אוטומציה שיווקית – איך זה מתבצע ועד כמה זה באמת קריטי עבור עסקים?

אם אתם רוצים לחסוך בזמן ולייעל את העבודה שלכם, כדאי שתכירו מהי אוטומציה שיווקית – מערכת שמאפשרת להוציא באופן אוטומטי הודעות שיווקיות.

העבודה של בעל עסק היא מורכבת – ריבוי המשימות, לחץ הזמן והלקוחות הרבים, יוצרים עומס רב.

העומס הזה עלול לגרום לכך שמשימות מסוימות "יפלו בין הכיסאות", לא יתבצעו כראוי ושיובילו לטעויות שיעלו לכם בזמן ובכסף. כדי לייעל את התהליכים ולהקל על העבודה השיווקית שלכם מול הלקוחות, מומלץ להיעזר במערכת הנקראת אוטומציה שיווקית.

מהי אוטומציה שיווקית?

מערכת אוטומציה שיווקית זוהי מערכת ממוחשבת שנועדה לשלוח מסר שיווקי ללקוחות העסק שלכם.

ההודעות נשלחות באמצעות מייל או סמס לקהל היעד שלכם, בהתאמה אישית ובזמנים הנוחים עבור כל לקוח. המסר השיווקי נשלח באופן אוטומטי ללא התערבות אדם, ובהתאם למה שהגדרתם מראש.

המערכת מתאימה לעסקים קטנים וגדולים כאחד, שרוצים לחזק את האינטראקציה שלהם עם הלקוחות. היא מאפשרת לכם לקדם מוצרים או שירותים, לעדכן על מבצעים, על ימי מכירות מיוחדים, על שינויים בשעות הפתיחה של העסק שלכם ועוד.

המטרה היא כמובן להניע את הלקוחות לפעולה, זאת בהתאם לצרכים האישיים של כל עסק.

לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית:

מהם היתרונות של אוטומציות שיווקיות?

התאמה ממוקדת לצרכי הלקוח

קהל היעד שלכם עשוי להיות מגוון מאוד, ולכלול למשל מבוגרים, צעירים, נשים או גברים. לכן, יש צורך להתאים באופן אישי את המסר השיווקי לכל לקוח.

באמצעות מערכת האוטומציה ניתן להעביר מסר שיווקי המותאם לצרכים של הלקוחות השונים, באופן ממוקד ובהתאם למאפיינים הדמוגרפיים שלהם. ניתן לחלק את קהל היעד שלכם לכמה קבוצות קהלים קטנות יותר, ולכל קבוצה לבנות מסר שיווקי שונה.

נגן וידאו

מעקב בזמן אמת באמצעות אוטומציה שיווקית

יתרון נוסף של המערכת הוא שניתן לעקוב בזמן אמת אחר תוצאות המהלך השיווקי שלכם.

כך למשל, תוכלו לדעת כמה לקוחות נכנסו ללינק ששלחתם, או נרשמו לניוזלטר שקידמתם במסר השיווקי. בהתאם לניתוח התוצאות, תוכלו להחליט האם לשנות את המסר השיווקי, האם להמשיך את המהלך או לעצור אותו.

תזמון של שליחת המסרים השיווקים

אם נצא מנקודת הנחה שקהל הלקוחות שלכם הוא הטרוגני, סביר להניח שלכל לקוח יש שעות פנאי אחרות.

כדי להגדיל את הסיכוי להצלחת הקמפיין השיווקי שלכם, יש לשלוח את המסרים שלכם בשעות הנוחות ביותר ללקוחות. כך למשל, לבני גיל השלישי עדיף להימנע משליחת מסרים שיווקיים בשעות הקטנות של הלילה.

מערכת אוטומציה שיווקית מאפשרת לכם לתזמן מראש את שליחת המסרים, לפי הזמנים המתאימים ביותר לקהל היעד.

בניית מגוון רחב של קמפיינים שיווקיים

באמצעות האוטומציה תוכלו לבנות מגוון רחב של קמפיינים לפי הצרכים והמטרות שלכם – קמפיינים לטווח קצר, קמפיינים לטווח בינוני וקמפיינים לטווח ארוך.

המערכת תתאים את עצמה לאופי הפעילות שלכם, כך שתוכלו להפיק את המירב מכל קמפיין.

אוטומציה שיווקית = חיסכון בזמן

כמו שכבר ציינו, המערכת פועלת באופן אוטומטי. זה אומר שאין צורך לשלוח באופן ידני את המסרים השיווקיים שלכם לכל לקוח ולקוח, ואתם יכולים ליהנות מחיסכון משמעותי בזמן היקר שלכם.

אפיון המערכת

לפני שאתם מתחילים להפעיל את מערכת האוטומציה, עליכם לאפיין אותה בהתאם לאמצעי ההפצה הדרש, המטרות שלכם ואופי המוצרים או השירותים שאתם מציעים ללקוחות.

יש להוסיף למערכת את מספר הטלפון של כל לקוח, המייל של הלקוח ותיבת ההודעות של הלקוח ברשת החברתית שבה הוא פעיל (כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר או לינקדאין).

בנוסף לכך, תוכלו לפנות ללקוחות קודמים או גולשים שביקרו כבר באתר האינטרנט שלכם, באמצעות Re Marketing – שיווק מחדש.

ניתן לשלוח לאותם גולשים מסר שיווקי שיניע אותם חזרה אליכם לרכישה או ליצירת קשר, כמו למשל "ראינו שהתעניינת במוצרים האלו. שמחים לבשר לך שכעת ניתן ליהנות מהנחה גדולה על המוצרים".

במסגרת האפיון של המערכת, עליכם גם להגדיר באופן מדויק את התרחישים השיווקיים שלפיהם המערכת תפעל.

כך לדוגמה, כאשר הלקוח שלכם יקבל הודעה המזמינה אותו להירשם לניוזלטר של העסק שלכם, המערכת תשלח לו הודעה אוטומטית הכוללת ברכות על ההצטרפות לניוזלטר לאחר ההרשמה. חשוב מאוד להתכונן לכל תרחיש, כדי להוביל להצלחת הקמפיין השיווקי שלכם.

באיזו מערכת אוטומציה שיווקית לבחור?

משיטוט קצר ברחבי ברשת, תגלו כי קיימות מגוון רחב של מערכות אוטומציה שיווקיות. המבחר הזה עלול לבלבל אתכם.

כדי לבחור את המערכת הטובה ביותר חשוב לבחון כמה דברים: ראשית, יש לבדוק אילו כלים כוללת המערכת והאם היא יודעת להתמודד עם מגוון רחב של תרחישים שיווקיים.

בנוסף, יש לבחון האם היא מומלצת. ערכו חיפוש עליה בגוגל ובקבוצות שיווק ברשתות החברתיות, וכך תוכלו לקבל רושם לגבי שביעות הרצון של המשתמשים בה.

כדאי גם לבקש לבחון את הממשק של המערכת. עליו להיות נוח ואינטואיטיבי, כך שגם אם אין לכם ידע טכני תוכלו לעבוד עם המערכת בקלות ובנוחות.

כמו כן, כדאי לערוך השוואת מחירים בין המערכות השונות ולבחור במערכת המתאימה לתקציב שלכם. בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר