קידום ממומן באינסטגרם לחשיפה רחבה ואיכותית בסושיאל

קידום ממומן באינסטגרם

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

קידום ממומן באינסטגרם מאפשר לכם להגדיל את כמות העוקבים שלכם ובהתאם את קהל הלקוחות שלכם. לפניכם הסבר על פרסום ממומן באינסטגרם שיחזק את החשבון שלכם. כל עסק שמעוניין לחזק את המותג ולהגדיל את ההכנסות והרווחים שלו, חייב להיות נוכח ולנהל פרסום ממומן באינסטגרם.

עם יותר מ-3 מיליון משתמשים חודשיים בישראל ויותר מ-700 מיליון משתמשים חודשיים בעולם, אין ספק שהרשת החברתית היא פלטפורמה נהדרת לקידום העסק שלכם. לצד ניהול חשבון האינסטגרם שלכם שאינו מצריך השקעה כספית אבל דורש אסטרטגיה נכונה, מומלץ להשקיע גם בקידום ממומן בפלטפורמה.

מהו קידום ממומן באינסטגרם?

ממש כמו שאנו יכולים לפרסם מודעות בתשלום במנוע החיפוש גוגל, גם באמצעות אינסטגרם ניתן לפרסם מודעות בתשלום.

פרסום ממומן באינסטגרם, כשמשתמשים בו כמו שצריך, יכול להיות ערוץ שיווק די מתאים לעסק שלך. ישנו סקר מטעם פייסבוק שמצא שבקרב משתתפיו, כ-54% מהם רכשו משהו לאחר שראו אותו באינסטגרם. כאשר 83% מהמגיבים גילו מוצרים או שירותים חדשים דרך האינסטגרם.

יתרה מכך, נמצא כי החבר'ה באינסטגרם הרבה יותר פעילים מבכל פלטפורמה חברתית אחרת (לפחות עבור זמן הבדיקה, ומי שנבדק במסגרתה). ובקיצור, פרסום ממומן באינסטגרם יכול לעזור לך לשים את העסק שלך, ומה שהוא מציע, מול אנשים פעילים (באופן יחסית) – ואם הם דומים ולו קצת למשתתפי הסקר, יכולים לרכוש או לבסס את החלטת הרכישה שלהם על בסיס מה שהם ראו מהעסק שלך ברחבי הפלטפורמה.

הקידום באינסטגרם מאפשר לכם לקדם פוסטים כך שיגיעו לקהל היעד שלכם וייחשפו בפני משתמשים רבים. ככל שפרסום ממומן באינסטגרם יצליח, כך תוכלו ליהנות מתנועת גולשים רבה יותר אותם תוכלו להמיר ללקוחות.

למי מתאים קידום ממומן באינסטגרם?

קידום באמצעים ממומנים באינסטגרם יכול להתאים לכל עסק – בין אם הוא שייך לתחום ההלבשה, הספורט או האוכל. מרבית הגולשי באינסטגרם הם בגילאי 18-32, לכן הפלטפורמה מתאימה בעיקר לעסקים שפונים לקהל יעד צעיר.

יחד עם זאת, בשנים האחרונות מצטרפים לאינסטגרם גם גולשים מבוגרים יותר שנהנים לשתף את החוויות שלהם ולהתעדכן בחוויות של גולשים אחרים. לכן, כמעט כל עסק יכול להרוויח מקידום ממומן באינסטגרם.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

מה חשוב להדגיש במסגרת פרסום ממומן באינסטגרם?

כפי שאולי כבר ידעת (יש לקוות), שם המשחק הוא גרפיקה וויזואלית. על כן, על המודעות שלך, במסגרת פרסום ממומן באינסטגרם, להיות בולטות במיוחד. בייחוד כאשר יש לא מעט ממתקים גרפיים ברחבי הפיד של הגולשים. על כן, על המודעות שלך לתפוס את עיני הגולש, ולסמן להם שיש כאן משהו מיוחד ובעל ערך עבורם. אחרת, אפשר שהם פשוט לא ישימו לב למודעה – גם אם מדובר במודעה שיכולה להיות להם מעניינת ורלוונטית.

ועם זאת, יש בכך אומנות. כי אין סיבה לגרום למודעה להיראות כמו מודעה, או כמו פריט שמנסה לתפוס את הפוקוס בכוח. שכן זה יכול לסמן שלא מדובר באלמנט בר ערך בזכות עצמו, אלא בטקטיקה שיווקית שמישהו משום מה בחר להחיל. על כן, מומלץ לבדוק למה קהל היעד מגיב, אילו מודעות הם באמת אוהבים ושמים לב אליהם, וכמו להבין את הסמלים והסימנים שיכולים להפוך מודעה, למודעה מושכת ולו במבט ראשון.

לקוח מתחום האופנה שילם 8,283.15 ש"ח דמי פרסום לפייסבוק

וגרף רווחים על סך 72,410.50 ש"ח ממכירות באתר!

איך משתמשים בטקסט במסגרת פרסום ממומן באינסטגרם?

טיפ נוסף, במסגרת פרסום ממומן באינסטגרם, הוא לשלב טקסטים מושכים ברמת המודעה. אמנם, תמונה אומרת 1,000 מילים ווידאו יכול בנקל לעלות על כך, אך היכולת להוסיף טקסט מושך יכול לעזור לצופה לעכל את מה שהוא רואה ואף להוסיף הקשר. 

על כן, יש שיגידו שניתן להעצים את האפקט של אלמנט גרפי מסוים, אם משלבים לו טקסטים מושכים שיעזרו לצופה להבין במה מדובר, ולתמצת מה הוא הולך לפגוש. בייחוד כאשר מדובר על פלטפורמה אשר לא דורשת כושר ריכוז רב ממשתמשיה.

במסגרת פרסום ממומן באינסטגרם, ההמלצה היא לשמור על טקסטים קצרים ולעניין. בין אם מדובר בטקסטים שניתן לכתוב במודעה עצמה (בגוף הטקסט), ו/או בטקסטים שניתן לשלב בתוך האלמנטים הגרפיים עצמם.

כך או כך, גוף הטקסט מוגבל ל-300 תווים. כך שזה דורש מהמפרסמים לדעת מה הם הולכים להגיד, ולהגיד את זה כמו שצריך – ולתת לגרפיקה הוויזואלית לדבר בעד עצמה. ניתן לתמצת את הטקסט למשפט או שניים אשר מדבר על מה שהמודעה הזאת מציעה וכיצד היא רלוונטית. כאשר המשפט השלישי יהיה קריאה לפעולה שמסבירה בקצרה מה הערך שבנקיטת הפעולה עבור הגולש.

מה לגבי בחינת התוצאות?

טיפ נוסף עבור פרסום ממומן באינסטגרם, הוא בחינת תוצאות המודעה. כלומר, לבדוק אם היא עובדת. ולא רק לבדוק אם היא עובדת, אלא לבדוק למה. וזה אומר לנסות אלמנטים גרפיים שונים, פורמטים שונים, פלייסמנטים וכן הלאה.

שכן, יכול מאוד להיות, שאין "דבר אחד" שפשוט "עובד", אלא תצורה מסוימת או מערך מסוים אשר מתאים לפרסומת הספציפית שלך, עם קהל מסוים, במועד זמן מסוים. על כן, ההמלצה היא לנסות ולבדוק כל מיני אפשרויות. קודם ציינו לבדוק קצת מה אחרים עושים, אשר מניב להם תוצאות מעניינות (לדוגמה, לבדוק מה הם האלמנטים הגרפיים שהקהל שלהם מתחבר אליהם).

יש בכך ערך, ללמוד מה עובד ברגע נתון. ועם זאת, גם אם יש דברים שמשום מה עובדים בנקודת זמן מסוימת לאנשים מסוימים, זה לא תחליף למקוריות וליצירתיות. על כן, חשוב לבדוק מה עובד עבורך, ויכול מאוד להיות שזה לא קיים עדיין ואין מי שמלמד את זה, וגם אם יש – אולי לא ידוע לך מי זה יכול להיות.

על כן, ההמלצה היא להתנסות ולראות מה עובד עבורך. בייחוד אם נדמה שלקהל היעד שלך יש העדפות שונות באשר למודעות שהוא נוטה ללחוץ עליהן. אולי יש מודעות שיכולות לעבוד בסטוריז. אולי יש מודעות שלא. הבדיקה תאפשר לך לדעת אם מדובר בערוץ רלוונטי עבור פרסום ממומן באינסטגרם בנקודת זמן נתונה.

איך לשפר את מה שקיבלת?

טיפ נוסף במסגרת קידום ממומן באינסטגרם, הוא לנתח את מה שקיבלת, ולמטב. זאת על מנת לבדוק מה עבד, מה לא עבד ומה ניתן לשנות על מנת להפיק ולהניב תוצאות טובות יותר. יכול להיות שהקהל שלך מאוד אוהב סרטונים וסטוריז, אך לא אוהב תמונות גרפיות מסוימות. ביכולתך להבין שעליך לשנות משהו בתמונות הגרפיות, או להתמקד בסרטונים וסטוריז (או סיבה אחרת שתוכל לגלות אותה לאחר מחקר בנושא).

על כן, ישנה חשיבות בבחינת המטריצות והמדדים השונים שהתקבלו, בייחוד אם החלטת להריץ בדיקות שונות על מה עובד ומה לא עובד עבור פרסום האינסטגרם שלך.

כיצד עובד פרסום ממומן באינסטגרם?

הדרך ליצור מודעה ממומנת באינסטגרם, היא דרך החשבון העסקי שלכם. לאחר שהתחברתם לחשבון, לחצו על האפשרות ״קידום״ ("Promote"). בשלב הבא תוכלו לבנות מודעה ממומנת שתקדם את העסק שלכם. חשוב להשתמש בתמונה איכותית, שתמשוך את הגולשים ותציג בצורה הטובה ביותר את השירות או המוצר שלכם. ניתן להוסיף למודעה את המיקום של בית העסק ולתייג אנשי קשר כמו לקוחות קיימים, אושיות רשת, חברות שאתם מקיימים איתם שיתופי פעולה ועוד.

מהי מטרת הקמפיין? 🎯

לאחר בניית המודעה, השלב הבא בקידום ממומן באינסטגרם הוא לקבוע מהי מטרת הקמפיין שלכם. יש לכם כמה אפשרויות: להפנות את הגולשים לחשבון האינסטגרם שלכם, להפנות אותם לאתר האינטרנט שמקדם את המוצרים או השירותים שלכם, או להפנות אותם על מנת שישלחו לכם הודעה פרטית.

החליטו מה היעד שלכם – הגדלת כמות העוקבים וחיזוק המותג שלכם, הגדלת התנועה לאתר האינטרנט או יצירת קשר ישיר עם הלקוח ופיתוח מערכת יחסים עם הלקוחות. בהתאם למטרת הקמפיין, תוכלו לבחור בכפתור הנעה לפעולה שתפקידו להניע את הגולשים לבצע את הפעולה שאותה אתם מעוניינים להשיג.

הצצה קטנה למספר מודעות שיצרנו:

בחירת קהל היעד

באמצעות קידום ממומן באינסטגרם ניתן להגיע לקהל היעד שלכם לפי המאפיינים הדמוגרפיים שלו. תוכלו לבחור את המיקום הפיזי של הקהל שייחשף למודעה הממומנת שלכם, את הגיל, את תחומי העניין ואת המין שלהם.

חשוב לבדוק היטב מיהו קהל היעד שלכם על מנת למקסם את ההצלחה של המודעה. אם אתם לא בטוחים מה המאפיינים של קהל היעד שלכם, אפשרות נוספת היא לבחור בקהל אוטומטי. במקרה הזה, אינסטגרם יציג את המודעה בפני קהל הדומה לקהל העוקבים שלכם. זוהי אפשרות שיש בה מעט סיכון משום שאתם עלולים לפספס את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם.

בחירת מיקום מודעות בפרסום ממומן באינסטגרם

כעת תידרשו לבחור היכן תוצג המודעה שלכם. ניתן להציג את המודעה ב״פיד״ (עמוד החדשות) של הגולשים, או בסטורי. הסטורי (סיפור) הוא פיצ׳ר פופולרי מאוד, במיוחד כשמדובר בפרסום ממומן באינסטגרם. הוא מאפשר להציג סרטונים קצרים בני 15 שניות, שאמנם נעלמים כעבור 24 שעות אך ניתן לשמור אותם במחשב שלכם ולהציג אותם במועד מאוחר יותר.

בכל יום יש כ-400 מיליון משתמשים שמעלים סטורי לחשבון האינסטגרם שלהם, ולכן מומלץ לפרסם גם שם את המודעה שלכם. בנוסף לכך, קידום ממומן באינסטגרם יכול להופיע גם בפייסבוק. בשנת 2012 הרשת החברתית המצליחה ביותר בעולם – פייסבוק, רכשה את אינסטגרם. בשל כך, כאשר אתם בונים קמפיין ממומן באינסטגרם, תוכלו לבחור שהמודעה שלכם תוצג גם בפייסבוק וכך להגדיל את כמות החשיפות.

בחירת התקציב

השלב הבא הוא בחירת התקציב שלכם. קידום ממומן באינסטגרם מאפשר לכם להחליט מראש מהו התקציב שאתם מוכנים להשקיע על הפרסום. המחיר נקבע לפי 1000 חשיפות של המודעה או לפי כל לחיצה על המודעה.

קחו בחשבון שככל שתשקיעו יותר בפרסום, כך כמות החשיפה של המודעה תגדל ותוכלו להניב יותר רווחים. מי שמשלם פחות הרבה פעמים משלם יותר בסופו של דבר, לא מדובר בקלישאה.

מעקב אחר קמפיין קידום ממומן באינסטגרם

לאחר שבניתם את הקמפיין, אינסטגרם תציג בפניכם את המודעה כפי שהגולשים יראו אותה. היא תעדכן אתכם מהו מחיר הקמפיין הסופי וכמה גולשים צפויים להיחשף למודעה שלכם. לאחר שלחצתם אישור, המודעה שלכם תתחיל לרוץ.

חשוב מאוד לעקוב בזמן אמת אחר הביצועים של הקידום הממומן באינסטגרם. בהתאם לתוצאות, תוכלו להאריך את הקמפיין, לקצר אותו או להפסיק אותו ולבנות קמפיין עם מודעה חדשה. מודעה בתשלום עלולה שלא לעבוד מסיבות שונות, ועליכם להיות עם היד על הדופק כדי להבטיח את הצלחת הקמפיין שלכם.

עם קמפיין ממומן פעיל

ללא קמפיין ממומן פעיל

טיפים לפרסום ממומן באינסטגרם

קדמו את התוכן האורגני המוצלח שלכם

לא תמיד יש צורך להעלות פוסטים חדשים לצרכי קידום ממומן באינסטגרם. במקום זאת, ניתן לקדם את התוכן האורגני שעשה עבודה טובה. סביר להניח שפוסטים שיצרו עניין בקרב קהל העוקבים שלכם, יעוררו גם עניין בקרב הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

כדי לגלות מהם הפוסטים המוצלחים ביותר בעמוד העסקי שלכם באינסטגרם, כנסו ללוח התובנות שלכם בעמוד. שם תוכלו לראות מהו שיעור המעורבות של הגולשים לכל פוסט ולהבין מהם הפוסטים והנושאים שיצרו את המעורבות הגדולה ביותר. את אותם פוסטים או פוסטים דומים תוכלו לקדם באינסטגרם.

יצירת קהלים חמים בהתאמה אישית

מומלץ מאוד להשתמש בכלי Facebook Custom Audience שיאפשר לכם לבנות קהל חם יותר של לקוחות שכבר הביעו עניין כלשהו בחשבון האינסטגרם שלכם. 

תוכלו להציג את הפוסטים הממומנים שלכם בפני אנשים שכבר ביקרו בפרופיל העסקי שלכם באינסטגרם, לגולשים ששלחו לכם הודעה ישירה באינסטגרם, לכאלה ששמרו את הפוסט או המודעה שלכם באינסטגרם, או לגולשים שהייתה להם מעורבות אחרת בפוסטים או במודעות שלכם באינסטגרם. באמצעות מיקוד קהל היעד שלכם, תוכלו להגדיל את סיכויי ההצלחה של הפוסטים הממומנים ולהמיר גולשים רבים ללקוחות חדשים.

הצצה נוספת למספר מודעות שיצרנו במסגרת פרסום ממומן באינסטגרם:

קידום ממומן באינסטגרם מצריך חשיבה מחוץ לקופסה

הגולשים נוהגים לגלול במהירות את הפיד שלהם באינסטגרם. לכן, כדי למשוך את תשומת לבם ולגרום להם להתעכב על המודעה שלכם, חשוב שתהיו יצירתיים ככל האפשר. העלו פוסטים עם תמונות שמושכות את העין ושקשה מאוד לפספס. אחת הדרכים לבלוט מעל כולם היא באמצעות הומור. אז אם זה מתאים לזהות המותג שלכם, שלבו תמונות משעשעות או סרטונים קלילים בפוסטים המקודמים שלכם.

כדאי להיכנס לעמוד ההשראה של אינסטגרם בו מוצגות התמונות המוצלחות ביותר של חשבונות מכל רחבי העולם, ולבחון מה המתחרים שלכם עושים. לקחת השראה מחברות מצליחות זה תמיד רעיון טוב. יחד עם זאת, זכרו שעליכם לשמור על תוכן מקורי שיבדל אתכם מהמתחרים.

העלו סרטונים

מלבד תמונות, תוכלו להכניס לקמפיין הממומן שלכם גם סרטונים באורך של 30 שניות (בעבר ניתן היה להכניס סרטון באורך של 15 שניות בלבד). סרטוני וידאו מושכים מאוד את העין של הגולש ואפשר לשלב בהם פילטרים שונים, סלואו מושן, אפקטים ומוזיקה. כדאי להיעזר באפליקציות עריכה שונות שיקחו את סרטוני האינסטגרם שלכם לשלב אחד קדימה.

סוג פילוח
פירוט
מיקום

גילאים


דמוגרפיה


תחומי עניין


שפה
מדינות, ערים, שכונות ורחובות

13-17 (ללא הצלבה עם תחומי עניין), 18-65 ומעלה


לא כל הפרסומים מתאימים לגברים ולנשים במקביל, חשוב להתייעץ עם הלקוח


השכלה, מצב זוגי, תחומי עניין רלוונטיים, תחומי תעסוקה ועוד


כל שפה שתרצו, חשוב לזכור שמדובר בשפת ממשק הפייסבוק של המשתמש ולא בהכרח בשפת האם שלו



אותנטיות תוביל להצלחה בקידום ממומן באינסטגרם

עליכם לזכור שאינסטגרם זה לא כמו פלטפורמה מסחרית רגילה כדוגמת עיתונות, טלוויזיה או רדיו. סוד הקסם של האינסטגרם הוא דווקא באותנטיות. לכן, נסו ליצור פוסטים שנראים כאילו כאילו אדם יצירתי במיוחד יצר אותם, ולא חברה מסחרית. אל תשמשו באינספור פילטרים ואל תעמיסו בפוטושופ. הפוסטים חייבים לשדר יופי אבל גם להיות נגישים ופשוטים יחסית. ניתן לשלב המלצה מלקוח כפוסט ממומן מסוג ווידאו או המחשה טובה למוצר או לשירות שסיפקתם ללקוח.

השתמשו בהאשתאגים

ממש כמו שעליכם להכניס האשתגים לפוסטים הרגילים שלכם, גם בזמן פרסום ממומן באינסטגרם חשוב שתכניסו האשתגים. מדובר במילות מפתח המאפשרות לקטלג את הפוסט לפי תחומים ונושאים מסוימים, וכך מסייעות להגדיל את החשיפה של כל פוסט ופוסט. חשוב לבצע מחקר כדי להבין מהם ההאשתאגים הפופולרים והרלוונטים ביותר לעסק שלכם.

אפשר אמנם להכניס כ-30 האשתגים, אך מומלץ להסתפק בחמישה. עודף של האשתגים עלול להרתיע את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם וכמו שאומר המשפט ״תפסת מרובה לא תפסת״.

צרו שיתופי פעולה

במהלך קידום ממומן באינסטגרם מומלץ מאוד להיעזר באושיות רשת כדי לקדם את הפוסטים שלכם. צלמו ידוענים ומובילי דעת קהל עם המוצרים שלכם וקדמו את הפוסטים האלה בקמפיין ממומן. פוסטים עם מפורסמים יכולים לעזור לכם מאוד ולתרום להעלאת המודעות למותג שלכם.

שאלות נפוצות

קידום ממומן באינסטגרם יכול להועיל לעסק בצורות רבות ולסייע בקידום והגברת הנוכחות והיכרות שלו בפלטפורמה. הנה כמה יתרונות וטובות שמקודמות מול העלויות והמאמצים:

1. **הגברת הצפייה והנוכחות**: בשימוש בקמפיינים ממומנים, תוכן העסק מוצג לקהל רחב יותר ונשקל לצפייה ושיתוף. זה יכול להוביל להגברת הנוכחות ברשת ולהקרבת קהל חדש.

2. **יעילות בגידול מספר העוקבים**: התמורה לכסף מושקע בקידום ממומן עשויה להיות גבוהה יותר מכמה רבעונים של פרסום מסורתי. המענה המיידי והיעילות בהגברת מספר העוקבים והמעורבות בעסק יכולים להיות מרשימים.

3. **קידום מכירות ותוכן פרסומי**: קידום ממומן יכול לסייע לקידום מכירות ותוכן פרסומי באופן מדויק יותר. ניתן לקבוע צידוד מדויק לקהל יעד ולשפר את התקשורת עם הקהל.

4. **הגדלת התחרותיות והשיפור הטכנולוגי**: קידום ממומן באינסטגרם מחייב את העסק להיות מתועד בעולם הדיגיטלי ולעקוב אחרי השיפורים והשינויים בפלטפורמה, כמו גם לבחון את נתוני היעילות ולהתאים את האסטרטגיות לפי התוצאות.

5. **מדידה וניתוח תוצאות**: באמצעות הכלים המתקדמים של הפלטפורמה, ניתן למדוד ולנתח את תוצאות הקמפיינים בזמן אמיתי. זה מאפשר לעסק להתאים את הקידום והאסטרטגיות כדי לשפר את הביצועים ולהגיע לתוצאות מיטביות יותר.

עם זאת, חשוב לציין שכדי להשגת תוצאות חיוביות בקידום ממומן, על העסק לפתח אסטרטגיות מדויקות ומתוחכמות, להיות יצירתי ואיכותי בתוכן שמועבר, ולכוון את המסרים לקהל היעד בצורה מדויקת ומתואמת. גם כדאי ללמוד מהנתונים ולהתאים את האסטרטגיות בהתאם לתפקודם, כך שהקידום הממומן יהפוך ליעיל ומצליח לעסק.

כן, קיימת האפשרות שקידום ממומן באינסטגרם לא יצליח. כמו בכל סוג של קידום ממומן ברשתות חברתיות, יתכנו מספר סיבות שיכולות לגרום לכך שהקמפיין לא יעניק את התוצאות הצפויות. הנה כמה סיבות שקידום ממומן באינסטגרם עשוי לכשל:

1. **איכות תוכן לא מספקה**: אם התוכן שמופץ בקמפיין לא מעניין, לא איכותי, או לא מתאים לקהל היעד, זה עשוי לפגוע בתוצאות הקידום. תוכן יצירתי ומעניין הוא מרכזי כדי למשוך את הקהל ולשים את העסק במרכז העניינים.

2. **קידום לקהל שגוי**: אם לא נבחר קהל יעד מדויק והקמפיין מופעל לקהל שאינו רלוונטי לעסק, יתכנו תצוגות לא מועילות ותוצאות שלא מתאימות לציפיות.

3. **מסר לא מתאים**: אם המסר שמועבר בקמפיין אינו מתאים לשינויים בשוק, לתקופת הזמן, או למצב הכלכלי הנוכחי, זה עשוי להפחית את השפעתו ואף לפגוע באימפקט הכללי של הקמפיין.

4. **מדידה וניתוח רעים**: אם העסק לא מתיימר לנתוח את התוצאות ולהתאים את האסטרטגיה על פי התוצאות המודדות, יתכנו טעויות וחסרי הבנה בכל התהליכים.

5. **תקציב לא מתאים**: אם התקציב המוקצה לקמפיין לא נכון או לא מספיק לתמיכה בקידום ממומן בצורה אפקטיבית, זה יכול להוביל לתוצאות לא מספקות.

6. **תחרות חזקה**: תלוי בספקיפיות התחום שבו העסק מפעיל את הקמפיין, תחרות חזקה עשויה להוריד מההשפעה של הקמפיין ולהקשות על ההצלחה שלו.

7. **שינויים באלגוריתמים ופלטפורמה**: הפלטפורמות החברתיות כמו אינסטגרם משנות ומשדרגות את אלגוריתמיהן מעת לעת. שינויים כאלה יכולים להשפיע על דרך תפקוד הקמפיינים הממומנים.

כדי להגיע לתוצאות מוצלחות בקידום ממומן באינסטגרם וברשתות החברתיות בכלל, חשוב לתכנן ולבצע את הקמפיין בצורה יסודית, לעקוב אחרי התוצאות בזמן אמיתי, ולהיות יצירתיים ומתכוונים להתאים את האסטרטגיה להתפתחויות השוק והצרכים של העסק.

לא, ההבדלים בין קידום ממומן באינסטגרם לקידום אורגני הם רבים ואינם מוגבלים לנושא התשלום בלבד. הקידום הממומן והקידום האורגני משתנים בכמה צמתים:

1. **תשלום וכלכלה**: ההבדל המשמעותי ביותר הוא כמובן בכך שקידום ממומן מצריך תשלום כדי להגיע לקהל יותר רחב. בעוד הקידום האורגני מתבצע בחינם, קידום ממומן מקנה לעסק את האפשרות להגיע לקהל יעד רחב יותר ולקדם את התוכן בצורה ממומנת.

2. **טווח ההגעה**: קידום ממומן מאפשר להגיע לקהל רחב יותר בצורה מהירה יותר, בעוד קידום אורגני יכול לקחת יותר זמן עד שהתוכן יגיע לקהל רחב יותר בזכות שיתוף ושידור חוץ.

3. **תוצאות מיידיות נגד תוצאות אורך טווח**: קידום ממומן יכול ליצור תוצאות מיידיות, כמו תגובות, שיתוף ועוקבים, בעוד שקידום אורגני יכול לקחת זמן יותר עד שהקהל ימצא וישתתף בתוכן.

4. **מדידה וניתוח**: קידום ממומן מספק נתונים מדויקים יותר לגבי הביצועים של הקמפיינים, ובכך מאפשר ניתוח מדויק יותר של האסטרטגיות והשיפורים הדרושים. בעוד קידום אורגני דורש יותר מאמץ באיסוף והפנייה של נתונים.

5. **השפעה על האלגוריתם**: אינסטגרם, כמו רשתות חברתיות נוספות, משתמשת באלגוריתם להגברת והופעת התוכן. קידום ממומן עשוי להשפיע על הצגת התוכן בפלטפורמה יותר מתקציב קידום אורגני.

6. **תהליכים וזמן מתן התגובה**: עם קידום ממומן, אפשר להתעסק יותר באיסוף נתונים ובאופטימיזציה, תהליכים שמקנים לקמפיינים ערך מוסף. בעוד קידום אורגני יכול לדרוש זמן ומאמץ רב יותר בהגעה והתגובה לתוכן.

לאור ההבדלים האלו, קריטי לבחור את האסטרטגיה המתאימה לצרכי העסק, המשאבים והיעדים. קידום ממומן וקידום אורגני יכולים להשלים ולתמוך אחד בשני, והמשאבים עשויים להיות פחות או יותר מוקדמים בהתאם לרמת המימון והתחום שבו העסק פועל.

4 תגובות

  1. היי רמי, הכל עניין של תקציב. בגדול, אם יש תקציב גדול (למעלה מ-5,000 ש"ח בתחומך לצורך העניין) אז אפשרי לפזר את הפרסום על פני מספר פלטפורמות ולבדוק מה עובד טוב יותר. יש פלטפורמות אידיאליות יותר ויש פחות, לפי תחום.

  2. היי יוגב, התקציב היומי המינימלי המומלץ הוא 30 ש"ח ליום. כמובן שככל שתקציב הפרסום יהיה גבוה יותר כך תגדל החשיפה ותוכל להגיע ליותר משתמשים במסגרת הקהל. התקציב המומלץ גם משתנה בין תחומים וגדלי קהלים.

  3. מאמר מועיל, תודה!
    מהי העלות הממוצעת לקידום ממומן באינסטגרם?

  4. שלום עוזי, תודה לך על המאמר המעניין הזה. אני רו"ח וחשבתי לקדם את המשרד שלי ברשתות החברתיות, אבל אני לא בטוח אם זה הצעד הנכון. כתבת במאמר שאינסטגרם בעיקר פונה לקהל יעד צעיר, אז איפה אני יכול לקדם את המשרד שלי באופן הכי אפקטיבי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים