ניהול דף אינסטגרם – מחשבון אלמוני לדמות משפיעה

ניהול דף אינסטגרם

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

הדרך להגדלת כמות העוקבים שלכם באינסטגרם תלויה בהשקעה שלכם ובניהול נכון של הדף. אחת מחמשת הרשתות החברתיות המצליחות ביותר היא אינסטגרם. עם יותר מ-700 מיליון משתמשים ברחבי העולם, אינסטגרם נחשבת לפלטפורמה אידיאלית עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד. אלא שהדרך לפסגה לא תמיד קלה. 

נדרשות סבלנות והשקעה רבה עד שהחשבון האנונימי שלכם יהפוך למשפיע ויסחוף אחריו עשרות אלפי עוקבים שעתידים להפוך גם ללקוחות שלכם. אז אם אתם חולמים להיות משפיעני רשת, הנה לפניכם כמה טיפים לניהול דף אינסטגרם.

סטוריז VS ריילס

בואו נבין קודם כל על איזה צריכים עונה כל אחד מהם ואז תוכלו לקבל הבנה יותר טובה איפה להשקיע את האנרגיה שלכם. סטוריז נועדו בראש ובראשונה לתת תוכן לקהל קיים שכבר עוקב אחריכם. כלומר כל דבר שעלה אצלכם יחשף אך ורק לקהל העוקבים הפרטי שלכם. לרוב אנשים מנסים לעלות את הכמות העוקבים ולא מבינים למה זה לא קורה.

ריילס היא מתכוננת יותר משודרגת של סטורי שחושפת אותכם ברחבי הרשת עם התוכן שהעלאתם. בנוסף הריילס מאפשר לכם לקעקע את התוכן בפיד שלכם ומשם גם תוכלו להעלות את התוכן לסטורי לקהל העוקבים שלכם. המלצה שלנו יותר פוקס על הריילס כמובן עם תוכן שהוא מעניין ורלוונטי יכול לתת מענה יותר אפקטיבי מכל הבחינות

הצג עוד

היכרות עם קהל היעד שלכם -90% מהעבודה

על מנת להפוך את חשבון האינסטגרם שלכם למצליח בתחומו, עליכם להתחיל בראש ובראשונה מהיכרות עם קהל היעד שלכם ולהבין מיהם אותם עוקבים שאתם פונים אליהם. אחד מהכלים השימושיים ביותר בניהול דף אינסטגרם הוא Instagram insights. מדובר על כלי חינמי המאפשר לכם לקבל נתונים דמוגרפיים על העוקבים שלכם, כמו מין, גיל, תחומי עניין, מיקום והפעילות שלהם באינסטגרם.

בנוסף לכך, תוכלו לקבל מ-Instagram insights מידע על הצלחת הפוסטים שלכם בקרב העוקבים, וכך ללמוד מה עליכם לשפר ומה עליכם לשמר.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

ניהול דף אינסטגרם - איך מייצרים ביו נכון

הביו הוא אחד החלקים החשובים שנותנים אינפורמציה קריטית לגולש האם שווה לו/לה לעקוב אחריכם או לנטוש את הדף לטובת משתמשים אחרים. לרוב ביו יהיה מורכב ממספר מילים עליכם, רצוי על למקד את הדברים בעולמות התוכן ולא להתפזר לנושאים לא רלוונטים כמו מצב משפחתי וכדומה.

הביו הוא המקום היחיד בו אתם יכולים לשלב לינק. ניהול דף אינסטגרם דורש ניהול נכון של הלינקים בביו. היום אינסטגרם מאפשרת לכם לשלב רק לינק אחד בביו. Link tree נותנת לכם אפשרות מצויינת לשלב מספר לינקים תחת עץ לינק אחד ולנתב תנועה למספר ערוצים כמו פייסבוק, טלפון ואתר.

Highlights שווה 90% מניהול דף אינסטגרם

Highlights היא דרך לקעקע סטורי בפרופיל מבלי שהוא יעלם תוך 24 שעות. היום אחרי שאינסטגרם עובדת במתכונת של סטוריז שנעלמים אחרי 24 שעות יש צורך לתת לאנשים מידע חיוני שישמר בפרופיל. בדפים עסקיים של ברים/מסעדות ניתן לראות חלוקה ברורה של Highlights בנושאים מגוונים כמו אווירה במקום, אוכל, קוקטיילים וכדומה.

הצג עוד

סידור Highlights

כמו שכבר אמרנו, ניהול דף אינסטגרם לא יכול להיות שלם ללא סטוריז בעמוד. אחד הפיצ'רים שכדאי להכיר בהקשר הזה הוא Instagram Highlights. מדובר למעשה במעין תיקיית תוכן שבה מאוחסנים הסטוריז שלכם. בניגוד לשאר הסטוריז שנעלמים תוך 24 שעות, הייליטס נשארים כל זמן שנרצה אותם.

אפשר להגדיר את פרק הזמן שהם יישארו אצלנו בעמוד ומתי הם יירדו, ואף לסדר אותם לפי קטגוריות. איך עושים את זה? לאחר שאתם משתפים את הסטורי שלכם, אתם יכולים לקשר אותו לתיקיית ההייליטס המתאימה. לכל תיקייה כזאת כדאי להכניס תמונת קאבר מעוצבת ומרשימה המשקפת את הנושא של התיקייה. ל-Instagram Highlights יתרונות רבים. ראשית, הם מקנים מראה מאוד מקצועי, אסתטי ואטרקטיבי לחשבון האינסטגרם שלכם.

רושם ראשוני הוא חשוב לקידום וניהול דף אינסטגרם. בנוסף לכך, באמצעות הייליטס אפשר להבליט סטוריז שיווקים שמקדמים מוצרים וכך להגדיל עוד יותר את ההכנסות שלכם.

ניהול דף אינסטגרם- היילטיס

בניית אסטרטגיית תוכן 📝

אחד מהכללים החשובים של ניהול דף אינסטגרם, הוא להשקיע בתוכן מקורי, מעניין ואיכותי. לא די בכך שתפרסמו כמה תמונות וסרטונים של המוצרים או השירותים שלכם. עליכם לבנות אסטרטגיית תוכן של ממש כדי לגרום לאנשים לעקוב אחריכם.

בחנו את הפעילות של המתחרים שלכם ברשת החברתית, ונסו לשאוב מהם השראה. כמובן שאין להעתיק מהמתחרים שלכם את הקונספט, אלא ליצור בידול מהם. נסו להביא משהו חדש ומרענן שילהיב את קהל היעד שלכם ויגרום להם לזכור אתכם בין כל שאר המתחרים. השתדלו לחשוב מחוץ לקופסה ולהעלות תמונות מיוחדות שמספרות סיפור שלם.

הצג עוד

אינטראקציה עם הגולשים תוך ניהול דף אינסטגרם

ניהול עמוד של אינסטגרם כרוך ביצירת אינטראקציה עם הגולשים על מנת להגדיל את המעורבות שלהם. חשבו על מערכת היחסים שלכם עם העוקבים כמו על מערכת היחסים עם החברים שלכם. חברים טובים נמדדים בין היתר בכך שהם מגיבים אחד לשני, משוחחים באופן תדיר, נפגשים לעיתים קרובות ומשתפים אחד את השני במה שמתרחש בחייהם. אינסטגרם עובדת באופן דומה.

אתם חייבים להיות בקשר יום יומי עם העוקבים שלכם. הגיבו לשאלות ולפניות שלהם, עשו להם לייק על המחמאות שאתם מקבלים מהם ופנו אליהם גם באופן יזום. ערכו סקרים ופרסמו שאלות לעוקבים שלכם – למשל מה דעתם על המוצר החדש שהשקתם. הפידבק שתקבלו יסייע לכם בשיפור העסק שלכם ויגרום לעוקבים שלכם להרגיש שהדעה שלהם חשובה ומשמעותית עבורכם.

ניהול דף אינסטגרם ופרסום פוסטים בתדירות הנכונה

חשוב מאוד לפרסם באופן קבוע פוסטים כדי להשאיר את חשבון האינסטגרם שלכם בתודעה של העוקבים שלכם. יחד עם זאת, פרסום בתדירות גבוהה מדי ו״הצפה״ של פוסטים ביום עלולים לגרום לעוקבים שלכם להסיר אתכם מהפיד שלהם. ניהול דף אינסטגרם מצריך מכם לדעת מהם הזמנים האידיאליים לפרסום פוסטים.

לפי מחקר שערכה חברת coschedule, הימים הטובים ביותר לפרסום הם שני וחמישי, והימים הגרועים ביותר הם רביעי וראשון. בנוסף שעות השיא של גלישה באינסטגרם הם 09:00 בבוקר, כשאנשים בדרך כלל מתחילים את יום העבודה שלהם ושעות הערב. מומלץ לפרסם עד שני פוסטים ביום, וכך לשמור על איזון נכון.

הצג עוד

שיתוף פעולה עם משפיעני רשת מגדיל בלפחות 50% את החשבון

אם אתם מעוניינים להרחיב את כמות העוקבים שלכם, אז הדרך המהירה ביותר לעשות זאת היא באמצעות שיתוף פעולה עם משפיענים שכבר בנו קהל עוקבים גדול. אנשים נוטים לצרוך שירותים או מוצרים שהומלצו על ידי משפיעני רשת, משום שהם רואים בהם מודל לחיקוי וסומכים על הדעה שלכם.

אחת המשימות שאתם צריכים לקחת על עצמכם בכל הקשור לניהול דף אינסטגרם, היא לאתר את אותם משפיענים שיש להם קהל יעד הרלוונטי לעסק שלכם ולבקש מהם לקדם בתשלום את המוצרים או השירותים שלכם. כך יותר ויותר עוקבים ייחשפו לדף האינסטגרם שלכם ויכירו אתכם. משפיעני הרשת בישראל הם סלבס כמו בר רפאלי, נטע אלחמיסטר וסטטיק ובן אל, אבל ישנם משפיעני רשת שפחות מוכרים מחוץ לעולם האינסטגרם כמו דניאלה דואק, ליאל אלי ושירלי לוי.

שימוש ב״סטוריז״ במסגרת ניהול דף אינסטגרם

אין ספק שמלאכת הניהול אינה יכולה להיות שלמה בלי יצירת ״סטוריז״ (סיפורים). מדובר בתמונות או סרטונים קצרים שאינם מופיעים בעדכון החדשות, אלא באזור קטן מעליו. הסטוריז מתפוגגים בתוך 24 שעות, אך ניתן לשמור אותם בכל אחד מהמכשירים שלכם ולעשות בהם בעתיד שימוש חוזר.

פרסום ״סטוריז״ מאפשר לכם להציג לעוקבים פוסטים אותנטיים יותר, שאולי לא מיישרים קו עם האסתטיקה המהוקצעת של שאר הפוסטים, אבל נותנים הצצה מעניינת לעסק שלכם. אפשר להוסיף ל״סטוריז״ גיפים ואימוג׳ים משעשעים, לתייג דפים אחרים בחשבון, ולהעלות ״בומרנגים״ (הפיכת כמה תמונות לכדי סרטון קצר). כמות הסיפורים שניתן להעלות אינה מוגבלת והפיצ׳ר הזה זמין בכל העולם.

ניהול דף אינסטגרם באמצעות תוכן עם ערך מוסף

נסו לחשוב על עצמכם כגולשים. אתם נכנסים לעמוד אינסטגרם עסקי, וכל מה שמוצג בפניכם אלו פרסומות למוצר או לשירות שהעסק מנסה לדחוף לכם בכוח. מה תעשו? סביר להניח שתינטשו את העמוד הזה ותיכנסו לעמוד אחר שיעניק לכם ערף מוסף.

זה נכון שהמטרה של ניהול דף אינסטגרם היא לקדם את עצמכם ואת העסק שלכם, אבל עליכם לזכור שתוכן שיווקי מדי רק מרחיק את הגולשים. אף אחד לא אוהב להרגיש שמנסים למכור לו דברים.

המסר השיווקי חייב להיות מעודן ואלגנטי. חשוב מאוד לשלב עם התוכן השיווקי גם תכנים שמעניינים את העוקבים שלכם, שמבדרים אותם, מרגשים אותם ויוצרים דיון ואינטראקציה עמם. החלוקה המומלצת של סוג התכנים היא כך: 20% תוכן שיווקי ו-80% תוכן עם ערך מוסף. עקבו אחר הנוסחה הזאת ותיווכחו איך המעורבות בעמוד שלכם תגדל.

הצג עוד

ניהול דף אינסטגרם באמצעות שימוש בבוטים

אחד הכלים היעילים ביותר בכל הקשור לתחום ניהול דף אינסטגרם אלו בוטים. בוטים אלו תוכנות המבוססות על אינטליגנציה מלאכותית ומסייעות לכם בניהול עמוד האינסטגרם שלכם באופן אוטומטי. כך לדוגמה, ניתן להיעזר בבוטים שתפקידם להגיב להודעות הגולשים 24 שעות ביממה.

אותם בוטים מסוגלים לנהל תקשורת עם הגולשים ממש כמו שיחה אנושית רגילה, וחוסכים מכם את הצורך להעסיק כוח אדם. הם מעניקים שירות שזמין תמיד ומניעים את הגולשים להשאיר את הפרטים שלהם וליצור עמכם קשר. כך למשל, תוכלו לתכנת את הבוט כך שכאשר הוא מקבל הודעה מגולש חדש המתעניין במוצרים שלכם, הוא יגיב עם ההודעה: "אנחנו שמחים על ההתעניינות שלך. נשמח שתשאיר לנו את פרטיך ואנו ניצור עמך קשר בהקדם".

שימוש נוסף בבוטים עבור ניהול דף אינסטגרם הוא מעקב אחר גולשים שמהווים לקוחות פוטנציאליים. הבוט יעקוב אחר הגולשים שעונים למאפיינים הדמוגרפיים של קהל היעד שלכם, יעשה להם לייק על תמונות, יגיב להם ויזמין אותם לעקוב אחר העמוד שלכם. כך תוכלו להשיג עוקבים חדשים ולהגדיל את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם.

כמו כן, הבוטים יכולים לשלוח ברכות יום הולדת לעוקבים שלכם, לעדכן אותם על מבצעים ומוצרים חדשים, לשלוח להם קופונים ועוד. חשוב מאוד לעבוד עם חברה המספקת בוטים באיכות גבוהה, כאלו שניתן לתכנת אותם בהתאם לצרכים שלכם, שישיגו לכם עוקבים שבאמת עונים למאפייני קהל היעד שלכם, ושהם מתוחכמים מספיק כדי שהגולשים לא ירגישו שמדובר בתכנה רובוטית.

כמובן שהבוטים לא מחליפים את העבודה הידנית והסיזיפית של ניהול דף אינסטגרם. הם יכולים להיות מעין עוזרים יעילים, אבל אתם לא יכולים לתת את המושכות לבוט בלבד. אתם חייבים לדאוג לניהול העמוד כדי לוודא את ההצלחה שלו.

הצג עוד

ניהול דף אינסטגרם באמצעות IGTV

אפיק נוסף לקידום אורגני של עמוד האינסטגרם שלכם הוא IGTV. זוהי מעין הטלוויזיה של אינסטגרם המאפשרת להעלות סרטונים בכל התחומים. בשונה מהפיד הרגיל שגם דרכו ניתן להעלות סרטון, IGTV מאפשר להעלות סרטונים ארוכים יותר – בני 15 שניות עד עשר דקות, כשחשבונות גדולים יכולים להעלות סרטון שאורכו עד שעה.

יתרון נוסף של IGTV הוא שהסרטונים נשארים באוויר ולא נעלמים אחרי 24 שעות כמו בסטורי. הסרטונים עולים על מסך מלא, ומעניקים חווית צפייה איכותית ממש כאילו אתם צופים בסרט. מומלץ מאוד להיעזר בשירות IGTV לקידום העסק שלכם. תוכלו להעלות סרטונים שמשווקים את העסק ואת המוצרים או השירותים שאתם מספקים, ומניעים את הצופים ליצור עמכם קשר או להגיע לבית העסק שלכם.

ניתן לפלח את הסרטונים לפי המאפיינים של קהל היעד וכן לפי מילות מפתח. כך, שכאשר גולש יחפש מילת מפתח הרלוונטית לדף האינסטגרם שלכם, ייפתח בפניו הסרטון שהעליתם ל- IGTV. לכן, חשוב להקפיד על העלאת כותרות מושכות עם מילות מפתח מתאימות, להכניס האשתגים לכל סרטון וקישורים לאתר האינטרנט המקדם את העסק שלכם.

שימו לב שאינסטגרם מפיקה דו"ח עם נתונים על ביצועי הסרטונים שלכם ב- IGTV, ועל הביצועים של כל סרטון וסרטון. תוכלו לקבל תובנות וללמוד מהם הסרטונים שזכו להכי הרבה צפיות, לייקים ותגובות, וכך תפיקו לקחים לגבי הסרטונים הבאים. כל מי שעוקב אחר חשבון האינסטגרם שלכם, יוכל לעקוב בקלות גם אחר הערוץ שלכם ב- IGTV. אז אל תפספסו את האפשרות הזאת שקיימת באינסטגרם ונצלו אותה היטב.

שימוש באינסטגרם רילס

הנה כלי נוסף שכדאי להכיר במסגרת ניהול דף אינסטגרם. אינסטגרם רילס (Instagram Reels) זהו פיצ'ר שמאפשר לצפות וליצור סרטונים קצרים שיכולים לקדם את המותג שלכם. אם אתם מכירים את טיקטוק, אז ניתן לומר שרילס זה המתחרה של אפליקציית הסרטונים הסינית. באמצעות ריליס תוכלו להעלות סרטונים באורך של עד 30 שניות, להוסיף אפקטים שונים כמו מהירות או סלואו מושן, צלילים, מוזיקה, פילטרים ועוד.

אם אתם תוהים לעצמכם איזה סרטון ניתן להעלות, אז האפשרויות הן בלתי מוגבלות. כך למשל, תוכלו להעלות סרטון של "עשה זאת בעצמך" ולהעניק לקהל העוקבים שלכם מעין מדריך מקוצר ושימושי עבורם. ממש כמו בטיקטוק, גם ברילס הסרטונים הפופולריים הם של מתכונים, ריקודים וגם מתיחות משעשעות. אפשרות נוספת היא להעלות סרטונים של לפני ואחרי הממחישים למשל שירות עיצוב בית, דיאטה, איפור ועוד.

תוכלו לשתף את הרילס שלכם בפוסט רגיל בעמוד האינסטגרם שלכם, לשתף אותו בסטורי כך שהוא ייעלם לאחר 24 שעות, או לשלוח אותו בהודעה פרטית. שימו לב שניתן להעלות לרילס אך ורק סרטונים ולא תמונות ובניגוד לסטוריז, ניתן להגיב לתוכן. לסיכום, הדרך לניהול דף אינסטגרם בצורה מרשימה ולהפוך מאלמונים באינסטגרם לאושיית רשת ומשפיעה היא מורכבת.

יש מי שמזלזל בכוכבי אינסטגרם וטוען שהעבודה שלהם היא בסך הכל "לפרסם תמונות", אך כפי שנוכחתם לגלות מדובר בתהליך ארוך המצריך מחשבה רבה. מומלץ להיעזר בפיצ'רים השונים של אינסטגרם, לנסות להיות כמה שיותר יצירתיים ולחשוב מחוץ לקופסה, ובעיקר – לשתף תוכן שמעניין את קהל היעד שלכם. עם הרבה סבלנות והתמדה, גם אתם תצליחו לצבור קהל עוקבים רב ולהפוך את עמוד האינסטגרם שלכם לנחשק ופופולרי. בהצלחה!

4 תגובות

  1. מאמר מצוין!
    אני מתכוון להקים חשבון אינסטגרם לעסק שלי והמאמר הזה עזר לי להבין בדיוק איזה כלים יש לאינסטגרם להציע כדי לשווק את העסק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים