בונים דו"ח ללקוח? אלו הדברים שחייבים להופיע במצגת

דו_ח ללקוח ומה חשוב שיופיע בו

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

כאנשי שיווק דיגיטלי, אתם נדרשים להכין דו"ח ללקוח המפרט את מאמצי השיווק. מביצועי האתר בגוגל אנליטיקס דרך נתוני הקלקות מגוגל אקס – לפניכם כל מה שחשוב שיופיע בדו"ח. אחת המשימות של אנשי שיווק דיגיטלי היא הכנת דו"ח ללקוח. הדו"ח בנוי לרוב כמצגת והוא מפרט את הישגי הקמפיינים הדיגיטליים והפעולות שבוצעו. דו"ח זה מאפשר ללקוח להבין מהי בדיוק העבודה שביצעתם במהלך החודש, ואיך טקטיקות השיווק הדיגיטלי סייעו לקידום העסק שלהם.

דו"ח ללקוח מחזק את האמון בין הלקוח לאיש השיווק הדיגיטלי וגם עוזר לו להגיע לתובנות חשובות. באמצעות תובנות אלו, הלקוח יחד עם איש השיווק, יכולים להחליט יחד אילו אסטרטגית שיווק כדאי לנקוט בקמפיינים הבאים – מה עבד ומה לא.

כך אפשר למקסם את הצלחת השיווק הדיגיטלי ולהניב רווחים. אז הנה לפניכם כל מה שהדו"ח צריך לכלול:

ביצועי האתר מגוגל אנליטיקס

אחד הכלים השימושיים ביותר של אנשי שיווק בדיגיטל זהו גוגל אנליטיקס. זהו שירות של גוגל המאפשר לכם לבחון את הביצועים של אתרי האינטרנט השונים אותם אתם מקדמים. דו"ח ללקוח חייב לכלול נתונים מגוגל אנליטיקס כמו מספר הכניסות לאתר מדי יום, מספר הדפים שנצפו באתר, כמות הדפים הממוצעת שכל גולש צופה בה, זמן השהייה הממוצע באתר, מספר הפעולות שבוצעו באתר, שיעור הנטישה של דף הבית ואחוז המבקרים החדש באתר לעומת אחוז המבקרים החוזרים.

כדאי מאוד להציג את הנתונים באמצעות תרשימים, "פאי" וטבלאות, כך שהלקוח יוכל להבין אותם טוב יותר.

ביצועי קמפיינים

דו"ח ללקוח צריך לכלול גם את ביצועי הקמפיינים שביצעתם עבור הלקוח. אם מדובר בקמפיינים ממומנים בגוגל, הרי שעליכם לאסוף נתונים מגוגל אדס – מערכת המודעות בתשלום של גוגל. יש להציג נתונים כמו מספר החשיפות לקמפיין, מספר הקליקים על המודעה, ההמרות והעלות הממוצעת לכל המרה. אם ניהלתם קמפיינים ברשתות החברתיות, אז פייסבוק ואינסטגרם מאפשרות לכם להפיק דרך המערכת שלהן את הנתונים על ביצועי הקמפיין.

כך תוכלו לדעת כמה גולשים הקליקו על המודעות ברשתות החברתיות, ומהם המאפיינים הדמוגרפיים שלהם – בני כמה הם, מהו המיקום שלהם בארץ ומהם תחומי העניין שלהם. הנתונים האלו יסייעו לכם להגדיל את הצלחת הקמפיינים הבאים.

במידה והקמפיין שביצעתם היה במסגרת קידום אורגני בגוגל, תוכלו להשתמש במערכת מיקומים של SEO כמו ZEFO או Ahrefs.

אלו מערכת חכמות שיספקו לכם מידע הכרחי לגבי קידום האתר של הלקוח כמו בדיקת דירוגים במנוע החיפוש ביחס למתחרים של הלקוח. שימו לב שמידע המופיע כטקסט ארוך עלול להותיר את הלקוח מבולבל. לכן, גם בחלק הזה בדו"ח יש לשלב אינפוגרפיקה, טבלאות וגרפים, שיקלו על הצגת הנתונים באופן מסודר יותר.

דוח ללקוח - תנועה באתר

פעולות שבוצעו במהלך החודש

דו"ח ללקוח אינו יכול להיות שלם ללא פירוט על כל אותן פעולות שביצעתם במהלך החודש שחלף.

כך לדוגמה, תוכלו לציין שפרסמתם וקידמתם תכנים חדשים, עדכנתם את התפריט באתר, יצרתם אזורים חדשים באתר כמו עמוד גלריה ובלוג, שפתחתם עמוד עסקי חדש ברשתות החברתיות, שביצעתם מחקר מילות מפתח חדש, שהקמתם קמפיין חדש בגוגל ועוד. שימו לב שעליכם לציין אך ורק פעולות רלוונטיות שבוצעו באותו חודש, ולא לציין פעולות שכבר דיווחתם עליהם בדו"ח הקודם.

מגמות, המלצות ועדכונים

במסגרת דו"ח ללקוח, כדאי מאוד לשלב שקף הכולל המלצות להמשך העבודה. השקף הזה ימחיש את המומחיות שלכם ויתרום רבות לבניית אסטרטגיה שיווקית נכונה. כך למשל, תוכלו להמליץ על ביטויי מפתח שעדיין לא שולבו באתר ושצוברים פופולריות לאחרונה, להציע ללקוח לשפר את המהירות של האתר ואילו פוסטים כדאי לפרסם ברשתות החברתיות.

מומלץ להצביע גם על מגמות כלליות שמתרחשות בענף, כמו חיזוק הרשת החברתית טיקטוק. כדאי מאוד לתחום את ההמלצות ותכנית העבודה בלוחות זמנים. כך ניתן יהיה לעקוב בקלות רבה יותר אחר ביצועי התוכנית והמשימות שיש לבצע.

שקופית סיום

בסיום מצגת דו"ח ללקוח, ניתן להוסיף שקופית סיום הכוללת את פרטי הקשר שלכם כמו טלפון, מייל והאתר שלכם, ולהזמין את הלקוח לפנות אליכם אם יש לו שאלות ובירורים. כך תחזקו את האינטראקציה שלכם עם הלקוחות ותיתנו להם את התחושה שאתם תמיד זמינים עבורם. שקופית זאת יוצרת קשר אישי יותר עם הלקוח ומטרה לחזק את האינטראקציה ביניכם.

לסיכום, דו"ח ללקוח הוא חשוב ביותר בעבודת השיווק הדיגיטלי. ישנם אנשי שיווק שמוותרים עליו ואומרים ללקוח ש"הכל בסדר" ולא מפרטים לגבי עבודת השיווק. הלקוח שמשלם את מיטב כספו עלול להרגיש שהוא נמצא באפלה. הוא אינו יודע מה בדיוק אתם מבצעים וכיצד הפעולות שביצעתם סייעו לקידום האתר ועסק שלו. כדי למנוע זאת ולאפשר ללקוח להיות חלק פעיל מתכנית העבודה, עליכם להכין דו"ח שכזה מדי חודש.

אסור לפסוח על הכנת הדו"ח וחייבים להשקיע בו לצורך המשך עבודה פורה מול הלקוח. הדו"ח יחזק את שביעות הרצון של הלקוח, ויגרום לו להרגיש שהוא נמצא בידיים טובות. בהצלחה!

דוח ללקוח - שקופית סיום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים