חנות וירטואלית – שימושים, יתרונות ואמצעים להקמה

חנות וירטואלית - שימושים, יתרונות ואמצעים להקמה

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

יש שיגידו שהמספרים מספרים את הסיפור. ובכן, אם נלך על פי הקריטריון הזה, שהחנויות הווירטואליות כבר זכו בכותרות ומצאו את מקומן בעולם העסקים. על פי RetailMeNot, מכירות בחנויות וירטואליות לא עושות דבר מלבד לצמוח. כאשר הצמיחה באירופה נמצאת איפשהו סביב 20 אחוזים,

לפי מקורות מסוימים. לפי אותם מקורות, חנויות וירטואליות בספרד מתעלות על המספרים הללו. אם כי, סביר שמדובר בנתונים ישנים יותר ואין באמת להניח כי מדובר במצב העכשווי. כך או כך, אם נניח שהמספרים מספרים סיפור, והסיפור הוא שחנות וירטואלית היא "הדבר החם הבא" בעולם הריטייל, או, הקמעונאות, נוכל לשאול מה הסיבות לכך. או במילים אחרות, מה היתרונות של חנות וירטואלית על פני חנות פיזית מקומית "רגילה".

חנות וירטואלית ללא גבולות?

אחד היתרונות הראשוניים ומהותיים של חנות וירטואלית, הוא כמובן היכולת לשבור את הגבולות הפיזיים. אין, למעשה גבולות פיזיים – כי החנות לא נמצאת במקום פיזי, אלא במרחב הווירטואלי "הגמיש".

על כן, העסק שלך פתוח לעסקים בכל רחבי הארץ והעולם, מבלי תלות במיקום פיזי למעט ענייני לוגיסטיקה ומשלוחים. במילים אחרות, אין תלות במספר האנשים או בכוונתם של האנשים העוברים ברחוב ליד החנות.

ניתן לפתוח מחסן בנקודה זולה ביותר, במקום מרוחק ביותר מתנועת אנשים ולא להתייחס לתנועת הרגליים שאולי תעבור במקום. וזאת כי הפלטפורמה המכירתית היא ברשת. חנות וירטואלית היא חנות שמשתמשת באינטרנט על מנת למכור את סחורתה לאנשי העולם. לא לאנשי הרחוב שבמקרה עברו ליד החנות.

בנוסף, אין תלות במיקום. נניח שיש חנות וירטואלית שמוכרת דברים נהדרים. כל כך נהדרים, שאנשים מכל רחבי הארץ ואפילו העולם רוצים לבקר בה. ואילו, במקרה זה, היה עליהם לעשות את הדרך ולנסוע עד החנות.

יכול להיות שיהיו אנשים שידחו את הנסיעה או אפילו ימנעו מלעשות אותה מטעמי נוחות והעדפה. אך כאשר ישנה חנות וירטואלית הזמינה ברחבי הרשת וניתן לגשת אליה בלי תלות במיקום, מי שיודע על קיומה ואוהב את מרכולתה לא צריך להשקיע משאבים על מנת להגיע אליה, מלבד אולי בחיבור אינטרנטי ומכשיר חכם, כמו גם את הזמן שלוקח לגשת לאתר.

במילים אחרות, כשיש לך חנות וירטואלית, זה לא משנה איפה הלקוחות שלך גרים, זה משנה כמה הם רוצים את מה שיש בחנות הוירטואלית שלך.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

דוגמאות למספר חנויות וירטואליות שבנינו

Lead Marketing Template With Mockups Instagram Post

Valknut Horde Fashion

צביה וקוסמטיקה - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

צביה וקוסמטיקה

הקמת אתר אינטרנט - Republic Footwear

Republic Footwear

Untitled design (14)

Comsee אופטיקה

More
הצג עוד

חנות וירטואלית ללא מחסן ושירותי לוגיסטיקה?

יתרון נוסף שניתן ויש שיגידו גם, כדאי, לדבר עליו – הוא דרכים חדשות לעסוק במסחר. קודם ציינו שניתן לשמר מחסן צדדי ומרוחק, או בכל מקום שרוצים ולא משנה העלויות המעורבות, וזאת על מנת לשמור איזשהו מרכז לוגיסטי מסוים שישרת את לקוחות החנות. שכן, אם הם רוכשים סחורה פיזית מן החנות הוירטואלית, יש להניח שהסחורה אמורה להגיע אליהם מאיפשהו, ואיכשהו.

במילים אחרות, סביר שיש מלאי מסוים של פריטים שרק מחכה להישלח ללקוח. יותר מזה, סביר שיש אנשי מקצוע במחסן ששומרים עליו מאורגן ומוציאים את הפריטים למשלוח. אז לא, לא בהכרח. חנות וירטואלית יכולה לדלג על הקטע הלוגיסטי.

איך זה יכול להיות? מהיכן יבואו הפריטים? ובכן, דרופשיפינג זו אפשרות למי שרוצה ליצור עסק של חנות וירטואלית, בלי מקור לוגיסטי עצמאי. ניתן למכור מוצרים שלא נמצאים ברשות בעלי החנות הוירטואלית, מבלי להשקיע בסחורה באופן מקדים. זאת על ידי מציאת ספק קיים, שכבר מוכר את אותם מוצרים, ופשוט למכור את מוצריו בחנות וירטואלית.

המוכר יקבל עמלת תיווך, על הנגשת המוצרים ללקוחות. כאשר הספק יקבל מכירות חדשות, ויטפל בכל אספקט השילוח. יש לכך אלמנטים מרובים שלא ניכנס אליהם, מלבד להזכיר ולציין שיש אופציה כזאת כשמדובר בחנות וירטואלית.

חנות וירטואלית
*נתונים שהתקבלו עד ה-13.08 ולכן אסור לחשוב שיש ירידה

מה לגבי עלויות הקמה ותחזוקה?

יתרון נוסף לחנות וירטואלית, הוא כמובן שיעור העלויות. כשפותחים חנות וירטואלית, אין צורך להשכיר מקום פיזי, צוות עובדים, לרכוש סחורה מראש (אם עובדים עם ספק שאחראי על הקטע הלוגיסטי, על כל פנים), אין צורך לשלם עלויות תפעול, תקשורת וכן הלאה.

כל שצריך זה חיבור לאינטרנט, ולשלם על הקמה ותחזוקת החנות, וכל דבר אחר שיכול לקחת אותה לרמה הבאה. בין אם מדובר על ליווי עסקי, למידת התחום, וכן הלאה. כלומר, עלויות התפעול הן די מינימליות ומתבססות על הפלטפורמה הנבחרת להקמת חנות וירטואלית.

כאשר כל עלות נוספת היא די וולונטרית וניתן לאמצה בהינתן הרצון להמשיך ולפתח את העסק ולראות כיצד לייעל את פעולתו ותוצאותיו. במילים אחרות, הוצאות התפעול של חנות וירטואלית נמוכות, ואפילו משמעותית, מהוצאות התפעול (וההקמה) של חנות פיזית מקומית.

דוגמאות למספר חנויות וירטואליות שבנינו

Lead Marketing Template With Mockups Instagram Post (1)

Elegantoys

זומבה עם גיתית - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

זומבה עם גיתית

Website-Launch-Instagram-Post-5-e1642847614417

Wineli

הצג עוד

מה לגבי איוש החנות באנשי צוות סביב השעון?

יתרון נוסף, ויש שיגידו גם נהדר ומהותי לחנות וירטואלית, הוא היעדר הצורך לפתוח ולאייש את החנות באופן עצמאי ועל בסיס לוח זמנים נתון וצפוי או לפחות מוצהר ובהיר. במילים אחרות, אין צורך לנכוח בחנות בשעות בהן היא תקבל לקוחות, כי הכל קורה לבד, אוטומטית.

יש מערכת המאפשרת חווית לקוח, והלקוח יכול להתמצא באופן עצמאי בחנות ולקבל פעולות ללא סיוע נוסף. באם רוצים להוסיף סיוע נוסף, הרי זה אפשרי. כולל, להוסיף אנשי צוות להעצמת חווית הקנייה, וכן הלאה.

ועם זאת, ברמה הבסיסית, חנות וירטואלית יכולה לתפקד יומם ולילה, בכל אזור זמן, בכל שעה, מבלי שיהיה צורך לשים מישהו בכניסה ולקבל את פני הלקוחות כמו גם לבצע פעולות אחרות בחנות. זה פשוט לא קורה, אלא אם כן רוצים לשלב אלמנטים כאלה לתוך החנות מסיבה כזו או אחרת. במילים אחרות, חנות וירטואלית יכולה לפעול 365 ימים בשנה, 24 שעות ביום – עבור כל אזור בעולם עם גישה אליה.

לבסוף, יש לציין את היותה של חנות וירטואלית, חסינת סגר, או חסינת קורונה. אנחנו לא מבססים את זה על נתונים שמצאנו ברשת, אף על פי שאנחנו כנראה יכולים למצוא נתונים כאלה בנקל, כמו גם הקורא. 

אנחנו מניחים שלחנות וירטואלית יש חסינות מפני סגרים, כיוון שניתן לגשת אליה מבלי לצאת מהבית. למעשה, גם אנשי הצוות המפעילים אותה לא צריכים לצאת מהבית, כך שהיא יכולה להעניק שירות גם אם אף אחד לא יוצא מהבית. 

הקורא הסקרן יכול לגגל ולבדוק מה הייתה מגמת הצמיחה של החנויות הווירטואליות בתקופת הקורונה והסגרים ואם הייתה נהירה של לקוחות מהחנויות הפיזיות (שהיו סגורות או כאמור מחוץ לבית) אל חנויות וירטואליות שהיו אמורות להיות נגישות יותר.

כיצד מקימים חנות וירטואלית?

אז איך מקימים חנות וירטואלית? ובכן, ישנן פלטפורמות של ממש לזה, כמו תוכנת (הרשת) Shopify, וישנם אמצעים קצת אחרים כמו תוסף WooCommerce לוורדפרס. 

אם לא שמעת על ווקומרס, הרי שמדובר במלך הבלתי מעורער של תוספי החנויות הווירטואליות לוורדפרס – או כך אומרים ברחוב. אין באמת מלך בלתי מעורער, למיטב ידיעתנו. אך כן, יש שיגידו כי ווקומרס הוא שם מקביל ליכולת להפוך את בלוג הוורדפרס שלך לחנות וירטואלית מתפקדת באופן מידי, כאשר מדובר באחד הפתרונות הפופולאריים לשם כך.

מנגד (או בנוסף), Shopify היא פלטפורמת מסחר וירטואלית, המאפשר לך להתחיל, להצמיח ולנהל חנות וירטואלית. ניתן להשתמש בשופיפיי על מנת ליצור ולעצב חנות וירטואלית ולמכור בעזרתה במקומות שונים, במכשירים שונים, בתצורות שונות (אפילו באופן פיזי ובדוכנים) ובהמון ערוצי מסחר שונים. 

שופיפיי נמצאת על ענן, כך שניתן לגשת אליה מכל מכיר מתאים. תחזוקת השרת והתוכנה נעשית מצד החברה, כך שכל שנותר זה לנהל את החנות והעסק. שופיפיי מעניקה ללקוחותיה שלל כלים לניהול מוצר, מלאי, תשלומים ומשלוח. מדובר במגוון טכנולוגיות שנועדו לסייע בניהול והצמחת חנות וירטואלית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים