בניית פורטלים – שלב אחרי שלב

בניית פורטלים - שלב אחרי שלב

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

החלטתם להקים פורטל משלכם? לפניכם כל מה שחשוב לשים לב אליו בעת בניית פורטלים.

כמו שאתם בטח יודעים, נוכחות דיגיטלית היא חשובה מאין כמוה עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד. עסקים רבים בוחרים להקים אתר תדמית או אתר מסחר אלקטרוני בו הם מוכרים את המוצרים שלהם, אך קיים אתר אינטרנט מסוג אחר – פורטל. פורטל הוא למעשה אתר אינטרנט המכיל דפי מידע שונים המספקים מידע רב. הם כוללים בדרך כלל מנוע חיפוש ומגוון שירותים כמו דואר אלקטרוני, פורומים, בלוגים ומשחקים.

כאשר מדברים על בניית פורטלים, ניתן לבנות פורטל כללי כמו למשל ynet או וואלה שתוכלו למצוא בהם כתבות במגוון רחב של נושאים החל מרכב, דרך אופנה ועוד חדשות כמובן. הסוג השני הוא פורטל עסקי שמתמקד בתחום מסוים כמו למשל מחשבים ומעניק לגולשים מידע רב על התחום. כמו כן, ישנם פורטלי אינדקס הכוללים הפניות לעסקים שונים השייכים לאותו ענף.

כיצד בניית פורטלים יכול לעזור לעסק שלכם?

בניית פורטלים יכולה מאוד לקדם את העסק שלכם. זהו ערוץ שיווקי נוסף שיאפשר לכם להציג את המוצרים או השירותים שאתם מציעים ולהגיע לקהלים חדשים שאולי לא שמעו עליכם בעבר. היתרון של פורטל הוא השימושיות שלו – יש בו את כל המידע שגולש צריך כאשר הוא מחפש איש מקצוע, ולכן אם גולש נכנס לפורטל בו אתם מופיעים, יש סיכוי גבוה שהוא יפנה אליכם.

חשוב מאוד שתפרסמו את הפרטים שלכם בפורטל לצד המתחרים שלכם, על מנת שלא תאבדו לקוחות פוטנציאליים. הפורטל גם יהפוך אתכם לאוטוריטות בתחום שלכם, ימצב אתכם כמקצועניים ויניע את הגולשים לפעולה – יצירת קשר עמכם. כך תוכלו להגדיל את ההכנסות שלכם.

מעבר לכך, כמנהלי פורטל אתם צפויים להניב רווחים רבים ממנו. ראשית, מאותם עסקים שאתם מקדמים. מרבית הפורטלים דורשים תשלום עבור קידום של כל עסק, והדבר מהווה הכנסה פסיבית נהדרת. שנית, תוכלו להרוויח מפרסום של באנרים, תוכן שיווקי, שיווק שותפים ועוד. לפורטלים יש בדרך כלל קהל גולשים גדול, כך שעסקים רבים ישמחו לשלם לכם בתמורה לפרסום.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

מה חשוב שיופיע בפרופיל שלכם בעת בניית פורטלים?

כאשר עובדים על בניית פורטלים המיועדים לקידום עסקים מנישה מסוימת, יש לשים לב שלכל עסק צריך להיות פרופיל אישי. באותו פרופיל חשוב שיופיעו פרטי הקשר שלכם, תחומי העיסוק, השירותים שאתם מציעים או המוצרים שאתם משווקים, המיקום של בית העסק שלכם, הטלפון, המייל, וכן לינקים לעמודים שלכם ברשתות החברתיות – פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין וכו'.

בניית פורטלים נועדה כאמור לקדם עסקים, ולכן חשוב שבפרופיל שלכם יופיעו פרטי האודות שלכם.

ספרו על הקמת העסק, מה הוביל אתכם להקים אותו, מה הייחוד שלכם מול המתחרים, מה היתרונות שלכם, מה הרקע המקצועי וההשכלה שלכם (אם אתם עוסקים במתן שירות כמו עריכת דין), ומדוע בעצם כדאי לפנות אליכם.

ישנם פורטלים שמאפשרים גם להוסיף סרטון תדמית לפרופיל. אם יש לכם אפשרות כזאת, כדאי מאוד לשלב סרטון תדמית של העסק שלכם. תוכן ויזואלי הוא מושך מאוד את הגולשים והמסר שלו ייקלט במהירות ובקלות בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

אז הנה לפניכם כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם בעת בניית פורטלים.

בניית פורטלים מצריכה בחירת נישה

כפי שציינו, ישנם פורטלים כללים שבהם תוכלו למצוא מגוון רחב של נישות, אך בניית פורטל עבור בעלי עסקים חייבת להתמקד בנישה מסוימת. כך לדוגמה, אם יש לכם חנות בגדים, סביר להניח שתוכלו לתרום מהידע שלכם בתחום האופנה ולא בתחום הרפואה למשל. בחירת הנישה מאפשרת למשוך את קהל היעד שבאמת מתעניין בתחום שלכם וכך תוכלו להמיר את אותם גולשים ללקוחות חדשים.

חשוב מאוד לערוך מחקר שוק ולבדוק מה המתחרים שלכם עושים בתחום.

האם קיימים פורטלים אחרים בנישה שלכם? מהם היתרונות והחסרונות של כל פורטל? חשוב לבחון את התחרותיות בתחום על מנת להבין מהו הבידול שלכם וכיצד ניתן למשוך את הגולשים להיכנס דווקא לפורטל שלכם. לצד מחקר שוק, בניית פורטלים צריכה לכלול גם מחקר אודות קהל היעד. בחנו מיהו קהל היעד שלכם, מהם המאפיינים הדמוגרפיים שלו ובאילו אתרי אינטרנט הוא נוהג לבקר.

בניית פורטלים - חיפוש נישה ייחודית

בניית פורטלים מצריכה חשיבה על המודל העסקי 💡

ישנן דרכים רבות מהם תוכלו להרוויח מהפורטל שלכם: דרך אחת היא באמצעות הפניות הגולשים לאנשי מקצוע בתחום מסוים. כך למשל, תוכלו להוסיף טופס ליצירת קשר בכתבה על החלקה יפנית, ולהעביר את הלידים למעצבי שיער בתמורה לעמלת תיווך.

אפשרות אחרת היא להציע לבעלי עסקים לכתוב כתבות מקצועיות בתשלום בנישה שבה הפורטל שלכם עוסק. כך גם אתם תרוויחו תוכן ותשלום מבעלי העסקים, ובעלי העסקים יוכלו לקדם את העסק שלהם באמצעות המאמרים.

אפשרות שלישית היא להטמיע פרסומות ובאנרים של בעלי עסקים או של מפרסמים אחרים שישלמו עבור המודעות כסף רב עבור פרסום. חשוב לפנות באופן יזום לבעלי העסקים, להציג בפניהם את המודל העסקי שלכם ולשכנע אותם לשתף עמכם פעולה, זהו הבסיס לבניית פורטלים.

בנוסף למודלים האלו, תוכלו לבחון הקמה של תוכן למנויים בלבד. ישנם פורטלים כמו ״הארץ״ למשל שההכנסה שלהם מבוססת על כתבות בתשלום. הגולשים המעוניינים לקרוא את הכתבות, נדרשים לעשות מנוי לפורטל. בארצות הברית המודל הזה מצליח מאוד, וישנם אתרי אינטרנט רבים שבהם אפשרות קריאת המאמרים פתוחה רק בפני מנויים.

יחד עם זאת, קחו בחשבון שזוהי שיטה שתוכלו לנסות רק לאחר שהפורטל שלכם צבר פופולריות רבה ותנועת גולשים גדולה. סביר להניח שיהיה קשה לשכנע אנשים לעשות מנוי לפורטל שנמצא עדיין בחיתוליו.

בניית פורטלים - מודל עסקי שמצליח בכל העולם

בנייה של פורטל איכותי מצריכה כתיבת תוכן 🖊️

התוכן הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בעת בניית פורטלים. יש לעדכן את הפורטל בתדירות גבוהה עם מאמרים איכותיים, מקוריים ומעניינים. כמנהלי הפורטל, לא תמיד יהיה לכם זמן להקדיש לכתיבת תוכן, לכן מומלץ מאוד לפנות לאנשי תוכן מקצועיים. מומלץ לבחור בכותבי תוכן שיש להם ניסיון בכתיבה של מאמרים בנישה של הפורטל שלכם.

אפשרות אחרת היא לפנות למומחים בתחום שיכתבו מאמרים בתמורה לקידום השם שלהם ולהפניות של לקוחות פוטנציאליים. מעבר לתוכן הכתוב, אל תשכחו גם לעדכן תוכן וידאו ותמונות. כדי שהפורטל שלכם יהיה באמת מושך, חשוב לשכור גרפיקאי שמתמחה בעיצוב תמונות ובאנרים, ועורך וידאו שיוכל לערוך עבורכם סרטונים מעניינים שישתלבו היטב עם הכתבות בפורטל.

חשוב לוודא שהתמונות הן איכותיות מאוד ובעלות רזולוציה גבוהה, ושהסרטונים ערוכים היטב ואינם ארוכים מדי.

בניית פורטלים מצריכה בניית אסטרטגיה שיווקית

לאחר שהפורטל שלכם יהיה עשיר בתוכן, זה הזמן לקדם אותו. ישנן דרכים רבות לקידום פורטלים: באמצעות קידום אורגני או קידום ממומן בגוגל, קידום ברשתות החברתיות, קידום באמצעות האימייל, קידום באמצעות שיווק שותפים ועוד.

לכל שיטת שיווק ישנם היתרונות והחסרונות שלה, וחשוב להיוועץ עם איש מקצוע על מנת לבנות את אסטרטגיית השיווק שמתאימה ביותר לפורטל שלכם. מומלץ מאוד להציב יעדים לכל אסטרטגיית שיווק ולבחון את ההישגים של השיווק בזמן אמת.

בניית פורטלים מצריכה חשיבה על העיצוב

כמו כל אתר אינטרנט, גם פורטל חייב להיות עם עיצוב המותאם למטרה שלו ולקהל היעד. כך לדוגמה, פורטל לעורכי דין צריך לשדר מראה קלאסי ונקי, בעוד שפורטל המאגד אנשי מקצוע מתחום המסיבות יכול להיות צבעוני יותר. עליכם לזהות את המאפיינים של קהל היעד שלכם ולהגדיר מהי מטרת הפורטל, ובהתאם לכך תוכלו להחליט על העיצוב המתאים. מומלץ מאוד להיעזר בגרפיקאים מקצועיים ומנוסים שידעו לבחור את הטון העיצובי הנכון עבור הפורטל שלכם, כך שגם יתאים למיתוג העסקי שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים