חוויית משתמש – ממה היא מורכבת ולמה היא צריכה לעניין אתכם?

חוויית משתמש

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

כאשר אתם פותחים את דלת הבית שלכם לאורחים, כך אתם גם פותחים את "דלת האתר" לגולשים ברחבי הרשת. כבעלי עסקים המיוצגים בין היתר ע"י אתר בית באינטרנט, גם אתם רוצים להיות מארחים מעולים שמספקים לגולשים חוויה. לא משנה כלל אילו מוצרים אתם מציעים, באילו אזורים פועל השירות שלכם ומיהו קהל היעד, הרי שעל דבר אחד לא תרצו להתפשר והוא על חוויית משתמש.

אז מהי חוויית המשתמש? המסע שעובר הגולש באתר שלכם לאורך כל השהות באתר – מרגע ההקלקה על הקישור, דרך קריאת תכנים ועד היציאה. אז מדוע גם אתם צריכים להשקיע בחוויית המשתמש, ממה היא מורכבת ומי אחראי על יצירת החוויה? כל מה שאתם צריכים לדעת, לפניכם:

חוויית משתמש – מדוע היא צריכה לעניין גם אתכם?

נתחיל בעובדה: יש לכם תחרות. מבלי לדעת בראשו של איזה עסק אתם עומדים ומהו שירות הדגל שלכם, יש לכם תחרות. המטרה שלכם כעסק כמובן היא להגיע לכמה שיותר משתמשים מקהל היעד שלכם ולגרום להם לבחור בכם. מובן כי הדרך שלכם להגיע אל הלקוחות מבוססת על המון פעולות ואסטרטגיות, אך גם על החוויה שתעניקו להם בזמן הגלישה באתר שלכם.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

בכדי להמחיש את הרעיון של חוויית משתמש, נציג בפניכם סיטואציה יום יומית מוכרת מ-2 זוויות שונות:

חווייה טובה עבור המשתמש אמורה להתחיל כבר מהרגע הראשון – עם כניסתו של הגולש לאתר שלכם. במקרים בהם הגולש (או לצורך העניין – המתעניין בכם) נכנס לאתר בפעם הראשונה, הוא מגבש את עמדתו עליכם בהתבסס על מה שהוא חווה באתר. ההשקעה שלכם בגולשים תשתלם לכם ובגדול ותבוא לידי ביטוי בדרכים הבאות:

איך תוכלו גם אתם ליצור חווית משתמש נפלאה?

התחשבות שלכם, של בונה האתרים ומקדם האתרים בכל אחד מהפרמטרים הבאים, תבטיח גלישה נעימה וחווייתית לגולשים באתר שלכם:

אז מי בכלל אחראי על יצירת החוויה?

חוויית המשתמש לא נשענת על פעולה אחת ובטח שלא על נוסחה מדעית. המשמעות היא שתמיד יש מה לשפר, מה להוסיף ובטח שמה להסיר מהאתר.

חוויית משתמש היא למעשה פרויקט משותף שלכם עם הצוות שעובד אתכם ועבורכם:

  • בונה האתר שלכם – מצופה מבונה האתרים שלא לעסוק רק בפן הטכני, אלא גם לייעץ לכם, לכוון אתכם ולדייק את הבקשות שלכם. לדוגמא: במידה ואתם מבקשים אתר בצבע ירוק זוהר, אחריותו היא להדגיש בפניכם את ההשלכות ואת הפגיעה האפשרית בחוויית המשתמש.
  • מקדם האתר – במידה ואתם מקדמים את האתר שלכם, האחריות על יצירת חוויה טובה מופקדת גם בידיו של המקדם. בין היתר, אחריותו היא על התוכן (היקף המילים של כל מאמר, כותרות מתאימות, חלוקה לפסקאות וכן הלאה).

 

וכן, האחריות על יצירת חוויית משתמש היא גם שלכם. בסופו של דבר אתם בעלי האתר (והעסק), כך שאתם אלו שתכתיבו את הטון הכללי, תתרמו מהידע שלכם ליצירת תוכן איכותי (תמונות, סרטונים ומאמרים) וכיוצא בזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים