מיתוג מחדש – 7 שלבים לביצוע

מיתוג מחדש – 7 שלבים לביצוע

החלטתם על מיתוג מחדש לעסק שלכם? לפניכם כל הדרכים לעשות זאת כראוי ולהמציא את המותג שלכם מחדש.

כשאנשים פותחים לראשונה בחייהם עסק, רבים מהם לא לוקחים בחשבון את המיתוג שלו. שם המותג, עיצוב הלוגו, וצבעי המותג, נדחקים לתחתית סדר העדיפויות, על אף שהמיתוג משפיע רבות על הצלחת העסק.

ישנם עסקים אחרים שכבר ביצעו מיתוג לעסק שלהם, אך במהלך הדרך הבינו כי המיתוג שלהם מיושן, לא מצליח למשוך מספיק לקוחות והוא לא תואם לערכים של העסק ולזהות שלו.

בנוסף לכך, לעיתים קרובות עולה הצורך לרענן את המותג כאשר העסק מעוניין להתרחב ולהגיע לשווקים בינלאומיים, כאשר חלו שינויים במוצרים, בשירותים, במחירים או במיקום של בית העסק, כאשר מתרחשים מיזוגים ורכישות ושתי חברות מתאחדות לחברה אחת גדולה ועוד.

גם מותגים גדולים כמו Dunkin' Donuts ו-Uber ביצעו מיתוג עסקי מעודכן וכתוצאה מכך חוו צמיחה ופריחה והגדילו את המכירות.

מיתוג מחדש משפיע על כל המראה והתחושה שהעסק שלכם משדר לעולם.

לכן, חשוב לבנות אסטרטגיה המשתרעת על כל האלמנטים בהם מעורב המותג שלכם – אריזת המוצרים, שילוט, פליירים, מודעות, פרסומות בערוצים המסורתיים (טלוויזיה ועיתון) וכמובן הנוכחות הדיגיטלית שלכם.

אז אם החלטתם לשדרג את זהות המותג שלכם, הנה לפניכם כל הדרכים לבצע זאת בצורה מושלמת.

לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית:

הגדירו מחדש את החזון והערכים שלכם

עליכם לבחון מהו החזון, המשימה ומהם הערכים של העסק. החזון, המשימה והערכים אותם הגדרתם בעבר, עשויים להשתנות במשך הזמן ככל שהחברה שלכם צומחת.

לכן, לפני שאתם מבצעים מיתוג מחדש, חשוב שתגדירו מחדש מהו החזון שלפיו אתם פועלים, מהי המשימה שלכם ולפי אילו ערכים אתם פועלים כיום בעסק.

הערכים יכולים להיות למשל הגינות, יושרה, מהירות, דיוק, נאמנות, מצוינות, משפחתיות ועוד. המיתוג העדכני צריך לשקף את אותם ערכים, חזון ומשימה.

בצעו מחקר שוק 🔍

מומלץ מאוד לחקור מה עושים המתחרים בענף שלכם, מה עובד להם ומה פחות בכל הקשור למיתוג שלהם.

בנוסף לכך, כדאי לבדוק מהם המגמות העכשוויות והטרנדים בשוק בתחום המיתוג. כדאי לקחת השראה מהמתחרים במסגרת מחקר שוק, אבל כמובן להימנע מהעתקה.

מעבר לכך שמדובר בגניבת זכויות יוצרים, המיתוג של העסק שלכם חייב להיות מקורי ומותאם באופן אישי לערכים ולזהות המותג הייחודית שלכם. רק כך תוכלו ליצור בידול אמיתי ולהוביל את העסק שלכם להצלחה.

עריכת קבוצת מיקוד

לפני שאתם משנים את המיתוג שלכם, מומלץ מאוד לבחון מה קהל היעד שלכם חושב על אותם השינויים.

ייתכן שתגלו כי המיתוג הישן שלכם שירת בצורה נאמנה יותר את החברה שלכם, בעוד שהמיתוג החדשני דווקא מרתיע לקוחות ועלול לפגוע בהצלחת החברה.

ישנן חברות רבות המתמחות בעריכת מחקרי קבוצת מיקוד הכוללת כמה אנשים בעלי מאפיינים דמוגרפיים הדומים לקהל היעד שלכם (מין, גיל, סטטוס משפחתי, תחומי עניין, מיקום וכו׳).

לאחר שנבנתה קבוצת מיקוד, יש להציג בפניה את המיתוג החדש. בחנו מה דעתם של חברי הקבוצה על הלוגו החדש, פלטת הצבעים העדכנית, ועל החלפת הסלוגן והשם של המותג שלכם. בהתאם לתשובות של קבוצת המיקוד, תוכלו להחליט אילו שינויים לבצע במיתוג שלכם.

הגדירו מחדש את החזון והערכים שלכם - מיתוג מחדש

מיתוג מחדש באתר הבית

אתר הבית חשוב מאין כמוהו – הוא הפנים של העסק שלכם, מציג את הייחוד והבידול שלכם ואמור למשוך את קהל היעד לצרוך את השירותים או המוצרים שאתם מספקים.

אם אתר הבית יציג את המיתוג המיושן שלכם, הרי שכל עבודת המיתוג הייתה לחינם.

לכן, וחשוב לוודא כי כל עמוד ועמוד באתר מעודכן בצבעים, בלוגו, בסלוגן ובשם החדש של המותג שלכם.

מיתוג מחדש ברשתות החברתיות

רשתות חברתיות מהוות פלטפורמה דיגיטלית משמעותית עבור כל עסק, והן מאפשרות לכם ליצור אינטראקציה עם הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

בשל כך, חשוב לא לפסוח על עמודי הפייסבוק, האינסטגרם והטוויטר כאשר מבצעים מיתוג מחדש.

הקפידו לשנות את שם המותג, את הלוגו ואת צבעי המותג גם ברשתות החברתיות, והחליפו את תמונת הפרופיל ותמונת הנושא בהתאם למיתוג החדש של העסק שלכם.

הסרת ״שאריות״ מגוגל של המיתוג הקודם

גם אחרי עדכון אתר הבית ועמודי הרשתות החברתיות שלכם במיתוג מחדש, ייתכן כי ברחבי הרשת קיימים עקבות של המיתוג המיושן.

השאריות מהמיתוג הישן יכולות להגיע בדמות של מודעות ממומנות, באנרים, כתבות תוכן באתרים שונים ועוד. חשוב לבצע חיפוש יסודי בגוגל ולוודא כי כל העקבות הדיגיטליות שלכם מעודכנות בהתאם למיתוג החדש.

הכריזו על מיתוג מחדש ללקוחות שלכם 📣

חשוב מאוד ליידע את הלקוחות על המיתוג העסקי החדש שלכם, על מנת למנוע בלבול כאשר הם נתקלים בשינויים בנראות המותג.

חשוב להבהיר ללקוחות שאמנם המותג עבר מתיחת פנים חיצונית, אך שהשירותים או המוצרים האהובים עליהם נשארו כשהיו. כך תוכלו לחזק את הנאמנות של הצרכנים למותג שלכם, ולמנוע מהם לפנות למתחרים.

מומלץ לעדכן את הלקוחות באמצעות פרסום פוסטים ברשתות החברתיות, ושליחת ניוזלטר בו בא לידי ביטוי המיתוג החדש.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר