יועץ קידום אתרים – בדיוק מה שאתם צריכים עבור החברה שלכם

יועץ קידום אתרים

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

על מנת להבין תפקידו של יועץ קידום אתרים, יש פשוט להבין מה תפקידו של יועץ באופן כללי, וכיצד משחילים את זה לתוך הנישה של קידום אתרים. ובכן, יועץ הוא מייעץ. לא צריך להגיד על זה יותר מדי מילים, מלבד לדמיין עץ, ומישהו שעומד מהצד ומבטא את הדרך הטובה ביותר לדעתו, לטפל בעץ. במילים אחרות, מייעץ. 

במילים נוספות: עומד מהצד ומבטא את דעתו ונקודת מבטו, מתוך הניסיון האישי שלו, על הדרך המיטיבה להצמיח משהו, כמו נגיד, עסק או קידום אתרים. אם בקידום אתרים עסקינן, יועץ קידום אתרים יכול לסייע באתגרים בנישה זאת. לרבות קידום אורגני, תכנון ואפיון אתר, קידום אתרים מורכבים, חילוץ מעונש וכן הלאה מטרות ייעודיות לקידום.

למי יועץ בקידום אתרים יכול לסייע?

יועץ קידום אתרים יכול להיות אדם די שימושי ובר ערך במקרים שונים. כמו לדוגמה, עבור בית עסק אשר מעוניין להבין יותר טוב את התחום, ולשחות במים הללו בעצמו טרם הוא בא בהתקשרות עם חברה לקידום אתרים. 

כלומר, במקום לקפוץ למים ולבדוק אם העסק יכול לשחות, היועץ יכול לסייע בהתוויית המפה, בהסבר מה קורה במים ואף במתן טיפים לגבי שחייה טובה במיוחד באותם מים. כך שניתן להיכנס לשוק הקידום עם הבנה בנוגע למה שקורה. 

מקרה אחר, הוא עבור בתי עסק שכבר מקדמים את האתר שלהם, בין אם בזכות עצמם או כדרך חברה חיצונית. במקרה זה, יועץ קידום אתרים יכול להעניק חוות דעת נוספת.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

מהי עבודת הייעוץ?

כאמור, יועץ קידום אתרים עומד מהצד ומבטא את השקפתו. ביכולתו להישאר אובייקטיבי, מבלי להטות לאינטרס כזה או אחר – אלא פשוט לספק את הפרספקטיבה שלו על הנעשה ועל מה שיכול להיעשות. 

יועץ קידום אתרים אינו מקדם אתרים. כלומר, הוא יכול להיות, אך הוא לא אמור לבוא עם אותו כובע באותו הקשר. אחרת זה לא יועץ, זה מקדם מכירות של מקדם האתרים. אלא אם כן, כמובן, היועץ עושה הפרדה מוחלטת בין הכובעים והתחומים ובאמת ממליץ ממקום טוב, אוהב וכנה ומייעץ כהלכה פר תפקידו.

מעבר לדגש זה, אין כל כך הרבה הבדלים מהותיים בין הכובעים. עבודת ייעוץ, באופן כללי, היא עבודת של התמונה הגדולה, לא עבודה של היישום, הפרטים הקטנים. מקדם לא בהכרח עוסק בתכנון הגלובאלי, אלא אם כן הוא יודע ומוזמן לעשות את זה. ועם זאת, עיקר תפקידו הוא לקדם, כלומר ליישם בפועל את תכנית הקידום (SEO) כפי שהוסכמה.

בדקו וגלו מה הוא ערוץ השיווק המתאים עבורכם:

באילו מקרים יועץ לקידום אתרים יכול לסייע לבית עסק?

ישנם שלל מקרים בהם יועץ קידום אתרים יכול לתת ערך לבית עסק, לרבות:

יועץ קידום אתרים מביא זווית ניטרלית לגבי עבודת צד אחר: באם בעל העסק מעוניין שעיניים נוספות יבדקו את עבודתו של מקדם האתרים הנוכחי. בייחוד אם יש חשד שמתבצע קידום שטחי, או כזה הנעשה באמצעות שיטת עבודה שנויה במחלוקת, או כל סיבה אחרת שיכולה לרמוז על אי מיצוי המשאבים והתקדמות ליעדים באופן המיטיב ביותר. 

על יועץ קידום אתרים לנתח את העבודה שנעשה על ידי צד שלישי כדרך היכולות האישיות שלו בתחום, לרבות ידע מקצועי וכלים. ביכולתו לשפוט אם יש פגם ודופי בעבודה ו/או אם הצד השלישי עושה עבודתו נאמנה בהקשר נתון. באם התגלו פגמים, יכול להיות שיתגלו מילות מפתח לא רלוונטיות או לא אופטימליות, שהקישורים המפנים לאתר אינם מהימנים וכן הלאה. ממצאי יועץ קידום אתרים יכולים לצייד את בעל העסק בטענות מגובות באם ירצה לעמת את הצד השלישי.

יועץ קידום אתרים מביע עימו ידע מקצועי לשולחן. יועץ קידום אתרים יכול לשמש כמנטור ו/או מדריך, וללוות את בעל העסק בשלבי הקידום השונים. בייחוד אם מדובר באתר קטן בתחום מרווח, וכל שצריך זה להבין תהליכים בסיסיים על מנת לקדם את האתר. 

כמו אופטימיזציית מילות מפתח ותוכן, שיתופי פעולה עם בעלי אתרים אחרים וכו'. זו הדוגמה הזולה, למקרים בהם התקציב מאוד נקודתי וייעודי. אפשר שיהיו מקרים בהם יועץ קידום אתרים מועסק כמנטור באופן נרחב יותר ומחזיק באחריות רבה יותר לליווי בית העסק, גם ברמות מתקדמות ומורכבות יותר.

• יועץ קידום אתרים יכול לסייע ב-Setup. לא כולם יסכימו עם הקונספט הזה או יחשבו עליו דברים טובים. מדובר בקונספט של קידום אתרים חד פעמי, כאשר ישנם יועצים אשר יגידו כי אמנם זה יכול להוות במקרים מסוימים אך לא להוות פתרון לאורך זמן.

יועץ קידום אתרים יכול לסייע בחילוץ מעונש. מדובר על בעיות אינדוקס או סנקציה אחרת מגוגל, גם אם מדובר באתרים ששיחקו (לדעתם) לפי הספר. ואולי הם צודקים. על יועץ קידום אתרים להבין מה הדרך היעילה והמיטיבה לחלץ מעונש. לרבות, הסרת קישורים שאינם מהימנים, ואף לצרף אתרים כלשהם לרשימת אתרים חסומים בכלי ניהול. במקרים אחרים, אולי הפעולה תכלול ניסוח פנייה לגוגל על מנת להכליל את האתר מחדש.

יועץ קידום אתרים יכול לסייע גם בתכנון אתר חדש. כלומר, להטמיע עקרונות של קידום אתרים עוד בתחילת הדרך, ואף טרם התחלתה. ובכך ניתן למקד את מילות המפתח, להחליט על מבנה יעיל לסריקת האתר על ידי גוגל, להחליט על שימוש במערכות ניהול תוכן או התאמה של אלו מהן למטרות קידום אתרים, בחירת דומיין הולם למטרות קידום, החלטות על אחסון האתר ועל קהלי היעד של האתר וכן הלאה. כמו לתת בלופירנט לבוני ומפתחי האתר, על פי עקרונות קידום אתרים SEO.

יועץ קידום אתרים להעלאת כמות הלידים האורגניים

מי הוא יועץ לקידום אתרים?

במילים אחרות, יועץ קידום אתרים מהווה בעל מקצוע המגיע מחוץ לחברה, על מנת להביא על נושא הקידום בעין ניטרלית. ביכולתו להגיע למשרדי החברה, על מנת לספק צ'ק ליסט, ובה פעולות שהחברה יכולה לבצע על מנת לסייע בהליכי קודם האתר, או מספר אתרים של לקוחותיה. 

יועץ קידום אתרים יכול להעניק מספר מוגדר של מפגשים על מנת הן לבצע מעקב והן להעניק דגשים עבור הפעילות השוטפת. במקרים מסוימים, אפשר ששכרו של יועץ קידום אתרים יהיה הרבה פחות מזה של חברת קידום או עובד ייעודי לקידום, בין היתר עקב היכולת להגדיר מספר מפגשים מוגדר ותו לא. בנוסף, אין התחייבות לטווח הארוך, למעט מקרים בהם אכן ישנה התחייבות שכזאת.

האם הגיע הזמן לקבל שירותיו של יועץ לקידום אתרים?

איך אנחנו יודעים שהגיע הזמן לשכור שירותיו של יועץ קידום אתרים? ובכן, כאנלוגיה, נניח שמצאנו חבל דילוג ברחוב, והבאנו אותו הביתה. התלהבנו עד מאוד והתחלנו לקפץ בקולי קולות. אלא שתוך זמן קצר גילינו שלא רק שאנחנו לא שולטים בטכניקה, אנחנו מתנשפים בחוזקה לאחר מספר רגעים. 

במקרה שכזה, יכול להיות שנחליט לאתר מישהו שבאמת יודע לקפוץ בחבל, ויכול לעזור לנו לשפר את הסיבולת שלנו – וזאת על מנת להגשים את המטרה הגבוהה של קפיצה בחבל דילוג. 

באופן דומה, אם האתר המקודם אינו באמת מתקדם כמו שהוא יכול להתקדם במנוע החיפוש של גוגל, ניתן ללכת אל יועץ קידום אתרים על מנת לסייע לנו להבין מה עומד בדרכו מלממש את פוטנציאל הקידום שלו.

באילו עוד מקרים יועץ לקידום אתרים יכול לסייע לבעל עסק?

ישנם מקרים בהם יועץ קידום אתרים יכול להציץ ולהביט במה שקורה בתהליכים קידומיים קיימים. לדוגמה:

בהינתן מעבר לאתר חדש. יכול להיות שלמעבר תהיה השפעה מסוימת על הנוכחות הדיגיטלית ויש להעבירו באופן נכון על מנת לסייע לכל המיקומים לשמור על גובהם. יש שיגידו שנכון הדבר בייחוד כאשר מדובר באתרים גדולים ומורכבים, לרבות בדיקת ביצוע הפניות 301. מבלי להיכנס לפרטים טכניים, נציין שמדובר במלאכה מקצועית כלשהי שמטרתה לסייע בתהליך ההעברה.

באם המיקומים השתנו, כלומר, צנחו מטה. או, באם התרחשה ענישה. יועץ קידום אתרים יכול לסייע בחקר ומציאת הסיבות לכך כדרך כלים ייעודיים ו/או דרך מנהל האתרים של גוגל.

יועץ קידום אתרים יכול לסייע כדרך בדיקת עבודה של צד שלישי, כפי שציינו קודם. על מנת לוודא כי מדובר בעבודה תקינה ו/או עומדת בתקן הרצוי.

יועץ קידום אתרים יכול לסייע גם בבניית אסטרטגיה. בייחוד אם יש רצון לשווק מוצר, שירות או נכס חדש וזאת על מנת למנף את כל הטקטיקות השיווקיות הרלוונטיות למטרה עסקית שקולה מאוחדת אחת.

יועץ קידום אתרים יכול לסייע לבעלי עסקים להיות מעורבים יותר בהליכי הקידום שלהם. כלומר, נניח שיש מישהו שכבר עושה לבעל עסק את הקידום, ובעל העסק מעוניין לדעת יותר ולהרגיש יותר מעורב, ביכולתו להתייעץ עם יועץ קידום אתרים על מנת לקבל מושג מה קורה. ואם כבר מדברים, אזי שהיועץ יכול להצביע על נקודות לשיפור באתר ומחוצה לו. ובכך לקדם את ההבנה של בעל עסק לא רק לתחום אלא גם לגבי עבודת קידום שכבר נעשית בפועל.

יועץ יכול לסייע גם באיסוף ראיות, ממצאים ויצירת דיווח הולם לגבי ליקויים שנעשו בעבודה של צד שלישי. בין אם למטרות ראיות להליכים משפטיים ו/או הבנה של הליקויים הקיימים על מנת לתקנם.

ובהינתן עבודה בלתי מקצועית ו/או הולמת שהובילה לעונש מגוגל, ביכולתו של היועץ להבין מה הדבר המדויק, היעיל ואף היצירתי על מנת לחלץ כאמור מעונש. בין אם בהסרת קישורי ספאם לא מהימנים ולא איכותיים (לדוגמה, על ידי disavow, ובין אם כדרך פניה לגוגל בהקשר כזה או אחר.

האם עוזי שבת יכול להיות היועץ שלך לענייני קידום אתרים?

• עוזי שבת עוסק בשיווק דיגיטלי למעלה מ-7 שנים, כאשר הוא אוהב ונהנה מעבודתו ושואף להמשיך להתפתח ולהתקדם.

• עוזי שבת הקים את חברת Digital Solution לאחר שצבר מספר שנות ניסיון בחברות שונות ומגוונות. כיום עוזי שבת מעניק באמצעות החברה שלו, פתרונות דיגיטל לעשרות לקוחות במגוון תחומים ומסדרי גודל שונים.

• עוזי שבת מרצה בכיר בקורס שיווק באינטרנט מטעם מכללת האקריו. במילים אחרות, עוזי זכה ללמד מאות תלמידים ולהדריך אותם לעבר ובתוך עולם השיווק. כאמור, יועץ יכול לשמש כמנטור, ונראה שלעוזי שבת יש כבר כובע כזה, בעולם השיווק.

• עוזי שבת מציין כי הוא שומר על קשר עם תלמידים, לרבות אלו שלא סיימו ואלו שצברו כבר ניסיון בחברות שונות בתחום.

• עוזי שבת מדגיש את החשיבות של תוצאות מוכחות לטווח הארוך. כאשר הנגיעה שלו בכל ערוצי המדיה לטובת עמידה ביעדים, כך אומר, מציבה בפניו אינספור הזדמנויות ואסטרטגיות להשגת מטרות.

• עוזי שבת מצייד את עובדיו בטכנולוגיות חדשות, כפי שזה בא לידי ביטוי בכלי עיצוב, תוספים וכלי פרמיום לשיווק דיגיטלי. וזאת על מנק להעניק שירות טוב יותר ללקוחות החברה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים