עיצוב גרפי לעסקים

כאמצעי למיתוג ושיווק ויזואלי לעסק

אם תשאלו בעלי עסקים קטנים מה הדבר החשוב ביותר עבור העסק שלהם אתם תשמעו שלל תשובות שונות כמו: שירות טוב, סחורה איכותית, מחירים זולים, קשרים וכך הלאה. אם תשאלו את אותה השאלה בעלי חברות גדולות, רשתות ועסקים גדולים, התשובות שלהם יהיו יותר חד משמעיות והן כולן יתמקדו סביב שיווק, מיתוג ומיצוב. בואו נדבר קצת על עיצוב גרפי לעסקים.

הסיבה לכך היא שלכל תחום שאליו בעל עסק יבחר להיכנס, מקצוען ככל שיהיה, הוא יכנס לשוק תחרותי קשה מאוד. התחרות כמובן תהיה טובה לו בעיקר מהבחינה של שיפור ושדרוג של העסק כל הזמן אבל מצד שני זה יקשה על העסק לגדול ולהצליח באמת כפי שתכנן בהתחלה.

לכן, אנשי השיווק המנוסים ביותר יודעים בדיוק איך לנצח את המתחרים מבלי להתחרות בהם. התשובה לכך היא כמובן מיתוג ומיצוב. ברגע שחברה הופכת למותג שהלקוחות אוהבים, היא למעשה מוציאה את עצמה מהתחרות והופכת להיות סמל, או אפילו סמל סטטוס.

קחו לדוגמא את חברת אפל, המוצרים שלהם לא בהכרח הכי טובים שיש בשוק, המחירים שלהם ממש לא זולים, ובכל זאת, יותר ויותר אנשים קונים רק את המוצרים עליהם מוטבע התפוח הכסוף ולא מוכנים לוותר עליו תמורת אף מותג אחר. לכן, במאמר הזה נדבר על כל נושא מיתוג העסק, בדגש על עסקים קטנים, שעדיין אין להם מיתוג, ומה שהם צריכים בעצם זה עיצוב גרפי לעסקים.

עיצוב גרפי לעסקים - איך למצוא מעצב?

הרבה בעלי עסקים קטנים ממעיטים בכוחם של המעצבים המקצועיים ונותנים לאחיינית שלהם או לאחיהם הקטן לעצב עבורם לוגו, פליירים, פוסטים לפייסבוק ואתר. מה שהם לא מבינים, שמה שיעשו אותם אנשים שעושים להם "טובה" ומעצבים להם, הם בעצם יעתיקו את הדברים הכי בנאליים מהמתחרים שלהם ויעשו עיצובים בינוניים ומשעממים שלא תורמים בשום צורה למיתוג העסק.

עיצוב גרפי לעסקים משמש כמקצוע רציני מאוד שלעיתים מחייב גם תואר ראשון ואנשים העוסקים בכך יודעים בדיוק מה משדר כל צבע על כל גווניו, במה לוגו עגול שונה ממרובע והאם מספיק רק השם או שיש צורך גם בסמל מסויים. בנוסף, הדקויות העיצוביות האלה תמיד מתעדכנות ולכן לוגו שהיה נראה טוב ב-2010, רוב הסיכויים שהיום יראה מיושן למדי וכמובן אף עסק לא מעוניין במיתוג מיושן.

כמובן שזה לא נגמר רק שם, יש צורך בבנייה ויזואילית לאתר אינטרנט בצורה מקצועית שתגרום למשתמש להישאר באתר ואם יש אפשרות העיצוב יגרום לו גם להתקשר או לקנות, צריך גם שהמודעות בפייסבוק ובגוגל יהיו תואמות לקו העיצובי של העסק.

אז אם נסכם זאת בדרך פשוטה, המיתוג העיצובי של העסק חייב להיות מקצועי וככל שתשקיעו במעצב טוב ויקר יותר כך תקבלו תמורה טובה יותר. זו השקעה חד פעמית להמון שנים קדימה שבלעדיה העסק לא יוכל להתקדם ולהתפתח לזירה של ה'גדולים'.

עיצוב גרפי לעסקים - מה חשוב לדעת?

עיצוב גרפי לעסקים - מה חשוב לדעת?

נחלק את הדברים החשובים לסעיפים בגלל שבזכות הידע הזה תדעו בדיוק אם עומד מולכם מעצב גרפי מקצועי או שהוא חאפר שיתחיל לגמגם מולכם כשאתם מדברים איתו על הנושאים האלה:

  • ספר מותג – ספר מותג כולל בתוכו את הלוגו כמובן, את תרשים הזרימה של הלוגו והקווים המנחים שלו וזה למקרה ובשלב מסוים יהיה צורך לשנות בו קווים מסוימים, ומפת צבעים שלפיהם יעוצבו שאר הדברים של העסק החל משלטי חוצות ועד לפוסטים באינסטגרם. כל אלו כמובן נכללים רק בדפי העיצוב בספר שכולל בתוכו בין היתר את כל ערכי המותג, החזון וכו'.
  • וקטורי – עיצוב גרפי לעסקים תמיד יהיה בנוי מצבעים וקטוריים (ציוריים) ולא ריאליסטיים כיוון שהעיצוב חייב להתאים גם לדיגיטל וגם להדפסה. לוגו שכולל בתוכו המון הצללות, צבעים דהויים מעורבבים אחד בשני וכיוצא בזה אוליי יראו טוב דרך מסך הסמארטפון אבל ברגע שזה יצא להדפסה זה יראה כגוש לא ברור והצבעים לא ישארו אותם צבעים כפי שנראו על המסך.
  • מינימליזם – אם בעבר, עד תחילת שנות ה-90 בערך הייתה מגמה עיצובית שככל שהמיתוג צבעוני יותר, מושקע יותר ועמוס יותר בצורות וכיתובים כך זה משדר יותר מסרים ללקוחות ובכך המותג יבלוט יותר, מאז דברים השתנו ומינימליזם נהייתה אומנות של ממש. מעצב גרפי מקצועי ידע לדעת ליצור בדיוק את הלוגו/האתר/דף נחיתה המושלם עבור העסק שלכם, ולאחר מכן להוריד ולמחוק כל דבר שרק ניתן כדי להשאיר כמה שפחות.
  • מי אתם ומה העסק שלכם מייצג – לפני שהמעצב מתחיל ליצור עיצוב גרפי לעסקים עליו ליצור בריף מפורט ככל הניתן על עסק שלכם. הוא צריך לדעת לאיזה מטרה הוקם העסק, מי הם הלקוחות שלו, מה החזון של העסק, איזה מוצרים/שירותים הם מוצרי הדגל של העסק, האם זה עסק אינטרנטי או לא, האם יש שירות לקוחות לעסק או שהכל מבוצע דיגיטלית, אפשר להמשיך את הרשימה הזאת בלי סוף וזה כמובן תלוי בכם, כבעלי עסקים כמה מידע תדעו לתת למעצב על העסק שלכם כדי שידע למתג אתכם בצורה הנכונה ביותר.
  • זמן – עיצוב גרפי לעסקים כפי דיברנו על בניית ספר מותג יכול ואפילו אמור לקחת זמן רב למעצב מקצועי. מעצבים שמבטיחים לכם ליצור פרוייקט גדול תוך יממה זה משהו שצריך להדליק לכם נורה אדומה. מעצבים כאלה הם אינם מקצועיים ואת אותו השירות תוכלו לקבל גם בבתי דפוס שמעצבים את הפליירים לפי תבניות מוכנות מראש. מעצבים מקצועיים, בעיקר אלו העובדים עם החברות הגדולות יכולים לעבוד על ספר מותג במשך כחצי שנה על מנת לעשות אותו מושלם.
עיצוב גרפי לעסקים - למיתוג העסק

עיצוב גרפי לעסקים - קחו דוגמא

אם עוד לא הבנתם מה החשיבות של העיצוב והמיתוג לעסק שלכם, כדאי שתסתכלו ותלמדו מהחברות הגדולות בעולם, בעיקר כאלו שמגיעים מאותה הנישה כמוכם. בין אם אתן קוסמטיקאיות, רופאי שיניים, עורכי דין, מנהלים מוסך, מרצים או כל מקצוע אחר, תמיד אתם יכולים למצוא השראה אצל גדולי התחום וללמוד את דרכם בדרך לפסגה וכמובן שגם להתחקות אחריהם.

אלו המוכרים, נעשו מוכרים לא רק בגלל שהיו מקצועיים במיוחד בתחומם, הם ניהיו מוכרים כי זו הייתה אחת המטרות העסקיות שלהם ולהפוך למותג מוכר מתחיל במיתוג ומיצוב נכונים או יותר נכון מהבסיסי ביותר – עיצוב גרפי לעסקים.

קחו לדוגמא את הכיתוב הלבן המסולסל על הרקע האדום של קוקה קולה, אתם באמת צריכים לקרוא את הכיתוב כדי להבין שזו קוקה קולה? שאלה נוספת, מתי ראיתם בפעם האחרונה פרסומת קוקה קולה שמדברת על המשקה שלהם, על המרכיבים שלו, על איכותו או כל פרט אחר?

מה ההבדל בין עיצוב פרינט לעיצוב און ליין?

עיצוב גרפי לעסקים מתחלק היום לשני תתי נושאים, עיצוב פרינט (הדפסה) ועיצוב דיגיטלי (און ליין). ההבדל ביניהם אינו מהותי, מה שכן חשוב, כפי שצויין למעלה, שהצבעים בעיצובים אינם יכולים לזהור אחרת בהדפסה זה יראה מחריד, בנוסף, בפרינט חשוב לדעת האם זה יהיה על שקית בד, שלט חוצות או חולצה בגלל שבהתאם לכך גודל הפונט צריך להשתנות וכמות הטקסט ההגיונית שתופיע בעיצוב גם היא תשתנה.

השארת פרטים: