ניהול קמפיין בגוגל – מה זה מצריך?

ניהול קמפיין בגוגל - מה זה מצריך

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

את המודעות המוצגות בראש תוצאות החיפוש של גוגל כולנו מכירים. כל מי שאי פעם ביצע חיפוש בגוגל (ומי לא?) יודע כבר לזהות את המודעות הממומנות בראש תוצאות החיפוש, ובין אם הוא מיד לוחץ עליהן, או מדלג ומחפש את תוצאות החיפוש האורגניות, החשיפה שמקבלות המודעות הללו היא עצומה, וניהול קמפיין בגוגל הוא כלי חשוב וחיוני מאוד לכל שיווק דיגיטלי.

מה זה בכלל ניהול קמפיין בגוגל? מה ניהול הקמפיין כולל? מה ניהול הקמפיין מצריך מכם? על כך ועוד תוכלו לקרוא במאמר הבא.

ניהול קמפיין בגוגל תוצאות החיפוש

מה כולל קמפיין פרסום בגוגל?

הגדרה של קמפיין פרסום בגוגל היא חשובה ומדובר בעבודה שיש לבצע בצורה מוקפדת ומסודרת, אך העבודה לא נגמרת בסיום ההגדרה של הקמפיין. אלה שיש להם קמפיינים מוצלחים בגוגל מקדישים הרבה מאוד זמן מאחורי הקלעים על ניהול קמפיין בגוגל בהערכת ביצועי המודעות שלהם, בבדיקת מילות המפתח השונות, ביצירת שינויים בטקסט או בעיצוב ועוד.

לטווח הארוך, ניהול קמפיין בגוגל  בצורה מקצועית בהחלט שווה את ההשקעה, אך אם אתם מצפים לקבל את התוצאות הטובות ביותר אתם חייבים להבין כי ניהול הקמפיין הוא תהליך ארוך ומורכב ולכן עדיף לתת למומחים בתחום ניהול קמפיין לבצע עבורכם את העבודה הזו.

אם אתם רוצים לנסות לבצע ניהול קמפיין בגוגל לבד, אחד הכלים החשובים ביותר שאתם חייבים להגדיר הוא ההתראות. הפעילו התראות באימייל אשר יופיעו בכל פעם שקורה משהו בקמפיין, בין אם אתם מעדיפים לקבל התראות רק על נושאים קריטיים ובין אם תרצו לקבל התראות על כל דבר קטן ולהיות בשליטה מלאה על הקמפיין שלכם ולבצע ניהול קמפיין ממוקד מאוד.

ניהול קמפיין בגוגל - Digital Solutions

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

בדיקת ביצועי המודעה

חלק אחד מעבודת ניהול קמפיין בגוגל הוא בדיקה קבועה של ביצועי המודעות שלכם, בדיקה שתאפשר לכם לדעת מה עובד, ומה פחות, ולבצע התאמות של הקמפיין בהתאם לכך, לכן ניהול הקמפיין הוא כל כך מורכב ומצריך עבודה שוטפת וקבועה ולא חד פעמית. את הבדיקה הזו כדאי לבצע על סמך מדדים כמו הופעות, קליקים, עלויות, המרות ו CTR:

  • הופעות – הופעה מתרחשת בכל פעם שהמודעה שלכם מוצגת ונראית על ידי מישהו בגוגל. הדרך הטובה ביותר להגדיל את ההופעות של הקמפיין היא להגדיל את תקציב קמפיין הפרסום, מה שיאפשר לדחוף את הקמפיין למקומות גבוהים יותר ולהוביל למספר הופעות רב יותר. חשוב להבין כי המספר הזה מושפע באופן ישיר מהתקציב אותו אתם מגדירים בעת ניהול קמפיין בגוגל אמנם, אך גם איכות המודעה משפיעה על המדד הזה. אם גוגל יחליטו כי המודעה לא מספיק איכותית או רלוונטית אל הקהל אליו אתם מנסים להגיע, היא לא תציג את המודעה בראש תוצאות החיפוש, מה שיוביל למספר הופעות נמוך יותר וביצועים חלשים יותר של המודעה.

     

  • קליקים – קליק, כשמו כן הוא, הרגע שבו אדם רואה את המודעה שלכם ומקליק עליה. המטרה של ניהול קמפיין בגוגל נכון היא כמובן להגיע לכמה שיותר קליקים, ואם זה לא קורה, יכול להיות שהמודעה לא מושכת מספיק את קהל היעד וכדאי לבצע עריכה ולמקד אותה בצורה נכונה יותר עבור הקהל אליו אתם פונים.

     

  • עלויות – ההתייחסות לעלויות היא לא לעלות הכללית של אותה עבודת ניהול קמפיין בגוגל, אלא בצורה ממוקדת יותר, העלות לכל קליק. בבסיס, אתם צריכים לקבוע עלות לקליק אשר מאפשרת לכם רווח כפול או יותר, לדוגמא, אם ההוצאה היא 5 ₪ לקליק, אך הרווח שלכם הוא 13 ₪ לקליק, אך אנשי מקצוע בתחום ניהול קמפיין בגוגל עובדים עם חישובים הרבה יותר מורכבים מכך.

    בסופו של דבר, הצעת המחיר, ציון האיכות ודירוג המודעה ישפיעו על הסכום שתצטרכו להוציא, כאשר הצעת המחיר היא הסכום המקסימלי אותו אתם מוכנים להוציא על כל קליק ודירוג האיכות מגיע מגוגל בהתבסס על המודעה שיצרתם, כך שהעלויות יכולות להיות שונות ובכדי להגיע לעלויות הטובות ביותר עבור הקמפיין, יש לבצע שינויים בקמפיין במידת הצורך לאורך כל התקופה של אותו ניהול קמפיין בגוגל.

     

  • המרות – המרה היא פעולה אשר מבוצעת על ידי הלקוח, בהתאם למטרות של הקמפיין. לדוגמא, השארה של פרטי קשר בדף הנחיתה או רכישה בחנות. מעקב ההמרה של גוגל מאפשר לנו לעקוב אחר ההמרות הללו במסגרת ניהול קמפיין בגוגל, ובמידה ואתם מבחינים באחוז המרות קטן לעומת הקליקים, יכול להיות שתדרשו לבצע שינויים בדף הנחיתה, בתוכן, בעיצוב או אפילו בתמחור.

     

  • CTR – מדד ה CTR הוא למעשה שיעור הקליקים וזו הדרך הטובה ביותר למדוד את הרלוונטיות של המודעה ולבדוק את ההתאמה אל קהל היעד במסגרת ניהול קמפיין בגוגל. שיעור הקליקים מאפשר לכם למדוד את כל התהליך – החשיפה אל המודעה, ההקלקה עליה וביצוע פעולת ההמרה, כאשר מדד ה CTR גבוה, המשמעות היא מודעה בעלת ביצועים טובים וכן ניהול קמפיין בגוגל מוצלח.
ניהול קמפיין בגוגל - רשת החיפוש

עריכה ומיקוד של המודעה

המיקוד של המודעה אל קהל היעד הוא חלק חשוב מאוד בעבודת ניהול קמפיין בגוגל. אם אתם רוצים להוביל לתוצאות טובות, אתם חייבים להבין את קהל היעד ולהתאים את המודעה אליו. בכדי לבצע את ההתאמה הזו, במסגרת ניהול הקמפיין בודקים מה הצרכים של קהל היעד, מה המטרות שלו, איפה בדיוק הוא נמצא, מה רמת ההכנסה שלו, איך תוכלו למשוך אותם ועוד.

כל הנתונים הללו מאפשרים לבנות קמפיין מוצלח, או לערוך מחדש קמפיין קיים לאורך כל תהליך ניהול קמפיין בגוגל, בכדי למקד את המודעה אל קהל היעד בצורה הטובה ביותר.

בין מדדי המיקוד החשובים ביותר אליהם יש להתייחס בעת ניהול קמפיין בגוגל נכללים:

  • דמוגרפיה: מיקוד על סמך מיקום, גיל, מין ומכשירים בהם גולשים
  • זיקה: הגעה לקהל באמצעות רשתות החיפוש והמדיה
  • היסטוריה: הצגת מודעות לאנשים עם היסטוריה של חיפוש מוצרים דומים
  • כוונה מותאמת אישית: בחירת מילות מפתח הקשורות לאנשים שעסקו בתוכן דומה
  • שיווק מחדש: מיקוד לאנשים שקיימו עם העסק אינטראקציה בעבר אך ייתכן שלא ביצעו המרה

 

בהתייחס לכל הנתונים הללו ניתן למקד את הקמפיין אל קהל היעד בצורה הטובה ביותר.

ניהול קמפיין בגוגל עריכה ומיקוד של המודעה

בדיקת A/B - העתקה ועיצוב של מודעה

במידה וקמפיין לא עובד כפי שאנו מצפים ממנו, זה השלב בו אנו מבצעים בדיקת A/B . בבדיקה הזו אנו למעשה מעתיקים את הקמפיין הקיים, אך בכל פעם משנים בו פרט אחר – הצעת המחיר, הכותרת, התיאור, המקום אליו הוא מפנה וכדומה. בצורה הזו קל יותר להבין מה פוגע בקמפיין וכך לומדים כיצד לשפר את הקמפיין ולהפוך אותו למוצלח יותר.

לדוגמא, אם יש קמפיין אשר מקבל מספר הופעות גבוה אך מספר קליקים נמוך, יכול להיות ששינוי של הכותרת יעשה את ההבדל, וזהו חלק חשוב מאוד בעבודת ניהול קמפיין בגוגל.

אז מה מצריך ניהול קמפיין בגוגל? הרבה מאוד ידע!

כל מה שקראתם במאמר זה, הוא רק חלק ממה שמצריך ניהול קמפיין בגוגל בצורה מוצלחת. בכדי לבצע ניהול הקמפיין בצורה מוצלחת ונכונה חשוב מאוד לעבוד בצורה חכמה, לבדוק את הקמפיין באופן קבוע, לבצע שינויים שונים, לנתח את העלויות ולחשוב בצורה יצירתית כל הזמן.

בניגוד למה שרבים חושבים, זה לא רק ההקמה של הקמפיין עצמו, אלא הרבה מעבר. זו הסיבה לכך שהיום לא מעט אנשים מנסים לבצע את העבודה הזו בעצמם ולהקים את הקמפיין לבד, מתוך מחשבה שכך יחסכו לא מעט כסף על שירות של איש מקצוע, אך בסופו של דבר הם מוציאים הרבה יותר כסף על קמפיין שלא באמת עובד בצורה טובה ולא מביא להם את התוצאות להן הם מצפים.

לכן, אם אתם מעוניינים להתחיל לבצע קמפיינים בגוגל לשיווק העסק שלכם ומחפשים ניהול קמפיין בגוגל מקצועי, אל תתפשרו ותנו למומחים לבצע עבורכם את העבודה הזו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים