שיווק בלינקדאין

שיווק בלינקדאין – הרשת החברתית האידיאלית לעסק שלך

רוב הישראלים היו סקפטיים בכל הנוגע לערוצי שיווק בלינקדאין עד לפני כמה שנים. משהו התרחש והפלטפורמה ה"יוקרתית" הפכה לרשת חברתית לכל דבר, עם דגש מסוים על עסקים.

הגשת מועמדות ובחינה של מתמודדים למשרות נחשקות, שיתופי פעולה בדמות בארטרים, צריכת שירותים ועוד, ללינקדאין יש לא מעט להציע, והגיע הזמן שיתחילו להסתכל עליה.

שיווק בלינקדאין - מה זה כולל?

לינקדאין מזכירה לי את הבחורה המרשימה שנמצאת על הבר, כאשר רבים חוששים מלגשת אליה, שמא הם לא מתאימים לרמתה.

"למה אני צריך את זה?" "היא מיועדת רק להייטקיסטים" "הפלטפורמה בכלל לא תפסה בארץ", כמה טעויות במשפט אחד.

דברים השתנו, הפרסום בלינקדאין הפך לפעולה משלימה לניהול רשתות חברתיות סטנדרטיות כמו פייסבוק ואינסטגרם.

שיווק בלינקדאין כולל מיתוג פרופיל אישי ו/או עמוד חברה עסקי, ניהול קבוצות וקהילות, פרסום משרות, מציאת תכנים ספציפיים ועוד.

קשה להסביר זאת במילים אך לינקדאין בהחלט מספקת משהו שפלטפורמות אחרות לא יכולות לספק, משהו בחוויית המשתמש, היכולת למצוא בעלי תפקידים ספציפיים שיועילו עבורכם, אולי זו בכלל היכולת לחשוף את הרזומה שלכם ולהסתובב כמו טווס גאוותן ברחבי הפלטפורמה?

שיווק בלינקדאין ויצירת שיתופי פעולה עסקיים

חשוב ליצור אסטרטגיה לצורך שיווק בפלטפורמה העסקית, החוכמה היא לא להוסיף כמה שיותר עוקבים ולחשוף עבורם תכנים, אלא לכוון לאיכות ולמיקוד ולא לכמות.

אני לצורך העניין הגדרתי עבור עצמי מספר נותני שירות רלוונטי שחשוב לי שיהיו במעגל הקרוב אליי בלינקדאין: ספקי תוכן, מעצבים גראפיים, מתכנתים וכו'.

כך, נכון לכתיבת תוכן זה, אני מחזיק בקצת יותר מ-16 אלף חברים בלינקדאין. כל פוסט שאני יוצר זוכה לכמה אלפי חשיפות, תגובות והודעות אישיות.

לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית:

שיווק בלינקדאין - דוגמא לפוסט וויראלי
שיווק בלינקדאין - דוגמא לפוסט וויראלי

בארטרים כיד המלך

בסופו של דבר מדובר בפלטפורמה שמתווכת בין בעלי עסקים ונותני שירות, בעיקר בתחומי הדיגיטל.

האופציה המתבקשת היא החלפת שירותים בין בעלי המקצוע (בארטר) ואני עד לכך שמדובר בדרך פופולרית ויעילה לטפל בחוסרים העסקיים שלך.

אני למשל, נעזר בלינקדאין לפרסום מאמרי אורח שלח, בתמורה לאזכור וקישור לאתר שלי, לגיטימי לא?

במיוחד בתקופת משבר הקורונה

אני חושב שכל מה שדובר על הפלטפורמה והאופציות הקיימות בה, הכל מתעצם עוד יותר כשמדובר בתקופת משבר הקורונה.

בימים אלה, רובנו המוחלט נמצא בבתים, חלקנו מבלים בספה מול הנטפליקס ואחרים נואשים למצוא עבודה, פרויקט קטן או לנסות למצוא שבריר תקווה לתקופה שאחרי.

זה הזמן! שיווק בלינקדאין מרגיש בעיני מבטיח במיוחד בעת הזו, עם הבטחה לחשיפה גדולה יותר של תכנים, דלתות נוספות ייפתחו בפניכם.

אגב משברים, יש לחברה שלנו נטייה מוכרת לפתח סולידריות מסוימת ברגעי משבר והיא באה לידי ביטוי בעיקר ברשת: #כולנו עם הדרום, Stay At Home וכו'.

גם עכשיו ישנם לא מעט עסקים המציעים שירותים מוזלים ואפילו חינמיים כדרך לתרום לחברה.

שיווק בלינקדאין - הפלטפורמה האידיאלית לעסק שלך

האם שיווק בלינקדאין מתאים לכל עסק ותחום?

לא. תמצאו שם הרבה פחות בעלי מקצועות זמינים של נותני שירות: מעצבי שיער, נגרים, אינסטלטורים, בסופו של דבר צריך להסתכל על קהל היעד וערוץ הכניסות האידיאלי.

שירותים מזדמנים לצורך העניין נחפש בלינקדאין, קהל היעד לא יכנס בשביל חיפוש אחר שירות כזה או אחר בלינקדאין. שיווק בלינקדאין מיועד יותר לתעשיית ההייטק וזה ככה בכל העולם לא רק בישראל.

כשמדובר בקידום ממומן בלינקדאין, העסק הופך ליקר ויתאים הרבה יותר לעסקים ושירותים שמכניסים מכל עסקה סכום כסף מכובד.

בגלל עלויות הפרסום הגבוהות צריך לוודא ROI – Return On Investment, במילים אחרות – החזר על ההשקעה. בכדי שהשקעת פרסום תהיה כדאית ומשתלמת, היא צריכה להסתכם בסכום נמוך מפוטנציאל הרווח.

במגמת התחזקות בישראל

אומנם לינקדאין הגיעה אלינו באיחור אופנתי (כמו כל דבר) אך בכל זאת היא כאן, בעלי עסקים וחברות החלו להשתמש בה בחוכמה, מתמודדים למשרות דיגיטל בעיקר ממתגים את עצמם גם כן, והמגייסים? הם היו שם עוד לפני כולם.

שיווק בלינקדאין בישראל הפך לחובה בגדר חברות הפעילות בשוק הדיגיטלי, ליצירת שיתופי פעולה, פריצה עסקית לתודעה ולייצר נוכחות אינטרנטית עם השפעה עולמית.

גם אני, כבר שנים משקיע בפלטפורמה הזאת ומאמין בה באמונה עיוורת, אין פעם אחת שהתאכזבתי ממנה, תמיד קיבלתי את מה שציפיתי לקבל.

עבדתי קשה בשביל זה, יצרתי קשרים רלוונטיים, חיפשתי שיתופי פעולה בעלי ערך מוסף, מיתגתי את עצמי כאוטוריטה וכך היה, עד היום.

שיווק בלינקדאין - אופציות סינון מתקדמות
שיווק בלינקדאין - אופציות סינון מתקדמות

מי קהל היעד של שיווק בלינקדאין?

כידוע, המטרה של לינקדאין היא לחבר בין אנשי עסקים וקולגות ליצירת שיתופי פעולה, מציאת הזדמנויות עסקיות, וקידום הקריירה.

לכן, אין זה מפתיע שקהל היעד בלינקדאין מורכב ממנכ"לים, אנשי כוח אדם ומשאבי אנוש, אנשי הייטק ואנשי עסקים מכל התחומים. מרבית המשתמשים בלינקדאין הם מבוגרים, כשטווח הגילאים הנפוץ הוא 46-55.

יחד עם זאת, בני דור המילניאלס (אלו שנולדו במהלך שנות ה-80 וה-90 של המאה ה-20) מתחילים להשתלט על הרשת החברתית. הסיבה לכך היא שצעירים בגילאי 25-34 בונים את הקריירה שלהם, ולכן רבים מהם נכנסים ללינקדאין.

מבחינת מגדר, לינקדאין היא רשת חברתית פופולריות יותר בקרב גברים לעומת נשים – 57% מהמשתמשים בלינקדאין הם גברים לעומת 43% נשים.

יצירת גאנט

גם אם יש לכם תוכן מצוין, הקמפיין השיווקי שלכם ברשת החברתית עלול להיכשל אם לא תדעו לנהל אותו נכון.

אחד מהכללים החשובים של שיווק בלינקדאין, הוא ליצור גאנט מסודר של הפוסטים אותם ברצונכם לפרסם. ניהול התוכן באמצעות גאנט יאפשר לכם לתכנן מראש את הפוסטים כמה ימים, שבועות ואף חודשים קדימה לפי אירועים מיוחדים.

כך תוכלו לחסוך זמן רב ולייעל את הקמפיין שלכם. הגאנט מסייע לכם לעמוד ביעדים, עוזר לכם להתמקד בתוכן שמעביר את המסר ומגשים את המטרה שלכם, והופך את עבודת השיווק כולה לנוחה ופשוטה יותר. אז אל תהססו לצלול לטבלת האקסל ולהכין גאנט מושקע.

יצירת סטוריז בלינקדאין

לא הרבה יודעים, אבל משנת 2020 סטוריז הם לא רק נחלתן הבלעדית של אינסטגרם או פייסבוק. גם הרשת החברתית לינקדאין החליטה להשיק סטוריז משלה.

בדומה לסטוריז של אינסטגרם, גם הסטוריז בלינקדאין מאפשרים למשתמשים לשתף סרטונים ותמונות שנעלמים בתוך 24 שעות.

אפשר להוסיף טקסטים לתמונות, להעלות שאלות ולהוסיף מגוון רחב של סטיקרים לסטוריז שלכם. לאחר הפרסום שלהם, הסטוריז מופיעים במעין בועות בראש הניוז פיד של לינקדאין.

בנוסף, ניתן לשתף את הסטוריז למשתמשים בעמוד שלכם בהודעות פרטיות. כחלק מתהליך שיווק בלינקדאין, מומלץ מאוד שתעלו סטוריז לעמוד שלכם.

באמצעות הסטוריז בלינקדאין תוכלו לשתף טיפים מועילים ולהציג את המומחיות שלכם, וכך לחזק את המיתוג שלכם ברשת החברתית.

רק חשוב לשים לב שהטיפים צריכים להיות נגישים וקלים לעיכול. אחרי הכל מדובר בסטוריז ולא בספרים עבי כרס.

שימוש מומלץ נוסף בסטוריז של לינקדאין הוא לשתף סרטונים ותמונות מאירועים המתרחשים בזמן אמת.

כמו למשל, השקה של מוצר חדש בחברה שלכם, הכרזה על שיתוף פעולה עם חברה אחרת או תיעוד מאירוע חברה פוטוגני במיוחד. הסטוריז האלו ימחישו את ההווי שקיים בעסק שלכם, ויכולים ליצור עניין רב בקרב קהל היעד שלכם.

עוד אפשרות לנצל את הסטוריז היא לענות לשאלות של קהל העוקבים שלכם.

תנו לגולשים הזדמנות לשאול את אחד מאנשי החברה שלכם שאלות שמעניינות אותם, וכך תגדילו את הנאמנות למותג שלכם. כדאי לבקש מהגולשים להשאיר שאלות מראש באמצעות הודעות פרטיות לפרופיל שלכם או על ידי השארת תגובות בפוסט מרוכז.

לסיכום, לינקדאין היא רשת חברתית שיכולה לקדם מאוד את העסק שלכם. חשוב מאוד לערוך מחקר אודות קהל היעד כדי להתאים לו את המסר השיווקי שלכם.

אל תוותרו על שימוש בפיצ'רים שונים שמציע לכם לינקדאין כמו הסטוריז, ונסו תמיד להיות יצירתיים ככל האפשר ולחשוב מחוץ לקופסה.

אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ואנו נשמח להעניק לכם טיפים נוספים לשיווק בלינקדאין שיחזקו את המותג שלכם, יגדילו את החשיפה לעמוד שלכם וירימו את העסק שלכם לגבהים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר