הכנה לראיון עבודה בהייטק – אם לא התקבלתם, כנראה שלא הקשבתם לנו

הכנה לראיון עבודה בהייטק

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

רוב התחומים עמוסים במאות ואלפי מתמודדים ומבקשי עבודה איך מתבלטים? איך נותנים נוקאאוט לשאר המתמודדים ותופסים את עיניהם של מגייסי כוח אדם? במאמר הבא נדבר על ההכנות המקצועיות, החשיבות החברתית ומה פחות כדאי לעשות בזמן הכנה לראיון עבודה בהייטק.

הפן המקצועי

חלקכם בטח יחשבו כי הכנה לראיון בהייטק כוללת בעיקר את הצד המקצועי שנחשב לחשוב ביותר, אך לא בהכרח זה המצב. בהחלט תלוי במראיין ובסוג העבודה אך באופן כללי ראיונות הופכים להיות יותר ויותר קלילים עם השנים אבל על הפן החברתי תכף נדבר. 

בקשר להכנה המקצועית, חשוב מאוד לנסות ולעבור על כל החומרים המקצועיים הרלוונטיים לפני הראיון, לקרוא באינטרנט, לבדוק מה טרנדי, אילו שינויים עדכניים התרחשו לאחרונה בתחום. אני אישית תמיד האמנתי בסימולציות ובתרגול מענה לשאלות שנשאלו בעבר (לא חסרות באינטרנט שאלות נפוצות, בכל תחום). נסו להכנס לראש הבוחן ולחשוב אילו יכולות רלוונטיות לתפקיד, מה סביר להניח שיצפו שאדע לענות וגם לבצע.

החמירו עם עצמכם, גם בהקשר של השאלות וגם בפירוט התשובות ובדוגמאות שיינתנו.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

הכנה לראיון עבודה בהייטק - חיי חברה בארגון

מנהלים רבים בשנים האחרונות מבינים כי ללא חיי חברה בארגון העבודה המשותפת לא תחזיק לטווח הרחוק. שמים היום דגש רב על עניין השייכות לארגון ושמירה על מוטיבציה לטווח רחוק, בין היתר באמצעות: ערבי חברה, Happy Hour, חדרי משחקים ועוד.

מתמודדים שיראו קשיים חברתיים כאלה ואחרים או כאלה שמבחינה מנטאלית לא מתאימים פעמים רבות ייפסלו, ללא כל קשר ליכולות המקצועיות שלהם. מהסיבה הפשוטה שמנהלים מחפשים עובדים למספר שנים לכל הפחות ומי שאינו מרוצה מבחינה חברתית פשוט יקח את הרגליים ויעזוב ואף יגרום לאחרים לעזוב בשל פגיעה במרקם החברתי.

דע מאיפה באת ולאן אתה הולך

קיבלתם טלפון או מייל וזומנתם לראיון? מעולה. התחילו בקריאה אודות החברה אליה אתם מתמיינים, הכנסו לתוצאות החיפוש בגוגל וחפשו את שם החברה, הכנסו לאתר שלה ולעמוד הפייסבוק. שליפה של נתונים או אזכורים הנוגעים לחברה במהלך ראיון עבודה יכולה לטרוף את הקלפים לטובתכם ולמצוא חן בעיני מגייסים.

חשוב מאוד להערך לשאלות אודות מקום העבודה הקודם – "דע מאיפה באת ולאן אתה הולך", במילים אחרות: למה עזבת ולמה אתה רוצה להתקבל אלינו?

בהחלט שאלות טריקיות שצצות במהלך הכנה לראיון עבודה בהייטק, שיכולות לבדוק אמינות (במידה ותרצו לאשר את דברי המתמודד מול המעסיק הקודם), מתן תשובות תחת לחץ והתנהגות כלפי מקומות עבודה קודמים, דבר שבהחלט יכול לבשר על העתיד לבוא במידה והמתמודד ימשיך שלב במיון למשרה הנחשקת.

תתפלאו, הראיון הוא גם בשבילכם

ראיון עבודה הוא דו צדדי וחשוב לזכור זאת. לפני שאתם נכנסים ללחץ וחושבים שאתם נמצאים לפני הזדמנות חייכם (תרגעו, רוב הפעמים יהיה מדובר בתחנה נוספת בקריירה שלכם) תהיו חייבים להבין כי קיימים מצבים בהם החברה מעוניינת בשירותיו של המתמודד אך הוא זה שמסרב.

הסירוב יכול להתקבל כתוצאה מפערי ציפיות שכר, תנאי עבודה או אופי העבודה. יכול מאוד להיות שהגעתם למקום שחשבתם שהוא גדול פיזית, עם מספר רב של עובדים, מטבח וחדר משחקים ובסופו של דבר מדופן בסוג של Open Space, שזה לא רע אבל אולי זה לא מה שתואם לחזון סביבת העבודה שלכם.

הכנה לראיון עבודה היא חובה ולא רשות

הכנה לראיון עבודה בהייטק - קודם כל תגשו, אחר כך תחליטו

אחרי שהבנו כי ראיון עבודה הוא בהחלט דו צדדי הגענו למסקנה הפשוטה שקודם כל יש לגשת, לשמוע, לבדוק, להתנסות ולהגיע מוכנים יותר לראיון הבא. אל תמהרו לתת תשובה חיובית (אלא אם כן אתם במצב שלא מאפשר לכם להתמהמה).

מכל ראיון עבודה לומדים משהו שיתרום לכם בהמשך הדרך ויתווסף לנסיון החיים שלכם. בסופו של דבר, כמו תמיד – ברגע שמתנסים וחווים משהו ככה מתרגשים ממנו פחות, לטוב ולרע. אז כנסו לאתר "דרושים", "AllJobs" או "JobMaster" ותתחילו להגיש מועמדות!

לסיכום: נסו להיות קלילים, אני אישית פחות מתחבר לכל הטיפים הקטנים שמפזרים ברחבי האינטרנט: "לא להסתובב בזמן סגירת הדלת", "לשבת זקוף", "לא לשים רגל על רגל", עזבו אתכם, הכל שטויות.

ככל שתעסיקו את עצמם בשטויות מהסוג הזה ותתעסקו בטפל ולא בעיקר אתם תאבדו ריכוז ודווקא אז, תעשו פדיחה שתזכר לרעה.

לאחר הכנה לראיון עבודה בהייטק, תבואו חזקים, עם בטחון וכריזמה ותתנו את כל מה שיש לכם, אם צריך, דברו יותר מהמראיין, מי שחוסך במילים ומתאפק מפסיד את "זמן המסך" היקר וזו שיטה מוכרת וידועה שמטרתה להביא לכמה שפחות טעויות – טעות בידי מי שבאמת הולך שבי אחר טענה זו.

הכנה-לראיון-עבודה-בהייטק-לא-סתם-עוד-ראיון
הכנה לראיון עבודה בהייטק - לא סתם עוד ראיון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים