הצעת מחיר ללקוח

הצעת מחיר ללקוח – איך מנסחים ומה חשוב שתכלול?

הצעת מחיר היא שלב קריטי ומשמעותי שיכול להשפיע על סגירת העסקה. אז מה חשוב לדעת כאשר שולחים ללקוח הצעה שכזו? כל התשובות במאמר הבא.

בשעה טובה פנה אליכם לקוח פוטנציאלי המתעניין בשירותים שלכם. לפני שהוא חותם עמכם על חוזה עסקה והסכם עבודה, הוא מבקש לקבל מכם הצעת מחיר.

מדובר במסמך תמציתי שבו עליכם לתאר את השירות שאתם מציעים ושהלקוח מתעניין בו, ולציין את התמחור שאתם דורשים עבור השירות.

הצעה המנוסחת כראוי יכולה להגדיל את הסיכויים שלכם לסגור עסקה עם הלקוח הפוטנציאלי. ישנם כמה כללים שצריך לשים לב אליהם בעת כתיבת ההצעה והנה הם לפניכם:

שיחה מקדימה עם הלקוח לפני כתיבת הצעת מחיר

לפני שאתם יושבים לנסח הצעה, חשוב שתבינו מה הלקוח בדיוק מחפש.

גם אם יש לכם כבר הצעה מוכנה שאתם נוהגים לשלוח ללקוחות פוטנציאליים באופן אוטומטי, זכרו שהצרכים עשויים להשתנות בין לקוח ולקוח, ועליכם לבצע התאמות של הצעת המחיר ושינויים במידת הצורך.

השוואת מחירים עם המתחרים

הצעת מחיר צריכה להיות מותאמת פחות או יותר למחירי השוק. אם מדובר בלקוח חדש שלא מכיר את העבודה שלכם, סביר להניח שהוא יבצע השוואת מחירים עם המתחרים.

לכן, כדאי גם לבדוק מה המחירים שמציעים המתחרים ובהתאם לכך להחליט מה המחיר שאתם מעוניינים להציע.

מצד אחד כדאי לתת מחיר הוגן ימשוך את הלקוח לחתום על העסקה, ומצד שני אל תתפתו לתת מחיר זול מדי שלא יאפשר לכם להרוויח כראוי ויגרום לכם להפסדים.

זכרו שאם סיכמתם עם הלקוח על מחיר זול, בעתיד יהיה לכם קשה להעלות את המחיר.

הצעת מחיר קצרה ותמציתית

ההצעה צריכה להיות קצרה, ברורה ועם המידע הרלוונטי ללקוח. פרטו את השירותים שתספקו ללקוח ואת התנאים לעסקה, אך אל תכבירו במידע אודות העסק שלכם והרקע להקמתו.

נסו לקלוע בדיוק לכאב של הלקוח ולתת לו להבין מהו הפיתרון שאתם יכולים לספק לו.

במידה ואתם מעניקים סל שירותים רחב, ציינו את המחיר עבור כל שירות שאתם מעניקים וכך תאפשרו ללקוח לבחור לפחות חלק מהשירותים שלכם.

הצעת מחיר ללקוח - פירוט תנאי תשלום

הצעת מחיר שלא מפזרת הבטחות שווא

אתם בוודאי רוצים לסגור כמה שיותר עסקאות ולהגדיל את ההכנסות שלכם, אבל חשוב מאוד לא לפזר הבטחות ללא כיסוי כאשר אתם שולחים הצעה ללקוח.

ההצעה צריכה להיות קונקרטית ולכלול מידע תמציתי לגבי השירות שאתם מספקים, מבלי להבטיח ללקוח למשל שאתם תגדילו את ההכנסות שלו או שתספקו לו תעבורת גולשים כפולה. כך ניתן להימנע ממפחי נפש מצד הלקוח וגם מסכסוכים משפטיים.

פירוט תנאי התשלום

יש לציין בהצעה מהם תנאי התשלום שלכם – מהו מועד התשלום האחרון, האם אתם דורשים מקדמה, האם ניתן לשלם בתשלומים, והאם אתם דורשים תשלום עבור שעות נוספות.

פירוט על תיקונים והחלפות במסגרת הצעת מחיר 🛠️

חשוב מאוד לציין בהצעה מהי המדיניות שלכם לגבי תיקונים – האם המחיר כולל תיקונים במידה ויידרשו, ועל כמה סבבי תיקונים אתם מתחייבים?

בנוסף, ציינו האם אתם מגבילים את פרק הזמן שבו ניתן לבקש לבצע תיקונים.

אם אתם מספקים מוצרים, ציינו מהי המדיניות שלכם לגבי החלפת מוצר, מהו פרק הזמן המקסימלי בו ניתן לבצע החלפה ובאילו נסיבות.

הקפדה על שפה רהוטה

הצעת המחיר היא כרטיס הביקור שלכם, לכן חשוב מאוד שהיא תהיה רהוטה, ללא שגיאות כתיב וטעויות דקדוק.

אם צריך, בקשו מכותב תוכן מנוסה ומקצועי שיעבור על ההצעה ויוודא שהיא כתובה כראוי מבחינה לשונית.

הצעת מחיר שלוקחת בחשבון את המע״מ

בהנחה שאתם לא עוסק פטור, הרי שעליכם לשלם מע״מ. תוכלו להחליט אם לשאת במע״מ בעצמכם או ״לגלגל״ אותו על הלקוח שלכם.

אם הלקוח נדרש לשלם מע״מ, כאשר אתם כותבים את ההצעה עליכם לציין האם המחיר כולל מע״מ או לציין את הסכום ואת המע״מ בנפרד. באופן הזה, הלקוח ידע בדיוק מהו הסכום הסופי שהוא צפוי לשלם על השירותים שלכם.

פרטים ליצירת קשר

בסיום ההצעה חשוב לציין את פרטי הקשר שלכם – הטלפון הנייח, הטלפון הנייד, מספר הפקס וכתובת המייל, על מנת לעודד את הלקוח לחזור אליכם ולסגור את העסקה.

פולו אפ על ההצעה 💬

לאחר ששלחתם הצעת מחיר ללקוח, חשוב לוודא שהלקוח הפוטנציאלי קיבל אותה.

המתינו כמה ימים ואם הוא לא חזר אליכם, מומלץ ליצור עמו קשר ולברר האם הוא עיין בהצעה והאם הוא מעוניין לסגור את העסקה.

ייתכן שהמחיר לא לרוחו והוא יביע התנגדויות וחוסר שביעות רצון מההצעה. כאן זה המקום שלכם להפעיל שיקול דעת ולהחליט האם ברצונכם להוזיל מעט את המחיר. זכרו שלפעמים כדאי להתפשר על המחיר כדי להשיג לקוחות שיצטרפו אליכם לטווח הארוך.

יחד עם זאת, צריך גם לדעת מתי לשחרר. גם אם לא הצלחתם לסגור עסקה תחת התנאים שלכם, אל תאבדו תקווה ובצעו פעולות כמו שיווק דיגיטלי כדי להשיג את הלקוח הבא. שיהיה בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר