קידום בגוגל מפות – הכוח העולה בתוצאות החיפוש

קידום בגוגל מפות - הכוח העולה בתוצאות החיפוש

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

יש אנשים, שיודעים, שלא משנה איזה סוג עסק הם מחפשים – בין אם זה טייקוואי או ציוד משרדי – גוגל מפס יכול לעזור. הם יודעים כי תוצאות החיפוש יעזרו להם לגלות עסקים חדשים באזור שלהם כדרך ביקורות, תמונות, מידע לוגיסטי על בית העסק, דירוגים וכן הלאה. קידום בגוגל מפות אם כן, הוא הדרך שלנו לוודא כי העסק שלנו מיוצג כהלכה בתוצאות החיפוש הללו. מדובר בשירות שיכול לתרום המון לעסקים מקומיים ולהוות ערוץ לניתוב תנועה. כל זאת ועוד, בכתבה הבאה.

קידום בגוגל מפות – מקום פופולארי לחיפושי גולשים?

למעשה, נמצא כי גוגל מפות פופולרי פי 6 ביחס ליישומי ניווט אחרים, עבור הנתונים שנבדקו בזמן שבו הם נבדקו. על כן, לאור נתונים אלו, קידום בגוגל מפות בהחלט נראה הגיוני יותר. שכן, אם כמות משמעותית של אנשים מתעדפת את השימוש באפליקציה, אולי שווה להיראות מולם יותר, או לפחות – להיראות מולם יותר טוב. 

קידום בגוגל מפות הוא מעין תהליך שבו אנו כוללים את כל המידע הרלוונטי לגבי בית העסק בפרופיל של גוגל מיי ביזנס. כמו לדוגמה, שעות הפתיחה, ביקורות לקוחות וכן הלאה. וזאת על מנת לקבל דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל מפות. היכולת לקבל דירוג גבוה יותר, תשפיע כמובן על היכולת להיראות יותר עבור מי שמחפש משהו הרלוונטי לאותו בית עסק, בגוגל מפות.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

למי קידום בגוגל מפות יכול להתאים?

קידום בגוגל מפות יכול להתאים הן לעסקים קטנים והן לעסקים גדולים. זאת, בין היתר, עקב מה שאנו קוראים לו Local 3-Pack. מדובר אפוא על שלושת העסקים הראשונים המוצגים בתוצאות החיפוש. העסקים שגוגל מחשיב לרלוונטיים ביותר על בסיס מיקום המשתמש, או המיקום שהוא מחפש. ניתן לחשוב על זה כך:

אם קידום בגוגל מפות מתמקד באופטימיזציה של פרופיל גוגל מיי ביזנס של העסק שלך לתוצאות החיפוש – אזי, שזה יכול לבוא טוב מבחינת גוגל כך שהיא אפילו תקדם אותך לאותה רשימה קצרה של 3 תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר (לדעתה) בעת חיפוש רלוונטי של משתמש. 

זה כשלעצמו יכול להגביר עד מאות את הנראות שלך, ואת הסיכוי של צרכנים / לקוחות פוטנציאליים המגיעים לעסק שלך פרונטלית. כלומר, עוד תנועת רגליים ועל בסיס זה גם עוד מכירות.

מה זה בכלל גוגל מיי ביזנס?

לאור כך שציינו זאת כמה פעמים, אולי כדאי לבצע סקירה קצרה. בקצרה, מדובר בכלי חינמי לבעלי עסקים, על מנת למטב את הפרופיל של העסק שלהם בגוגל מפות. מדובר אפוא בדרך נוספת לבצע קידום בגוגל מפות. 

פרופיל גוגל מיי ביזנס יכלול, באופן טיפוסי, את שם העסק, מיקומו ושעות הפתיחה. בעיקרון, על עסקים להצהיר על בעלות, כלומר – לאמת מול גוגל שהעסק שהם רשמו אכן שייך להם. זה מאפשר להם למטב את הפרופיל העסקי בגוגל מפות, על מנת לוודא כי לגולשים פוטנציאליים יש גישה למידע הכי רלוונטי ומעודכן. 

ועל פי כן, סיבה נוספת לגוגל להראות להם את העסק שלך, לאור כך שהדגמת כי אכפת לך מהמידע המופיע בפרופיל העסקי שלך לגביו.

קידום בגוגל מפות עם מודעות?

קידום בגוגל מפות, ובאופן ספציפי, שימוש בפרופיל העסקי שלך – יכול לסייע לך ליצור קשר עם לקוחות לאחר שהשאירו המלצות לגבי בית העסק. כמו גם, להסתכל על תובנות שיווקיות שונות על מנת לראות כיצד לקוחות באו במגע עם הפרופיל העסקי שלך. 

למעשה, ניתן גם לבצע קידום בגוגל מפות כדרך יצירת מודעות חיפוש מקומיות על מנת להעצים את הנראות של בית העסק שלך בתוצאות החיפוש של גוגל מפות. בכך, ובדומה למנוע החיפוש של גוגל – המודעות הללו יכולות להקפיץ את הרשומה העסקית שלך לראש תוצאות החיפוש עבור מילות מפתח הרלוונטיות לעסק שלך.

ובכך, קידום בגוגל מפות על ידי מודעות – יכול לאפשר לך להשתמש בטרגוט מקומי, על מנת להופיע את המודעות רק עבור חיפושי גולשים הרלוונטיים למיקום בו העסק נמצא. המודעות יכולות להופיע הן עבור שימוש במכשירים נייחים והן עבור שימוש במכשירים ניידים. 

וכן, תוך קידום בגוגל מפות כדרך מודעות, ניתן בהחלט לבדוק כיצד המודעות עבדו ולקבל אינפורמציה מסוימת על הדרך בה אנשים הגיבו למודעות שלך (כמו, השתמשו בכתובת העסק על מנת לקבל הכוונות באפליקציה או לחצו על מספר הטלפון על מנת לחייג לבית העסק).

בקיצור, קידום בגוגל מפות ידרוש ממך למטב את פרופיל מיי ביזנס שלך ולכלול בו מידע עדכני. ראשית, עליך לאמת את העסק שלך מול גוגל. במילים אחרות, זה להגיד לגוגל מפות, שהעסק קיים באמת והוא שלך. ישנו תהליך אימות אשר נעשה דרך גוגל, וניתן לעשות אותו כדרך הדואר. (לא ניכנס לזה במסגרת כתבה זאת, אך זה די פשוט).

קידום בגוגל מפות ומיטוב הפרופיל?

במסגרת קידום בגוגל מפות והכנת הפרופיל, תתבקש הגדרה של הקטגוריות העסקיות לבית העסק, אלו שיתארו את השירותים שהוא מספק. לדוגמה, "מסעדת פיצה", או "בית קפה". במסגרת קידום בגוגל מפות, יש שיגידו, כי גוגל ממליצה לבחור בקטגוריה עיקרית שתתאר בגדול את העסק. 

כמו לדוגמה, "מספרת כלבים". כאשר, ניתן גם לכלול קטגוריות נוספות על מנת לסייע לאנשים להבין מה העסק מציע. לדוגמה, "ציוד לכלבים". במסגרת קידום בגוגל מפות, יכול להיות שיהיה נכון לכלול דברים נוספים שהעסק מציע. כמו נגישות, או אזורי הושבה חיצוניים. 

במקרים מסוימים ניתן גם לכלול אספקטים הקשורים שונים כמו "ידידותי לקהילת הלהט"ב", וכו'. בקיצור, כל בית עסק יכול לבחור את המאפיינים שלדעתו הכי משקפים את בית העסק שלו.

במסגרת קידום בגוגל מפות, אם העסק שלך הוא באמת עסק שנמצא ונוכח פיזית במקום מסוים, והוא נכון לקבל לקוחות פיזית – מאוד חשוב לכלול את הכתובת הנכונה על מנת לדייק את הפרופיל שלך. 

יש שיגידו כי גוגל ממליצה על שימוש במידע מדויק ככל האפשר, כמו כתובת המאושרת על פי שירות הדואר לרבות קוד מיקוד תקין ומלא. ואילו, במסגרת קידום בגוגל מפות, יש לך עסק עם עסק שמגיע עד בית הלקוח – ניתן גם לכלול אזורי שירות – מקומות אליהם בית העסק מגיע.

קידום בגוגל מפות: המלצות והצגה עצמית

אחד הפקטורים הכי חשובים למיטב הפרופיל שלך הוא הסקשן בו מציגים בתמצות את הסיפור של העסק שלך. בעיקרון, יש שיגידו שעל סקשן זה להיות די תמציתי וקצר ולכלול מילות מפתח רלוונטיות שאנשים אולי יחפשו עבורן. 

בקיצור, ישנה דעה כי קידום בגוגל מפות שכזה פשוט יכלול תיאור קצר של העסק, באופן ברור וקונקרטי בשילוב מילות מפתח רלוונטיות למי שיחשוב לחפש אותו דרכן.

נקודה חשובה לא פחות במסגרת קידום בגוגל מפות היא המלצות. גוגל ממליצה להגיב להמלצות שהשאירו לך לקוחות. אולי, כי זה מראה ללקוחות אחרים (וקיימים) שאתה מעריך את הפידבק שלהם. כך או כך, באם גוגל ממליצה על כך, אז יכול להיות שזה מרמז על פעולה חיובית במסגרת קידום בגוגל מפות – אם כי, זו רק השערה, ולא ידוע לנו ברגע זה באם להגיב על המלצות קודמות של לקוחות, אכן מהווה פקטור בקידום העסק בגוגל מפות. 

כך או כך, יש יתרון (ולו שטחי, מעבר לאלגוריתם שאולי לוקח בחשבון את כמות ההמלצות החיוביות) – בכך שיש המון המלצות חיוביות. זה יכול לספר רבות עבור העסק שלך לאנשים אחרים.

אפשר לעודד לקוחות להשאיר המלצות כדרך קופונים, מבצעים, הטבות ופשוט לבקש בנחמדות באופן נעים ושמח. ויש כמובן לקוחות שיעשו את זה בכל מקרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים