יתרונות השימוש של וואטסאפ לעסקים

יתרונות השימוש של וואטסאפ לעסקים

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

וואטסאפ לעסקים. האם זה שווה את זה? מה הם יתרונות השימוש? האם נכון יהיה לשלב וואטסאפ בקמפייני השיווק שלך? ובכן, כתבה זו תשתדל לתת מעט פרטים. יש לציין, כי וואטסאפ היא כבר אפליקציית המסרים המיידיים הכי פופולרית ויכולה לפתוח שווקים חדשים.  יש לציין כי וואטסאפ אכן מגיעה עם שירות לקוחות והזדמנויות שיווקיות שונות. מעבר לזה, מדובר בכלי גמיש שיכול לשמש כערוץ שיווק פרסונלי יותר מול לקוחותיך.

מה הפוטנציאל של וואטסאפ לעסקים?

מקורות מסוימים אומרים כי יש מעל לשני מיליארד אנשים שעושים שימוש בוואטסאפ. כך שאפשר לראות את האפליקציה כמעין לידרית בעולם האפליקציות.  וואטסאפ זמינה ברוב המדינות. יש שיגידו כי הפופולאריות של האפליקציה היא היותה חינמית לחלוטין, בעודה מחליפה שירותי מדיה אחרים, אשר בהתאם לחבילת התקשורת – עלולים לעלות כסף. 

על כן, מדובר בדרך חביבה לשמור על קשר גם בין ארצות. השימוש בוואטסאפ פשוט יחסית, ורבים האנשים שיכולים להבין כיצד להשתמש בה בקלות מרובה.  בשורה התחתונה, וואטסאפ לעסקים היא הדרך השיווקית לפתוח ערוץ תקשורת מול המוני האנשים שבכל מקרה כבר עושים שימוש באפליקציה.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

אילו עוד סיבות יש לעשות שימוש באפליקציה?

וואטסאפ לעסקים היא אפליקציה אשר מאפשרת לשמור על ערוץ פתוח, בתקשורת בזמן אמת, עם לקוחות החברה. במקום לשלוח אימייל, אפשר לשלוח הודעה. נכון להיום, יש אנשים שיעדיפו לפתוח הודעה מאשר לקרוא מייל. 

יש שיגידו, כי 80 אחוזים מהודעות הוואטסאפ נקראות בחמש הדקות הראשונות. מי שמדד זאת, בדק ומצא כי להודעות וואטסאפ שיעור פתיחה של 98 אחוזים, ו-45-60 אחוזי לחיצה.

כיצד וואטסאפ לעסקים יכולה לסייע ביצירת חיבור בין עסקים ללקוחות?
פלטפורמה זו מאפשרת ליצור חיבור אישי ופרסונלי. הודעות ישירות ללקוח, זו דרך להציע הן שירות לקוחות והן הצעות מותאמות אישית.  ניתן לשלוח פרטי חשבון, לעדכן הזמנות ולספק סיוע אישי – אחד על אחד. ניתן לשאול שאלות, להציע מוצרים או שירותים בהתאמה אישית, על בסיס מה שעולה בשיח. 

ואם מחברים וואטסאפ לעסקים ל-CRM (באם יש לך), אפשר שיופיעו לך גם מידעים נוספים לגבי הלקוח שלך. ובכך, בכלל, לנהל תקשורת יותר מיודעת לגבי האדם שנמצא בצד השני של הוואטסאפ.

מה לגבי תקני אבטחה ואימות?

וואטסאפ לעסקים נהנה מכל תקני האבטחה והאמינות של וואטסאפ. כל שיחות הוואטסאפ מוצפנות. די נחמד לעסקים, שרוצים לשלוח פרטים רגישים ללקוחותיהם. 

אם כי, יש שיגידו כי ההצפנה של וואטסאפ לא חזקה או שלמה כמו באפליקציות אחרות, דוגמת סיגנל. אך לא בדקנו זאת באופן אישי. יתרה מכך, כל חשבונות וואטסאפ לעסקים עוברים הליך אימות מחייב, על מנת שהלקוחות ידעו שמדובר בערוץ מאומת. יש למעשה אפשרות להגיש בקשה לקבל "ווי ירוק", המהווה מעין סממן אישור.

ללקוחות "מהצד השני", יש אפשרות להשפיע על בקרת האיכות של משתמשי הפלטפורמה. כלומר, הם יכולים לחסום או לדווח על חשבון עסקי מסוים, כך שיש דרך לבצע בקרה פנימית לערוצים מהימנים.

מה עוד וואטסאפ לעסקים יכולה להציע בגזרת הקמפיינים האינטראקטיביים?

יכול להיות כי אחד היתרונות המשמעותיים של וואטסאפ לעסקים, הוא יכולתה להציע טווח נרחב של פורמטים, ותכנים אינטראקטיביים להודעות עסקיות. ישנן רשימות, קריאות לפעולה, לינקים, תמונות, סרטונים, קבצים מצורפים ומוצרים, כך שהנמענים יכולים לשחק עם הקמפיין אינטראקטיבית מאשר פשוט לקרוא אותו. 

יתרון ייחודי נוסף, הוא שהודעות פרסומיות יכולות להיות ארוכות יותר ממסרונים רגילים (1,000 תווים). כך שהודעת וואטסאפ לעסקים יכולה להיות כמעט שווה להודעת מייל שיווקי. וואטסאפ לעסקים כוללת גם את האפשרות להפעיל מענה אוטומטי (מי ששולח הודעה לערוץ הוואטסאפ העסקי  מקבל מענה אוטומטי עם מסר מותאם אישית), קטלוגי מוצר ניתנים לשיתוף וניהול אנשי קשר.

כיצד וואטסאפ לעסקים יכולה לסייע בתקשורת יעילה עם לקוחות?

יתרון מעניין נוסף עבור וואטסאפ לעסקים, הוא היכולת לקבל הודעות מקליינטים. כלומר, הלקוחות יכולים ליצור קשר מיוזמתם אם הם רוצים משהו, מבלי לגשת לאתר. 

כך שיש כאן רמת נגישות מעניינת, שיכולה לסייע ללקוחות לקבל מענה על הבקשות שלהם. מה שיכול לתרום לשימור ומשיכת לקוחות. יש מחקר שמצא כי 53 אחוזים מהצרכנים יעדיפו לרכוש מחברה שניתן לפנות אליה ישירות בהודעה.

וואטסאפ לעסקים מצעיה דרך פרקטית וקלה להרחיב את ערוצי השיווק שלך, ומידת המעורבות של הלקוחות שלך בשווקים חדשים. במילים אחרות, הפלטפורמה משמשת הן כערוץ תמיכה והן כערוץ שיווק. 

ניתן לענות על שאלות, לקבל הזמנות, לפתור בעיות ולשלוח עדכונים תוך כדי הרצת קמפייני שיווק בהודעות ישירות ללקוח. למעשה, API מאפשר למשתמשים להשתמש בחשבון עסקי יחיד עם מספר מרובה של משתמשים, מכשירים ומספרי טלפון. 

כן, גם מספרי טלפון וירטואליים. ובכך ניתן לחבר מספר אנשי תמיכה ו/או שיווק לאותו חשבון וואטסאפ לעסקים.

וואטסאפ לעסקים - עוזי שבת

מה הן אוטומציות בתקשורת עם לקוח?

וואטסאפ לעסקים מציעה תגובות אוטומטית לפניות לקוח. במילים אחרות, ניתן ליצור תגובות אוטומטיות ומוכנות מראש, על מנת לנהל את התקשורת עם הלקוחות הפונים. 

אם יש תשובות שניתן להעניק להם מבלי להעניק מענה אישי, באופן יעיל, רלוונטי ומתאים – זה יכול להוות יתרון לכל הצדדים. ובכך ניתן גם להאיץ את הטיפול בפניות לקוח ולהפחית מכמות הפניות הנכנסות. כי הן הרי, מקבלות טיפול באופן אוטומטי. 

מעבר לכך, ניתן לשלוח הודעות של "נחזור בקרוב ונקרא בקרוב", או לכוון למסמך של "שאלות נפוצות". ניתן כמובן לבנות רצף אוטומטי של תשובות, על מנת להתייחס לשאלות נפוצות, להציג שירות חדש או לאסוף פידבק על שירות שניתן.

מעבר לנושא האוטומציות, וואטסאפ לעסקים מאפשרת לדבר עם הלקוח בלא מעט דרכים. בין אם כדרך שילוח הודעות והכרזות, אימות הזדהות, תזכורות, עדכוני סטטוס – ושלל סוגים אחרים של הודעות שניתן לשלוח. במקום לשלוח אימיילים נוספים פר פעולה רצויה, ניתן להוסיף הודעות וואטסאפ למיקס. בייחוד אם הודעה מיידית תהיה רלוונטית ונוחה יותר מאשר מייל.

כיצד וואטסאפ לעסקים יכולה לסייע לחשיפה ותקשורת עם הלקוח?

וואטסאפ לעסקים יכולה להוות הזדמנות נוספת לחשיפה. שכן, לכל פרופיל יש תמונת פרופיל ממותגת, קישור לאתר, כתובת וכן הלאה. כלומר, יש את האפשרות למלא את הפרטים הללו בפרופיל. 

יש אפשרות להעמיד למכירה חלק או כל המוצרים, בפרופיל וואטסאפ לעסקים על מנת להראות לאנשים מה העסק שלך מציע – ממש בתוך האפליקציה. זה כשלעצמו יכול לעודד הגדלת חשיפה למותג ולשירותים שלך.

הפלטפורמה מאפשרת לעסקים לצבור מנויים תוך שימוש בקודי QR. מדובר בדרך קלה יחסית למשוך לקוחות פוטנציאליים "מהעולם הפיזי", אל העולם הדיגיטלי. ניתן לדוגמה, לחלק קודי QR מודפסים באירוע פיזי כלשהו, או לתלות על פוסטר, ולהנחות לקוחות פוטנציאליים לסרוק אותם ובכך להירשם לדיוור כדרך וואטסאפ לעסקים. ובכך, כמובן, להישאר בקשר עם העסק. 

ניתן גם לכלול קודי QR תוך תקשורת פיזית עם הלקוח. לדוגמה, בכרטיס ביקור, או בדואר פיזי או אפילו בתוך קופסה עם מוצר פיזי שהגיע עד אליו. זה כשלעצמו, יכול לסייע ללקוחות להבין איך לגשת לשירות הלקוחות של העסק דרך הוואטסאפ ולהבין כיצד לקבל תמיכה ישירה דרכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים