איך ליצור הנעה לפעולה שמביאה תוצאות?

אמצעי הנעה לפעולה

אם אתם רוצים להגדיל את כמות הלידים שלכם ואת מספר הפניות אליכם, חשוב מאוד שתשקיעו בהנעה לפעולה.

תפקידה של הנעה לפעולה הוא לעורר בגולשים את הדחף ליצור עמכם קשר או לבצע רכישה. כך תעשו זאת נכון.

עם כל הכבוד לערוצי השיווק השונים כמו רשתות חברתיות או מודעות ממומנות בגוגל, עליכם לזכור שאלו רק האמצעים ולא המטרה.

כשהגולשים שלכם נכנסים לאתר שלכם, לא די בכך שתספרו על היתרונות שלכם ועל הבידול שלכם מול המתחרים. עליכם לגרום להם לבצע פעולה מסוימת שתניב לכם בסופו של דבר רווחים.

כזאת, שתהפוך אותם מלקוחות פוטנציאליים ללקוחות חדשים. זוהי למעשה, הנעה לפעולה.

מהי הנעה לפעולה?

"לשיחת ייעוץ ללא עלות צרו עמנו קשר", "דברו איתנו", "הזמנות אחרונה לרכישה במחיר מנצח" – אלו רק חלק מהדוגמאות של מהי הנעה לפעולה.

הנעה לפעולה (באנגלית: Call To Action) היא שיטה שמטרתה לעודד ואף לדחוף את הגולשים שלכם לפעול – להשאיר את הפרטים שלהם בטופס צור קשר, להתקשר אליכם או לשלוח לכם מייל, להירשם לניוזלטר שלכם, לעקוב אחריכם ברשתות החברתיות או לרכוש בחנות המקוונת שלכם.

באמצעות הנעה לפעולה, תצליחו להגדיל את ההכנסות שלכם, להרחיב את קהל הלקוחות שלכם ותקדמו את העסק שלכם להצלחה.

מדוע הנעה לפעולה היא כל כך חשובה?

חשוב להבין שהגולשים הם חסרי סבלנות. מחקרים מצאו כי מרבית הגולשים מקדישים 15 שניות בלבד לשיטוט באתר חדש.

בשל כך, אנחנו חייבים ללכוד את תשומת ליבם בזמן החסד הזה, ולשכנע אותם שאנחנו נספק להם את השירות או המוצרים שהם מחפשים.

גם אם האתר שלכם מושקע ומעוצב לפי הסטנדרט הגבוה ביותר, אם לא הצלחתם לשכנע את הלקוח שהוא חייב לפנות אליכם, הרי שפספסתם את המטרה.

תוכן טוב ואיכותי ככל שיהיה, אם לא תופיע בו הנעה לפעולה באופן ברור ובולט, לא תצליחו להשיג את מבוקשכם. הלקוח יאבד עניין במהירות, ינטוש את האתר ויעבור לאתר של המתחרה.

הנעה לפעולה יוצרת השפעה פסיכולוגית עמוקה על הגולשים שלנו. היא משדרת להם את המסר שהם חייבים לפנות אליכם או לרכוש במהירות, אחרת הם עלולים לפספס את עסקת חייהם.

לכן, חשוב מאוד ליצור הנעה לפעולה ברחבי האתר שלכם, ובשאר הנכסים הדיגיטליים שלכם ברחבי הרשת. כך תהפכו את האתר שלכם ואת העמודים העסקיים שלכם לממירים.

טיפים ליצירת הנעה לפעולה

קביעת המטרה של ההנעה לפעולה

לפני שאתם יוצרים הנעה לפעולה, עליכם להגדיר מהי המטרה שלכם. האם אתם מעוניינים להגדיל את מספר הפניות של הגולשים בטופס צור קשר? האם אתם רוצים להגדיל את היקף המכירות המקוונות באתר שלכם? או אולי להרחיב את קהל הנרשמים לניוזלטר? בהתאם למטרה שלכם, כך תוכלו להבין מהי ההנעה לפעולה המתאימה ביותר.

מיקום הנעה לפעולה

כידוע, פרסום של מאמרים באתר עשוי לקדם אתכם מאוד בגוגל, וגם למתג אתכם כאוטוריטות בתחום שלכם.

כאשר אתם כותבים מאמר, מומלץ לשלב את ההנעה לפעולה באמצע המאמר ופעם נוספת בסיום המאמר באמצעות משפטים שיניעו את הגולשים לפנות אליכם או לרכוש באתר.

בנוסף לכך, הנעה לפעולה צריכה להופיע במיקומים שונים באתר שלכם, למשל בעמוד הבית ובעמוד צור קשר.

היא צריכה להופיע במודעות ממומנות בגוגל, ובכל הנוגע לרשתות חברתיות, מומלץ לשלב את ההנעה לפעולה בסיום הפוסטים שבעמוד העסקי שלכם וכן בעמוד האודות שלכם.

הכנסת קישורים

כאשר יוצרים הנעה לפעולה, צריך להקל על הגולשים בביצוע הפעולה שאנחנו רוצים שהם יבצעו. לא די בכך שתכתבו "צרו עמנו קשר".

עליכם להכניס היפר קישור לטופס יצירת קשר, או לחלופין להוסיף את פרטי הקשר שלכם – מספר הטלפון, המייל שלכם וכו'. כאשר המטרה שלכם היא שהגולשים יבצעו רכישה באתר, לאחר משפט המניע לפעולה יש לתת לינק לרכישת המוצרים שלכם.

אם המטרה היא שהגולשים יירשמו לניוזלטר שלכם, יש להוביל אותם לטופס הרשמה. בדקו שוב ושוב שהלינקים שאתם מכניסים תקינים ואינם שבורים. הדבר האחרון שאתם רוצים זה לגלות שבמשך כמה חודשים הקישורים שלכם באתר הובילו לעמודי שגיאה.

כפתורי הנעה לפעולה

דרך יעילה נוספת של הנעה לפעולה היא באמצעות הטמעה של כפתורים המובילים את הגולשים לפנות אליכם.

כפתורים הכוללים את הלוגו של פייסבוק או אינסטגרם יובילו את הגולשים לעמודים העסקיים שלכם ברשתות החברתיות כך שהם יוכלו להצטרף כעוקבים שלכם. כפתור המוביל לצ'אט בוואטסאפ שלכם, הוא יעיל ושימושי מאוד, ויאפשר לגולשים ליצור עמכם קשר במהירות ובנוחות מירבית.

אם יש לכם מסעדה, מומלץ להטמיע כפתור להזמנת משלוחים דרך אפליקציית "וולט" או כפתור להזמנת שולחן במסעדה. חשוב מאוד שהכפתורים יופיעו במיקומים בולטים באתר ובסרגל שילווה את הגולש בכל דף שאליו הוא נכנס.

לעיצוב הכפתורים יש גם השפעה על הגולש – הקפידו על כך שהכפתורים יהיו צבעוניים ושהצבע שלהם יהיה מנוגד לצבע הרקע שמאחוריהם.

בנוסף, חשוב לדעת כי לצבע יש משמעות פסיכולוגית עלינו – ירוק למשל מסמל צמיחה והתחדשות, אדום מסמל התרגשות ועוצמה, סגול מסמך יצירתיות ודמיון, כחול מסמל אמון, כתום מסמל אכפתיות, צהוב מסמל אופטימיות ואפור מסמל רוגע. הבחירה בצבע הכפתור תלויה ברגע שאתם מנסים להעביר לגולשים שלכם ובאופי של קהל היעד.

הנעה לפעולה יצירתית

כאשר אתם מנסחים הנעה לפעולה, נסו לחשוב מחוץ לקופסה. משפטים כמו "צרו עמנו קשר" הם גנרים מדי ועלולים שלא להניב לכם את התוצאות הרצויות.

במקום זאת, הכניסו הנעה לפעולה שתהיה יצירתית, מעוררת סקרנות ומלהיבה. למשל, אם יש לכם עסק של בישול ביתי תוכלו לכתוב: "צרו קשר ותגלו מה בישלנו לכם". משפט כזה ילכוד את תשומת הלב של הגולשים שלכם ויעודד אותם לפנות אליכם.

הנעה לפעולה קצרה ותמציתית

הנעה לפעולה צריכה להיות קצרה ובאורך משפט אחד, אם עדיפות לשניים-שלוש מילים. כאמור, לגולשים שלנו אין סבלנות רבה, לכן אל תלאו אותם במשפטים מסורבלים וארוכים.

המסר שלכם חייב לעבור באופן תמציתי וקולע, כדי שהגולשים יפנימו אותו וילחצו על הכפתור או הקישור המבוקש.

התחברו לגולשים שלכם

המפתח להנעה לפעולה מוצלחת, הוא להיכנס לנעליים של הגולשים שלכם ולהבין את הצרכים שלהם. מה הם בדיוק מחפשים? מה מעניין אותם? ערכו מחקר על קהל היעד שלכם וכך תבינו מה יגרום להם ללחוץ על טופס צור קשר.

בנוסף לכך, חשוב מאוד שתדברו ללב של הגולשים שלכם. בימינו, האינטראקציה עם הגולשים חשובה מאין כמוה. הגולשים רוצים להרגיש שהם מוערכים ושהם לא עוד מספר ברשימת הלקוחות שלכם.

בשל כך, במקום לכתוב משפטים קרים ופורמליים כמו "השאירו פנייה לקבלת מידע נוסף", כתבו: "אנחנו כאן כדי לשוחח עמכם". כך, אתם מביעים אכפתיות רבה ויוצרים תחושת חמימות שהגולשים יוכלו להתחבר אליה.

יצירת תחושת דחיפות

כדי לעודד את הגולשים לבצע פעולה באתר, עליכם לעורר בהם תחושת דחיפות. שאם לא יבצעו את הפעולה בזמן הקרוב, הם עלולים להפסיד.

כך למשל, אם יש לכם מבצע לזמן מוגבל, אל תכתבו: "כל הנעליים ב-50% הנחה". במקום זאת, כתבו: "רכשו עוד היום נעליים ב-50% הנחה.

אל תפספסו את ההזדמנות!" סימן הקריאה משתלב היטב בהנעה לפעולה מהסוג הזה, משום שהוא מדגיש את הדחיפות של המבצע שעלול להיגמר בכל רגע.

הענקת הטבה

כדי לשכנע את הגולשים ליצור עמכם קשר, כדאי מאוד לשלב בהנעה לפעולה הטבה כלשהי.

למשל, "צרו עמנו קשר ותיהנו משיחת ייעוץ ללא עלות", או "הירשמו לניוזלטר וקבלו קוד קופון לרכישה באתר".

אנשים אוהבים מתנות, וכל הטבה שכזאת עשויה לעודד אותם לבצע את הפעולה הנדרשת. השתמשו במילים כמו חינם, ללא תשלום, או ניסיון, ותיווכחו לראות כמה פניות תקבלו.

אל תהיו אגרסיביים מדי

אמנם עליכם לעורר בגולשים את הדחף לבצע פעולה, אך חשוב שלא תהיו אלימים ואגרסיביים מדי.

כשאתם נכנסים לחנות בגדים ומרגישים שהמוכר מנסה "לדחוף" לכם בגד בכוח, סביר להניח שתירתעו ותצאו מהחנות. לכן, נסו לעדן את ההנעה לפעולה ולא לתת לגולשים להרגיש שאתם לוחצים עליהם מדי.

עמוד תודה על הפנייה

לאחר שהגולשים מילאו את טופס יצירת הקשר או ביצעו רכישה באתר, חשוב מאוד שיופיע מולם עמוד תודה.

כתבו משפטים כמו "תודה על פנייתכם. אנו ניצור עמכם קשר בהקדם", או "תודה על הרכישה.

אנו נשלח לכם בהקדם את ההזמנה". כך אתם תרגיעו את הלקוחות שהפנייה שלהם הגיעה אליכם ושהיא נמצאת בטיפול, וגם הם ירגישו שאתם מעניקים להם שירות טוב ושהם חשובים לכם.

בדיקות A/B

בדיקות A/B נועדו כדי לבחון שינויים בין הגרסה הקיימת לגרסה החדשה. כאשר אתם מכניסים הנעה לפעולה, מומלץ לבחון עד כמה היא יעילה וממירה.

השתמשו בכלים לניתוח התנהגות גולשים כמו גוגל אנליטיקס ובדקו כמה פניות אתם מקבלים מגולשים כאשר ישנה הנעה מסוימת לפעולה.

אם אינכם מרוצים מכמות הפניות, נסו לשנות את ההנעה לפעולה – הכניסו למשל כפתור מעוצב במקום טקסט, שנו את ניסוח הטקסט, שנו את המיקום של ההנעה לפעולה וכו'.

לאחר מכן, ערכו שוב בדיקה. אם כמות הלידים גדלה, הרי שהשינוי מבורך. אם חלה דווקא ירידה בכמות הלידים, תוכלו תמיד להחזיר את הגרסה הקודמת של ההנעה לפעולה או לחשוב על גרסה שלישית. שיהיה בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תוכן עניינים

קטגוריות
הפופולריים ביותר
חייגו 052-3257284 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!
עקבו אחרינו