שיווק בפייסבוק

שיווק בפייסבוק – למה חשוב לשים לב?

פייסבוק מהווה פלטפורמה נהדרת לקידום עסקים קטנים וגדולים כאחד. לפניכם כל הדרכים לשיווק בפייסבוק שיעזרו לעסק שלכם לצמוח.

מאז שפרצה לחיינו בשנת בשנת 2004, פייסבוק הפכה לרשת החברתית המצליחה ביותר. בפייסבוק ישנם יותר מ-2.3 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, מתוכם 6.6 מיליון משתמשים בישראל.

עם כמות גולשים רבה כזו, אין פלא שעסקים רבים בוחרים בפייסבוק כפלטפורמה לשיווק העסק שלהם.

בין אם אתם חברה גדולה ובין אם יש לכם עסק קטן, שיווק בפייסבוק יסייע לכם להגדיל את כמות הכניסות לאתר שלכם, להרחיב את קהל הלקוחות, לחזק את זהות המותג שלכם ולגרום לעסק שלכם להצליח. לפניכם כל מה שחשוב לדעת לגבי שיווק בפלטפורמת Facebook.

שיווק בפייסבוק באמצעות דף עסקי

פרסום בפייסבוק לעסקים תוך שימוש בדף עסקי הוא כלי אידיאלי ובסיסי להצלחה בפלטפורמה הזו (ובאינסטגרם).

הוא מאפשר לכם לבנות את זהות המותג, לקדם את השירותים או המוצרים שאתם מציעים, לשתף תמונות וסרטונים המתכתבים עם ערכי המותג, ולנהל אינטראקציה עם קהל היעד שלכם.

שיווק בפייסבוק באמצעות דף עסקי, זהו למעשה הקשר הישיר שלכם עם הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם. לכן חשוב להיכנס לנעליים שלהם ולהבין אילו פוסטים ועדכונים הם היו רוצים לקבל מכם.

העמוד העסקי צריך לכלול תוכן שייתן ערך מוסף לעוקבים שלכם, לכן אל תעמיסו אותו בפרסומות. אם למשל יש לכם עסק למוצרי איפור, שלבו טיפים יעילים לאיפור, פרסמו מדריכי איפור והכניסו סקרים שיאפשרו לכם לקבל פידבקים וללמוד על ההעדפות של הלקוחות.

שיווק בפייסבוק באמצעות קידום אורגני וקידום ממומן

יש שתי דרכים עיקריות של שיווק בפלטפורמה הפופולרית בעולם: קידום אורגני וקידום ממומן.

קידום אורגני הוא למעשה ניהול העמוד העסקי שלכם ללא תשלום. המטרה שלכם בקידום אורגני היא שהפוסטים שאתם מעלים יהפכו להיות ויראליים בזכות היותם מעניינים, מצחיקים ומקוריים. ככל שגולשים רבים יותר ייחשפו לפוסטים שלכם, כך המותג שלכם יתחזק ואתם צפויים ליהנות מגידול בקהל הלקוחות.

לצד קידום אורגני, ניתן להשתמש בשיטת קידום ממומן. אלו מודעות בתשלום המופיעות באזור נבחר בצד, או בעמוד של הפיד (תחת הכותרת ממומן).

קידום ממומן בפייסבוק מאפשר לכם להגדיר את קהל היעד שייחשף למודעה שלכם לפי נתונים דמוגרפיים (כמו מין, גיל ותחומי עניין), ובהתאם לאפשרות המיקוד של קהל היעד שבחרתם והתחרות בענף שלכם נקבע מחיר פרסום המודעה.

ניתן לעקוב בזמן אמת אחר ביצועי הקמפיין הממומן, ולפי הישגי הקמפיין להחליט אם להחליף את המודעה, להמשיך את הקמפיין הפרסומי או לעצור אותו.

לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית:

שיווק בפייסבוק באמצעות עריכת תחרויות

עריכת תחרויות נושאות פרסים היא עוד טקטיקה יעילה של שיווק בפייסבוק. אנשים נהנים לקבל מתנות במיוחד של מותג שהם אוהבים, כך שתוכלו לחזק את הקשר עם קהל הלקוחות שלכם.

בנוסף לכך, תחרויות יעזרו לכם לקדם את העסק שלכם ולהגדיל את החשיפה שלו בפני גולשים שעד כה לא הכירו אותו. כאשר יוצרים תחרות, חשוב שהיא תתכתב עם ערכי המותג שלכם, עם השפה והזהות שלו.

הפרס שתציעו צריך להיות מספיק אטרקטיבי ומושך על מנת לעורר בגולשים רצון להשתתף בתחרות, אך אל תבחרו בפרס מוגזם שיעלה לכם ביוקר.

בנוסף, הקפידו שהתחרות לא תהיה קלה מדי ושתכלול אתגר מסוים כדי להגביר את המוטיבציה של הגולשים, ויחד עם זאת שלא תהיה מורכבת וקשה מדי.

יש לתחום את התחרות בפרק זמן מסוים, ולפרסם תקנון לתחרות העומד בתקנון ובתנאים של פייסבוק.

כאשר אתם פותחים בתחרות, מומלץ לקדם אותה גם בעמוד העסקי וגם באמצעות קידום ממומן בפייסבוק. כך תוכלו למקסם את פוטנציאל התחרות ולחשוף אותה בפני גולשים רבים.

שיווק בפייסבוק באמצעות שידור לייב

בשנת 2016 פייסבוק פיתחה את הכלי פייסבוק לייב (Facebook Live) המאפשר לעמודים עסקים ולעמודים פרטיים ליצור סרטון בשידור חי.

זוהי טקטיקת שיווק בפייסבוק יעילה במיוחד, משום שהיא מסייעת לכם לבנות עם העוקבים שלכם מערכת יחסים ואמון. בניגוד לסרטון רגיל, סרטון לייב מאפשר לגולשים לשאול אתכם שאלות על העסק שלכם ולהגיב להם באופן מיידי.

שידור חי יוצר מעורבות רבה בקרב הגולשים, ומוביל לחשיפה אורגנית רבת עוצמה. אם החלטתם לעלות סרטון בשידור חי, חשוב לעשות זאת דרך העמוד העסקי שלכם ולא דרך העמוד הפרטי, על מנת לשדר מקצועיות וקשר למותג.

הקפידו לפרסם פוסט המקדם את השידור החי כמה ימים לפני מועד השידור, וגם ביום של השידור עצמו אל תשכחו לפרסם תזכורת.

ישנם כאלו המעלים שידור חי באמצעות הטלפון הנייד. שידור שכזה נראה חובבני ועלול ליצור רושם רע על העסק שלכם.

חשוב שהשידור יתבצע באמצעות המחשב שלכם שיש בו גלישת אינטרנט איכותית. יש לנהל את השידור עם תאורה טובה ולא לשבת בחדר אפלולי.

בין אם אתם מצטלמים לסרטון או עובד אחר מטעמכם, זכרו שהאדם המצולם הוא הפנים של העסק שלכם, לכן יש להקפיד על איפור ולבוש מקצועי. בנוסף, ענו על השאלות של הגולשים בצורה עניינית ואל תשכחו להודות להם על כך שהצטרפו לשידור החי, זה הרי חלק בלתי נפרד מפרויקט שיווק בפייסבוק.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר