עבודה בשיווק – כך נראה יום עבודה של משווקים בימינו

עבודה בשיווק

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

חולמים לעסוק בשיווק דיגיטלי ולסייע לעסקים לצמוח? הכירו את כל המשימות והמטלות שכוללת עבודה בשיווק. אחד מהמקצועות המבוקשים ביותר בימינו, הוא שיווק דיגיטלי. המונח שיווק דיגיטלי מתייחס לדרכי שיווק המתבצעות באינטרנט כמו קידום אורגני, קידום ממומן, שיווק ברשתות החברתיות, אימייל מרקטינג (שיווק באימייל), שיווק שותפים ועוד. כיום כמעט כל עסק, קטן וגדול כאחד, נעזר בשירותי שיווק דיגיטלי.

ממש כמו עבודה בתחום השיווק המסורתי (כמו טלוויזיה, עיתון ורדיו), גם בשיווק בדיגיטל המטרה היא לסייע לעסקים למכור את המוצרים או השירותים שלהם, לחזק את המותג שלהם ולהגדיל את ההכנסות. אלא שבניגוד לעולם השיווק המסורתי, עולם הדיגיטל משתנה ללא הרף, ולכן דורש הרבה מאוד גמישות, יצירתיות ותעוזה.

בשיווק הדיגיטלי יש אינטראקציה רבה יותר עם קהל היעד, ולכן יש להכיר לעומק את התנהגות הלקוחות והגולשים של העסקים אותם אתם מייצגים. אם גם אתם חולמים לעסוק בשיווק דיגיטלי ותוהים לעצמכם מה עבודה בשיווק כוללת ומהן המטלות שמשווק דיגיטלי צריך לבצע, אז הנה לפניכם סדר היום של משווקים בדיגיטל.

עבודה בשיווק מתחילה במעבר על המיילים

משווק דיגיטלי פותח את יום העבודה שלו במעבר על הדואר האלקטרוני (לא לפני שהוא שותה כוס קפה כמובן). כמו ברוב המקצועות המקוונים בעידן הנוכלי, הדואר האלקטרוני הוא דרך התקשורת העיקרית של המשווק הדיגיטלי עם הלקוחות, צוות העובדים בחברה וכן הלקוחות הפוטנציאליים.

במסגרת העבודה בשיווק, משווק הדיגיטל מקבל למייל שלו בדרך כלל בקשות לניתוחי ביצועים של קמפיינים שונים ברשתות החברתיות עבור אתרים שונים, בקשות למידע עדכני על המיקום של האתרים אותם הוא מקדם בגוגל וכן מיילים מבעלי עסקים המעוניינים לשכור את שירותיו.

חשוב מאוד להיות זמין ללקוחות ולענות למיילים במהירות ובאדיבות.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

עבודה בשיווק כוללת בדיקת מיקומים בגוגל

גוגל אנליטיקס (Google Analytics) הוא אחד הכלים היעילים בתחום הדיגיטל, שכל מי שעוסק בעבודה שיווק משתמש בו. זהו כלי של מנוע החיפוש גוגל, המספק נתונים על ביצועי אתרי אינטרנט. באמצעות גוגל אנליטיקס וכלים למעקב אחר מיקומים כמו ZEFO ו-SimilarWeb, ניתן לבדוק את הצלחת קידום אתרים (SEO) ולבחון האם פעולות שהמשווק הדיגיטלי ביצע סייעו לשיפור המיקום של האתר בתוצאות החיפוש.

בנוסף לכך, גוגל אנליטיקס מספק דיווח על כמות הטראפיק (תעבורת הגולשים) לאתר, מהיכן כל גולש הגיע (למשל מהפייסבוק, מחיפוש בגוגל, מקמפיינים וכו׳) וכן נתונים דמוגרפיים על הגולשים שנכנסו לאתר (כמו מיקום, מין, גיל, תחומי עניין וכו׳). באמצעות ניתוח זה, המשווק הדיגיטלי יכול להחליט באיזו אסטרטגיית שיווק לנקוט כדי להגדיל את הצלחת קידום אתר בגוגל.

בדיקת מיקומים ע"י משווק דיגיטלי

עבודה בשיווק כוללת ניתוח ביצועי קמפיינים

לצד בדיקת המיקום של האתרים בגוגל, עבודה בתחומי השיווק השונים מצריכה ניתוח של ביצועי קמפיינים. מדובר על קמפיינים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין, לצד קמפיינים ממומנים בגוגל. הכלי גוגל אדס (Google Ads) מספק מידע לגבי הצלחת הקמפיין הממומן בגוגל, ובהתאם לביצועים יכול המשווק הדיגיטלי להחליט האם לשנות את המודעה הממומנת, האם להמשיך את הקמפיין או להפסיק אותו בכל רגע נתון.

הרשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין, מספקות אף הן דוחות לגבי הביצועים של הקמפיינים הממומנים, המאפשרים למשווק הדיגיטלי להחליט על דרכי פעולה בהתאם לתוצאות הקמפיין.

תכנון נוח של הפסקות במהלך יום העבודה

במהלך יום עבודה בשיווק, כמו בכל עבודה אחרת, חשוב להקציב זמן להפסקות על מנת להתרענן, למלא מצברים ולמנוע שחיקה. לפי מומחים ליעילות בעבודה, הפסקות מאפשרות לנו לעבוד בצורה יעילה יותר ומשפרות את הריכוז שלנו.

אז כמה הפסקות מומלץ לקחת במהלך יום העבודה? לפי רוברט פוזן, מחבר הספר "פריון עבודה קיצוני: תעלו את הביצועים, תפחיתו את השעות" ומרצה בבית הספר לניהול באוניברסיטת MIT, יש לקחת הפסקה כל 75-90 דקות. כל הפסקה צריכה להימשך כרבע שעה. לדברי פוזן, הפסקה כזו מסייעת למוח לגבש את המידע ולשמור עליו באופן הטוב ביותר.

מעבר לכך, חשוב לצאת להפסקת צהריים של כחצי שעה יחד עם הקולגות שלכם. תחום השיווק הדיגיטלי דורש עבודת צוות, ובמהלך ההפסקה ניתן להתייעץ עם שאר העובדים לגבי שיווק אתרי הלקוחות, לחלוק תובנות וללמוד אחד מהשני.

משווק דיגיטלי וניתוח ביצועים

עבודה בשיווק כוללת בניית תכנית עבודה

בהתאם לביצועי הקמפיינים השיווקים והמיקומים של אתרי הלקוחות בגוגל, המשווקים הדיגיטליים נדרשים לבנות תכנית עבודה. עבודה בשיווק היא דינאמית, ולכן על המשווק הדיגיטלי לבנות תכנית עבודה יומית שמשתנה בהתאם להצלחת קידום ושיווק האתר.

תכנית עבודה כזו כוללת בין השאר תכנון של קמפיינים חדשים או טיפול בקמפיינים קיימים, תכנון פעולות שאותן יש לבצע במסגרת קידום האתר (כמו הטמעת מילות מפתח והשגת קישורים חיצוניים ממקורות אחרים), שליחת ניוזלטר ללקוחות הקיימים, פרסום באנרים, שימוש בשיטת שיווק שותפים, פנייה לאושיות רשת שיקדמו את האתר ברשתות החברתיות ועוד.

תכנית העבודה צריכה להיות מותאמת באופן אישי לכל לקוח ולקוח, תוך הקשבה מלאה לצרכים של העסק שלו, לרצונות של בעל העסק וכמובן בהתאם לקהל היעד.

משווק דיגיטלי - ניהול נכון של הפסקות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים