כל מה שחשוב לדעת על צ'אט בוט

צ'אט בוט: שימושים, יתרונות וכל מה שחשוב לדעת

יותר ויותר עסקים עושים שימוש בתוכנות צ'אט בוט כדי לשפר את שירות הלקוחות שלהם ולהשיג לידים איכותיים. לפניכם הכל על הרובוט שהעסק שלכם צריך.

נכנסתם לאתר אינטרנט של עסק מסוים, ואז נפתחה בצד חלונית של צ'אט. נציג שלח אליכם הודעה ושאל אתכם איך הוא יכול לעזור.

שוחחתם איתו והוא היה אדיב והעניק לכם שירות מהיר ויעיל. קשה להאמין, אבל מאחורי הצ'אט לא ישב בן אדם אלא תוכנה, או בשפה המקצועית – Chatbot.

מהו צ'אט בוט?

צ'אט בוט הוא למעשה תוכנה שמבוססת על אינטליגנציה מלאכותית. המטרה שלה היא לנהל אינטראקציה עם הגולשים באמצעות ממשק צ'אט.

התוכנה המתקדמת מסוגלת לנהל שיחה ממש כמו בן אדם אמיתי – לענות תשובות, לענות בשאלות עוקבות, להגיב לבקשות, להעניק שירות ולהעביר פניות לאנשי צוות בחברה.

צ'אט בוטים לומדים באמצעות חשיפה לתסריטי שיחה – הם אינם מבינים פקודות אלא שפה, ולכן ככל שהרובוט משוחח עם יותר אנשים, כך הוא הופך להיות אינטליגנטי יותר.

ישנם צ'אט אוטומטיים מתקדמים שפועלים על בסיס תרשימים ותרחישי שיחה מפורטים, כך שהם מצליחים לנהל שיחה אנושית כמעט לחלוטין.

לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית:

מהם השימושים לצ'אט בוטים?

בשנים האחרונות ישנה פריחה בתחום הצ'אט בוטים, ועסקים קטנים וגדולים עוסקים בהם שימוש – מסוכנויות ביטוח, דרך חנויות פרחים ואפילו מפלגות בתקופת הבחירות מנצלות אותם כדי להשיג קולות.

קיימים מגוון רחב של Chatbots שמתוכנתים בידי חברות שונות, ולכל אחד מהם יש מטרה שונה. ככלל, ניתן לסווג את התוכנות האלו לשלוש מטרות שונות: יצירת לידים, מסחר מקוון ושירות לקוחות.

צ'אט בוטים ליצירת לידים מזהה לקוחות פוטנציאליים שנכנסים לאתר האינטרנט של העסק, ופונה אליהם באמצעות ממשק הצ'אט. תפקידו לענות לשאלות של גולשים שמתלבטים, לסבר של השירות או המוצרים של החברה ולהשיג עבורכם את פרטי הקשר של הגולש.

צ'אט בוטים עבור מסחר מקוון קיימים בחנויות הווירטואליות השונות. מטרתם היא למנוע מהגולשים לנטוש את האתר, לענות על שאלות, להסיר מכשולים שעלולים לצוץ בדרך לקנייה ולהניע אותם לרכישה.

צ'אט אוטומטיים לשירות לקוחות אלו נציגי קשרי לקוחות רובוטיים הפועלים 24 שעות ביממה.

הם מסוגלים לענות על שאלות נפוצות, לטפל בסוגיות שונות שעמם מתמודדים הלקוחות כמו החזר תשלום ומוצר פגום, וכך הם מקטינים את הפניות לטלפון או למייל. כאשר הם נתקלים בבעיות מורכבות מדי עבורם, הצ'אט בוטים מעבירים את הפנייה לנציג אנושי.

חסכון רב בזמן ובכסף - צ'אט בוטים

מהם היתרונות של צ'אט בוטים?

חיסכון בזמן

צ'אט בוטים פועלים כאמור 24 שעות ביממה. הם אינם זקוקים להפסקות וחוסכים מכם זמן רב הכרוך בשירות לקוחות, השגת לידים והגדלת המכירות.

כך, אתם יכולים להתפנות לניהול העסק שלכם בראש שקט. תוכלו לנהל את כל המשימות שלכם מבלי שתצטרכו להתמודד עם לחץ ועומס, ולפנות זמן להרחבת העסק שלכם.

חיסכון בכסף

צ'אט בוטים יכולים לצמצם באופן משמעותי את כוח האדם בעסק שלכם. הם מחליפים את הנציגים האנושיים שעוסקים בשירות לקוחות או מכירות, ויכולים לטפל במאות לקוחות בו זמנית.

אין צורך לשלם להם משכורות ותנאים סוציאליים, כך שהם יכולים לחסוך כסף רב לארגון שלכם.

יעילות מוכחת

מחקרים מצביעים על כך שעסקים המשתמשים בצ'אט בוטים נהנים מגידול של פי 4 בהמרות ללידים. הם לומדים איך לשאול את השאלות הנכונות ולענות את התשובות המדויקות, שיובילו את הלקוח הפוטנציאלי לרכישה או להשארת פרטים.

בנוסף לכך, הם יודעים לסווג את הלידים לפי האיכות שלהם, ומצליחים לזהות לידים שאינם רלוונטים עבורכם.

סיוע נרחב ללקוחות

מחקרים רבים מצביעים על כך ששירות לקוחות הוא גורם משמעותי להצלחת העסק. באמצעות הצ'אט בוטים ניתן לספק ללקוחות מענה בכל שעות היממה, וכך לחזק את שביעות הרצון שלהם.

בנוסף, סקר של חברת Econsultancy מצא כי 83% מהגולשים בחנויות וירטואליות זקוקים לעזרה במהלך הקניות. יכולות לצוץ להם שאלות בנוגע למוצרים עצמם, לאספקה ולדרכי התשלום.

בנוסף, לעיתים הגולשים עלולים להיתקל בבעיות בניווט האתר, ויש כאלו שלא יצליחו למצוא את מבוקשם. הפתרון הוא להיעזר בצ'אט בוטים המספקים סיוע ללקוחות בזמן אמת, ממש כמו נציגי מכירות אנושיים.

אינטראקציה יזומה עם הלקוחות

בתחרויות הרבה של ימינו, עסקים לא יכולים להרשות לעצמם לנהל אינטראקציה פאסיבית עם ללקוחות שלהם. כלומר, הם חייבים ליזום פניות ולא רק להגיב.

למרבית הארגונים אין מספיק זמן, אנרגיה וכוח אדם לפנות לכל לקוח ולקוח, ולשם כך נועדו הצ'אט בוטים. הם יכולים לפנות באופן יזום ללקוחות שלכם בכל שעה ובכל יום. כך הלקוחות שלכם ירגישו שאתם מקשיבים להם, שאכפת לכם משביעות הרצון שלהם והנאמנות שלהם למותג שלכם רק תתחזק.

לסיכום, מדובר בכלי שימושי מאוד לעסקים. כאשר אתם פונים לחברה המפתחת צ'אט בוטים, חשוב לבדוק היטב את איכות וטבעיות הצ'אט לפני ההטמעה באתר שלכם. ערכו שיחה מדומה עמו וכך תוכלו להתרשם מיכולות האינטראקציה שלו עם הגולשים. בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר