עוזי שבת - שיווק בלינקדאין

שיווק בלינקדאין – הרשת החברתית האידיאלית לעסק שלך

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

רוב הישראלים היו סקפטיים בכל הנוגע לערוצי שיווק בלינקדאין עד לפני כמה שנים. משהו התרחש והפלטפורמה ה"יוקרתית" הפכה לרשת חברתית לכל דבר, עם דגש מסוים על עסקים. הגשת מועמדות ובחינה של מתמודדים למשרות נחשקות, שיתופי פעולה בדמות בארטרים, צריכת שירותים ועוד, ללינקדאין יש לא מעט להציע, והגיע הזמן שיתחילו להסתכל עליה.

שיווק בלינקדאין - מה זה כולל? 🗒️

לינקדאין מזכירה לי את הבחורה המרשימה שנמצאת על הבר, כאשר רבים חוששים מלגשת אליה, שמא הם לא מתאימים לרמתה. "למה אני צריך את זה?" "היא מיועדת רק להייטקיסטים" "הפלטפורמה בכלל לא תפסה בארץ", כמה טעויות במשפט אחד. דברים השתנו, הפרסום בלינקדאין הפך לפעולה משלימה לניהול רשתות חברתיות סטנדרטיות כמו פייסבוק ואינסטגרם.

שיווק בלינקדאין כולל מיתוג פרופיל אישי ו/או עמוד חברה עסקי, ניהול קבוצות וקהילות, פרסום משרות, מציאת תכנים ספציפיים ועוד. קשה להסביר זאת במילים אך לינקדאין בהחלט מספקת משהו שפלטפורמות אחרות לא יכולות לספק, משהו בחוויית המשתמש, היכולת למצוא בעלי תפקידים ספציפיים שיועילו עבורכם, אולי זו בכלל היכולת לחשוף את הרזומה שלכם ולהסתובב כמו טווס גאוותן ברחבי הפלטפורמה?

שיווק בלינקדאין ויצירת שיתופי פעולה עסקיים 🤝

חשוב ליצור אסטרטגיה לצורך שיווק בפלטפורמה העסקית, החוכמה היא לא להוסיף כמה שיותר עוקבים ולחשוף עבורם תכנים, אלא לכוון לאיכות ולמיקוד ולא לכמות. אני לצורך העניין הגדרתי עבור עצמי מספר נותני שירות רלוונטי שחשוב לי שיהיו במעגל הקרוב אליי בלינקדאין: ספקי תוכן, מעצבים גראפיים, מתכנתים וכו'.

כך, נכון לכתיבת תוכן זה, אני מחזיק בקצת יותר מ-16 אלף חברים בלינקדאין. כל פוסט שאני יוצר זוכה לכמה אלפי חשיפות, תגובות והודעות אישיות.

שיווק בלינקדאין - דוגמא לפוסט וויראלי
שיווק בלינקדאין - דוגמא לפוסט וויראלי

בארטרים כיד המלך 👩🏻‍💻

בסופו של דבר מדובר בפלטפורמה שמתווכת בין בעלי עסקים ונותני שירות, בעיקר בתחומי הדיגיטל. האופציה המתבקשת היא החלפת שירותים בין בעלי המקצוע (בארטר) ואני עד לכך שמדובר בדרך פופולרית ויעילה לטפל בחוסרים העסקיים שלך.

אני למשל, נעזר בלינקדאין לפרסום מאמרי אורח שלח, בתמורה לאזכור וקישור לאתר שלי, לגיטימי לא?

במיוחד בתקופת משבר הקורונה 😷

אני חושב שכל מה שדובר על הפלטפורמה והאופציות הקיימות בה, הכל מתעצם עוד יותר כשמדובר בתקופת משבר הקורונה. בימים אלה, רובנו המוחלט נמצא בבתים, חלקנו מבלים בספה מול הנטפליקס ואחרים נואשים למצוא עבודה, פרויקט קטן או לנסות למצוא שבריר תקווה לתקופה שאחרי.

זה הזמן! שיווק בלינקדאין מרגיש בעיני מבטיח במיוחד בעת הזו, עם הבטחה לחשיפה גדולה יותר של תכנים, דלתות נוספות ייפתחו בפניכם. אגב משברים, יש לחברה שלנו נטייה מוכרת לפתח סולידריות מסוימת ברגעי משבר והיא באה לידי ביטוי בעיקר ברשת: #כולנו עם הדרום, Stay At Home וכו', גם עכשיו ישנם לא מעט עסקים המציעים שירותים מוזלים ואפילו חינמיים כדרך לתרום לחברה.

שיווק בלינקדאין - הפלטפורמה האידיאלית לעסק שלך

האם שיווק בלינקדאין מתאים לכל עסק ותחום? 🛎️

לא. תמצאו שם הרבה פחות בעלי מקצועות זמינים של נותני שירות: מעצבי שיער, נגרים, אינסטלטורים, בסופו של דבר צריך להסתכל על קהל היעד וערוץ הכניסות האידיאלי. שירותים מזדמנים לצורך העניין נחפש בלינקדאין, קהל היעד לא יכנס בשביל חיפוש אחר שירות כזה או אחר בלינקדאין. שיווק בלינקדאין מיועד יותר לתעשיית ההייטק וזה ככה בכל העולם לא רק בישראל.

כשמדובר בקידום ממומן בלינקדאין, העסק הופך ליקר ויתאים הרבה יותר לעסקים ושירותים שמכניסים מכל עסקה סכום כסף מכובד. בגלל עלויות הפרסום הגבוהות צריך לוודא ROI – Return On Investment, במילים אחרות – החזר על ההשקעה. בכדי שהשקעת פרסום תהיה כדאית ומשתלמת, היא צריכה להסתכם בסכום נמוך מפוטנציאל הרווח.

במגמת התחזקות בישראל 🌍

אומנם לינקדאין הגיעה אלינו באיחור אופנתי (כמו כל דבר) אך בכל זאת היא כאן, בעלי עסקים וחברות החלו להשתמש בה בחוכמה, מתמודדים למשרות דיגיטל בעיקר ממתגים את עצמם גם כן, והמגייסים? הם היו שם עוד לפני כולם. 

שיווק בלינקדאין בישראל הפך לחובה בגדר חברות הפעילות בשוק הדיגיטלי, ליצירת שיתופי פעולה, פריצה עסקית לתודעה ולייצר נוכחות אינטרנטית עם השפעה עולמית.

גם אני, כבר שנים משקיע בפלטפורמה הזאת ומאמין בה באמונה עיוורת, אין פעם אחת שהתאכזבתי ממנה, תמיד קיבלתי את מה שציפיתי לקבל. עבדתי קשה בשביל זה, יצרתי קשרים רלוונטיים, חיפשתי שיתופי פעולה בעלי ערך מוסף, מיתגתי את עצמי כאוטוריטה וכך היה, עד היום.

שיווק בלינקדאין - אופציות סינון מתקדמות
שיווק בלינקדאין - אופציות סינון מתקדמות
נשאר לכם טעם לעוד? לגמרי מבינים אתכם...
הרשמו וקבלו עדכונים לתיבת המייל שלכם
ספרו לנו מה אתם חושבים
(כן, גם הערות, הארות, טענות ומענות יתקבלו בברכה)