פרסום ממומן בגוגל

"עסק שלא קיים באינטרנט, לא קיים"

אין ספק ששמעתם על המשפט הזה, רואים אותו היום בכל מקום, וזאת מפני שאנשים היום מחפשים ומקבלים מידע נגיש ומיידי באמצעות הפלאפון הנייד שלהם, משלוחים מגיעים עד הבית, וכל חוויית הקנייה מעולם לא הייתה פשוטה יותר. אבל – מה השתנה בצד של נותן השירות? האם גם חוויית המכירה נהייתה קלה יותר?
התשובה: תלוי בחברת השיווק.

איך עובד מנוע החיפוש של גוגל?

מישהו מקליד ביטוי כלשהו בשורת החיפוש, בואו נניח שמישהו הקליד "איך עובד גוגל?", ברגע שהביטוי התקבל = החיפוש התחיל… עכשיו מנוע החיפוש של גוגל יבחר את התוצאות הנבחרות ויציג אותן לגולש, וככל שהאתר "חזק" יותר, כך הוא יקבל דירוג גבוה יותר. עד כה פשוט נכון?

אבל – חשוב לזכור שגם חברת גוגל העצומה היא עסק בפני עצמו, וחשוב להם מה שחשוב לכל עסק: להרוויח כסף. בדיוק מהסיבה הזאת, בגוגל קיימת אפשרות להריץ מודעות, אשר מקבלות עדיפות ומוצגות מעל כל התוצאות האורגניות האחרות, בעצם גוגל אומרים: "מי שמשלם לנו כסף – יופיע ראשון".

מה הן מילות מפתח?

למעשה מדובר בשאילתות חיפוש – רצף המילים בהם גולשים השתמשו בעת חיפוש בגוגל. לכל מילת מפתח או יותר נכון לכל ביטוי מפתח יש את נפח החיפושים והתחרות שלו. בחירה נכונה של ביטויי מפתח, שילוב של ביטויים קצרים וכלליים וביטויים ארוכים וממוקדים בדרך כלל מניבים את התוצאות הטובות ביותר.

מה כולל קמפיין פרסום ממומן בגוגל?

פרסום ממומן בגוגל
הידעת?
השארת פרטים מומלצת עבור העסק שלך!

פרסום ממומן בגוגל - שלבים לביצוע

מחקר וניתוח מילות מפתח

בשלב הראשון אנחנו נבצע מחקר מילות מפתח מקיף, בו נגלה איזה ביטויים אנשים מחפשים בגוגל, וכמה חיפושים כל ביטוי מקבל בחודש. לאחר מכן נחלק את קבוצות מילות המפתח לקטגוריות נפרדות, ועבור כל קטגוריה שונה תרוץ מודעה אחרת (על מנת להגדיל את אחוזי ההקלקות, ולהוזיל את עלות המודעות), לאחר מכן אנחנו נבצע הערכת ביצועים כדי לשער מה תהיה הצעת המחיר, כלומר "ביד", עבור כל ביטוי, ולבסוף נחלק כל ביטוי ל3 אפשרויות אשר נקראות [חיפוש מדוייק], "חיפוש כולל", +חיפוש +רחב. בסיום תהליך המחקר, הכל יוגש ללקוח בקובץ אקסל.

הקמת קמפיין לפי אסטרטגיית קבוצות:

לאחר שבחרנו את מילות המפתח, אנו נתכנן את האסטרטגיה של מבנה הקמפיין, ונתאם את חלוקת קבוצות המודעות האפקטיבית ביותר, נקים ונגדיר את הקמפיין, ונזין את מערך מילות המפתח המקיף אשר ביצענו בשלב הקודם.

יצירת מודעות

לאחר שהקמנו קמפיין פרסום ממומן בגוגל, הוא יכלול את כל מילות המפתח שבחרנו יחדיו לרוץ עליהן, לפי הקטגוריות השונות, וכעת השלב הבא הוא לעצב את כל המודעות השונות שאנחנו רוצים להתחרות עליהן בתחרות המכירה הפומבית של גוגל. בשלב זה אנחנו נגדיר סוגים שונים של מודעות, לדוגמה: טקסט, רספונסיב, שיחה וכ'ו, בנוסף נגדיר תוספי מודעה אשר יגדילו את נפח המודעה, ישפרו את תוצאת האיכות של גוגל, ויורידו את עלות הצעת המחיר ("ביד") עבור כל ביטוי.

הקמפיין באוויר!

הקמפיין באוויר! זהו, מישהו מחפש ביטוי רלוונטי לעסק שלך בגוגל, והעסק שלך מיד יופיע, ועכשיו זה הזמן לקחת את פעילות השיווק לרמה הבאה, ולהגדיל את אחוזי המכירות באופן משמעותי, באמצעות ווידוא שאתם מפתחים מערכת יחסים עם לקוחות פוטנציאליים, ונשארים איתם במעקב. אם תעלמו ללקוחות ולא תזכירו להם שאתם קיימים, הם לא ירכשו ואז לא תרוויחו כסף, הסוד להגדלת ההכנסה הוא להישאר בקשר דיגיטלי עם הלקוח = שיווק מחדש.

פרסום ממומן בגוגל
הידעת?
השארת פרטים מומלצת עבור העסק שלך!

קהלים מתחדשים עבור רשת המדיה:

בשלב זה, אנחנו נטמיע תוסף Tag Assist עם כלי אינטגרציות שונים של גוגל (לדוגמה Search Console, Analytics Tag Manager וכ'ו… לאחר מכן נעדכן תגיות וטריגרים (Tags + Triggers) לפי האתר והמוצר/שירות, ונגדיר סוגים שונים של קהלים אשר התעניינו בעסק שלכם, נפריד בין הקהלים אשר התעניינו באתר אבל מיד יצאו (מבלי להתעניין ברכישה) ובין קהלים אשר נכנסו לאתר והמשיכו את תהליך הרכישה עד העגלה, אבל התחרטו ברגע האחרון. לקהלים האלו אנחנו נריץ מודעות חוזרות, שיופיעו באתרים גדולים כמו Ynet, Walla, וכ'ו (אשר מוכרים שטחי פרסום לגוגל) כך שהלידים שלכם ימשיכו להיתקל בעסק שלכם בכל מקום באינטרנט. קיימת פוטנציאליות להמשיך לשטחי פרסום או למודעות בג'ימייל או מודעות ביוטיוב, אבל זהו שלב מתקדם ולכן נדבר על זה רק בהמשך התהליך.

עדכון ביד על בסיס יומי:

השוק תמיד משתנה, כל הזמן, בדיוק כמו שאתם בדיוק עכשיו שוקלים להיכנס לשוק, כך גם כן בדיוק עכשיו מישהו אחר החליט גם כן להיכנס לשוק, או שמישהו בדיוק יצא מהשוק, או שמישהו העלה את הצעת המחיר שלו (ביד), או הוריד את הצעת המחיר… ועל כן בכל יום יש להיכנס לקמפיין ולשנות את הצעות המחיר עבור מילות המפתח, כדי שלוודא גם שלא חורגים מהתקציב, וגם שמספקים לעסק שלכם את העלות האפקטיבית ביותר עבור המרה. וכך בכל יום ויום מעדכנים את הביד בהתאם לשינויים בשוק.

במה נמדדת הצלחה בפרסום ממומן בגוגל?

הופעה בדף ראשון:

כמובן שהצלחה בגוגל זה קודם כל להופיע בדף הראשון של תוצאות החיפוש, כמה שיותר גבוה.
אלא, שיש פרמטרים נוספים של הצלחה שחשובים לא פחות, ונרחיב עליהם מיד.

תקציב פרסום על ביטויים רלוונטיים בלבד

הדרך הטובה ביותר להסביר זאת היא באמצעות דוגמה: נניח שהשירות שאתה מציע הוא: דיג'יי שמנגן באירועים (חתונה, בת מצווה, וכ'ו) אבל – אתה לא מלמד וגם לא רוצה ללמד, רק אירועים בלבד. אוקיי, אז צריך לוודא שאתה לא מופיע במילות חיפוש אשר לא רלוונטיות אליך, כלומר – אתה כן תרצה שהמודעה שלך תקפוץ בתוצאות של "מחפשים דיג'יי לחתונה" או "דרוש דיג'יי לחתונה" אבל אתה לא רוצה שהמודעה שלך תקפוץ בביטוי "איך ללמוד להיות דיג'יי לחתונה" או "איך לפטר דיג'יי לחתונה" מפני שאלו חיפושים שלא רלוונטיים אליך (ויכולים לפגוע במודעות שלך). לכן חשוב מאוד לוודא שהמודעות שלך קופצות אך ורק במילות מפתח רלוונטיות, ושמנהל קמפיין השיווק שלך מקפיד על מילות שלילה.

ניתוח נתונים – עלות סופית להמרה:

בואו נניח שעל כל לקוח שרוכש ממך אתה מרוויח 100 ש"ח, ואתה מוכן להשקיע עד 25 ש"ח תמורת לקוח חדש, אם כך אז בשפה שיווקית זה אומר שהעלות הרצויה שלך להמרה היא עד 25 ש"ח. אלא שעבור כל ביטוי חיפוש שונה, תהיה הצעת מחיר שונה, בהתאם לתחרות בשוק אשר משתנה מדי יום ודורשת עדכוני הצעות מחיר לביטויים על בסיס יומי, ולכן חשוב לבצע ניתוח נתונים כדי לוודא שהקמפיין שלך נשאר אחיד עם המטרות העסקיות שלך.

למה אתה מחכה?
השאר פרטים וצמצם פערים מהמתחרים!