לידים לעסק

לידים לעסק – המדריך המלא להזרמת לקוחות חדשים!

כל עסק מעוניין להשיג כמה שיותר לידים ולהגדיל את ההכנסות, אבל איך עושים זאת? לפניכם כל הדרכים בתחום השיווק הדיגיטלי שיעזרו לכם להשיג לידים לעסק.

אם יש משהו שעושה לבעל עסק נעים בלב (ובעיקר בכיס) אלו לידים. ליד (Lead) זוהי פנייה של לקוח פוטנציאלי. לידים איכותיים אלו פניות של אנשים שמתעניינים במוצר או בשירות שלכם, שמרגישים בשלים לעשות עמכם עסקה ולכם נשאר רק לסגור איתם קצוות אחרונים בדרך להפוך את הלקוח הפוטנציאלי ללקוח חדש.

בעידן הדיגיטלי של ימינו, מרבית הדרכים להשיג לידים עוברת דרך שיווק דיגיטלי. אז אם גם אתם רוצים להשיג יותר לידים שיניבו לכם יותר הנכנסות, לפניכם כל השיטות להשגת לידים לעסק.

קמפיין ממומן בפייסבוק

דרך מהירה ויעילה להשגת לידים לעסק היא הקמת קמפיין ממומן בפייסבוק. מדובר במודעות בתשלום המופיעות בניוז פיד (עמוד החדשות) של הגולשים ברשת החברתית, וכן במיקומים בצד שמאל.

המודעות נחשפות בפני קהל היעד שאתם מגדירים בראש ולפי מאפיינים דמוגרפיים שמתאימים לכם כמו מין, גיל, תחומי עניין ומיקום.

היתרונות של קמפיין ממומן בפייסבוק הם הנוחות והפשטות של הקמת הקמפיין, המהירות הרבה של השגת הלידים וכן העלות הנמוכה יחסית – ניתן לבחור מראש מה התקציב שברצונכם להשקיע ולשלם רק על תוצאות.

אחת השאלות הנפוצות לגבי קמפיין ממומן בפייסבוק, היא כיצד ניתן לדעת האם המודעה שלכם באמת עובדת, או שיש צורך להחליף אותה במודעה אחרת. אז הטיפ שלנו הוא להשאיר את המודעה במשך 48 שעות באוויר.

לאחר מכן, ניתן לבחון את הביצועים שלה – כמה גולשים נכנסו לאתר שלכם, לעמוד הנחיתה או לעמוד העסקי שלכם בפייסבוק דרך המודעה? האם הבחנתם בעלייה בטראפיק ובמעורבות של הגולשים מאז הפרסום? והכי חשוב – האם השגתם לידים לעסק שלכם?

אם המודעה שלכם לא זכתה למינימום של 4 אחוז הקלקות מסך החשיפה למודעה, כדאי לשקול להחליף אותה. ייתכן שהחלפת הטקסט, שינוי התמונה או אפילו טרגוט מחדש לקהל היעד, יעשו את העבודה.

קמפיין ממומן בפייסבוק הוא מורכב ודורש הבנה מעמיקה ואסטרטגיה נכונה. בשל כך, מומלץ להיעזר באנשי שיווק דיגיטליים מקצועיים ומנוסים שידעו לבנות עבורכם קמפיין מוצלח שישיג לכם לידים לעסק.

לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית:

קמפיין ממומן בגוגל

לידים לעסק מגיעים פעמים רבות בזכות קמפיין ממומן בגוגל. כאשר גולשים מחפשים שירות או מוצר מסוים במנוע החיפוש של גוגל, מופיעים בפניהם שני סוגים של תוצאות: אתרים אורגניים המגיעים באופן טבעי למיקומים הראשונים (לאחר תהליך ממושך הנקרא קידום אורגני – SEO) או מודעות בתשלום.

מודעות אלו מופיעות במסגרת הקמת קמפיין ממומן בגוגל, בהתאם למילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלכם. כל מודעה אמורה להוביל לדף נחיתה, המאפשר ללקוחות הפוטנציאליים להשאיר פרטים או ליצור עמכם קשר.

דף הנחיתה חייב להדגיש את התועלת של המוצרים או של השירותים שלכם. עליכם להיכנס לנעליים של קהל היעד שלכם ולחשוב מה הם מחפשים ולמה הם זקוקים. יש להציג את היתרונות של העסק שלכם ואת הבידול שלו מול המתחרים. מומלץ להשאיר מקום להמלצות של לקוחות מרוצים על מנת ליצור אמון בלקוח הפוטנציאלי.

גם כאן, ממש כמו במודעה של גוגל, חשוב להטמיע מילות מפתח פופולריות ורלוונטיות. הדגישו והבליטו את הטופס של יצירת הקשר, והוסיפו קריאה לפעולה כמו "התקשרו עכשיו". רק כך תוכלו למקסם את הקמפיין בגוגל ולהשיג לידים לעסק שלכם.

העבודה על הקמת דף נחיתה לא תמיד פשוטה ולוקח זמן להקים קמפיין אפקטיבי. אך היתרונות עצומים: המודעות מופיעות במיקום בולט כך ששיעור החשיפה הוא גבוה, תוכלו לקדם את העסק שלכם גם בתקציב נמוך ולמקד את הקמפיין לפי אזור גיאוגרפי ומאפייני קהל יעד.

צבירת לידים לעסק באמצעות קמפיינים

לידים לעסק וקידום אתרים

מחקרים מצאו כי מרבית האנשים תופסים את האתרים המופיעים במיקומים הראשונים של גוגל כאתרים אמינים שאפשר לסמוך עליהם.

הגולשים נוהגים להיכנס לאתרים שמופיעים ראשונים ולפנות אליהם באמצעות שיחת טלפון לעסק, שליחת מייל או באמצעות השארת פרטים בטופס יצירת קשר. כך שכדי להשיג לידים איכותיים עליכם להגיע לראש התוצאות. הדרך לעשות זאת היא באמצעות קידום אורגני.

קידום אתרים אורגני זהו תהליך הכולל שלל פעולות שמקדם האתרים מבצע על מנת לשפר את המיקום של האתר בתוצאות מנוע החיפוש.

בין היתר הוא מטמיע באתר האינטרנט על כל תכניו מילות מפתח מבוקשות ורלוונטיות לתחום העסק שלכם. הוא משיג קישורים חיצוניים ממקורות אחרים (כמו אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות או מקומונים) המובילים לאתר שלכם, שיפור המבנה וההיררכיה של האתר, האצת מהירות טעינת הדפים, שדרוג האתר לעיצוב רספונסיבי ועוד. כך תוכלו להגיע למיקומים הראשונים של גוגל וליהנות מהגדלת כמות הלידים שלכם.

בניגוד לקידום ממומן בגוגל, קידום אתרים אורגני הוא תהליך ארוך המצריך סבלנות רבה. לרוב יש להמתין כמה חודשים עד שרואים תוצאות. לכן, אם אתם צריכים לידים לעסק באופן מיידי, שווה לשקול דרכי פרסום אחרות או נוספות.

השגת לידים לעסק באמצעות צ'אט בוט

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים מפעילים צ'אט בוט באתר האינטרנט שלהם או במסגרת הודעות פרטיות ברשתות החברתיות.

צ'אט בוט הוא למעשה רובוט שמנהל שיחות אוטומטיות עם הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם. הוא משיב להם על שאלות, מעניק להם מידע על העסק שלכם ומזמין אותם להשאיר פרטים.

צ'אט בוט אמנם לא תמיד מרגיש אנושי ויש גולשים שעלולים להירתע ממנו, אך מדובר בשיטה יעילה להשגת לידים לעסק. הצ'אט בוט זמין 24 שעות ביממה, הוא מסנן לידים שאינם רלוונטים עבורכם וחוסך לכם זמן רב ועלויות.

אם החלטתם לעבוד עם צ'אט בוט כדי להשיג לידים לעסק, חשוב מאוד לבחור היטב את החברה המציעה את השירותים האלו. ראשית, מומלץ לבחור צ'אט בוט שלא מתחבר רק לאתר האינטרנט שלכם, אלא לכל ערוצי התקשורת כמו וואטסאפ, מסנג'ר ומייל.

שנית, עדיף לעבוד עם צ'אט בוט תוצרת ישראל. צ'אט בוט בינלאומי שלא פותח בשוק הישראלי יענה לגולשים הישראלית באמצעות שימוש ב-Google Translate. בשל כך, הוא עלול לטעות מבחינה תחבירית, להיות עילג ולהותיר רושם רע על הלקוח הפוטנציאלי שלכם.

בחרו צ'אט מתקדם, שלומד מהר וקל לתפעול, כך שגם אם אין לכם ידע בקוד ורקע בתחום, יהיה לכם נוח לעבוד איתו.

לידים לעסק ושיווק שותפים

דרך יעילה נוספת להשיג לידים היא באמצעות שיווק שותפים (אפילייט). ישנן רשתות שותפים רבות בכל תחום, המתווכות בין עסקים קטנים וגדולים כאחד לבין שותפים. שותפים אלו בעלי אתרים, בלוגרים, או מנהלי עמוד פייסבוק. תפקידם של השותפים הוא לפרסם את המוצר שלכם בדרכים שונות: באנרים, לינקים בתוך מאמרים, פוסטים ועוד.

השותף מפרסם את המוצר עם לינק מיוחד, כך שכאשר גולש נכנס ללינק וביצע רכישה או השאיר את הפרטים שלו, השותף מקבל עמלה מסוימת. בעזרת שיווק שותפים ניתן להגדיל את החשיפה לעסק שלכם בפני קהל היעד שלכם, ולשלם רק על תוצאות.

שיווק שותפים עובד מצוין כאשר הפרסום משתלב בתוכן איכותי. רבים טועים לחשוב שמספיק להכניס כמה מילות מפתח ולינק לאתר שלכם, וזה מה שיביא להם לידים לעסק. זאת שגיאה גדולה, משום שהתוכן חייב להיות מקורי, מעניין ולתת ערך מוסף עבור הגולש.

בדקו שהשותף שאתם עובדים מולו יודע לכתוב כראוי ובאופן מעניין שימשוך את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. כמובן שיש להדגיש את היתרונות של המוצר או השירות שלכם, להציג את הייחוד שלכם ואת מה שמבדל אתכם מול המתחרים, ולהוסיף הנעה לפעולה.

פרסום במדיות המסורתיות לצבירת לידים לעסק

לצד שיווק דיגיטלי, מומלץ לפנות גם לתחום האופליין ולפרסם את העסק שלכם במדיות המסורתיות. פרסום בעיתונות (לרבות מקומונים), טלוויזיה ורדיו, נחשב גם היום כדרך יעילה ואפקטיבית להשיג לידים.

ממש כמו האינטרנט, גם המדיה המסורתית היא מגוונת. ישנם ערוצי טלוויזיה רבים, מגוון של תחנות רדיו ומבחר עצום של עיתונים. בשל כך, כאשר אתם בוחרים את הפלטפורמה המסורתית לקידום העסק שלכם, חשוב לבחון מי קהל היעד של הפלטפורמה והאם הוא דומה לקהל היעד של העסק שלכם.

דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו הוא שפרסום בכל פלטפורמה שונה באופי שלו. אם בעיתון למשל, אפשר לפרסם את העסק שלכם בכתבה שיווקית ארוכה, הרי שפרסום ברדיו חייב להיות קצר ותמציתי עם מסר ברור. יש לבחון היטב את הפלטפורמות המסורתיות האלו ולבדוק היכן שווה לכם להשקיע בפרסום העסק שלכם לצורך צבירת לידים לעסק.

קחו בחשבון שפרסום באמצעים המסורתיים נחשב בדרך כלל יקר יותר לעומת פרסום באינטרנט, אך אם יש לכם תקציב גדול כדאי להשקיע גם בפרסום המסורתי. כך תוכלו להרחיב את תפוצת הפרסום ולהגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים בתוך זמן קצר.

פרסום במדיות Off-Line לצבירת לידים לעסק

איך להפוך את הלידים ללקוחות?

לאחר שסקרנו בפניכם את השיטות השונות להשגת לידים לעסק, עליכם לזכור שלא כל ליד יכול להפוך ללקוח, והדבר בעיקר תלוי בכם.

על מנת לסגור עסקה עם לקוח פוטנציאלי, עליכם לבצע שיחת מכירה מקצועית וטובה. יש לשכנע את הלקוחות הפוטנציאליים מדוע כדאי להם לבחור דווקא בכם ולא באחרים, להציג את היתרונות שלכם ואת הבידול שלכם מול המתחרים.

אבל לפני שאתם עושים זאת ומעמיסים על הליד שלכם מידע מכירתי, עליכם להבין מהם הרצונות והצרכים שלו, מדוע הוא פנה אליכם והתעניינו בלקוח.

דבר נוסף שעליכם לזכור בנוגע ללידים לעסק הוא לפנות לקהל יעד שרלוונטי אליכם. פניות של אנשים שהמוצרים או השירות שלכם לא רלוונטים עבורם, נחשבים ללידים כושלים שלא יאפשרו לכם להמיר אותם ללקוחות חדשים. לכן, חשוב מאוד לבחור בשיטת שיווק דיגיטלי הרלוונטית לקהל היעד שלכם.

כמו כן, יש "להכות בליד בעודו חם". הליד שאתם מקבלים חייב לקבל מענה באופן מיידי ומהיר. הלקוח הפוטנציאלי שפונה אליכם, מצפה שתחזרו אליו בהקדם. אין לו סבלנות להמתין זמן רב, ולכן ברגע שאתם מקבלים את הליד חשוב מאוד לבצע שיחת מכירה ולהניע את הלקוח הפוטנציאלי לסגור עסקה.

לעיתים בשיחה עם הלקוח הפוטנציאלי עלולות להופיע התנגדויות שונות כמו למשל "המחיר יקר לי מדי", "אני רוצה ממליצים", "אני רוצה להתייעץ עם.." וכו.

התפקיד שלכם הוא לזהות מהן ההתנגדויות שעלולות להכשיל את העסקה, לטפל באותן התנגדויות ולהציע פתרונות ללקוח. לאחר שתטפלו בהתנגדויות עליכם לשלוח הצעת מחיר והסכם תנאי התקשרות שם מפורטים השירותים שאתם מעניקים, תנאי התשלום, מדיניות הביטול, האם ישנם פיצויים עקב הפרת התחייבויות, מהו משך הסכם ההתקשרות ועוד.

לאחר מכן, יש לבצע פולו אפ ללקוח הפוטנציאלי ולבדוק האם הוא מעוניין לחתום עמכם חוזה.

זה לא קל להשיג לידים לעסק, אבל עם קצת ניסיון, היכרות עם הלקוח והשקעה בערוצי שיווק דיגיטליים מתאימים, גם אתם תצליחו להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם ולהוביל את העסק שלכם להצלחה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר