קידום אתרים באנגלית להצלחה בגוגל בשוק הבינלאומי

קידום אתרים באנגלית

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

עסקים רבים חולמים להגיע לשוק הבינלאומי ולהצליח בחו״ל. לפניכם כל מה שחשוב לדעת על קידום אתרים באנגלית וכיצד הוא שונה מקידום אתרים בעברית. אין ספק שהחלום הגדול של רבים מהעסקים הוא להצליח מעבר לים. לכבוש את קהל היעד הבינלאומי, להרחיב את כמות הלקוחות שלהם ולהגדיל את ההכנסות בשיעור עצום.

אבל איך עושים את זה? ממש כמו שאתם מקדמים אתרים בעברית כדי לשפר את הצלחת הלקוחות שלכם בשוק הישראלי, כך גם קידום אתרים בשפה האנגלית יסייע לעסקים שאתם מקדמים להשיג לקוחות בחו״ל. קידום אתרים באנגלית הוא מורכב וכולל בתוכו היבטים רבים השונים מקידום אתרים בעברית.

אז אם החלטתם לעסוק בקידום אתרים בשפה האנגלית, הנה כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם.

קידום בחו"ל מצריך שליטה מלאה בשפה

בנוסף לכך, כאשר אתם מבצעים עבודת קידום אתרים באנגלית הכוללת כתיבה של תכנים, מומלץ להימנע משימוש בגוגל טרנסלייט. לרוב התרגום של גוגל טרנסלייט הוא לא מדויק וכולל שגיאות רבות, שדוברי אנגלית יזהו מיד. מעבר לכך, בשפה האנגלית קיימות מילות סלנג רבות שאנחנו הישראלים לא בקיאים בהן, בעוד שמילות סלנג פופולריות בישראל אובדות בתרגום באנגלית.

בנוסף ישנן מילים עם משמעויות רבות ושונות לחלוטין. כך לדוגמה – המילה Break יכולה להיות בהקשר של הפועל "לשבור" ("Do not break the eggs"), בהקשר של הפרת חוקים ("Don’t Break the law"), בהקשר של חדשות מתפרצות ("When the news first broke…) ובהקשר של פרידה ("He broke up with me").

לא תמיד גוגל טרנסלייט יצליח להבחין בין המשמעויות השונות אליהן התכוונתם במילות המפתח שלכם, לכן, במקום גוגל טרנסלייט, השתמשו בתוכנה Grammarly. זוהי תוכנה המאתרת באופן אוטומטי שגיאות דקדוק, סגנון כתיבה שגוי, בחירת מילים לא נכונה וטעויות בפיסוק ואיות, ומציעה תיקונים בהתאם לטקסט.

בנוסף, מומלץ להעביר תכנים ללקוח לאישורו הסופי כדי להימנע מטעויות. שגיאות דקדוק וכתיב עלולות לגרום לרושם רע על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, ולחבל במאמצי ה-seo שלכם, דבר קריטי במיוחד בפעילות קידום אתרים באנגלית. לכן, ודאו היטב שהתוכן שאתם מעלים לאתר כתוב כראוי וכך גם המודעות הממומנות שלכם בפייסבוק ובגוגל.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

קידום אתרים באנגלית - שימוש ב-Grammarly
תיקון שגיאות אוטומטי - grammarly

קידום אתרים באנגלית מצריך מכם לעמוד בתחרות גדולה יותר

ישראל היא כידוע לכם מדינה קטנה – אנחנו מונים פחות מתשעה מיליון תושבים. לעומת זאת, כמות דוברי האנגלית ברחבי העולם מונה בין 500 מיליון ל-1.8 מיליארד אנשים, שמתוכם 300 עד 450 הם דוברי אנגלית ברמת שפת אם. בשל כך, כמות האתרים בשפה האנגלית גדולה משמעותית מכמות האתרים בעברית, כך שהחיסרון של קידום אתר באנגלית הוא שעליכם להתמודד בתחרות מאתגרת וגדולה יותר.

לשם השוואה, ניתן לראות את התוצאות של קידום אתרים אורגני בשפה העברית לאחר שלושה חודשים עד חצי שנה, בעוד שקידום אתרים באנגלית לוקח זמן רב יותר ואפשר לראות תוצאות ושיפור במיקומים של האתר רק לאחר 9-12 חודשים. בשל התחרות הקשה והסבלנות הרבה שהוא מצריך, קידום אתרים בשפה האנגלית הוא לרוב יקר יותר מקידום אתרים בעברית.

אבל לפני שאתם ממהרים לוותר על הרעיון לפנות לקהל מעבר לים, עליכם לזכור שישנו קהל לקוחות פוטנציאלי עצום וגדול יותר בשפה האנגלית. אז כדי לשפר את המיקום של האתרים בתוצאות מנוע החיפוש, ההמלצה היא לשלב קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן.

כך תוכלו להשיג חשיפה מהירה לאתר ולהשיג תנועת גולשים גדולה יותר באופן מיידי, ויחד עם זאת, תשיגו תוצאות איכותיות, המותאמות למאפיינים של קהל היעד שלכם ושיישמרו לאורך זמן.

ביצוע מחקר מילות מפתח וסקר שוק

גם אם עבודת הקידום בשפה העברית שביצעתם עד כה הצליחה בצורה פנומנלית, עליכם לקחת בחשבון שכאשר אתם מבצעים קידום אתרים באנגלית יהיה עליכם לבצע מחקר מילות מפתח חדש.

קהל היעד הדובר את השפה האנגלית, עשוי לחפש ביטויים אחרים הרלוונטים לעסק אותו אתם מקדמים. מומלץ מאוד להתייעץ עם מקדם אתרים שיש לו ניסיון עם קידום אתרים בשפה האנגלית, ויוכל לערוך עבורכם מחקר המותאם לקהל החדש שלכם. מעבר לכך, עליכם לבצע סקר שוק לגבי קהל היעד הבינלאומי אליו אתם מעוניינים לפנות.

אל תסיקו שכל דוברי האנגלית הם זהים מבחינת החיפושים שלהם ברשת. הקהל הבריטי למשל אינו דומה לקהל האמריקאי. עליכם להתאים את קמפיין הקידום בהתאם למיקום של קהל היעד אליו אתם מעוניינים לפנות.

לשם המחשה, בשנת 2020 החיפושים הפופולריים ביותר בגוגל שהתבצעו על ידי גולשים בארצות הברית היו: תוצאות הבחירות (Election results) במקום הראשון, נגיף הקורונה (Coronavirus) במקום השני ואחר כך קובי בריאנט (Kobe Bryant) – שחקן הכדורסל האמריקאי שנהרג בתאונת מסוק.

לעומת זאת, החיפושים הפופולריים באותה שנה אצל הבריטים היו: קודם כל נגיף הקורונה (Coronavirus), אחר כך בחירות ארצות הברית (US Election) והחיפוש השלישי בגודלו היה קרולין פלאק (Caroline Flack) – מנחת טלוויזיה בריטית ששמה קץ לחייה. השוני בחיפושים נובע כמובן בין היתר מהבדלי התרבות ומהאירועים האקטואליים המתרחשים בכל מדינה, קושי נוסף שיש להוסיף למשווה כשמדובר בקידום אתרים באנגלית או בשפה אחרת עם קהל רחב.

מחקר מתחרים במסגרת קידום אתרים באנגלית

תהליך חיוני לפני תחילת כל מסע קידום אתרים הוא חקר הנוף התחרותי – זיהוי המתחרים, הדירוג  ומערך הקישורים שלה.
אחד הכלים היעילים והפופולריים בעולם לעשות מחקר מתחרים רציני הוא Ahrefs.

עם הכלי Ahrefs, אפשר:

  • לברר אם המתחרים שלנו מדורגים טוב יותר מאיתנו במנועי החיפוש
  • לזהות פערים והזדמנויות פוטנציאליים בתוכן
  • גילוי מילות המפתח המשמשות את המתחרים שלהם לדירוג

 

בנוסף ישנן תכונות רבות של Ahrefs שהופכות אותה לכלי אטרקטיבי עבור אנשי קידום אתרים: יכולת לעקוב אחר קישורים נכנסים, דירוג ומעקב אחר מילות מפתח וכלי ניתוח נתונים רבי עוצמה

אז רגע לפני שבוחרים חברה לקידום אתרים, יש לברר אם הם משתמשים בכלי זה (או בכלי מקצוע חזקים רלוונטים נוספים), לקבל נתונים על המתחרים, ולוודא שהחברה בונה אסטרטגיה ברורה וממוקדת איך לנצח ולעקוף את היריבים.

מחקר מתחרים בחו"ל במהלך קידום אתרים באנגלית
דוגמא למחקר מתחרים בahrefs - חוזק האתר, מספר קישורים וניתוח תנועה

קידום אתרים באנגלית = בלינקדאין, בטיקטוק ובטוויטר

בישראל הרשתות החברתיות הפופולריות ביותר הן פייסבוק ואינסטגרם, אבל מעבר לים, יש גם שחקנים אחרים – רשתות חברתיות כמו טוויטר, טיקטוק ולינקדאין, שכאן זוכות להצלחה מעטה יחסית, נחשבות לפופולריות מאוד במדינות אחרות. כך למשל, בטוויטר פעילים לא פחות מ-48.35 מיליון אמריקאים, בלינקדאין ישנם 133 מיליון משתמשים בארצות הברית ובטיקטוק פעילים 80 מיליון אמריקאים.

לכן, בבואכם לקדם את העסק של הלקוחות שלכם, אל תשכחו מהפלטפורמות האלו. חשוב כמובן להתאים את הקמפיין שלכם בהתאם לקהל היעד השל הרשת החברתית. כך לדוגמה, לינקדאין שהיא רשת מקצועית לפיתוח קריירה, פונה בעיקר לחברות ואנשי עסקים המחפשים הזדמנויות עסקיות ועובדים חדשים, אנשים המחפשים עבודה ושינוי תעסוקתי. מרבית הגולשים ברשת החברתית הזאת הם בני 45-55.

לעומת זאת, טיקטוק שמבוססת על העלאת סרטונים קצרים, פונה בעיקר לקהל הצעיר – 32.5 אחוז מהמשתמשים ברשת החברתית בארצות הברית הם בני 10-19, 29.5 אחוז מהמשתמשים הם בגילאי 20-29 ורק 7 אחוז מהמשתמשים הם בני 50 פלוס.

קהל היעד בטוויטר יותר מגוון – 38 אחוז מהמשתמשים בארצות הברית הם בין הגילאים 18-29, ו-26 אחוז מהמשתמשים הם בגילאי 30-49.

קידום אתרים באנגלית באמצעות פלטפורמות שונות וקישורים חיצוניים

קידום בשפה זרה מצריך מכם לא רק לקדם את האתרים ברשתות החברתיות ובמנוע החיפוש של גוגל, אלא גם באתרים בינלאומיים. תוכלו להשתמש בשירותים של חברות כמו טבולה ואאוטבריין שעוסקות בקידום תכנים באתרים שונים בשפה האנגלית. התכנים אותם אתם מעוניינים לקדם יופיעו בתחתית מאמרים באנגלית תחת הכותרת ״מומלץ בשבילך״ או ״ברחבי הרשת״. האלגוריתם של הפלטפורמות האלו, כמו טבולה ואאוטבריין, מתבסס על התוכן שהמשתמש צפה בו.

כך הוא יודע לזהות אילו תכנים הגולשים שלכם יתעניינו בהם, ואילו המלצות כדאי "לדחוף" להם כדי להניע אותם להקליק. מעבר לכך, ניתן להתאים את הצגת התכנים לפי המאפיינים הדמוגרפיים של קהל היעד – גיל, מין, מיקום, תחומי עניין, מצב משפחתי וכו'. בנוסף לכך, חשוב מאוד להשיג קישורים חיצוניים. זוהי טקטיקה בולטת בקידום אתרים, במיוחד במהלך קידום אתרים באנגלית, במסגרתה הכוללת השגת קישורים ממקורות חיצוניים שיובילו לאתר של הלקוח שלכם.

ככל שאתר אינטרנט זוכה לאזכורים רבים ברשת כך רמת המומחיות שלו בעיני גוגל עולה והוא יקודם במיקומים הראשונים של תוצאות החיפוש. כאשר אתם פונים לקהל יעד דובר אנגלית, חשוב שתשיגו קישורים חיצוניים מאתרים באנגלית. ערכו מחקרים ובדקו מהם אתרי האינטרנט באנגלית הפופולריים ביותר שקהל היעד שלכם בחו״ל נוהג לגלוש בהם. קחו בחשבון שקהל היעד שלכם בישראל עשוי להיות שונה מקהל היעד במדינה זרה, וכך גם תחומי העניין שלהם.

פנו לאותם אתרי אינטרנט והציעו להם לעשות שיתוף פעולה כדי לקבל מהם קישורים. תוכלו למשל להציע החלפת קישורים, כך שהאתר של הלקוח שלכם יפנה לאתר שלהם וההפך. כך כולם ירוויחו ועבודת הקידום תצליח ובגדול. אפשרות אחרת היא לקנות קישורים. אם החלטתם לעבוד עם מקדמי אתרים המציעים שירות כזה, יש לבחון היטב אילו קישורים בדיוק הם קונים. כך תוכלו להבטיח שהקישורים יהיו איכותיים ויניבו לכם את התוצאות הרצויות.

קידום אתרים באנגלית בפן הלוקאלי

אצלנו בישראל התחרות הגדולה במנוע החיפוש היא על ביטויים כללים ופחות על ביטויים מקומיים. למשל, כאשר הגולשים מחפשים את מילות המפתח "קידום אתרים" הם לרוב אינם מזינים את המיקום הגיאוגרפי של השירות, כמו "קידום אתרים בפתח תקווה". אחת הסיבות לכך היא שישראל היא מדינה קטנה. המרחק בין הערים השונות הוא קטן יחסית, ואין צורך לעלות על מטוס כדי להיפגש עם חברת קידום אתרים באנגלית הממוקמת בעיר אחרת.

לעומת זאת, במדינות גדולות כמו ארצות הברית (שכוללת לא פחות מ-50 מדינות) או קנדה, למיקום הגיאוגרפי ישנה חשיבות רבה. בשל כך, כאשר מבצעים קידום אתרים באנגלית, יש לתת דגש על הלוקאליות.

הביטוי שאותו אתם מעוניינים לקדם צריך להשתלב יחד עם המיקום הגיאוגרפי של קהל היעד אליו אתם מעוניינים לפנות. למשל: "בניית אתרים בניו יורק". כאשר מבצעים קידום אתרים באנגלית חייבים לקחת זאת בחשבון ולהטמיע באתר שלכם את מילות המפתח לפי קהל היעד אליו אתם מכוונים.

קידום אתרים באנגלית באמצעות ספקים חיצוניים

לעסקים רבים יש תקציב מצומצם, ואין להם יכולת להעסיק מקדם אתרים במשרה מלאה. אחד הפתרונות עבורם הוא להיעזר בפלטפורמות בהן פועלים פרילאנסרים המציעים את השירותים שלהם במחירים נוחים. אתרים כמו Fiverr או Upwork כוללים מגוון רחב של נותני שירותים מכל העולם המתמחים בכתיבת תוכן באנגלית, בקנייה או בהחלפת קישורים, בעריכת וצילום סרטוני וידאו, וכן בשירותים הנחשבים מפוקפקים כמו קניית כניסות, שיתופים או תגובות.

כל אלו יסייעו לכם בתהליך קידום אתרים באנגלית, ויתרמו מאוד לעבודת ה-seo שלכם. שימו לב שיש באתרים האלו נותני שירותים רבים, ולא כולם יבצעו את העבודה כראוי. לכן, בדקו היטב את ההמלצות שקיימות על ספקי השירות ועבדו רק עם אלו שקיבלו דירוג גבוה.

בנוסף, חשוב להבהיר היטב לספקים מה בדיוק אתם צריכים ומה המטרה שלכם. רבים מהם מציעים חבילות שונות, ויש לשים לב שאתם מזמינים מהם את השירות שבאמת עונה לצורך שלהם. לסיכום, קידום אתרים באנגלית זהו תהליך המצריך מחקר מעמיק של השוק הבינלאומי, בניית אסטרטגיה נכונה ועבודה עם אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים בתחום.

לפני שאתם קופצים למים, חשוב מאוד לערוך תכנית עבודה מסודרת שתסייע לכם לצלוח את האתגרים ולכבוש את קהל היעד שנמצא מעבר לים. בהצלחה!

4 תגובות

  1. היי דני, תודה על הפרגון 🙂
    תלוי מאוד בתקציב הלקוח, לבקרת איכות ורמת ביצוע טובה יותר הייתי בוחר ב-Upwork, רק חשוב לקחת בחשבון שהמחיר בהתאם.
    ההיצע ב-Fiverr גדול יותר וכמות הספקים שם גדולה יותר משמעותית ולכן קל "ליפול" על ספקים פחות איכותיים.

  2. קודם כל תודה על המאמר המעולה!
    מהניסיון שלך, עם מי עדיף לעבוד – Fiverr או Upwork?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים