קידום אורגני בפייסבוק לשיפור הנוכחות בסושיאל מדיה

קידום אורגני בפייסבוק לשיפור הנוכחות בסושיאל מדיה

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

עסקים קטנים וגדולים כאחד משתמשים בשיטת קידום אורגני בפייסבוק כדי לקדם את העסק שלהם ברשת החברתית. כך תעשו זאת נכון. פייסבוק הייתה ונשארה פלטפורמה יעילה לקידום עסקים. עם יותר מ-2.7 מיליארד משתמשים קבועים, אתם יכולים להשיג לקוחות רבים באמצעות הרשת החברתית.

פייסבוק מעמידה בפני העסקים שתי אופציות לקידום העסק שלהם: באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק (מודעות בתשלום) או באמצעות קידום "טבעי" של פייסבוק. קידום אורגני בפייסבוק היא שיטת שיווק שהמטרה שלה היא להגדיל את החשיפה לעמוד העסקי שלכם, מבלי להוציא כסף על פרסום. זה אמנם לוקח זמן ומצריך השקעה ועבודה רבה, אך אם תעשו זאת נכון תוכלו לקטוף את הפירות.

לפניכם כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם כאשר מבצעים קידום אורגני ברשת החברתית:

מיתוג העמוד כחלק מקידום אורגני בפייסבוק

אחד הכללים החשובים של קידום אורגני ב-Facebook הוא לוודא שהעמוד העסקי שלכם משתלב עם הזהות של המותג. חשוב מאוד ששם המשתמש של העמוד יהיה השם של העסק שלכם, ושתמונת הפרופיל ותמונת הנושא (הקאבר) יהיו בהתאם לשפה הגרפית של המותג. תמונת הפרופיל תופיע בכל פעם שתפרסמו פוסט חדש או תגיבו לפוסט קיים. בעמודים עסקיים, תמונת הפרופיל היא לרוב הלוגו של החברה ועליה להיות במימדים מרובעים של 170X170 פיקסלים.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

תמונת הקאבר מופיעה בחלק העליון של העמוד שלכם. המטרה שלה היא למתג את העסק שלכם, למשוך את תשומת הלב של הגולשים ולעורר בהם רגש. תוכלו לבחור בתמונה המייצגת את העסק שלכם, בקולאז׳ של כמה תמונות או בסרטון תדמיתי, רק ודאו שמדובר בתמונות או בסרטון באיכות גבוהה. הגודל האידיאלי לתמונת קאבר הוא רוחב 820 וגובה 462 פיקסלים.

גם תמונת הפרופיל וגם תמונת הקאבר מהוות חלק בלתי נפרד מקידום אורגני בפייסבוק לעסקים.

אם החלטתם על מיתוג מחדש, יש לעדכן גם תמונות ופוסטים ישנים בהתאם למיתוג העדכני. בנוסף, מומלץ למיין תמונות באלבומים שמדברים אף הם את השפה של המותג.

קידום אורגני בפייסבוק - אסור להזניח את האודות

האודות של העמוד שלכם זה כמו תעודת הזהות שלכם. כאשר אתם מבצעים קידום אורגני בפייסבוק, עליכם לוודא שהאודות מייצגים בצורה הטובה ביותר את העסק שלכם. יש לכתוב בצורה תמציתית את המהות של העסק שלכם, אילו מוצרים או שירותים אתם מספקים ומה הייחוד שלכם.

יש לשים קישור https לאתר שלכם אם קיים, ולמלא את כל פרטי הקשר שלכם כמו טלפון, כתובת (אם לעסק יש מיקום פיזי), שעות פתיחה ומייל.

בנוסף, כדאי להגדיר שאלות ותשובות מובנות כמו למשל – מהו זמן האספקה של המוצרים, למי השירותים שלכם מתאימים ומהן שעות הפעילות שלכם. לכל אודות ניתן להוסיף שלוש קטגוריות שיעזרו לאנשים למצוא את הדף שלכם בפייסבוק. כך למשל, אם אתם מנהלים מסעדה תוכלו לבחור בקטגוריות כמו מסעדות ובתי קפה.

הזמנת גולשים

קידום אורגני בפייסבוק מתבסס על חשיפה, וכדי להגדיל את החשיפה מומלץ להזמין את החברים שלכם בפייסבוק לעקוב אחר העמוד העסקי שלכם. ניתן לשלוח הזמנה אוטומטית לכל החברים שיעשו לייק על העמוד, ואם אתם מנהלים עמוד עבור הלקוח בקשו ממנו שיזמין את החברים שלו לעקוב. בנוסף, כדאי לעקוב אחר עמודים וקבוצות בתחום העסק שלכם. צעד זה עשוי לעודד את מנהלי העמודים והקבוצות לעקוב אחריכם בחזרה, וגם יאפשר לכם לקבל השראה מעמודים אחרים.

אפשרות נוספת להגדיל את החשיפה לעמוד הפייסבוק שלכם היא באמצעות פרסום פוסטים בקבוצות הקשורות לתחום העסק שלכם. כך לדוגמה, אם החלטתם לערוך תחרות נושאת פרסים תוכלו לשתף את הפוסט על התחרות בקבוצות הרלוונטיות.

קידום אורגני בפייסבוק באמצעות ניהול קהילה

ישנם עסקים רבים הבוחרים להקים קהילה בתוך העמוד העסקי שלהם. קהילה היא מקום שבו הגולשים יכולים להתייעץ, לשתף בלבטים שלהם, לחלוק חוות דעת ולערוך דיונים. לקהילה מצליחה יש השפעה חיובית רבה על קידום אורגני בפייסבוק, אבל צריך להבין האם הקמת קהילה היא אכן רלוונטית עבור העסק שלכם. אם כן, יש להקפיד על ניהול הקהילה באופן שוטף ממש כמו שאתם מנהלים את העמוד העסקי.

הקפידו להגיב לחברי הקהילה שלכם על פוסטים שהם מעלים, וליצור עמם אינטראקציה באופן קבוע. ממש כמו שעליכם לעקוב אחר הפעילות של הגולשים בעמוד העסקי, כך גם עליכם לנתח את הפעילות בקהילה שלכם.

פייסבוק מציגה ניתוח קבוצות עבור קהילות שמונות לפחות 250 חברים. תוכלו לקבל נתונים סטטיסטיים על הצטרפות חברים חדשים לקהילה, מהם הימים והשעות הפופולריות ביותר של פרסום בקבוצה, וכן לקבל מאפיניים דמוגרפיים על חברי הקהילה כמו מין, מיקום ותחומי עניין.

קידום אורגני בפייסבוק - ניהול קהילה

אירוח מומחים בעמוד

במסגרת קידום אורגני בפייסבוק, מומלץ מאוד לארח מומחים הרלוונטים לתחום העסק שלכם. כך למשל, אם יש לכם מכון כושר, תוכלו לארח בעמוד מאמן כושר מקצועי שיעניק טיפים לגולשים ויענה על שאלות. אירוח שכזה ימתג את העסק שלכם כמוביל בתחומו, יותר רושם רב על הגולשים ואף יגביר את החשיפה לעמוד שלכם. אנשים שמתעניינים בשירותים או במוצרים שאתם מספקים, ישמחו לקבל מידע ועצות ממומחים בתחום.

כדאי מאוד לפרסם פוסטים שמתזכרים על האירוח, ולהזמין את הגולשים להשאיר את השאלות שלהם כתגובה לפוסט. כך תצרו טיזר לאירוח, תגבירו את תשומת הלב של הגולשים ותחזקו מאוד את העמוד העסקי שלכם.

פרסום ביקורות ⭐

ביקורות חיוביות יכולות לעודד לקוחות פוטנציאלים ליצור עמכם קשר, לשכור את השירותים או לרכוש את המוצרים שלכם. לכן, קידום אורגני בפייסבוק מצריך מכם בין היתר להשיג ביקורות. הניעו את הלקוחות שלכם, החברים והגולשים בעמוד לכתוב ביקורות על העסק שלכם.

חשוב שכל ביקורת תזכה לתגובה מצדכם, על מנת לחזק את האינטראקציה עם קהל הגולשים שלכם. ניתן לשתף מדי פעם את הביקורות עליכם בעמוד וכך לעודד לקוחות מרוצים להמליץ אף הם על המוצרים או השירותים שלכם. אחת הדרכים להניע את הגולשים להשאיר ביקורות חיוביות והמלצות היא באמצעות פרסים קטנים. הדבר יעודד גולשים רבים להמליץ עליכם ועמוד הפייסבוק שלכם יזכה לדירוג גבוה במיוחד.

הקשר בין מענה לגולשים וקידום אורגני בפייסבוק

מעבר לקידום העסק שלכם, עמוד הפייסבוק העסקי שלכם הוא הזדמנות לתת שירות לקוחות יעיל ומהיר. חשוב מאוד להגיב מהר ככל שניתן לשאלות ופניות של הגולשים שמגיבים לפוסטים או שולחים הודעות. כדי לוודא שלא תפספסו אף פנייה, ניתן להגדיר התראות שיקפצו לכם בנייד או במחשב בכל פעם שתקבלו פנייה מגולש.

בהקשר הזה, יש לציין שעסקים רבים נאלצים להתמודד מדי פעם גם עם ביקורות ותגובות שליליות. כמעט תמיד יהיו לקוחות שאינם מרוצים, ובימינו קל מאוד להשאיר ביקורת שלילית בעמוד העסקי. חשוב לטפל גם בביקורות שליליות ולא להתעלם מהן. חברות ועסקים שמתעלמים מביקורות שליליות עושים לעצמם נזק רב יותר, משום שהם יוצרים רושם של עסק "מנותק" שנכשל בשירות לקוחות. לכן, ההמלצה היא להתייחס לכל ביקורת שלילית ולהתייחס לכך כחלק בלתי נפרד מקידום אורגני בפייסבוק.

אם נתקלתם בפוסט זועם של לקוח על העסק שלכם, חשוב מאוד להגיב לו, ולהזמין את הגולש לפנות אליכם בפרטי על מנת לטפל בבעיה שלו לשביעות רצונו. כך שאר הגולשים שנחשפים לאותו פוסט ירגישו שאתם דואגים ללקוחות שלכם ונותנים מענה מספק וראוי.

פרסום ב-Facebook Watch

Facebook Watch הוא שירות חינמי שמשפיע מאוד על קידום אורגני בפייסבוק. זהו למעשה ערוץ וידאו שכולל סרטונים של עמודים שונים המומלצים לגולשים לפי תחומי העניין שלהם. מדובר בעיקר בסרטונים קצרים בני דקה עד ארבע דקות, ובהמשך השירות יכלול גם תכניות שלמות כמו סדרות טלוויזיה ותכניות ספורט. כדאי לכם לנצל את השירות הזה כדי להעלות אליו סרטון תדמיתי המקדם את העסק שלכם.

על מנת למשוך את תשומת הלב של הגולשים, הסרטון צריך לתת ערך מוסף, להיות מעניין ומקורי, ולדבר בגובה העיניים ובשפה של קהל היעד שלכם. הוא צריך להציג את הבעיה שעמה הלקוחות הפוטנציאלים שלכם מתמודדים ולהסביר כיצד השירותים או המוצרים שלכם יכולים לפתור את הבעיה.

לבסוף, עליו להניע את הגולשים לפעולה כמו יצירת קשר, השארת הפרטים שלהם או כניסה לאתר האינטרנט שלכם.

קידום אורגני בפייסבוק - לא לפני עריכת גאנט

ניהול עמוד פייסבוק היא משימה מורכבת – יש צורך לכתוב כמה וכמה פוסטים בשבוע, לתזמן אותם מראש ולשבץ אותם לפי אירועים מיוחדים, חגים, פעילויות החברה וכו'. העסק הזה הופך למורכב אף יותר אם מנהלים כמה עמודי פייסבוק במקביל.

אחת הדרכים לייעל את ניהול עמוד הפייסבוק ולחסוך בזמן, היא באמצעות עריכת גאנט. זוהי למעשה טבלת אקסל שבה תוכלו לתכנן באופן מסודר את הפוסטים לשבוע, לחודש ואף לשנה הקרובה. הגאנט עוזר לכם להבין באילו תכנים עליכם להתמקד, הוא מאפשר לכם לתזמן את הפוסטים לפי סדר עדיפות או לפי אירועים שונים, ופשוט עושה לכם עבודה קלה ונוחה יותר.

קחו בחשבון שתמיד יכולים להיות שינויים בתזמון הפוסטים, בשל אירועים ונסיבות אחרות. אז תכינו את עצמכם לבלת"מים שעשויים להיות ועדכנו את הגאנט בהתאם לכך.

גאנט חודשי במסגרת קידום אורגני בפייסבוק

תדירות הפרסום המומלצת בפייסבוק

אחת השאלות הנפוצות שבעלי עמודים עסקיים שואלים את עצמם, היא כמה פוסטים כדאי לפרסם ביום במסגרת קידום אורגני בפייסבוק. מצד אחד, חשוב מאוד שהעמוד העסקי שלכם יהיה מעודכן, ומצד שני עודף של פרסומים עלול "לחפור" מדי ולהרחיק את הגולשים. מחקרים מצאו, כי פרסום של בין פוסט אחד לשני פוסטים ביום זוהי התדירות האידיאלית.

פרסום יומי יגדיל את המעורבות של העוקבים שלכם פי 4 לעומת פרסום של פוסט פעם בשבוע. יחד עם זאת, פרסום של יותר מ-2 פוסטים ביום עלול להוריד את המעורבות של הגולשים. ייתכן שהסיבה לכך היא שלגולשים נמאס לראות בפיד שלהם פרסומים מאותו עמוד פייסבוק שוב ושוב, ולכן הם פחות מגיבים ועושים לייקים לפוסטים.

אז הקפידו על מינון נכון, וכך תשמרו על מעורבות גבוהה ועל הצלחת קידום אורגני בפייסבוק.

גיוון הפוסטים בפייסבוק

כמו שכבר הזכרנו, לגולשים בפייסבוק יש סבלנות קצרה. אם הם נתקלים בפוסטים דומים אחד לשני, הם עלולים להשתעמם, ולאבד עניין במעקב אחר עמודי פייסבוק שונים.

לכן, כלל חשוב בתחום קידום אורגני בפייסבוק הוא לשמור על תוכן מגוון. כך למשל, אם יש לכם חברת נעליים, תוכלו מדי פעם לפרסם פוסטים שיווקיים המקדמים את החברה, ולשלב פוסטים עם טיפים לרכישת נעליים, סרטונים מצחיקים הקשורים לנעליים, סקרים בנושא רכישת נעליים (למשל – על מה לא תתפשרו בבואכם לרכוש נעליים חדשות) ופוסטים עם עדכונים על מבצעים. כך, תצליחו לשמור על עמוד מגוון שתמיד מחדש לגולשים ויוצר עניין.

מענה לשאלות של גולשים בקהילות שונות

לצד מענה לגולשים ששואלים שאלות בעמוד הפייסבוק העסקי שלכם, חשוב מאוד שבמסגרת קידום אורגני בפייסבוק, תענו גם על שאלות שמתפרסמות בקבוצות אחרות. אתם יכולים למנות מומחה מטעם החברה שתפקידו יהיה לחפש שאלות גולשים שקשורות לתחום העסק שלכם. כך לדוגמה, אם יש לכם עסק של דשא סינטטי, נסו לאתר שאלות בתחום שמתפרסמות בקבוצות שונות, ולענות באופן מקצועי על כל שאלה.

כך, תצליחו למצב את החברה שלכם כאוטוריטה ומומחית בענף שלכם, וגם תעודדו את הגולשים לפנות אליכם ולשכור את השירותים או לרכוש את המוצרים שלכם. הקפידו שהתשובות שלכם לשאלות הגולשים לא יהיו שיווקיות ופרסומיות מדי. אחרת, מנהלי הקבוצות עלולים להרחיק אתכם מהקבוצה.

שמרו על טון מקצועי עם מסר שיווקי קל המזמין את הגולשים להיכנס לאתר שלכם ולקבל פרטים נוספים. שימו לב שעליכם להגיב בשם הדף שלכם, ולא דרך יוזר פרטי.

נתחו מה עבד טוב בעבר

קידום אורגני בפייסבוק מצריך מכם הרבה מאוד ניסוי וטעיה. לא תמיד אנחנו יודעים מה יעבוד ומה לא, ולכן הדרך לגלות זאת היא לערוך ניתוח של הצלחת הפוסטים שלכם.

אם פרסמתם פוסט מסוים שהפך ויראלי – קיבל תגובות רבות, לייקים ושיתופים, חשוב לנסות ולהבין מה עבד טוב.

האם הצלחתם לרגש את קהל העוקבים שלכם? האם גרמתם להם להשתתף בתחרות נושאת פרסים? בדקו מה עבד לכם בעבר וכך תדעו איך להפיק את המירב בעתיד ולמקסם את הצלחת העמוד העסקי שלכם.

פרסום תוכן על זמני

לצד פוסטים המכילים עדכונים חדשותיים, מומלץ לפרסם גם פוסטים על זמניים שתמיד יהיו רלוונטים. כמו למשל טיפים או מענה לשאלות נפוצות של קהל הלקוחות שלכם. כך, כאשר גולשים יחפשו בפייסבוק מענה לאותן שאלות, הם יצליחו לאתר אותן בעמוד העסקי שלכם.

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים