם הקהל: לענות על תגובות ושאלות מצד הקהל ולהתעניין בדעותיו וצרכיו.

4. **שיתוף ותמיכה:** להזמין את הקהל לשתף את התוכן שלך ברשתות החברתיות שלהם ולהגיב לתוכן שלך בצורה פעילה.

5. **שימוש בהשגת פעילות והיעדר עקיפות:** להפעיל פעולות פרסום אחרות ולא לנסות להימנע מהקשיים שלהם. העמקת ההבנה על הפלטפורמה והאלגוריתם של אינסטגרם יכול להיות לטובתך.

6. **שימוש בכלי התמצאות:** להשתמש בהזמנות לפעולה, בשאלות ותשובות (Q&A), סטוריים ועוד, שישפרו את תהליכי ההשתפות וההתקדמות שלך באינסטגרם.

כל פעולה שקשורה לקידום אורגני דורשת תשומת לב, רגישות לקהל ויצירת קשר עם המשתמשים. בניגוד לקידום ממומן, שבו תשלמו לפרסומי המודעה, בקידום אורגני אתם בונים מערכת היחסים וההשתתפות שתוכל לגרום להגברת הכיסוי של התוכן שלכם באופן טבעי וללא השקעת תקציב מוגדר.

עם זאת, ייתכן ויהיה צורך לשלב שיטות קידום משלימות, כולל גם קידום ממומן, כדי להגדיל את החשיפה ולהשיג תוצאות מדויקות וממומנות.

הכדי להחליט מה עדיף יותר בין קידום אורגני לקידום ממומן באינסטגרם, יש להבין את הצרכים והמטרות שלך ולהתאים את האסטרטגיה להם. כל אחת מהגישות יכולה להיות יעילה בסיטואציות שונות. הנה כמה הערכות שיעזרו לך לבחור:

קידום אורגני באינסטגרם עשוי להיות עדיף אם:
1. יש לך תקציב מוגבל או לא ניתן להשקיע כספית בפרסום ממומן.
2. אתה מחפש בניית מערכת היחסים ארוכת טווח עם הקהל ומעורבות גבוהה מצד העוקבים שלך.
3. עבודה רציפה והתמדה כדי ליצור תוכן איכותי ומעניין.
4. היעד העיקרי שלך הוא לבנות ולחזק מותג או להעביר מסרים חינוכיים או מידעיים.

קידום ממומן באינסטגרם עשוי להיות עדיף אם:
1. יש לך תקציב מוכן להשקיע ואתה רוצה תוצאות מהירות וקונקרטיות.
2. אתה מחפש כמות גדולה של חשיפה לקהל רחב ומוגדר.
3. יש לך מבצעים, הצעות או מוצרים/שירותים ספציפיים שאתה רוצה לפרסם ולהגיע אליהם.
4. היעד העיקרי שלך הוא להגיע לתוצאות מסוימות, כמו תנועת גולשים לאתר, רכישות או הורדת אפליקציה.

מבחינה עקרונית, קידום אורגני וקידום ממומן יכולים להשלים זה את זה באופן טוב. קידום אורגני יכול לבנות יסוד חזק ולייצר חיבור אמיתי עם הקהל, בעוד שקידום ממומן יכול לשפר את הכיסוי ולהביא לתוצאות מדויקות יותר בקרב קהל רחב יותר. לכן, דבר טוב יכול להיות לשלב בין שתי הגישות כחלק מאסטרטגיה שלך כדי להגיע לכמה שיותר מטרות ותוצאות מגוונות.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים