כל מה שצריך לדעת על ביזנס מנג'ר של פייסבוק

אם אתה בעל עסק, בייחוד אם אתה בעל עסק בעל חנות אינטרנטית, אתה בטוח משווק את המוצרים שלך באמצעות האינטרנט (ואם לא אז כדאי שתתחיל).

אבל שיווק ופרסום באינטרנט זה הגדרה קצת אמורפית וכוללנית. כמו כל פרסום ושיווק אחר פרסום באינטרנט דורש ניתוח שוק, הגדרת קהל היעד, מיתוג, וכן פרמטר נוסף, הפלטפורמה שבה עושים שימוש.

כאשר מדברים על פרסום ושיווק באינטרנט כמות הפלטפורמות והאתרים הינם אינסופיים. ניתן לפרסם בפייסבוק, באינסטגרם, וואטסאפ, קידום אורגני או שיווקי בגוגל, טיק טוק ועוד אינספור אתרים.

כל אתר כזה פונה למאות אלפים ומיליונים של צרכני תוכן או לקוחות אפשריים וטומן בחובו פוטנציאל עצום למטרותייך. מי שמעוניין להגיע לקהל הרחב ביותר, בעל טווח הגילאים הגדול ביותר, הפונה למספר המקסימאלי של צרכנים/ לקוחות, נדרש לפרסם ולשווק בכמה שיותר פלטפורמות שניתן.

מצד אחד הדבר יוצר כאמור טרפיק, פרסום ושיווק שלא יסולא מפז, מצד שני מדובר בכאב ראש לא קטן בכלל.

הבעיה:

אבל כשיש כל כך הרבה פלטפורמות, אמצעים, תוכנות ודפי אינטרנט, שיווק ופרסום המוצרים, או כל דבר אחר, באינטרנט מתחיל להיות כאב ראש.

ראשית, על מנת להגיע לכמה שיותר גולשים, צריך וכדאי לכסות את כל הפלטפורמות הרשתות והאתרים. שנית, צריך לדעת לעשות שימוש מיטבי בשטחי הפרסום שלך ולנהל אותם על מנת למקסם את השפעתם.

ובנוסף, כיצד לנהל את ה"נכסים" הפרסומיים שלך, הענקת הרשאות לניהול ועוד המון עניינים שצריך לתת עליהם את הדעת בעת ניהול הפן הפרסומי והשיווקי של העסק שלך.

לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו פרטים עכשיו

הפתרון:

במילה אחת הפתרון הוא ביזנס מנג'ר של פייסבוק. אבל מה זה ביזנס מנג'ר של פייסבוק. לשם כך נתחיל מההתחלה. בראשית ברא מרק צוקרברג את פייסבוק.

לאחר שפייסבוק החלה להתפתח ולגדול, ולאחר שאנשים הבינו את הפוטנציאל השיווקי והפרסומי העצום שבפייסבוק, החלו לצוץ גם חשבונות שאמנם היו חשבונות פרטיים אך בפועל הם היו חשבונות של עסקים ונוהלו ככאלה.

פייסבוק (החברה) הבינה את הפוטנציאל העצום הגלום בעולם השיווקי והחלה לשכלל ולפתח את האפשרויות של משווקים, בעלי עסקים, משרדי פרסום לנהל קמפיינים פרסומיים בפייסבוק.

בשלב הבא אפשרה פייסבוק ניהול הרשאות וגישה לחשבונות על ידי צדדים שלישיים.

וכיום, לאחר שפייסבוק הפכה לאחת החברות הגדולות והעשירות בעולם, ולאחר מסע קניות במסגרתו רכשה את אינסטגרם, וואטסאפ ועוד, הפלטפורמה והמנגנון שפיתחה מאפשרים את ניהול כל החשבונות העסקיים, השיווקיים של העסק ממקום אחד – ביזנס מנג'ר של פייסבוק.

סדר פעולות עבור הביזנס מנג'ר שלכם​

לפני שאתם מתחילים לעבוד על הביזנס מנג'ר בצעו מספר פעולות שיטיבו עם הפרסום שלכם בעתיד:

  1. אמתו את הדומיין שלכם תחת 'בטיחות מותג'.
  2. צרו פיקסל למעקב המרות באתר שלכם תחת 'מקורות ונתונים' 
  3. תחת אבטחה מלאו את כל הפרטים שלכם ושלחו את הביזנס לאימות בפייסבוק לקבל ציון גבוה יותר.

הארכיטקטורה והתצורה שבה משתמשת פייסבוק היא חכמה ופשוטה. ניהול עמוד הפייסבוק העסקי, חשבון מודעות וניהול הקבוצות מנוהלים על ידי חשבון פייסבוק פרטי אליו הם מקושרים.

אין קשר ישיר בינם, אלא הכל מנוהל על ידי החשבון הפרטי האחראי על ניהול אותם אלמנטים.

במידה ואתם בעלי עסק קטן, שרק אתם מנהלים בעצמכם, שקמפיין הדיגיטל שלו הוא אינו מאסיבי ורחב, שמרוצה משיטת ניהול השיווק והפרסום הדיגיטאלי, ייתכן מאוד שהמודל הזה מספיק בשבילו.

אתם מנהלים את העסק ואחראים על הפרסומים, על הקבוצות, על מה עולה או יורד מהדף העסקי ועל חשבון המודעות שלו. אתם מנהלים את הפן העסקי כמו שאתם מנהלים את הפן הפרטי.

למה צריכים ביזנס מנג'ר של פייסבוק

אולם אם העסק מצליח ומשגשג ואתם מתחילים להתרחב, או שאתם בעלי עסק שהוא כבר גדול ומעסיק עובדים או אפילו שוכר משרד פרסום, כאן העסק מתחיל להסתבך (תרתי משמע).

פתאום על מנת לנהל את העמוד העסקי או את חשבון המודעות עליכם לאפשר גישה לחשבון הפרטי שלכם.

לחילופין ניהול הדף העסקי צריך להיות מקושר לחשבון פרטי שהוא אינו החשבון שלכם אלא חשבון של אחד העובדים או של משרד הפרסום. כאן מתחילות הבעיות.

מה קורה כאשר אותו עובד שדרך חשבונו הפרטי מנוהלים הדף העסקי ועוד מתפטר או מפוטר בטונים צורמים.

פתאום כל התוכן העסקי מוחזק כבן ערובה אצל אותו עובד, ולא פעם על מנת להשיג שליטה מחדש על הדף והחשבונות, שבפועל שייכים לכם ולעסק, צריך או להגיע לפשרה עם אותו עובד או לפנות למהלכים משפטיים יקרים ומיותרים.

אותו הדבר יכול לקרות עם גורם שלישי אשר מנהל לכם את התוכן העסקי בפייסבוק, משרד פרסום או איש שיווק דיגיטל שדרך חשבונו הפרטי מנוהלים התכנים העסקיים, אך מאחר ואתם אינם מרוצים משירותיהם, החלטתם להחליפם.

פתאום כל התוכן העסקי מוחזק כשבוי אצל אותו גורם ולא פעם אתם תידרשו להתחיל מההתחלה ולהיפרד מהיסטוריה השיווקית והפרסומית של העסק בפייסבוק.

הבעיה מחריפה אף יותר כאשר אותו גורם שלישי מנהל מחשבון המודעות שלו מספר רב של לקוחות, או אז נוצרת בעיה שלא תמיד תוכל להבטיח שאכן קיבלת את מה ששילמת עבורו.

הגורם השלישי מנהל את חשבון המודעות כראות עיניו, מחזיק את הקלפים קרוב מאוד לחזה, ואינו מוכן לחשוף את הפרטים. הדבר גם היה יוצר מרמור אצל העובדים של משרדי הפרסום או ניהול השיווק שהיו נאלצים מחשבונם הפרטי לנהל עשרות ולפעמים מאות חשבונות מודעות עסקיות ודפי עסק.

כמובן שכל זה רק הלך והחמיר עוד יותר כאשר פלטפורמות, אתרים ורשתות נוספות נכנסו לתמונה. ויש עוד מאות דוגמאות מדוע ניהול התוכן העסקי באופן הזה אינו המיטבי ואינו רצוי.

ביזנס מנג'ר – הפתרון של פייסבוק

בדיוק בשביל זה נוצר הביזנס מנג'ר של פייסבוק. הביזנס מנג'ר הוא מחליף הדף הפרטי. הוא מעין ישות פייסבוקית אליה מקושרים כל הפיצ'רים העסקיים של העסק.

הישות הפייסבוקית הזאת מאפשרת ניהול חשבון מודעות ודף עסקי ללא הצורך לקשר אותם לחשבון הפרטי שלך. הפרדה מוחלטת בין הפרטי לעסקי.

מאפשר מידור ברמה הראשונה והבסיסית. הפרדה זו טובה גם אם אתה מנהל את הנכסים העסקיים שלך בעצמך, ובטח אם אתה עושה שימוש בגורם שלישי, בין אם עובד ובין אם גורם חיצוני לעסק.

דבר נוסף שהביזנס מנג'ר עושה הוא ניהול הרשאות. באופן הזה הנכסים העסקיים של העסק שלך היו וממשיכים להיות שלך ובשליטתך המלאה וכל שאתה עושה הוא להעניק הרשאות למישהו, עובד או גורם שלישי אחר, לנהל ולערוך אותם.

כך, ברצותך אתה מאפשר ומעניק הרשאות דרך הביזנס מנג'ר וברצותך אתה מסיר את ההרשאה.

כך הנכסים שלך נשארים בבעלותך הבלעדית וב"ניתוק יחסים" כלשהו, ומסיבה כלשהי אתה אינך יותר בן ערובה, אתה פשוט מנתק את ההרשאה ומעניקה או מעבירה למישהו אחר.

היתרון הוא שניהול ההרשאות דרך ביזנס מנג'ר מאפשר לך להעניק ולשלול הרשות לא רק לחשבונות מודעות או דף עסקי בפייסבוק אלא מאפשר הרשאת ושלילת הרשאה לניהול הנכסים העסקיים החוסים תחת כנפיה העצומות של פייסבוק, למשל אינסטגרם, חשבונות וואטסאפ, נכסי e-commerce שונים ועוד.

ולא פחות חשוב, הביזנס מנג'ר הוא פלטפורמה דינאמית "נושמת" שמאפשרת ניהול שוטף ומתמיד של הנכסים, ללא כאב ראש ובאופן יעיל, פשוט וקל שימנע ממך לאבד נכסים מחד ולהטיח את הראש בקיר ממורכבות יתר של הכלי ניהול מאידך.

אז איך מתחילים:

ראשית פותחים חשבון ביזנס מנג'ר – כמו פתיחת חשבון פייסבוק רגיל, יש למלא המון פרטים אך תאמינו לי, בסוף, זה משתלם.

יש לעקוב אחר ההנחיות במהלך התהליך. זה אמנם יכול להיות מעיק, ארוך ומצריך קשב רב אבל כמו שאמרנו, ותאמינו לנו, זה ישתלם בהמשך.

לאחר פתיחת ביזנס מנג'ר יש לעבור לשלב ההגדרות. פה ניתן להתאים את הביזנס מנג'ר לצרכים, דרישות, מאפיינים ורצונות שלכם. ההגדרות כוללות מספר אפשרויות, כגון אבטחה, הוספה של אלמנטים, ניהול הרשאות ודרגות הרשאה ועוד.

לא נסקור אותן אבל שווה להתעמק בכל אחת מהן ולהתאימה לצרכים שלכם.

חשוב להדגיש, ניהול ההרשאות אינו בינארי. באפשרותכם לבצע מיקרו מנג'מנט לכל בעלי ההרשאות.

הכוונה היא שבאפשרותכם לבחור להוסיף או להוריד בעלי הרשאות, עובדים או גורמים חיצוניים. אבל יחד עם זאת, גם ברגע שהוספת בעל הרשאה, ההרשאה אינה בינארית, זה לא שיש הרשאה להכל או לכלום.

כל משתמש ומשתמש שהוגדר כבעל הרשאה נדרש להגדיר לאיזה נכס בדיוק יש לו הרשאה. הינו גם אם הגדרתם עובד שיש לו הרשאה לדף העסקי, אין הדבר שיש לו מייד הרשאה לאינסטגרם או לחשבון המודעות. ביזנס מנג'ר מאפשר ניהול מטריציוני ודיפרנציאלי.

ביזנס מנג'ר מאפשר ממשק משתמש ניהול אינטואיטיבי, קל ונוח. ביזנס מנג'ר עושה שימוש בלשוניות ומאפשר חלוקה וסדר כך שגם אם אתה הבלאגניסט הגדול בעולם, עדיין יהיה לך קשה מאוד לבלגן את הביזנס מנג'ר.

יתרונות נוספים:

יתרון נוסף לביזנס מנג'ר הוא האפשרות לראות את היסטוריית המשתמש. באופן זה גם אם העובד עוזב בטריקת דלת או שהיחסים עם הגורם החיצוני לו הייתה הרשאה מדרדרים, עדיין ניתן לראות מה אותו עובד או גורם עשה בביזנס מנג'ר ולהבין את פעילותו.

ביזנס מנג'ר מאפשר לך גם לבקש הרשאות ולנהל את ההרשאות של עצמך.

אם אתה משווק דיגיטאלי או משרד פרסום או כל גורם אחר שנדרש לעשרות או מאות רבות של הרשאות, עבור לקוחות שונים, אשר לעתים לכל לקוח כזה יש יותר מביזנס מנג'ר אחד או מספר עסקים, ייתכן ותהיה בעל עשרות ואולי מאות הרשאות.

יתרון אחר של ביזנס מנג'ר הוא אפשרות לחלוק מידע גולמי ושימושי עם גורמים חיצוניים. כך ניתן לשתף מידע מבלי באמת להעניק הרשאה לנכסים העסקיים שלך.

היתרון פה הוא עשיית שימוש במידע שיש בביזנס מנג'ר מבלי באמת לחשוף את הביזנס מנג'ר. כך אתה יכול להעזר בבעלי מקצוע חיצוניים שיקבלו את המידע וינתחו עבורך אותו אולם מבלי באמת להעניק הרשאה לביזנס מנג'ר.

תחשבו על זה כאילו הזמנתם בעל מקצוע נניח לנתח את אופן שימוש החשמל בביתכם. זה שהזמנתם אותו אליכם הביתה ונתתם לו מידע על השימוש בחשמל לא בהכרח אומר שתתנו לו את מפתח לבית נכון?!

סיכום:

האופן בו אתה מתייחס ללקוחותייך אינו בהכרח האופן בו אתה מתייחס לחברייך ומשפחתך. לא כל לקוח הוא חבר ולא כל חבר הוא לקוח.

חשבון ביזנס מנג'ר מאפשר לכם לנהל את הנכסים העסקיים שלכם בנפרד מחייכם הפרטיים ועמוד הפייסבוק הפרטי שלכם.

בנוסף, ביזנס מנג'ר מאפשר לך ראש שקט בקשר עם ניהול הנכסים העסקיים שלך ולא לחשוש שמה אולי משרד הפרסום משתמש בכסף ששילמת לו לקידום לקוחות אחרים שלו או גרוע מכך את מתחרייך, או שמה משרד הפרסום או העובד יחליטו שהם "חוטפים" את הנכסים העסקיים הדיגיטאליים שלך.

ביזנס מנג'ר מאפשר לך סדר ו"ניקיון" בניהול הנכסים העסקיים הדיגיטאליים שלך, מנהל הרשאות ותורם למבט העל שיש לך על העסק, בכל רגע נתון.

ביזנס מנג'ר הוא לא רק כלי לניהול נכסים עסקיים דיגטאליים. אלא הוא בעצמו נכס דיגיטאלי אסטרטגי בפני עצמו שיאפשר לך ניהול אפקטיבי בלחיצת כפתור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תוכן עניינים

קטגוריות
הפופולריים ביותר
חייגו 052-3257284 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!
עקבו אחרינו