Digital Solutions. Marketing Experts

פרסום ממומן בגוגל.

פרסום ממומן בגוגל יכול לסייע לעסקים רבים להגדיל את ההכנסות ואת קהל הלקוחות שלהם. אך האם טקטיקת שיווק זו מתאימה לכל עסק? כל התשובות בעמוד הבא.

אחד מכלי השיווק הדיגיטליים האפקטיביים ביותר הוא פרסום ממומן בגוגל. גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם והאתר הנצפה ביותר. בשל כך, עסקים רבים, קטנים וגדולים, בוחרים לקדם את העסק שלהם באמצעות פרסום מודעות ממומנות במטרה להגדיל את תנועת הגולשים לאתר, להמיר את הגולשים ללקוחות וכך להגדיל את ההכנסות שלהם.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

"עסק שלא קיים באינטרנט,  לא קיים"

אין ספק ששמעתם על המשפט הזה, רואים אותו היום בכל מקום

וזאת מפני שאנשים היום מחפשים ומקבלים מידע נגיש ומיידי באמצעות הפלאפון הנייד שלהם, משלוחים מגיעים עד הבית, וכל חוויית הקנייה מעולם לא הייתה פשוטה יותר. אבל – מה השתנה בצד של נותן השירות? האם גם חוויית המכירה נהייתה קלה יותר? התשובה: תלוי בחברת השיווק.

מהו פרסום ממומן בגוגל?

כאשר גולשים מקלידים מילות חיפוש (המונח המקצועי לחיפושים אלו נקרא שאילתת חיפוש) ומחפשים שירות או מוצר מסוים, מופיעים בפניהם שני סוגים של תוצאות: תוצאות אורגניות ומודעות ממומנות.

תוצאות אורגניות כוללות את אותם אתרים שהגיעו למיקומים הראשונים באמצעות קידום אתרים אורגני, כלומר הם ביצעו באתר שלהם אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization) על מנת לשפר את המיקום שלו. כך למשל, מקדם האתרים הטמיע באתר מילות חיפוש, השיג קישורים ממקורות חיצוניים ושיפר את מהירות האתר.

לצד התוצאות האורגניות, ישנן מודעות ממומנות שהגיעו לעמודים הראשונים באמצעות פרסום ממומן בגוגל. בעלי עסקים יכולים לבנות בקלות מודעה המקדמת את העסק והאתר שלהם ולשלם לגוגל על מנת לפרסם אותה בתוצאות החיפוש.

המודעה תופיע בהתאם למילות המפתח שהגדרתם והרלוונטיות לתחום העסק שלכם. הדירוג של המודעות בתוצאות מנוע החיפוש משתנה לפי איכות המודעה והמחיר שהצעתם עבורה.

קרא עוד

מהן מילות מפתח?

למעשה מדובר בשאילתות חיפוש – רצף המילים בהם גולשים השתמשו בעת חיפוש בגוגל. לכל מילת מפתח או יותר נכון לכל ביטוי מפתח יש את נפח החיפושים והתחרות שלו. בחירה נכונה של ביטויי מפתח, שילוב של ביטויים קצרים וכלליים וביטויים ארוכים וממוקדים בדרך כלל מניבים את התוצאות הטובות ביותר.

קרא עוד

Info. Info. Info

מה כולל קמפיין  פרסום ממומן בגוגל?

The process

פרסום ממומן בגוגל -  שלבים לביצוע:

1

מחקר וניתוח
מילות מפתח

בשלב הראשון אנחנו נבצע מחקר מילות מפתח מקיף, בו נגלה איזה ביטויים אנשים מחפשים בגוגל, וכמה חיפושים כל ביטוי מקבל בחודש.

לאחר מכן נחלק את קבוצות מילות המפתח לקטגוריות נפרדות, ועבור כל קטגוריה שונה תרוץ מודעה אחרת (על מנת להגדיל את אחוזי ההקלקות, ולהוזיל את עלות המודעות), לאחר מכן אנחנו נבצע הערכת ביצועים כדי לשער מה תהיה הצעת המחיר, כלומר "ביד", עבור כל ביטוי, ולבסוף נחלק כל ביטוי ל3 אפשרויות אשר נקראות [חיפוש מדוייק], "חיפוש כולל", +חיפוש +רחב. בסיום תהליך המחקר, הכל יוגש ללקוח בקובץ אקסל לאישור סופי לפני השקת פרסום ממומן בגוגל.

קרא עוד

2

הקמת קמפיין לפי אסטרטגיית קבוצות:

לאחר שבחרנו את מילות המפתח, אנו נתכנן את האסטרטגיה של מבנה הקמפיין, ונתאם את חלוקת קבוצות המודעות האפקטיבית ביותר, נקים ונגדיר את הקמפיין, ונזין את מערך מילות המפתח המקיף אשר ביצענו בשלב הקודם.

קרא עוד

3

יצירת מודעות

לאחר שהקמנו קמפיין פרסום ממומן בגוגל, הוא יכלול את כל מילות המפתח שבחרנו יחדיו לרוץ עליהן, לפי הקטגוריות השונות, וכעת השלב הבא הוא לעצב את כל המודעות השונות שאנחנו רוצים להתחרות עליהן בתחרות המכירה הפומבית של גוגל.

בשלב זה אנחנו נגדיר סוגים שונים של מודעות, לדוגמה: טקסט, רספונסיב, שיחה וכו', בנוסף נגדיר תוספי מודעה אשר יגדילו את נפח המודעה, ישפרו את תוצאת האיכות של גוגל, ויורידו את עלות הצעת המחיר ("ביד") עבור כל ביטוי.

קרא עוד

4

הקמפיין באוויר!

הקמפיין באוויר! זהו, מישהו מחפש ביטוי רלוונטי לעסק שלך בגוגל, והעסק שלך מיד יופיע, ועכשיו זה הזמן לקחת את פעילות השיווק לרמה הבאה, ולהגדיל את אחוזי המכירות באופן משמעותי, באמצעות ווידוא שאתם מפתחים מערכת יחסים עם לקוחות פוטנציאליים, ונשארים איתם במעקב.

אם תעלמו ללקוחות ולא תזכירו להם שאתם קיימים, הם לא ירכשו ואז לא תרוויחו כסף, הסוד להגדלת ההכנסה הוא להישאר בקשר דיגיטלי עם הלקוח = שיווק מחדש. אופציית Remarketing קיימת בפרסום ממומן בגוגל באמצעות רשת החיפוש.

קרא עוד

5

קהלים מתחדשים עבור רשת המדיה:

בשלב זה, אנחנו נטמיע תוסף Tag Assist עם כלי אינטגרציות שונים של גוגל (לדוגמה Search Console, Analytics Tag Manager וכו'… לאחר מכן נעדכן תגיות וטריגרים (Tags + Triggers) לפי האתר והמוצר/שירות, ונגדיר סוגים שונים של קהלים אשר התעניינו בעסק שלכם, נפריד בין הקהלים אשר התעניינו באתר אבל מיד יצאו (מבלי להתעניין ברכישה) ובין קהלים אשר נכנסו לאתר והמשיכו את תהליך הרכישה עד העגלה, אבל התחרטו ברגע האחרון.

לקהלים האלו אנחנו נריץ מודעות חוזרות, שיופיעו באתרים גדולים כמו Ynet, Walla, וכ'ו (אשר מוכרים שטחי פרסום לגוגל) כך שהלידים שלכם ימשיכו להיתקל בעסק שלכם בכל מקום באינטרנט. קיימת פוטנציאליות להמשיך לשטחי פרסום או למודעות בג'ימייל או מודעות ביוטיוב, אבל זהו שלב מתקדם ולכן נדבר על זה רק בהמשך התהליך.

קרא עוד

6

עדכון ידני
על בסיס יומי:

השוק תמיד משתנה, כל הזמן, בדיוק כמו שאתם בדיוק עכשיו שוקלים להיכנס לשוק, כך גם כן בדיוק עכשיו מישהו אחר החליט גם כן להיכנס לשוק, או שמישהו בדיוק יצא מהשוק, או שמישהו העלה את הצעת המחיר שלו (ביד), או הוריד את הצעת המחיר…

ועל כן בכל יום יש להיכנס לקמפיין ולשנות את הצעות המחיר עבור מילות המפתח, כדי שלוודא גם שלא חורגים מהתקציב, וגם שמספקים לעסק שלכם את העלות האפקטיבית ביותר עבור המרה. וכך בכל יום ויום מעדכנים את הביד בהתאם לשינויים בשוק.

קרא עוד

Goooooogle

יתרונות  פרסום ממומן בגוגל.

1

ניתן להגדיר מילות מפתח מדויקות או חלקיות

וכך להגיע בדיוק לקהל היעד שמחפש את השירות או המוצר שאתם מציעים. כך למשל, תוכלו להגדיר ״מספרה בתל אביב״ וכך למקד את התוצאות.

קרא עוד

2

ניתן למקד את קהל היעד שייחשף למודעה

בהתאם לנתונים הדמוגרפיים שלו, כמו מין, גיל, השכלה, תחומי עניין ושפה.

קרא עוד

3

ניתן לפרסם את המודעות הממומנות בכלים אחרים של גוגל

כמו הדואר האלקטרוני של גוגל – ג׳ימייל ובאתר לשיתוף סרטוני וידאו – יוטיוב (מאז שנת 2006 יוטיוב נמצאת בבעלותה של גוגל). כך תוכלו להגדיל את החשיפה של הגולשים למודעות שלכם.

קרא עוד

4

בניית הקמפיין פשוטה ונוחה לתפעול

כך שגם אם אין לכם ידע טכני תוכלו ליצור קמפיין ממומן בקלות רבה ובמהירות.

קרא עוד

5

שליטה בניראות
המודעה שלכם

 ולבחור את הטקסט ואת התמונה שיופיעו במודעה שלכם.

קרא עוד

6

מעקב בזמן אמת אחר ביצועי הקמפיין

כך שבהתאם לביצועים ולהצלחת הקמפיין תוכלו להחליט האם לשנות את המודעה ואת הנוסח שלה, לעצור את הפרסום או להמשיך את הקמפיין.

קרא עוד

7

תוצאות מהירות

בניגוד לקידום אורגני, הכרוך בתהליך ארוך ומתמשך של כמה חודשים, קידום ממומן מאפשר לכם להגיע לעמודים הראשונים של גוגל בלחיצת כפתור. אם אתם עסקים חדשים שנמצאים רק בתחילת הדרך, זו יכולה להיות דרך נהדרת לקדם את העסק שלכם.

קרא עוד

Gooooooogle

במה נמדדת הצלחה בפרסום ממומן  בגוגל?

הופעה בדף ראשון באמצעות פרסום ממומן בגוגל:

כמובן שהצלחה בגוגל זה קודם כל להופיע בדף הראשון של תוצאות החיפוש, כמה שיותר גבוה. אלא, שיש פרמטרים נוספים של הצלחה שחשובים לא פחות, ונרחיב עליהם מיד.

תקציב פרסום על ביטויים רלוונטיים בלבד

הדרך הטובה ביותר להסביר זאת היא באמצעות דוגמה: נניח שהשירות שאתה מציע הוא: דיג'יי שמנגן באירועים (חתונה, בת מצווה, וכ'ו) אבל – אתה לא מלמד וגם לא רוצה ללמד, רק אירועים בלבד.

אוקיי, אז צריך לוודא שאתה לא מופיע במילות חיפוש אשר לא רלוונטיות אליך, כלומר – אתה כן תרצה שמודעות פרסום ממומן בגוגל המייצגות את העסק שלך יקפצו בתוצאות של "מחפשים דיג'יי לחתונה" או "דרוש דיג'יי לחתונה" אבל אתה לא רוצה שהמודעות שלך יוצגו בביטוי "איך ללמוד להיות דיג'יי לחתונה" או "איך לפטר דיג'יי לחתונה" מפני שאלו חיפושים שלא רלוונטיים אליך (ויכולים לפגוע במודעות שלך).

לכן חשוב מאוד לוודא שהמודעות שלך קופצות אך ורק במילות מפתח רלוונטיות, ושמנהל קמפיין השיווק שלך מקפיד על מילות שלילה.

נתוני קמפיין חכם - פרסום ממומן בגוגל אדס

ניתוח נתונים – עלות סופית להמרה:

בואו נניח שעל כל לקוח שרוכש ממך אתה מרוויח 100 ש"ח, ואתה מוכן להשקיע עד 25 ש"ח תמורת לקוח חדש, אם כך אז בשפה שיווקית זה אומר שהעלות הרצויה שלך להמרה היא עד 25 ש"ח.

אלא שעבור כל ביטוי חיפוש שונה, תהיה הצעת מחיר שונה, בהתאם לתחרות בשוק אשר משתנה מדי יום ודורשת עדכוני הצעות מחיר לביטויים על בסיס יומי, ולכן חשוב לבצע ניתוח נתונים כדי לוודא שהקמפיין שלך נשאר אחיד עם המטרות העסקיות שלך.

כמה עולה פרסום ממומן בגוגל?

מודל התשלום עבור פרסום בגוגל נקרא PPC – Pay Per Click – כלומר תשלום לפי קליק. לפי המודל הזה, אתם משלמים רק כאשר גולש הקליק על המודעה שלכם ונכנס לאתר או לעמוד נחיתה שבניתם. ניתן להגדיר מראש את התקציב שאתם מעוניינים להשקיע בפרסום, ובהתאם לתקציב שהחלטתם להשקיע גוגל תעדכן אתכם מהו אחוז ההקלקות הצפוי על המודעה שלכם.

מערכת הפרסום הממומן בגוגל היא מעין מכירה פומבית – ישנן שאילתות חיפוש פופולריות מאוד כך שהעלות של כל קליק צפויה להיות יקרה יותר, לעומת שאילתות חיפוש שאינן נפוצות ועבורן המחיר על כל קליק הוא נמוך יותר. אז איך תדעו האם כדאי לכם להשקיע בקידום ממומן בגוגל?

פרסום ממומן בגוגל - נתוני קמפיין ברשת החיפוש

למי מתאים לפרסם בתשלום בגוגל?

חשוב לדעת שפרסום ממומן בגוגל משתלם בהתאם להחזר ההשקעה שלכם מהפרסום. בדרך כלל פרסום ממומן מתאים לבעלי מקצועות חופשיים שיכולים להשיג החזר השקעה גבוה. החזר השקעה, הנקרא בשפה המקצועית ROI=Return Of Investment, הוא מדד כלכלי להערכת הכדאיות של פעולה הכרוכה בהשקעת זמן או כסף. כדי להבין מהו החזר ההשקעה, יש להשוות בין עלות ההשקעה לבין ההכנסה הנובעת כתוצאה מההשקעה. הדרך לחשב את החזר ההשקעה הוא לפי הנוסחה – הכנסה פחות הוצאה לחלק להוצאה.

נניח לדוגמה שיש לכם עסק ללימודי אונליין ועל כל סטודנט חדש שמגיע אליכם אתם מרוויחים 10 אלף שקלים. נניח שהשקעתם על פרסום תקציב של 1,000 שקלים. אז החזר ההשקעה שלכם – 10 אלף שקלים – 1000 שקלים / 1000 שקלים = 9. במקרה כזה, אין ספק שישתלם לכם להשקיע בפרסום ממומן בגוגל משום שמדובר בהחזר השקעה גבוה מאוד. העצה שלנו היא לבחון את ביצועי הקמפיין במסגרת זמן קצובה.

בהתאם לתוצאות ולהחזר ההשקעה, תוכלו להחליט האם משתלם לכם להשקיע במודעות ממומנות בגוגל או שעדיף לכם לבחור בשיטות שיווק אחרות.

מה תקבלו  מאיתנו?

1

יצירת מודעות בשוטף

חשוב ליצור מודעות על בסיס קבוע בכדי לייצר מגוון ו"תחרות פנימית" בין המודעות כדי להשאיר את המוצלחות ביותר. מדובר בתהליך A/B Testing קלאסי בפרסום ממומן בגוגל שמטרתו לא רק להוביל לכמה שיותר המרות אלא גם להקטין עד כמה שניתן את עלות ההמרה הממוצעת.

קרא עוד

2

הגדלת ראש ויזמות שיווקית

קיים הצורך להגדיל ראש, להציג הצעות לשיפורים עסקיים וליוזמות שיובילו לשיפור ההמרות. מומלץ לדבר עם הלקוחות ולהתעניין במוצרים או שירותים שהם מספקים, במצב השוק ולראות איך אפשר להגדיל את החשיפות ולהבליט את הבידול העסקי והמסרים הנכונים.

קרא עוד

3

ניתוח האתר

מנהל קמפיינים יכול לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר אך כל עוד יש תקלות / מקום לשיפור באתר או בדף הנחיתה יהיה קשה להביא את התוצאות הרצויות ללקוח. שיפור הנעות לפעולה, אופטימיזציית מהירות וחוויית משתמש, תקינות טכנית ועוד עשויים להשפיע על ביצועי הקמפיינים בפרסום ממומן בגוגל.

קרא עוד

4

עדכונים שוטפים

אחת הבעיות המרכזיות בהתנהלות מול לקוחות וכמובן גם בפרסום ממומן בגוגל היא "קמצנות במידע" שמספקים ללקוח. בין אם הדבר נובע מחוסר זמן, תשומת לב ירודה או שחיקה לאורך זמן, חובה חובה ושוב חובה! לשתף את הלקוח בנעשה ולתת לו תחושה שהוא נמצא בידיים טובות. ביצועי קמפיינים ומודעות, נתונים על הקהל, תקציבים ועוד עשויים לתת תחושות טובות ללקוחות.

קרא עוד

5

דו"ח חודשי

בפרסום ממומן בגוגל, כמו בכל אמצעי שיווק באשר הוא, ניתן להפיק דו"ח מקוצר או מפורט עם הנתונים שמעניינים באמת את הלקוחות. לכל חברת שיווק שמכבדת את עצמה יש תבנית דו"חות קבועה שמכילה את מפרט העבודה שנעשתה עבור הלקוחות, בתצוגה נוחה וברורה. הדו"ח נשלח במינימום של אחת לחודש, תלוי במה שסוכם בהסכם ההתקשרות.

קרא עוד

Blog Blog Blog

מאמרים בנושא פרסום ממומן בגוגל.