קידום אתר בגוגל – נוכחות בתוצאות החיפוש לטווח המאוד ארוך

קידום אתר בגוגל

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

אתרים רבים בימינו שמים את הדגש השיווקי שלהם על קידום ברשתות חברתיות ופרסום קמפיינים ממומנים, וזה בסדר. מה הבעיה היחידה שלי עם זה? שהתוצאות שמושגות הן לטווח קצר – בינוני. קידום אתר בגוגל בצורה אורגנית משאיר את חותמת האתר במגוון ביטויי מפתח לטווח המאוד ארוך. בסופו של דבר, הכל עניין של עלות מול תועלת וניהול נכון של התקציב וסדרי העדיפויות.

מובן לי כי עסק לא בהכרח יכול להסתמך אך ורק על קידום אתר בגוגל באופן אורגני, בעקבות הזמן הדרוש להשגת תוצאות אורגניות. ובכל זאת, זהו לא תירוץ מתקבל לא לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש.

קידום אתר בגוגל בשילוב קמפיינים לטווח הקצר

מבחינתי, המתכון המנצח לכל אתר ולכל עסק הוא ליצור קמפיינים פרסומיים או שימוש נרחב ברשתות חברתיות לטווח הקצר, בכדי לייצר הכנסות שיחזיקו את האתר ויאפשרו ניהול שלו לעתיד הרחוק.

חשוב לשלב במקביל לקמפיינים אלו תכניות קידום אתר בגוגל לטווח הרחוק, למה? מאוד פשוט, אתם מבטיחים לאתר שלכם הופעה של עמודים בתוצאות החיפוש שנים קדימה. כך נוכל מצד אחד לייצר הבטחת הכנסה כלשהי ומצד שני לפעול למען עתיד טוב יותר (של האתר כמובן).

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

קידום אתר בגוגל - מה זה באמת כולל?

בגדול? עולם ומלואו. בקטן? בואו נתחיל לדבר על זה. קידום בגוגל כולל מספר סדרי פעולות מאוד ברורים שיש לבצע בהדרגה ובסדר מסוים בכדי לבנות את כוח ה-SEO שלנו בתוצאות החיפוש. הקושי הנפוץ ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי הוא לאזן בין הצרכים הטכניים של הפלטפורמה (ברוב המקרים מדובר בגוגל) לבין מתן פתרונות פרקטיים לגולש.

במילים אחרות – נצטרך לדעת לאזן בין תוכן ופעולות ספציפיות (לגוגל) לבין וויזואליות ותמצות התוכן (עבור הגולש).

שלב ראשון הוא כמובן פגישה עם הלקוח, מחקר שוק ותיאום ציפיות. לאחר מכן, נעבור למחקר מילות מפתח – השלב בו אנו בוחרים את שאילתות החיפוש בהן נרצה להופיע עבור גולשים בגוגל. השלב השלישי הוא יצירת תוכן, הזנה שלו באתר ועיצוב העמוד.

בשלבים הבאים נתמקד באופטימיזציה, On-Page ו-Off-Page, כלומר פעולות טכניות שנבצע בתוך מערכת הניהול של העמוד ובמגוון מערכות מחוץ לאתר על מנת לקדם את העמוד הרצוי. זה היה ממש על קצה המזלג.

קידום אתר בגוגל בעזרת רשתות חברתיות
קידום אתר בגוגל בצורה אורגנית

איך אדע שאני בכיוון הנכון?

קידום אתר בגוגל מתבסס על מעקב מיקומים שוטף באמצעות מגוון מערכות חיצוניות שמסייעות לנו להבין איפה אנחנו ממוקמים בתוצאות החיפוש. מערכות אלה לא רק מציגות סטטוס עדכני אלא נתוני עבר, גרפים להשוואות, המלצות לשיפור ה-SEO, חוויית המשתמש וכו'.

מלבד מערכות המיקומים, נצטרך להעזר גם בכלי מדידה וניתוח נתונים כמו Google Analytics, Search Console, Tag Manager, Hotjar ועוד. נתונים כמו כמויות כניסות, זמני שהייה בעמודים, אחוז הקלקות מסך ההופעות (CTR), אחוז נטישה של העמוד ללא מעבר לעמודים פנימיים ועוד נתונים רבים כמוהם.

הבנה של הגרפים, בחינה של מגמות, טיפול בתקלות ומחקר מתחרים הן חלק מהפעולות השוטפות שנצטרך לבצע על מנת להופיע בתוצאות החיפוש במיקומים גבוהים שיחשפו אותנו לגולשים רלוונטיים. מה חשבתם? שזה כזה קל?

קידום אתר בגוגל - זה מתחיל עוד משלב הקמת האתר

עד כה דיברנו על למה כדאי לקדם אתר בגוגל ואיך זה מתבצע בגדול, עכשיו נעבור לבסיס, לפלטפורמה. תתפלאו, קידום בגוגל מתחיל כבר בשלב הבנייה, בו נרצה לבסס את האתר שלנו בצורה טובה כך שיותאם בצורה אידיאלית לקידום עתידי.

מה בעצם הכוונה בהתאמת אתר לקידום?

קודם כל, הקמה בפלטפורמת וורדפרס, כבר פירטתי בעבר על יתרונות בניית אתרים בוורדפרס. שימוש במערכת Elementor להצגת התוכן בצורה ברורה ומעניינת מבחינה וויזואלית ונוחה ליצירה וניהול של תוכן ואלמנטים. בונוס נוסף שלה הוא הרספונסיביות, התאמת תוכן האתר לכל סוגי המסכים.

"גם רומא לא נבנה ביום אחד", עליה בכמות הכניסות - קידום אתר בגוגל
"גם רומא לא נבנה ביום אחד", עליה בכמות הכניסות

ישנם תוספים רבים שמהווים חלק מהבסיס שלנו לצורך קידום אתר בגוגל:

רומא לא נבנתה ביום אחד וכך גם האתר שלכם לא יופיע במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש במהרה. התחרות קשה, הפעולות שיש לבצע הן רבות ודברים לוקחים זמן. חשוב להתאזר בסבלנות, ללכת לפי הספר ולהסתכל על מגמות ולא רק על מיקומים. קידום אתר בגוגל נמדד לאורך זמן ובהתאם גם תוצאותיו נשמרות לטווח הארוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים