יצירת קורות חיים מרשימים שיבליטו את היכולות שלכם

יצירת קורות חיים מרשימים

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

עשרות אם לא מאות קורות חיים מגיעים לתיבת המייל האישית של כל אחד מהמגייסים בשווקים השונים. עם כל הכבוד, מי אתם שתגרמו להם לבחור דווקא בכם? אלא אם כן יש להם רזומה יוצא דופן, אתם במאבק די שווה לשאר המועמדים. איך בכל זאת מתבלטים 2 ק"מ מעל כל היתר? יצירת קורות חיים מעוצבים תסייע לכם לשבור שיוויון ולהחקק בראשם של מגייסי כח אדם.

כשמדברים על בניית קו"ח, למה באמת מתכוונים? עד לפני כמה שנים, כל קבצי הקו"ח נראו בדיוק אותו דבר: קבצי Word משעממים עם כמות גדולה של מידע המחולק לפי תחומים.

היום? מצפים מכם למשהו לגמרי אחר, בעיקר מבחינת העיצוב אבל גם לבחון יכולות "יציאה מהקופסא".

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

יצירת קורות חיים מעוצבים - להתבלט בין מאות מועמדים

חשוב קודם כל להבין את הצורך להתבלט בין המועמדים הרבים, בין היתר באמצעות קו"ח מעוצבים. קו"ח בפורמט PDF עם כל מיני אייקונים שימושיים, אילוסטרציות ואף הוספה של תמונה אישית יכולים לעשות את ההבדל ולהעלות חיוך על פני מי שבוחן אתכם.

אל תחשבו כי מדובר בקובץ בלבד, אלא הרבה מעבר לכך. זהו הרושם הראשוני שיש לאותה חברה או נציג מטעמה עליכם. יצירתיות, יכולות עיצוביות והגדלת ראש יתקבלו בברכה ברוב המוחלט של המקרים.

חשוב לזכור כי לא בכל תחום מדובר בהכרח אך זה בהחלט בונוס. עיצוב קו"ח יכול להיות סופר קריטי לתחום ההייטק והשיווק הדיגיטלי לצורך העניין. שימו לב לסרטון הבא, בו תלמיד שלי מחליט לגמרי לצאת מהקופסא, לשבור את כל הכללי ולהתפרע, כל הדרך לחיפוש משרת Social Media (ממליץ בחום!):

יצירת קורות חיים מעוצבים - סיפור חיים פרקטי ומעוצב

יצירת קורות חיים מעוצבים מבוססים מן הסתם על המידע הבסיסי הנדרש כחלק מאותו סיפור חיים שאתם מתבקשים להעביר למקום העבודה הנחשק.

נתחיל ב-2-3 משפטים קצרים המאפיינים אתכם, תוך שימוש במילים חזקות המעבירות מסר של בטחון:

  • נחוש
  • שאפתן
  • יסודי
  • פרפקציוניסט (מעט נדוש אבל בכל זאת שווה שימוש לפעמים)

מה שכן, חשוב להזהר מיהירות, שחצנות ובטחון מופרז, אלה דברים שמגייסים פחות יקבלו ויגרמו להם לפתח אנטי בשלב מוקדם. חכו עם הצגת היכולות, גם השלב הזה יגיע. על שנות הלימוד חובה אין צורך לפרט יתר על המידה במהלך יצירת קורות חיים, מלבד מספר יחידות לימוד באנגלית ומתמטיקה ומגמה נבחרת בלימודי התיכון.

אותו דבר לגבי עבודות כאלה ואחרות בהן עבדתם בתקופה שלפני הגיוס או השירות הלאומי, אלא אם כן מדובר במשרות הרלוונטיות לתפקיד הנוכחי אליו אתם מתמיינים.

לגבי שירות חובה כזה או אחר, לא נכנס לפרטים אבל אני מניח שדי ברור לכל מי שלא שירת מסיבות כאלה ואחרות שמדובר בחסרון משמעותי שמדליק לא מעט נורות אדומות בקרב מגייסי כוח אדם, כמובן שתלוי גם בסוג המשרה. אין לכם יותר מדי מה לעשות עם זה אם נאמר את האמת, רק חשוב שתכירו בעובדה זו.

נרצה להדגיש גם קורסים, הסמכות ומקומות עבודה אליהם השתייכתם לאחר השירות בצבא או בשירות לאומי.

השלב הבא והוא מן הסתם המשמעותי ביותר הוא פירוט התפקידים הרלוונטיים למשרה אליה אתם מתמיינים, באופן כללי, כל דבר שרלוונטי למשרה זו חשוב לפרט ולהבליט מעל שאר הדברים בהם עסקתם. רמות שליטה בשפה / שפות אם ושפות נוספות בדרך כלל נמקם בסוף קורות החיים. 

*לא לשכוח ת.ז, מספר טלפון וכתובת בזמן עיצוב קורות חיים.

מה לא כדאי לעשות בזמן יצירת קורות חיים?

זכרו, לכל דבר יש זמן, הכנה לראיון עבודה בהייטק לצורך העניין, תכלול הכנה מקצועית ומנטאלית לשלב בו תוכלו להרשות לעצמכם להפריז בבטחון מול המראיין. כל טעות שעשיתם במהלך יצירת קורות חיים מעוצבים עלולה לעלות לכם ביוקר במהלך הראיון עצמו, נסו להתקיל את עצמכם ולתרגל כמה שיותר, הכי חשוב לעמוד מאחורי הדברים שלכם ולא להראות הססנות או התמהמהות.

כלים שימושיים לבניית קו"ח

אז, איך עושים את זה? הגענו לת'כלס של המאמר. 

שימוש באתר / דף נחיתה:

כלי שהופך להיות יותר ויותר נפוץ לצורך בניית קו"ח מעוצבים: קניית דומיין, שיוך לאחסון והעלאת קורות חיים + תיק עבודות לאתר הבנוי בסגנון One Page (אתר שמורכב מעמוד אחד המחולק לאזורים ונושאים) או לדף נחיתה המתמצת את סיפור חייו והעבודות של המתמודד.

חשוב לציין בהקשר זה את עורך התוכן הישראלי "אלמנטור" שמביא הרבה גאווה בתחום בניית ועיצוב אתרים. מדובר בתוסף למערכת WordPress המסייע לבנות ולעצב בקלות אלמנטים וויזואליים עם אין סוף אפשרויות ומינימום מגבלות.

Canva:

אתר Canva מכיל אופציות עיצוב רבות ומשמש עובדים בתחום הדיגיטל בעיקר למגוון מטרות. הייחודיות המרכזית שלו היא אלפי תבניות חינמיות לרשות המשתמשים והתאמת עיצוב ותוכן לצרכים האישיים.

מערכות נוספות המשמשות לצורך יצירת קורות חיים מעוצבים ומיוחדים אשר תופסים את העין והופכים אתכם למנצחים בלתי מעוררים, אתם תגיעו לזירה כמנצחים עוד לפני הקרב עצמו.

עיצוב קו"ח - אל תיתנו למישהו אחר לעשות זאת עבורכם

למה כל כך חשוב שאתם תהיו אלה שאחראיים על התוכן והעיצוב של קורות החיים שלכם? שוב, זכרו כי בניית קו"ח היא שלב ראשוני שמוביל (במידה והקשבתם לי) לראיון עבודה. אם תיתנו למישהו אחר לעצב או לכתוב בשמכם אתם בעצם שמים לעצמכם רגליים ועלולים למצוא את עצמכם מחוץ לאזור נוחות בזמן הראיון עצמו. 

יצירת קורות חיים - אלמנטים לחיצים

יתרון נוסף שאנו נהנים ממנו בזמן עיצוב ה-CV במגוון כלים, הוא היכולת לשלב אלמנטים לחיצים (קליקביליים) שיוכלו להפנות את מי שקורא אותם למקורות מידע נוספים כמו תיק עבודות אונליין, כתבות רלוונטיות מרחבי הרשת ואפילו קישורים לפרופילים ברשתות חברתיות.

למה שנרצה להשתמש באלמנטים לחיצים? נהוג לקצר ולתמצת קורות חיים עד כמה שניתן, אם נוכל להפנות את מי שקורא את הקו"ח למקורות נוספים, נוכל להרוויח תכנים ומסרים נוספים שנוכל להעביר מבלי להעמיס על קובץ קורות החיים עצמו.

בונוס - מתי הסתכלתם במראה לאחרונה? 🪞

לא, אני לא מתכוון למראה פיזית כמובן, אלא על תוצאות החיפוש תחת שמכם. גם אם אתם חושבים שאתם יודעים מה נמצא שם או שאתם מתארים לעצמכם, זה לא מספיק. כנסו לגוגל, הריצו חיפוש על שמכם וודאו כי תוצאות החיפוש על שמכם לא כוללות אזכורים שליליים או מידע שלא תרצו לחשוף למגייסי כוח אדם.

השאיפה היא לשלוט בתוצאות החיפוש עם נכסים שנמצאים בשליטתכם, למשל: אתר, תיקי עבודות, דף פייסבוק עסקי, אינסטגרם, פרופיל לינקדאין, משתמש ב-Easy, ערוץ יוטיוב, טוויטר וכו'.

לסיכום: אני מאוד ממליץ על עיצוב קורות חיים בהשקעה רבה. יש בכך המון משמעות, הרבה מעבר למה שאתם חושבים. כל הרעיון הוא "לנצח" את המראיין, לענות על כל שאלותיו ואף מעבר עם בטחון מלא ולהעביר את ההכרעה על הצטרפות לאותה חברה לידיכם, הרי ראיון עבודה או דו צדדי, זכרו עובדה זאת שתוריד מכם מעט לחץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים