צילומי תדמית לעסקים שמבינים את חשיבות הנראות הדיגיטלית

צילומי תדמית לעסקים שמבינים את חשיבות הנראות הדיגיטלית

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

צילומי תדמית לעסקים יכולים להתאים לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים כאשר מטרתם היא לייצג את בעלי העסק (או מייצגו) באופן מקצועי, מיטיב, המעביר את ערכי המותג מבלי להשתמש במילים. איכותם של צילומים אלו היא ביכולת להמחיש מסרי מותג, להעלות (במקרים מסוימים) את מדד האמינות ואף לתרום ליחס המרה.

מה מטרתם של צילומי תדמית לעסקים?

בסופו של דבר, על לקוח להבין באיזה עסק, מכל האפשרויות השונות – לבחור. כאשר ישנם עסקים מרובים בנישות שונות בשוק, שכל אחד מהם מבטיח דבר מה שונה או זהה, על הלקוח להצליח להבדיל בין העסקים השונים והצעותיהם השונות.

כשיש כל כך הרבה רעש, יכול מאוד להיות שצילומי תדמית יחתכו דרכו, באם הם נעשים כמו שצריך. למעשה, צילומי תדמית שכאלה יכולים גם להמחיש מה שמילים לא בדיוק יעבירו. ואם הם מעבירים זאת "כמו שצריך", יכול מאוד להיות שזה יעודד את הלקוח לקחת את הצעד הנוסף עם בית העסק ולסגור את העסקה. ובכך לסייע, כאמור, ליחס המרה.

צילומי תדמית לעסקים מעבירים את המסר הלא מדובר, הלא כתוב לכדי תמונה שמבהירה את הכל. צילומי תדמית שנעשים כמו שצריך יכולים להעלות לשמיים את מדד האמינות, כמו גם להמחיש את מה שהעסק מייצג כדרך האלמנטים המבדלים של המותג, המתבטאים בצילומים. במילים אחרות, מדובר בערוץ וויזואלי לביטוי מסרי תדמית תת הכרתיים או כאלו שלא ניתן (או רצוי) לבטא בכתב.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

מה ערכם של צילומי תדמית לעסקים?

צילומי תדמית לעסקים נועדו להדגיש בלי מילים את המסר שהנהלת העסק רוצה להביע. אם ניקח לדוגמה חברת נעליים מפורסמת, אשר התפרסמה לאחר שהצהירה שתתרום זוג נעליים לאנשים במדינת עולם שלישי עבור כל זוג נעליים שנרכש מסחורתה, נשמע סיפור על חברה שהצליחה באופן מרקיע שחקים.

עצם כך שהיו אנשים שנעלו את הנעליים שלה, כבר היווה כפרסומת ניידת המבהירה לכל שמדובר באנשים "שתרמו לחברה", או תרמו לאנשים במדינת עולם שלישי זוג נעליים, כדרך רכישתם. מדובר בדימוי שמעביר המון מידע מבלי להגיד מילה.

זוהי דוגמה למעין צילומי תדמית לעסקים ומה שתדמית יכולה לעשות ברמה הסמלית. אמנם, אף אחד לא שלף מצלמה. ועם זאת, מדובר בדימוי שעשה גלים והעביר מסר בלי מילים. באותה מידה, בעלי החברה יכל היה להצטלם עם מאות אנשים ממדינת עולם שלישית כאשר כולם מחזיקים בזוג נעליים חדשות.

האם הצילום היה לכל הפחות מעורר עניין? האם הצילום היה מהדהד את מטרת המשימה של החברה? ניתן להניח שכן. זהו הכוח של לצלם את החוויה, של להעביר את המסר הבלתי מדובר כדרך צילומי תדמית איכותיים ומקצועיים.

האם מדובר בדרך לעשות רושם או ליצור חיבור?

יש הרואים בתהליך צילומי תדמית לעסקים כמעין דרך "לעשות רושם" על הלקוחות הפוטנציאליים. ובכן, אנו חושבים שזו ממש לא הנקודה. שכן, גם אם אנחנו, כבעלי עסקים, נראה תמונה של בעלי עסקים אחרים – נוכל לזהות בנקל את הזיוף או את הניסיון לעשות רושם.

למעשה, יש בניסיון לעשות רושם מעין מתח כזה המתבטא גם אם אותו אדם נראה לכאורה רגוע ובשליטה. על כן אי אפשר לעבוד על העין האנושית ומה שהיא יכולה לקלוט מתחת לפני השטח.

במקום, נרצה להציע שתהליך צילומי תדמית לעסקים נועד דווקא ליצור קשר עם הלקוח הפוטנציאלי. לפנות אליו ברמה הוויזואלית. לא רק כדרך מוצר או שירות, או פיסת טקסט ברשת – אלא כתמונה המבארת כל כך הרבה. הרבה יכול לעבור בדימוי וויזואלי: אנרגיה, וויב, שפת גוף ואף מטרתו האישית של בעל העסק.

מתוך כך, אפשר שהחיבור בין הלקוח למי שמופיע בתמונה יתרום למדד האמינות הקיים, כמו גם יתרום להמרות. שכן מי שרואים בעיניים, ונראה טוב "בעיני המלך", זוכה ליקרו.

בניית הרצאה מעניינת - עוזי שבת

מה ניתן לעשות עם התמונות שהתקבלו?

יש שיגידו שצילום זו דרך לבטא משהו שאלף מילים לא יספיקו. יש שיגידו שצילום היא דרך לאפשר לאנשים לעצור רגע, להכיר את האנשים מאחורי בית העסק שמציע להם דברים. יש שיגידו שצילומי תדמית לעסקים היא דרך להפוך דברים לאנושיים יותר.

להפסיק את המרדף אחר הקליק הבא, אחר המכירה הבאה, אחר המסר הפרסומי הבא – אלא לעצור, לשהות ולבסס קשר אנושי כדרך הרשת.

בין אם מדובר בתמונה המתנוססת על פני כתבת רשת ב-YNET, ובין אם מדובר בתמונה הנכללת בקמפיין פרסומי בפייסבוק, ובין אם מדובר בתמונה שמישהו ממחלקת השיווק של העסק החליט לצרף לפוסט ברשת החברתית.

מדובר במעין גישה, או מפתח, לכל המקומות בהם אנחנו רוצים לפרסם תמונות בהקשר עסקי, אך לא יודעים מה לפרסם.

ועם זאת, אין צורך לקחת זאת ברצינות. לא צריך ליצור את התמונה העסקית הטובה בעולם. צילומי תדמית לעסקים יכולים לכלול תמונות רשמיות ומקצועיות.

ועם זאת, יש לזכור שאנחנו אנשים, ואנחנו לא צריכים להיות "מעבר לזה". אין צורך להקרין הילה של הצלחה, או להראות שאנשי הצוות עסוקים או שיש המון ביקוש לטובין של החברה.

אפשר להראות את אנשי הצוות במקום הנוח, הנינוח שלהם ולהראות ללקוחות הפוטנציאליים שמדובר באנשים לכל דבר, בדיוק כמוהם, אשר הכינו עבור הלקוחות משהו מיוחד והם רוצים לחלוק.

ניהול אתרים - Digital Solutions

מה כולל תהליך צילומי תדמית?

תהליכי צילומי תדמית לעסקים יכולים לכלול מספר שלבים, לרבות בחירת הצלם עימו יש כימיה ושביכולתו לייצר תמונה "מושלמת" המביעה נהדר את האיכויות השונות של המותג ושל אנשי הצוות השונים.

ובאם מדובר בדף לעמוד שירות, ויש למעשה רק נותן שירות אחד – הרי שמתוך הכימיה עם הצלם אפשר שתיוולד תמונה מהממת, מרשימה המביעה באופן אינטואיטיבי את מהותו של אותו נותן שירות בקשריו עם לקוחותיו ובכלל. ניתן ליצור קשר עם אותו צלם טרם הצילומים "ולהרגיש" אותו, כדי לבחון אם יש הרגשה של נינוחות והשראה (מעבר להתרגשות, אם קיימת).

לאחר שנבחר צלם, יש לבצע תיאום ציפיות בעבור צילומי תדמית לעסקים. בין היתר, להגדיר אילו תמונות צריך שיהיה. האם מדובר בתמונות עבור עמוד שירות ספציפי? האם מדובר עבור תמונות לשיתופים במדיה החברתית? אולי לשם פרסומות שונות? על פי כן יש להגדיר מראש מהו התוצר הרצוי וכמה ממנו רצוי שיהיה.

חברה לקידום אורגני - שירות לקוחות לא פחות חשוב

מה התוצר הסופי?

בשלב זה ניתן להתכוונן לצילומים, לזהות מה בית העסק רוצה עד שמגיע הרגע לצילומי תדמית לעסקים. ברגע שהגיע, אפשר פשוט להיפתח בנינוחות ולתת לקסם לקרות. כשלאחר מכן לצלם יהיה חומר גלם לעבד ולערוך.

ניתן לאפשר לו לבחור את התמונות הטובות לטעמו ולשלוח לינק בהתאם, או לבקש גישה לכל חומר הגלם ולברור עצמאית תמונות מסוימות שחשוב לבית העסק שיהיו, מעבר למה שהצלם החליט לסנן. על הצלם, או מישהו מצוותו לערוך את התמונות כדי שיעברו ממצב טיוטה למצב של תוצר סופי ומוגמר.

העריכה יכולה לכלול הסרת פגמים, תיקוני תאורה, תיקוני צבע, העלמת אדמומיות וכיוצא בזה. כשלאחר מכן, בהתאם להסכם עם הצלם אפשר שיתקבל לינק להורדת התמונות.

במסגרת התהליך, ניתן לייצר צילומי תדמית לעסקים בכמות מרובה שיכולה לשמש את בית העסק למשך חודשים קדימה. ניתן ליצור עימנו קשר לקבלת פרטים נוספים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים