איך ליצור בידול עסקי מובהק?

איך ליצור בידול עסקי מובהק

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

בעולם התחרותי של ימינו, המלחמה על כל לקוח מאתגרת במיוחד. הדרך להביס את המתחרים היא באמצעות יצירת בידול עסקי שיבדל אתכם משאר המתחרים. 

עסקים קטנים וגדולים כאחד, מתמודדים עם תחרות עצומה. בכל ענף ותחום תוכלו למצוא עסקים רבים המתחרים על כל לקוח פוטנציאלי ומנסים לשכנע אותו מדוע כדאי לו לבחור בעסק שלהם לא בעסק של המתחרים. הדרך לבלוט בשוק המוצף במתחרים היא באמצעות יצירת בידול מהמתחרים מובהק.

בידול עסקי זוהי אסטרטגיה שעסקים מפתחים כדי להגדיל את היתרון התחרותי שלהם.

אסטרטגיה זו מאפשרת לכם ליצור ייחודיות לעסק שלכם וכך להשיג יותר לקוחות ולהגדיל את ההכנסות שלכם. הבידול יוצר נאמנות למותג שלכם בקרב קהל הלקוחות, ומעודד אותם לחזור אליכם.

ישנם עסקים הטועים לחשוב כי אין באמת צורך בבידול העסקי, וכדי להצליח מספיק לשווק את העסק כמוצלח ביותר שקיים בתחום. אלא שזאת ממש לא הדרך הנכונה.

גם אם תציגו את עצמכם כטובים, האמינים והמהירים ביותר, הרי שבמבחן השטח הלקוחות עשויים ללכת דווקא למתחרים שלכם. זאת משום שלא נתתם להם שום ערך מוסף וסיבה מדוע כדאי להם לפנות דווקא אליכם.

לכן, חשוב מאוד להשקיע ביצירת בידול מהמתחרים באופן מובהק שיהפוך אתכם לעסק מוביל בתחומו.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

אילו סוגי בידול עסקי קיימים? 🙂

מוצרים

תוכלו לבדל את העסק שלכם באמצעות מכירה של מוצרים ייחודים שאין למתחרים.

אלו יכולים להיות מוצרים שיש עליהם פטנט, או מוצרים עם תכונות, עיצוב, יעילות וביצועים השונים מאלו של המתחרים. כך לדוגמה, בתחילת הדרך חברת אפל בידלה את עצמה בזכות מוצרים ייחודים.

בידול עסקי דרך שירות ייחודי

כשמדברים על בידול עסקי ברמת השירות, הכוונה היא לשירות ייחודי לעסק הכולל למשל את אופן ההספקה של המוצר, שירות הלקוחות, שיטת ההזמנה, ההדרכה, ההובלה וההתקנה.

חשבו למשל על חנות הרהיטים "איקאה". היא הצליחה לבדל את עצמה מחנויות רהיטים אחרות כשאפשרה ללקוחותיה להוביל בעצמם את הריהוט המגיע באריזות נוחות לשינוע.

בידול עסקי מהמתחרים

בידול מחירים

דרך נוספת ליצור בידול עסקי היא באמצעות בידול מחירים. כדי לנצח את המתחרים שלכם, תוכלו להציע את המוצרים או השירותים שלכם במחיר הזול ביותר שיאפשר לכם למקסם את הרווחים שלכם.

קחו לדוגמה את רשת בתי הקפה "קופיקס". בזמן שרשתות ובתי קפה אחרים מכרו קפה במחיר של 10 שקלים ויותר, "קופיקס" הציעה כוס קפה בעלות הזולה ביותר הקיימת בשוק (5 שקלים בתחילת הדרך, כשמאז המחיר עלה ל-6 שקלים). "קופיקס" גרמה לאנשים להבין שהם יכולים ליהנות מכוס קפה טובה במחיר זול, וכך הצליחה למשוך את הלקוחות.

בידול עסקי באמצעות יוקרה 😏

לא תמיד המחיר זול הוא זה שמושך את הלקוחות. לפעמים דווקא עסק שמשווק את עצמו כיוקרתי ולא מתיימר למכור מוצרים בזול אלא דווקא ביוקר, יצליח לבדל את עצמו מהמתחרים.

חברת השעונים "רולקס" למשל, פונה מראש לקהל יעד עם תקציב גבוה ואנשים שרוכשים שעוני רולקס מוכנים לשלם כסף רב עבור השעון. זאת משום שהשעון הוא סמל סטטוס יוקרתי, המותיר רושם רב על הסובבים אותנו. הוא מאפשר לעונדים אותו לטפח תדמית של אנשים מצליחים ועשירים, ולכן חברת "רולקס" זוכה להצלחה.

צעדים ליצירת בידול עסקי

עסקים המעוניינים ליצור לעצמם בידול, תוהים לעצמם איך לעשות זאת. אז הנה לפניכם כמה צעדים שחשוב לבצע:

1. ראשית עליכם להחליט מהי המומחיות בעסק שלכם. נסו להעריך מה חשוב לכם בעסק וכתבו את נקודות החוזק והחולשה שלכם.

2. בצעו מחקר על קהל היעד שלכם. בחנו את המאפיינים הדמוגרפיים של קהל היעד כמו גיל, מין, תחומי עניין, השכלה ופרנסה, ובדקו מהם הצרכים של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

כך תוכלו להחליט כיצד לפנות לקהל היעד ומה באמת מדבר אליו.

3. בשלב הבא חשבו היטב מהם הדברים שהופכים את העסק שלכם לשונה מעסקים אחרים.

האם המחירים שלכם זולים יותר? האם המוצרים או השירות שלכם ייחודים? האם אתם מעוניינים ליצור בידול עסקי באמצעות בנייה של מוניטין ותדמית מסוימת סביב המוצרים והשירות?

כל עסק יכול למצוא הבדל מסוים בין המתחרים, ואם אין כזה אז צרו הבדל (למשל תשדרגו את השירות שלכם או תורידו מחירים).

4. ספרו את הסיפור של העסק שלכם. כשאתם מספרים את הסיפור הייחודי שלכם, אתם יכולים לבדל את עצמכם מהמתחרים.

זאת משום שסביר להניח שסיפור הקמה העסק שלכם אינו דומה מסיפור הקמת עסקים מתחרים. חשוב מאוד שסיפור הקמת העסק יכיל את החזון והערכים שלכם. סיפור ההקדמה יכול להופיע באתר האינטרנט שלכם וברשתות החברתיות, והוא יהווה צעד חשוב באסטרטגיית הבידול העסקי שלכם.

5. נסו להיות יצירתיים. חשוב מאוד לצאת מחוץ לקופסה ולא ללכת על המובן מאליו.

כדאי לקרוא על ההצלחות של מותגים שהגיעו להצלחה אדירה כמו הרשת החברתית פייסבוק, רשת נעלי הספורט נייק ורשת המזון המהיר מקדונלד'ס. נסו לזהות מהו הייחוד של המותגים האלה וכיצד הם בידלו את עצמם מהמתחרים.

שאבו השראה מהגדולים ביותר, וגם אתם תזכו לבידול עסקי מוצלח.

בידול עסקי - צעדים לביצוע

שאלות נפוצות

בידול עסקי זו אסטרטגיה שעסקים מפתחים כדי להגדיל את היתרון התחרותי שלהם. אסטרטגיה זו מאפשרת לכם ליצור ייחודיות לעסק שלכם וכך להגדיל את ההכנסות.

שאלה מצויינת!

כדאי מאד לפתח ולמכור מוצרים ייחודיים שאי ולמתחרים. למשל מוצרים עם פטנט, מוצרים עם תכונות, עיצוב, יעילות וביצועים השונים מאלו של המתחרים.

אפשר לבחור באופציה של הורדת מחירים ולמשוך כך לקוחות.

מצד שני, לא תמיד המחיר הזול הוא שמושך לקוחות. לפעמים דווקא עסק שישווק את עצמו כיוקרתי, יותיר רושם רב על הסובבים. 

בחירה שלך!

כשאתם כותבים את סיפור העסק שלכם, כדאי שהוא גם יכיל את החזון והערכים שלכם. יש להניח שהסיפור יהיה שונה מסיפור הקמת עסקים מתחרים וזה יסייע בבידול העסקי.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים