פרסום בטוויטר בישראל – לאיזה עסקים זה מתאים?

פרסום בטוויטר בישראל - לאיזה עסקים זה מתאים

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

טוויטר זוכה להצלחה גדולה בעולם, אבל כאן בישראל היא עדיין לא הגיעה לשיא שלה. אם אתם מתלבטים אם לקדם את העסק שלכם ברשת החברתית, לפניכם כל מה שרציתם לדעת על פרסום בטוויטר. אחד מהאתרים הפופולרים ביותר ברחבי העולם הוא טוויטר. ג׳ק דורסי הקים את הרשת החברתית בשנת 2006 בעודו סטודנט באוניברסיטת קורנל, ומאז היא נמצאת במקום השני אחרי פייסבוק ברשימת הרשתות החברתיות המצליחות ביותר בעולם.

למרות ההצלחה הגדולה שלה (כ-335 מיליון משתמשים), טוויטר זוכה לפופולריות בעיקר בארצות הברית – מרבית המשתמשים שלה (67 מיליון משתמשים) הם אמריקאים, בעוד שכאן בישראל יש על פי הערכות רק מאות אלפי משתמשים.

אז מדוע ישנם מעט ישראלים שמצייצים והאם בכל זאת שווה לקדם את העסק שלכם באמצעות פרסום בטוויטר? כל התשובות במאמר הבא.

אחד מהאתרים הפופולרים ביותר ברחבי העולם הוא טוויטר. ג׳ק דורסי הקים את הרשת החברתית בשנת 2006 בעודו סטודנט באוניברסיטת קורנל, ומאז היא נמצאת במקום השני אחרי פייסבוק ברשימת הרשתות החברתיות המצליחות ביותר בעולם.

למרות ההצלחה הגדולה שלה (כ-335 מיליון משתמשים), טוויטר זוכה לפופולריות בעיקר בארצות הברית – מרבית המשתמשים שלה (67 מיליון משתמשים) הם אמריקאים, בעוד שכאן בישראל יש על פי הערכות רק מאות אלפי משתמשים.

אז מדוע ישנם מעט ישראלים שמצייצים והאם בכל זאת שווה לקדם את העסק שלכם באמצעות פרסום בטוויטר? כל התשובות במאמר הבא.

מהן הסיבות שטוויטר לא ממריאה בישראל? ✈️

אומרים שישראלים אוהבים לדבר והרבה (או במילים אחרות לחפור), וייתכן שאחת הסיבות לכך שטוויטר לא זכתה להצלחה עצומה בארץ הקודש היא שהרשת החברתית מתבססת על מסרים קצרים והגבלת כמות המילים. בעבר ניתן היה ״לצייץ״ מסר שכלל עד 140 תווים, והיום כמות המילים התרחבה מעט וניתן לפרסם ציוצים של עד 280 תווים. לא כל הישראלים מתחברים למגבלה הזאת, ורבים מעדיפים לפרסם את משנתם הארוכה בפייסבוק.

סיבה נוספת לכך שטוויטר לא ממש התרוממה כאן, היא משום שהיא נתפסת כרשת חברתית של הברנז׳ה בלבד. עיקר המשתמשים שלה הם סלבריטאים, פוליטיקאים, עיתונאים, אנשי הייטק ואנשי ספורט, כך שאזרחים מהשורה עלולים להירתע מכך ולהעדיף את פייסבוק ״העממית״ יותר.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

למרות שהיא לא זוכה לפופולריות עצומה בישראל, צריך לזכור שגם לפייסבוק לקח זמן עד שהישראלים חיבקו אותה. רק בשנת 2007, 3 וחצי שנים לאחר שהוקמה, החלו להצטרף לפייסבוק משתמשים ישראלים. בשל כך, אפשר להניח שגם טוויטר תצבור תאוצה בעתיד וכמות המשתמשים בישראל עשויה להכפיל את עצמה. אז אם אתם מעוניינים לקדם את העסק שלכם, פרסום ברשת החברתית טוויטר הוא השקעה ששווה לכם לבדוק.

כיצד עובד פרסום בטוויטר?

הפרסום בפלטפורמת הציוצים עובד בכמה דרכים: הדרך הראשונה היא באמצעות ציוצים מקודמים. מדובר בטקסטים קצרים ממש כמו הציוצים הרגילים, אך הם מגיעים לקהל יעד רחב יותר מעבר לקהל שעוקב אחריכם בטוויטר. הציוצים המקודמים מופיעים בראש תוצאות מנוע החיפוש של הרשת החברתית, זאת בהתאם להגדרת מילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלכם.

לצד הציוצים המקודמים, פרסום בטוויטר בא לידי ביטוי גם באמצעות Trending Topics. זהו עמוד שכולל את כל הנושאים הפופולריים ביותר ברשת החברתית. תוכלו לשלם לטוויטר כדי להופיע ברשימת הנושאים החמים וכך להגדיל את החשיפה.

אפשרות שלישית של הפרסום היא לחשוף את העמוד שלכם באופן ממוקד ללקוחות פוטנציאליים הגולשים בטוויטר. הרשת החברתית תציע לעוקבים שעונים על הגדרת קהל היעד שלכם לעקוב אחרי העמוד שלכם, ועל כל עוקב חדש שתרוויחו תשלמו לטוויטר.

מדוע מומלץ ללכת על פרסום בטוויטר?

יש מגוון רחב של סיבות מדוע לבחור בטוויטר כפלטפורמת הפרסום עבורכם, מדובר בדרך נהדרת לקדם את העסק שלכם וכמה מהן לפניכם:

עלות הפרסום נמוכה

הפרסום בטוויטר הוא זול יחסית לעומת פרסום באמצעי מדיה מסורתיים כמו טלוויזיה, עיתון ורדיו. עלות הפרסום ברשת החברתית היא דולר אחד בלבד, ומחקרים אף מצאו שהתשואה של פרסום ברשת החברתית גדולה ב-40 אחוז לעומת פרסום בערוצי מדיה אחרים.

פרסום המגיע לקהל היעד

יתרון נוסף של טוויטר הוא שניתן להגיע ישירות לקהל היעד שלכם. תוכלו למקד את הקמפיין הממומן לפי המאפיינים הדמוגרפיים של קהל היעד כמו גיל, מקצוע, מיקום, תחומי עניין וסטטוס חברתי, וכך להתאים את המסר השיווקי שלכם לקהל היעד הספציפי שלכם.

פרסום בטוויטר לאינטראקציה עם הלקוחות

טוויטר מאפשרת לכם לנהל אינטראקציה ישירה עם הקהל שלכם – ניתן להציג בפני הלקוחות שלכם מוצרים חדשים ומבצעים, לספק להם שירות ותמיכה טכנית, לקבל מהם פידבקים וללמוד מה עליכם לשפר ומה עליכם לשמר בעסק שלכם.

פרסום בטוויטר בישראל – יש חיה כזאת

פוטנציאל לויראליות 🤩

אסור לשכוח גם את הויראליות של טוויטר – ציוצים מעניינים ומקוריים יכולים להיות ויראלים, ולזכות ללייקים ושיתופים רבים. אם תצליחו ליצור ציוצים שיהפכו לשיחת היום, תוכלו לקבל חשיפה עצומה לעסק שלכם וכך להגדיל את קהל הלקוחות.

הגדלת הטראפיק באתר האינטרנט

באמצעות הפרסום בטוויטר אפשר ליהנות מתנועה רבה יותר של גולשים לאתר שלכם. מחקרים מצאו ש-47 אחוז מהגולשים שמבקרים בעמוד של החברה בטוויטר, מגיעים גם לאתר האינטרנט שלה. טוויטר תסייע להעלאת המודעות למותג שלכם ולכך שיותר אנשים יכירו את המוצרים או השירותים שאתם מספקים. חשוב לשים לב לכך שהשפה בעמוד הטוויטר שלכם תהיה דומה לשפה באתר האינטרנט כדי ליצור אמינות ולא לבלבל את הלקוחות הפוטנציאליים שמגיעים לאתר.

לסיכום, לצד פרסום ברשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק ואינסטגרם, טוויטר היא פלטפורמה נוספת לקידום העסק שלכם. אבל רגע לפני שאתם קופצים למים, חשוב לערוך מחקר שוק אודות המתחרים וקהל היעד שלכם כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

מה עובד בטוויטר?

טוויטר פישטה לקהל לקוחותיה את העניינים כשפרשה בפניהם נתונים מסוימים לגבי מה עובד במסגרת מחקר שערכה עם סוכנויות מדיה ורשתות שיווק ותקשורת. מחקר, אשר כיסה כשנתיים של פרסום בטוויטר עבור מספר מלקוחותיה של אחת מסוכנויות השיווק אשר עורבו במחקר. אף על פי שהרעיון נשמע מאוד מעניין, כמו גם הנכונות לספק נתונים. ועם זאת, נצהיר כי ממבט ראשון נדמה שגודל הדגימה נראה קטן יחסית. לעומת אם היו סוקרים לקוחות פרסום נוספים מגופים נוספים.

טוויטר עצמה הצהירה כי מחקר עצמאי הראה שקמפייני פרסום בטוויטר יכולים לייצר 40% יותר תשואה על ההשקעה בהשוואה לערוצי מדיה אחרים (שנבחנו, בעת שנבחנו). הרציונל הוא, שאם כבר משקיעים כסף בפרסום, אז להשקיע כסף בפרסום שעובד – במקום כזה שאמור לעבוד בעזרת השם. גם אם נדמה שמשהו אמור לעבוד, לא תמיד זה מתבטא בנתונים. ולא תמיד ברור למה. אלא שהפעם יש מחקר מסוים אשר משתדל לתת מענה מבאר.

מה הערך של שיווק בטוויטר?

תוצאות המחקר סיפרו כי התשואה, כאמור עבור פרסום בטוויטר הייתה גבוהה ב-40% ממוצע התשואה עבור ערוצי מדיה אחרים. בנוסף, התגלה שפרסומות וידאו בטוויטר היו 20% אפקטיביות יותר בהגדלת מכירות ביחס לסוגים אחרים של פרסומות שטוויטר הציעה בזמנו. בנוסף, מודעות ממוקדות מוצר הניבו את התשואה הגבוהה ביותר, לטווח הקצר.

נראה היה, כי כל דולר שהוצא על פרסום בטוויטר הניב ל-4 המותגים אשר השתתפו במחקר, ממוצע של 2.7 דולרים. כאמור, 40% יותר תשואה מממוצע התשואה בערוצי מדיה אחרים. עם כן, תוצאות מעניינות ואף מעוררות מחשבה – ועם זאת, ניתן לתהות מה היו מספרות אם היו מערבים יותר לקוחות פרסום משלל גופים אחרים.

מה מייחד פרסומות וידאו בטוויטר?

המחקר מצא כי פרסומות וידאו יכולות להיות אפקטיביות במיוחד להנבת תשואה גבוהה למשווקים במסגרת פרסום בטוויטר. כך התגלה עבור מקרה של מותג הפרינגלס (ב-UK), כאשר התגלתה תשואה גבוהה פי 3 ממוצע התשואה "הנורמטיבי" במדיה של החברה. כך שבאופן כללי, פרסומות וידאו תפקדו טוב יותר עד ל-20% יותר, בהשוואה לסוגי פרסום בטוויטר אחרים.

איך ניתן להגדיל תשואה לטווח קצר?

המחקר ערך סימולציה כדי לבדוק את ערכן של פרסומות המדגישות את המותג, לעומת כאלו המדגישות את המוצר. נראה שלטווח הקצר, פרסומות ממוקדות מוצר מניבות תשואה גבוהה יותר בהשוואה לפרסומות מותג.

אלא, שנאמר כי פרסומות ממוקדות מותג אינן אסטרטגיה לטווח הארוך וכי אפשר שיהיו לכך השלכות. להבנתנו, נדמה שההשלכות נובעות מכך שפחות ופחות אנשים נחשפים למותג עצמו, כאשר הפרסומת עוסקת גרידא במוצר. בעוד שפרסומות ממוקדות מותג הן אלו השואפות לקדם את המותג עצמו, על פני למכור מוצר ייעודי.

במסגרת אותה סימולציה, עלו ממצאים המעידים על כך שיחס של 70% מודעות ממוקדות מוצר ו-30% מודעות ממוקדות מותג יכול לאפשר את אותו קידום מכירות לטווח קצר, ועדיין לטפח את תודעת המותג.

מה יכול לסייע להגדלת רווחים במסגרת שיווק בטוויטר?

אחד הגופים שחברו לטוויטר במחקר, מצא שעסקים המפרסמים בטוויטר בהחלט יכולים להגדיל את פרסום בטוויטר שלהם פי 5 ומעלה מכך ולהיות מוטבים מכך. מה גם, נמצא שקמפייני שיווק המתמשכים לאורך מספר שבועות היו אפקטיביים יותר מקמפיינים נקודתיים וקצרים.

כלומר, נדמה, מתוך העולה בממצאי המחקר שסופק על ידי טוויטר, שעסקים המשקיעים בפרסום בטוויטר (לפחות לזמן המחקר), נמצאים במקום טוב ויש להם הרבה פוטנציאל לנצל. עד כדי כך, שעלתה המלצה להשקיע לפחות פי 5 (תלוי בהקשר), ולהמשיך את הקמפיינים לטווח ארוך יותר, כדי לקצור יותר הטבות.

אם כי, דברים יכולים להשתנות וכאמור – לא ברור אם דגימת המחקר הייתה רחבה, מגוונת וישימה דיו עבור כל העסקים המפרסמים בטוויטר באשר הם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים